Zprávy, že se Facebook chystá naklonovat Clubhouse, poslední hit z říše sociálních sítí, se objevují už několik týdnů. Dosud ale byly v rovině pouhé šuškandy, nic nebylo potvrzeno. Až nyní plány firmy začaly dostávat jasnější rámec - například že Facebook funkci opravdu začal vyvíjet a že nepůjde o pouhý hlasový pokec, ale rozšíření dosavadní funkce komunikace skrze videa.
Detaily odhalil reverzní inženýr Alessandro Paluzzi, který o svých zjištěních informoval na twitteru. V kódu sociální sítě nalezl, jak přesná má vypadat facebookové pojetí Clubhouse a především tím potvrdil, že přípravy jsou v plném proudu.
Facebook se podle Paluzziho chystá umožnit tvorbu dvou typů místnostní - video a audio. To je značný rozdíl od Clubhouse, který umožňuje pouze komunikaci hlasem a díky kterému si vysloužil takovou popularitu, když nepočítáme esenci exkluzivnosti získanou přes pozvánky. Video-místnosti už nicméně Facebook umožňoval dříve, nejde o žádnou novinku.
Audio-místnosti budou buď veřejné nebo soukromé, do veřejných bude moci vstoupit kdokoliv, do soukromých pouze lidé z vašich přátel. Video-místnosti budou pouze soukromé, respektive to tak zatím vypadá. V obou případech je každopádně otázka, do jaké sekce Facebooku budu zařazeny, nabízí se Messenger, kde už najdeme video verzi.
Otazník visí i nad termínem vydání nových funkcí a lá Clubhouse. Je dost možné, že Facebook to nestihne, dokud je hlasová sociální sít ještě stále populární a vše nakonec vyšumí, i připravovaný kód. Určitě si vzpomene, že ze začátku o Clubhouse mluvil celý internet, ale nyní už zájem mírně opadl.
I tak se Clubhouse již podařilo nasbírat 13 milionů uživatelů, byť stále umožňuje vstup pouze přes pozvánky. Zároveň je také i nadále dostupný pouze na iOS. A stále častěji musí řešit konkurenci - svou odpověď na novou sociální síť už zveřejnil Twitter, část trhu chce získat pomocí funkce Twitter Spaces, což jsou v podstatě také místnosti pro audio konverzace.