Facebook představil nový design svých stránek

Pokud si užíváte výhod češtiny nedávno spuštěné jazykové mutace Facebooku, možná už jste zaregistrovali změnu, na níž velmi brzy přejdou prakticky všichni uživatelé této „komunity komunit“. Facebook jemně redesignoval, upravil rozmístění některých prvků a zjednodušil orientaci v uživatelských profilech.

Nejvíce změn se událo v profilu uživatele. Ten je nyní dvousloupcový, rozdělený na záložky. Prvních několik záložek má většina uživatelů společných. Je to Zeď, Informace, Fotky a Pole.

facebook_old1.png facebook_new1.png
Srovnání úvodní stránky správy profilu ve staré a nové verzi Facebooku

Záložkové uspořádání stránky může na první pohled vypadat nepohodlně, musíte se mezi kartami přepínat apod. Zamyslete se ale a vzpomeňte si na sloupcové uspořádání Aplikací, kdy jste u aktivnějších uživatelů museli listovat a vyhledávat aplikace i několik sekund. Alespoň co se přehlednosti profilu týče, jde o velký krok kupředu.

Oddělené jsou tak nyní informace o aktuálním dění u uživatele, jeho osobních informacích a dalších položkách. Pokud jste se zamilovali do nějaké aplikace a neradi byste, aby zaniknula mezi ostatními na záložce Pole (kde jsou aktivní aplikace umístěny), můžete jí jednoduše vytvořit samostatnou kartu. Ta bude umístěna v řadě hned za současnými.

První ze záložek, Zeď, je jakýmsi sběratelem informací o tom, co právě uživatel dělá, jak pracuje se svým Facebookem, kde byl v daný moment aktivní apod. Zeď může, pokud mu to dovolíte, zaznamenávat i aktivitu v dalších webových aplikacích včetně populárních Google Picasa či Diggu.

facebook_old2.png facebook_new2.png
Stará a nová verze pohledu na profil uživatele  z původních tří sloupců přešel Facebook pouze na dva

Součástí Zdi, v horní části stránky, je také aplikace Publisher. Prostřednictvím Publisheru můžete na Zeď umisťovat krátké popisky aktuálního stavu, poznámky, fotky, videa. Prostě cokoliv, s čím se chcete pochlubit ostatním nebo co vás v nedávné době zaujalo. U každé publikované položky je nyní navíc možnost nastavit úroveň soukromí, tedy kdo může s položkou pracovat a kdo ji ve vašem profilu neuvidí.

Změny v novém Facebooku ještě nebyly provedeny všude, takže se stále setkáte se stránkami laděnými do „starého stylu“. Nové řazení a zobrazení bylo vytvořeno na základě zkušeností a požadavků více než 100 000 uživatelů. Pokud i přesto se vám na Facebooku cokoliv nelíbí, máte možnost se ozvat nebo přepnout do starého zobrazení. Stačí na horní liště kliknout na odkaz Poslat názor resp. Zpět na starý Facebook.

Novou podobu Facebooku najdete na adrese www.new.facebook.com

Váš názor Další článek: Nvidia představila nové mobilní grafické karty

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,