Sociální sítě | Facebook | Reklama

Facebook vyrazil do boje s klamavou reklamou. Roboti ji ale nepoznají, pomoci musí sami uživatelé

Facebook vyrazil do boje s klamavou reklamou. Roboti ji ale nepoznají, pomoci musí sami uživatelé

Určitou proměnou by měly projít reklamy, které se objevují na Facebooku. Sociální síť chce, aby lidé poskytovali více zpětné vazby o nákupech a na základě těchto informací plánuje tvořit důvěryhodnější a lepší reklamy. Facebook to oznámil na svém blogu.

Člověk uvidí na Facebooku atraktivní reklamu, klikne na ní a produkt si objedná. Jenže domů přijde něco dost odlišného, co zdaleka nesplňuje popis reklamy. Právě takový scénář je prý docela častý. Facebook proto spouští systém, v rámci kterého lidé mohou zanechat zpětnou vazbu, takže například napsat, že firma produkt v reklamě zkreslovala.

Facebook tyto komentáře vezme, udělá anonymními a zobrazí u reklam obchodníka. Pokud budou negativní, firma dostane čas reklamu upravit. Pokud ji neupraví, Facebook bude posílat upozornění až nakonec přestane tyto konkrétní reklamy zobrazovat úplně.

Podle Sarah Eppsové, produktové šéfky Facebooku, většina firem chce, aby lidé zpětnou vazbu zanechávali. Objevují se ale i podniky, které záměrně provozují klamavou reklamu a tu je velice těžké objevit. Žádné automatizované systémy toto odhalit zatím nedokážou, pomoci tedy musí lidé. Eppsová věří, že časem by tento systém mohl vést k tomu, že s nakupováním skrze reklamu na Facebooku nikdo nebude mít negativní zkušenosti.

Facebook není jediná platforma, která s pravdivostí reklam má problém. Je to určitý rys celého sektoru e-commerce, kde se tvrzení o produktech a službách kontroluje hůře, než například u reklamy v tisku nebo TV. Nový nástroj na poskytování zpětné vazby by měl být od úterý dostupný uživatelům Facebooku po celém světě.

Může se hodit - Jak stáhnout video z Facebooku:

Diskuze (3) Další článek: Nově objevená část spermií může částečně zodpovídat za neplodnost a další problémy

Témata článku: Sociální sítě, Facebook, Reklama, Zpětná vazba, Klamavá reklama, REK, Vazba, Boj, M/s, Rys, Jediná platforma, Nový nástroj, Dostupný uživatel, Celý svět, Robot, Uživatelé, Negativní zkušenost, Automatizovaný systém, Celý sektor, Produkt, Sociální síť


Určitě si přečtěte

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 3

Windy je laboratoř na počasí: 12 tipů, jak se ve službě vyznat a využít ji naplno

Windy je laboratoř na počasí: 12 tipů, jak se ve službě vyznat a využít ji naplno

** Předpověď počasí Windy nabízí nepřebernou škálu funkcí ** Zorientovat se v nich nemusí být vždy snadné ** Proto přinášíme 12 užitečných tipů a triků

Karel Kilián | 10

Jak se žije s telefonem bez Googlu: Čerstvé zkušenosti s telefony Honor a Huawei

Jak se žije s telefonem bez Googlu: Čerstvé zkušenosti s telefony Honor a Huawei

** Honor u nás přichází s prvním telefonem bez Google Mobile Services ** Současný stav je lepší než na začátku, ideální ale není ** Zkusili jsme i hack s ručním přidáním služeb Googlu

Tomáš Holčík | 157


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: nejlepší notebooky do 20 000 Kč

Test 8 levných IP kamer

Jak vybrat bezdrátová sluchátka

Testujeme Android 11