Facebook | Sociální sítě | Reklama

Facebook vyrazil do boje s klamavou reklamou. Roboti ji ale nepoznají, pomoci musí sami uživatelé

Určitou proměnou by měly projít reklamy, které se objevují na Facebooku. Sociální síť chce, aby lidé poskytovali více zpětné vazby o nákupech a na základě těchto informací plánuje tvořit důvěryhodnější a lepší reklamy. Facebook to oznámil na svém blogu.

Člověk uvidí na Facebooku atraktivní reklamu, klikne na ní a produkt si objedná. Jenže domů přijde něco dost odlišného, co zdaleka nesplňuje popis reklamy. Právě takový scénář je prý docela častý. Facebook proto spouští systém, v rámci kterého lidé mohou zanechat zpětnou vazbu, takže například napsat, že firma produkt v reklamě zkreslovala.

Facebook tyto komentáře vezme, udělá anonymními a zobrazí u reklam obchodníka. Pokud budou negativní, firma dostane čas reklamu upravit. Pokud ji neupraví, Facebook bude posílat upozornění až nakonec přestane tyto konkrétní reklamy zobrazovat úplně.

Podle Sarah Eppsové, produktové šéfky Facebooku, většina firem chce, aby lidé zpětnou vazbu zanechávali. Objevují se ale i podniky, které záměrně provozují klamavou reklamu a tu je velice těžké objevit. Žádné automatizované systémy toto odhalit zatím nedokážou, pomoci tedy musí lidé. Eppsová věří, že časem by tento systém mohl vést k tomu, že s nakupováním skrze reklamu na Facebooku nikdo nebude mít negativní zkušenosti.

Facebook není jediná platforma, která s pravdivostí reklam má problém. Je to určitý rys celého sektoru e-commerce, kde se tvrzení o produktech a službách kontroluje hůře, než například u reklamy v tisku nebo TV. Nový nástroj na poskytování zpětné vazby by měl být od úterý dostupný uživatelům Facebooku po celém světě.

Může se hodit - Jak stáhnout video z Facebooku:

Diskuze (3) Další článek: Nově objevená část spermií může částečně zodpovídat za neplodnost a další problémy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,