Facebook v Česku začal upřednostňovat lokální zprávy

Facebook v Česku začal upřednostňovat lokální zprávy

Jelikož Facebook aktuálně bojuje se silnou kritikou kvůli jeho zacházení s osobními daty uživatelů, snaží se dělat vše, aby se o něm psalo i z nějakého jiného důvodu. Možná právě proto v pondělí oznámil, že celosvětově spouští novinku zvanou Lokální zprávy.

Jde o úpravu algoritmů, aby se lidem zobrazovalo více zpráv z jejich okolí, bydliště a země. Tedy nejen, že by Češi a všechny ostatní národy měly mít nyní na zdi více zpráv ze své země, ale i z oblasti, kde se člověk nachází. Pražák dostane více zpráv o Praze, Brňák více o Brně apod.

Facebook novinku poprvé představil v lednu, kdy ji spustil pouze v USA. Jejím hlavním cílem je zamezit šíření pochybného a pokleslého obsahu, protože sociální síť si myslí, že když lidé dostanou více zpráv o svém domově, budou společensky angažovanější a uvědomělejší.

Jaký efekt lokální zprávy budou mít, teprve uvidíme. I v USA fungují tak krátce, že je brzy dělat závěry. „Nyní i lidé po celém světě na Facebooku uvidí více zpráv o svém městě a okolí, které by je mohly zajímat,“ popisuje novinku na blogu produktová šéfka Facebooku Campbell Brownová. Podle ní má nový systém pomoci i malým nezávislým vydavatelům k získání širšího publika.

Facebook a jeho průšvih s osobními daty. Jak moc zlá situace je?

Diskuze (9) Další článek: Backend Stories odhalují čtenářům příběhy z IT budoucnosti

Témata článku: Facebook, Sociální sítě, USA, Brno, Praha, Data, Široké publikum, Nový systém, Hlavní cíl, Osobní data, Celý svět, Lokální zpráva, Pochybný obsah, Ostatní národy, Sociální síť, Okolí, Česká republika, Data uživatelů, Novinka

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost