Facebook vyrazil do boje s klamavou reklamou. Roboti ji ale nepoznají, pomoci musí sami uživatelé

Facebook vyrazil do boje s klamavou reklamou. Roboti ji ale nepoznají, pomoci musí sami uživatelé

Určitou proměnou by měly projít reklamy, které se objevují na Facebooku. Sociální síť chce, aby lidé poskytovali více zpětné vazby o nákupech a na základě těchto informací plánuje tvořit důvěryhodnější a lepší reklamy. Facebook to oznámil na svém blogu.

Člověk uvidí na Facebooku atraktivní reklamu, klikne na ní a produkt si objedná. Jenže domů přijde něco dost odlišného, co zdaleka nesplňuje popis reklamy. Právě takový scénář je prý docela častý. Facebook proto spouští systém, v rámci kterého lidé mohou zanechat zpětnou vazbu, takže například napsat, že firma produkt v reklamě zkreslovala.

Facebook tyto komentáře vezme, udělá anonymními a zobrazí u reklam obchodníka. Pokud budou negativní, firma dostane čas reklamu upravit. Pokud ji neupraví, Facebook bude posílat upozornění až nakonec přestane tyto konkrétní reklamy zobrazovat úplně.

Podle Sarah Eppsové, produktové šéfky Facebooku, většina firem chce, aby lidé zpětnou vazbu zanechávali. Objevují se ale i podniky, které záměrně provozují klamavou reklamu a tu je velice těžké objevit. Žádné automatizované systémy toto odhalit zatím nedokážou, pomoci tedy musí lidé. Eppsová věří, že časem by tento systém mohl vést k tomu, že s nakupováním skrze reklamu na Facebooku nikdo nebude mít negativní zkušenosti.

Facebook není jediná platforma, která s pravdivostí reklam má problém. Je to určitý rys celého sektoru e-commerce, kde se tvrzení o produktech a službách kontroluje hůře, než například u reklamy v tisku nebo TV. Nový nástroj na poskytování zpětné vazby by měl být od úterý dostupný uživatelům Facebooku po celém světě.

Může se hodit - Jak stáhnout video z Facebooku:

Diskuze (3) Další článek: Nově objevená část spermií může částečně zodpovídat za neplodnost a další problémy

Témata článku: Facebook, Sociální sítě, Reklama, Negativní zkušenost, Sociální síť, Jediná platforma, Nový nástroj, Produkt, Celý sektor, Robot, Uživatelé, Klamavá reklama, Zpětná vazba, Vazba, Automatizovaný systém, Celý svět


Určitě si přečtěte

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Elektřina se vyrábí v elektrárnách, ale do zásuvek v našich domovech to pak má ještě hodně daleko. Dnes se na tuhle dlouhou cestu podíváme.

David Polesný | 83

Vyzkoušeli jsme špičkovou meteostanici. Má Wi-Fi a na webu kreslí podrobné grafy

Vyzkoušeli jsme špičkovou meteostanici. Má Wi-Fi a na webu kreslí podrobné grafy

** Vyzkoušeli jsme špičkovou poloprofesionální meteostanici ** Má skvělou venkovní sondu a Wi-Fi ** Data posílá na Weather Underground

Jakub Čížek | 20

Galerie: Navštívili jsme Cosmos Discovery. Uvidíte Sojuz, Mir i kokpit raketoplánu

Galerie: Navštívili jsme Cosmos Discovery. Uvidíte Sojuz, Mir i kokpit raketoplánu

** Brno hostí do konce léta unikátní výstavu Cosmos Discovery ** Uvidíte zde celou historii kosmonautiky ** Stovky originálů i detailních maket

Jakub Čížek, Antonín Trčálek | 4

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let

Petr Kubala | 58


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny