Facebook | Reklama

Facebook si patentuje technologii, která zapne mikrofon vašeho telefonu

Facebook si patentuje technologii, která zapne mikrofon vašeho telefonu

Pokud se zeptáte čelních představitelů Facebooku, zda používají mikrofony chytrých telefonů k cílení reklamy, dostanete zamítavou odpověď. To, že se taková technologie nepoužívá však neznamená, že o ní provozovatel největší sociální sítě nemá zájem. Je tomu právě naopak, jak ukazuje patentová přihláška.

V přihlášce, podané 14. června, na kterou jako první upozornil britský deník Metro, je uveden způsob, jak může společnost Facebook vzdáleně zapnout mikrofon telefonu a zahájit nahrávání. Aktivačním mechanismem by měly být zvukové signály, neslyšitelné lidským uchem, vložené do „vysílaného obsahu“ (například do televizních reklam).

Zatímco naše uši by nebyly schopny tyto zvuky zaznamenat, „klientské zařízení“ – například v podobě mobilního telefonu – by je slyšet mohlo. Signál bude instruovat telefon, aby zaznamenal „okolní zvuk“, který ho obklopuje, a poté odeslal Facebooku zpět „zvukový otisk“ pro další analýzu.

Klepněte pro větší obrázek
Náčrtek z patentové přihlášky

Konkrétně by celý proces měl fungovat takto:

  • Smartphony poslouchají pro lidi neslyšitelné signály skryté v reklamách nebo jiném obsahu.
  • Jakmile telefon slyší patřičný signál, začne nahrávat „okolní zvuk“ včetně zvuku reklamy, který obsahuje kód.
  • Nahrávka je analyzována tak, aby generovalo „zvukovou stopu okolí“, která je uložena v „online systému“ spolu s identifikací osoby, která je vlastníkem telefonu.
  • Data se pak používají k zjištění, zda někdo sledoval reklamu nebo sledoval obsah.
  • Tyto informace by mohly posloužit k servírování cílených reklam, které pravděpodobně budou uživatele zajímat.

„Online systém, založený na zvukových datech z okolí, identifikuje příslušného jednotlivce a obsahovou položku a zaznamenává zobrazení po zjištění, že identifikovaná osoba viděla identifikovaný obsah,“ vysvětluje popisek přihlášky. Společnost Facebook jako odpověď na žádost o komentář tvrdí, že nemá v úmyslu nikdy implementovat technologii popsanou v žádosti.

Pak je ale otázkou, proč se obtěžovala žádat o patent. „Je běžnou praxí podávat patenty, aby se zabránilo útokům jiných společností,“ uvedl Facebook v prohlášení poskytnutém serveru Mashable. „Z tohoto důvodu se patenty zaměřují na budoucí technologie, které jsou často spekulativní a mohou být komerčně využity jinými společnosti. "Technologie v tomto patentu nebyla a nikdy nebude zahrnuta do žádného z našich produktů.“

Musíme tedy věřit, že Facebook to vše dělá jen proto, aby nás ochránili před jinými společnostmi, které by nás nakonec mohly chtít nahrávat přes mikrofony našich telefonů. Největší sociální síť dlouhodobě odmítá zvěsti, že poslouchá soukromé rozhovory lidí a analyzuje to, o čem mluví, aby jim mohla relevantní ukázat reklamu.

Diskuze (14) Další článek: Brno čeká katastrofa, varovala před obědem aplikace ČHMÚ

Témata článku: Technologie, Facebook, Sociální sítě, Mobilní telefon, Zvuk, Reklama, Google nebo Microsoft, Televizní reklama, Celý proces, Zvuková stopa, Čelní představitel, Signál, Okolní zvuk, Online systém, Lidské ucho, Patent, Budoucí technologie, Přihláška, Britský deník, Cílená reklama, Hide, Technolog, Klientské zařízení, Váš telefon, Mikrofon


Určitě si přečtěte

Měření rychlosti internetu: Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

Měření rychlosti internetu: Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

** Speedtest stále častěji měří jen rychlost na poslední míli ** Ta však ale neodpovídá reálnému surfování ** Jak se tedy pokusit změřit tu skutečnou?

Jakub Čížek | 85

USA rozdávají chudým dotované telefony s Androidem. Jsou z Číny a plné virů

USA rozdávají chudým dotované telefony s Androidem. Jsou z Číny a plné virů

** Chudí Američané mohou dosáhnout na dotovaný mobil ** Jeden takový rozdává třeba tamní Virgin Mobile ** Má to jeden háček. Je prošpikovaný malwarem

Jakub Čížek | 42

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

** Máme tu další českou phishingovou vlnu ** Podle průzkumů máme stále problém s kybernetickou gramotností ** Nebezpečím jsou děti, které opouštějí rodiče

Jakub Čížek | 37

Co je TikTok: Svérázná sociální síť chytla mladé uživatele, už jich má už 1,5 miliardy

Co je TikTok: Svérázná sociální síť chytla mladé uživatele, už jich má už 1,5 miliardy

** Sociální síť TikTok získala stamiliony uživatelů a stále roste ** Jaký obsah na ní najdete a co můžete v jejím rámci čekat? ** Je to zábava pro mladé, nebo platforma pro úchyláky?

Karel Kilián | 37

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

** Jak uložit elektřinu z fotovoltaiky a větrných turbín ** Pomohou třeba staré autobaterie, nebo setrvačníky ** A pak tu jsou bizarní gravitační akumulátory velikosti mrakodrapu

Jakub Čížek | 254

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč. Tipy, co se dnes vyplatí koupit

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč. Tipy, co se dnes vyplatí koupit

** S cenou do 20 tisíc lze vybrat solidní notebook na práci i hry ** Přenosné notebooky nabídnou i kovová těla a rychlý hardware ** Na hraní se hodí více peněz, ale na použitelný základ dvacet tisíc stačí

Tomáš Holčík, David Polesný | 49



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu