Jelikož Facebook aktuálně bojuje se silnou kritikou kvůli jeho zacházení s osobními daty uživatelů, snaží se dělat vše, aby se o něm psalo i z nějakého jiného důvodu. Možná právě proto v pondělí oznámil, že celosvětově spouští novinku zvanou Lokální zprávy.
Jde o úpravu algoritmů, aby se lidem zobrazovalo více zpráv z jejich okolí, bydliště a země. Tedy nejen, že by Češi a všechny ostatní národy měly mít nyní na zdi více zpráv ze své země, ale i z oblasti, kde se člověk nachází. Pražák dostane více zpráv o Praze, Brňák více o Brně apod.
Facebook novinku poprvé představil v lednu, kdy ji spustil pouze v USA. Jejím hlavním cílem je zamezit šíření pochybného a pokleslého obsahu, protože sociální síť si myslí, že když lidé dostanou více zpráv o svém domově, budou společensky angažovanější a uvědomělejší.
Jaký efekt lokální zprávy budou mít, teprve uvidíme. I v USA fungují tak krátce, že je brzy dělat závěry. „Nyní i lidé po celém světě na Facebooku uvidí více zpráv o svém městě a okolí, které by je mohly zajímat,“ popisuje novinku na blogu produktová šéfka Facebooku Campbell Brownová. Podle ní má nový systém pomoci i malým nezávislým vydavatelům k získání širšího publika.
Facebook a jeho průšvih s osobními daty. Jak moc zlá situace je?