Facebook: Nelíbí se vám, že vás analyzujeme? Tak si zrušte účet

Facebook: Nelíbí se vám, že vás analyzujeme? Tak si zrušte účet

V Evropské unii začne příští měsíc platit nová legislativa na ochranu osobních údajů, která vešla ve známost pod zkratkou GDPR. Připravuje se na ni i Facebook, který na svém webu oznámil, že nová pravidla přenese rovnou na všechny uživatele. Nejen ty ze zemí EU.

Bude je tedy formou nových dialogů nabádat k tomu, aby si prošli nastavení soukromí na službě a odsouhlasili třeba to, že je může automat rozpoznávat na fotografiích. Stejně tak budou moci částečně omezit cílení reklam. Budou moci například zakázat cílení reklamy podle dat partnerů. To jsou weby, na kterých je kód Facebooku třeba v podobě tlačítka Libí se mi a dalších widgetů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uživatelům Facebooku se zobrazují dialogy, jak sociální síť pracuje s jejich daty

Jak však dnes píšou tiskové agentury, cílení reklamy nebudete moci zcela vypnout, protože na principu kontextové reklamy je založeno podnikání samotného Facebooku.

Pokud tedy nechcete jakékoliv cílení reklamy na Facebooku, která se bude optimalizovat podle toho, co na sociální síti děláte, jediným logickým řešením bude Facebook opustit. A i zde sociální síť zavede některé změny, v rámci GDPR mají totiž uživatelé například právo na vymazání veškerých dat.

Diskuze (28) Další článek: Průzkum: Správci IT nemají páru o tom, co dělají zaměstnanci na internetu

Témata článku: Web, Facebook, Sociální sítě, Internet, Reklama, Evropská unie, Osobní údaj, Kontextová reklama, Data, Tisková agentura, Účet, Síť, Uživatelé, Dialog, Sociální síť, Příští měsíc, Nový dialog, Nová legislativa

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů