Příběhy Facebook zavedl poprvé na Instagramu jako odpověď na Snapchat – aplikaci, která hrozila, že bude mezi mládeží populárnější, než Facebook. Nyní jsou ve všech jeho stěžejních produktech včetně Messengeru a WhatsAppu. A i když to zpočátku vypadalo, že se novinka neuchytí, opak je zřejmě pravdou. Facebook se totiž pochlubil počty uživatelů, kteří ji využívají denně.
Snapchat se v poslední době potýká jak s úbytkem uživatelů, tak i s neschopností vydělávat peníze. Podle aktuálních dat ze srpna má 188 milionů denních uživatelů. To ale jak se ukázalo není nic v porovnání s čísly, která zveřejnil Facebook. Ta sice nemusí být zcela přesná (sociální síť je známá nadhodnocováním statistik, aby nalákala inzerenty), dávají ale přehled o rozdělení sil na trhu.

Facebook se před rokem zbavil značky Messenger Day a kombinovaně, v sociální síti i Messengeru, Příběhy používá 300 milionů uživatelů. Na Instagramu, kde Stories začaly, mají nyní 400 milionů a zcela překvapivě vede WhatsApp Status s 450 miliony. Z nenápadné aplikace se tak stal tahoun, který předběhl všechny.
Budoucnost patří Příběhům
S ohledem na úspěch je logické, že se Facebook snaží o zpeněžení. Již nyní jsou běžnou součástí Stories na Instagramu reklamy, které se nově budou objevovat i na Messengeru a ve Facebooku mezi obsahem od sledujících. Již nyní se mu tak daří to, s čím Snapchat zápasí. Ten stále nenalezl takový příjem, který by vyvedl společnost ze záporných čísel. Nyní sice oznámil spolupráci s Amazonem, na černá čísla to ale nemusí stačit.
Do budoucna navíc Facebook počítá s razantním růstem a sdílení do Příběhů by mělo klasické přidávání příspěvků na zeď překonat již příští rok. Pokud jste si tedy funkci nijak neoblíbili, máme pro vás špatnou zprávu – z Facebooku ani dalších aplikací rozhodně nezmizí, ba spíše naopak.
Budoucnost krom Příběhů mají zřejmě i vertikální videa: