Facebook na Spolužáky a Lidé.cz prozatím nestačí

Diskuze čtenářů k článku

avatar
04. 02. 2009 00:41

To jsou největší žrouty času jaké jsem kdy zažil, taky jsem jeden čas měl profil na Lide.cz a MS, ale bylo to horší jak by jsem hrál Pc hry nebo jen přehrával muziku a video. Tyhle sítě dokáží z člověka udělat závisláka na internetu a jsou opravdu vážný problém pro jedince se slabou vůlí ale naopak někomu kdo má slabou sebedůvěru nebo je mírně asociální tak mu může pomoci udělat si přítele aspoň ve virtuálním světě. Pro obyčejného člověka je to opravdu past na čas a někdo se může divit když vidím - konkrétně na Lide.cz - že má nachatováno 20 000 hodin což je 833 dní a profil má tři roky, to je prostě bizardní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2009 08:32

... jak si kdo ustele...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 18:46

Facebook to ma chytre vymysleny. Pokud chcete videt neci profil, zaregistrujte se. No a pokud uz jsme zaregistrovany, tak uz malo k tomu, abych si tam dal neco o sobe, nejaka fota apod.

Facebook timto modelem predezene libimseti co nevidet.

Facebook beru jako poloverejny profil (oproti napr. libimseti) s profesionalnim GUI (opet napr. oproti libimseti), kde si dam fotky, popr nejake odkazy. Ale cokoliv dalsiho je na povazenou.

Jako s podobnymi vecmi se tam setkavam stale:

XX se stala fanouškem Lentilky.

XX je na koncertě, kdyby něco, tak pište na mobil ;)

XX de na koncert, kdyby bylo něco důležitýho, sem na mobilu ;).

To by me fakt nenapadlo ze dotycnou najdu na mobilu :/

Libi se mi, jak se facebook propracovany a interaktivni. V kombinaci s prehlednym GUI je to povedeny system, klobouk dolu. (prestoze nejsem fanda takovychto siti, a podobne veci nevyuzivam)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2009 17:07

No, nemyslím si, že je to pouze marketingový tah.

Já osobně bych si na takové Líbímseti svoji adresu a telefon nedal. Ale na FB vím, že k tomu mají přístup jen ti, kterým k tomu přístup dám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 16:56

Celosvětový fenomén se rychle etabluje jen v Čechách? Na Morave snad ne? I kdyz to tak pri pohledu z Prahy nevypada, tak Cechy tvori pouze 2/3 uzemi naseho statu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 14:37

Já jsem na Facebooku už takřka rok. Ano, vzhled nic moc, ale stále je přehlednější než Lidé (brrrrrrrr) nebo Líbko. Rychlost odezvy žádná sláva, ale mám prostě těch pár lidí, se kterými chci být v kontaktu. A je to.

MySpace je prostě bordel. Ano, pro neznámé bandy a DJs skvělá propagace a možnost interakce, pro osobní interakci s kamarádama to prostě není ono.

A že vás nebaví vidět otravné statusy? Nu což, i to se dá jednoduše omezit v nastavení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2009 16:13

Já bych tyhle weby úplně zrušil. Lidi z toho blbnou, je to absolutně k ničemu a nedá se tomu věřit. Chápu, že se tim někdo baví, ale přijde mi to opravdu ujetý. Tenhle trend opravdu lidem leze na mozek. Celý den poslouchám ve škole svoje spolužáky - "Ten tvůj profil..., on mi dal blbý hodnocení..., ta kráva je chlap... A podobné kecy. Myslím si, že by se měl Internet využívat k lepším účelům, jako je především získávání užitečných informací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 18:44

Vzhled se da zmenit (Greasemonkey), ale nevidim duvod - vyblite barvy pouzite nejsou, celkove je vzhled profesionalne strizlivy a jednotny. Ted jsem se koukl na lide.cz na jejich diskuzi, ta vypada jak delana nejakym zacatecnikem nebo z roku XY. Fuj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 13:24

Facebook je prvnim portalem sveho druhu kam jsem se zaregistroval a zatim jsem s nim spokojeny. Hned jsem tam objevil nekolik fotek semnou ktere by se ke me vubec nedostaly. K nejakemu chatovani je to to na nic ale pro sdileni fotek si myslim ze je to optimalni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 13:04

Měl jsem možnost vyzkoušet všechny zmíněný sítě. Je to jenom ztráta času. MySpace je podle mě jediná zajímavá služba, jelikož umožňuje především umělcům se dobře prezentovat (hudební producenti, spisovatelé aj). Ale její procházení je utrpení (humus grafika, humus rychlost).

Facebook jsem zavřel po 2 měsících s tím, že je to ztráta času. Pokud chci s někým mluvit, tak osobně, telefonicky nebo přes messenger ale nevidím důvod proč ztrácet čas nějakýma Facebookama.

Libimseti je odpudivý sám o sobě, krom jiné nezabezpečený systém kam je lepší vůbec nelézt. Lidé snad ani nemá cenu komentovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 13:02

na facebooku sem měl účet, ale nezaujal mě tak sem ho zrušil .. naštěstí sem vygoogloval přímý odkaz na úplné zrušení profilu.. běžně je v nastavení jenom odkaz na deaktivaci s možností kdykoliv si profil znovu aktivovat a to nechci

... mi stačí zmínění spolužáci, lidé.cz a libko a samozřejmě Xicht.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2009 13:51

proboha lidé.cz, asi opravdu nebudeš cílová skupina pro Facebook, lidé.cz je česká varianta MySpace ale bez jediné pozitivní vlastnosti MS (tj. bez hudby, bez celebrit a kultovních osobností a s minimem uživatelů)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 03. 2010 04:29

ty seš vůůl .. furt budeš remcat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2009 15:35

no docela jsem facebookem znechucena a ráda bych ho úplně zrušila... (už proto, že nemůžu najít kde ho normálně zrušit) proto prosím o ten: vygooglovaný přímý odkaz na zrušení profilu nechala jsem se ovlivnit masovou registrací mého okolí...no moje blbost, ale fakt to chci zrušit. Prosím o radu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 09:46

Ruku na srdce, jakou uzitecnou hodnotu pro vas facebook predstavuje? Jako zabava je to prilis trapne, jako informacni kanal je to trapne. Jedine tak ke koukani na fotky jinych lidi a jejich komentovani, ale to uz tu davno bylo pred facebookem. Stejne tak fan-kluby neprinasi nic noveho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2009 10:40

Mně osobně umožňuje Facebook být v kontaktu s některými lidmi, s kterými bych jinak v kontaktu nebyl jako jsou třeba různí bývalí spolužáci a tak. Jinak to taky nějak nežeru i s chlupama a nějaké nové přátele tam taky nehledám Jinak kdyby Facebook neexistoval, určitě bych to přežil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 11:03

Facebook nemá žádnou užitnou hodnotu, ale pořád je méně stupidní než Líbimseti.cz :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 09:29

...ale rychle jsem zase zmizela. Tak nepřehledné prostředí, absolutně neintuitivní ovládání a přeplácanost, aby člověk pohledal. K tomu se na mě valili neustálé hlášky, že jedna moje kamarádka šla nakoupit, další vstoupila do nějakého fanklubu a třetí mi posílá ice-cream (možná dokonce strawberry ice-cream). Říkám si, jsme ještě v normálním světě? Co vede člověka k tomu, troubit všem na internetu, že jdu nakupovat? Abych se nemusela aktivně vyptávat na aktuální život svých známých a jednoduše vidět jeho aktivity na Facebooku v přehledné a aktualizované formě? Boha jeho....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 09:15

Veškeré sociální sítě jsou nebezpečné tím, jak tahají lidi pryč z reálného života. Tolik času stráveného v kybernetickém prostoru, kde můžete o sobě prozradit jen to pěkné, kde nepříjemné kontakty můžete prostě ignorovat, to se pak zpět do reálu moc nechce... Děti už dnes nelítají s kamarády po venku, ale zabíjejí bossy ve wow a nebo se "socializují" v různých sociálních sítích. Nejen, že jsem svědkem reálné fyzické degenerace (zeptejte se jakéhokoliv tělocvikáře na ZŠ), kterou tohle chování způsobuje, ale především se každý den potýkám s následky působení internetu na psychiku puberťáků. To, co prožívají naše děti je jeden ohromný sociální experiment s nedozírnými následky, na které není nikdo připravený. Nejde o to tyto vymoženosti zakazovat, ale minimálně o nich vědět, počítat s nimi a pokud možno poskytnout dětem na cestě v kyberprostoru průvodce. Jenže někteří rodiče ani netuší, co jejich děti dělají a s kým. Dříve jste mohli výběr kamarádů alespoň částečně ovlivnit. Ale jak dnes odfiltrujete 1000 kontaktů vaší ratolesti, z nichž čistě statisticky určitě nějaké procento budou psychopati, devianti nebo jen podvodníci, lháři... Můžete namítnout, že dítě by mělo tak jako tak umět útokům na svou osobnost umět čelit. Ale v jakém věku? Podle mého názoru je to jako s ohněm. Internet je dobrý sluha, ale zlý pán. O to nebezpečnější, že na první pohled žádná rizika nepozorujeme... To říkám jako uživatel facebooku i spolužáků a celé řady dalších sociálních webů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 09:24

fyzicka degenerace? Ale no tak... nesportovni deti tu byly mnohem drive nez internet... tenkrat za to mohly knihy... A o rizicíh internetu se běžně ví a je na rodičích a na škole (a na televizi, protože ta supluje mnohy oboje) aby je na to upozornila... a navíc.. kdyby běhaly venku kolem parku, je tam stejně taková šance, že tam nějakej pepa psychopat bude čekat v křoví..

Jakékoliv sociální dění na síti může asociálním typům jedině prospět...

takže peace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 09:31

Hej lidi, co máte proti psychopatům? Psychopat = pedofil či jak? Si asi pletete pojmy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 09:51

psychopat = společensky nebezpečný člověk. To, že zrovna neubližuje malým holčičkám neznamená, že se mu třeba nelíbí, když může pomalinku rozřezávat HastalaVistovo tělo omámené chloroformem... To je tak zhruba vše, co mám proti psychopatům Doporučuji použít wikipedii. Psychopatologických projevů chování je celá řada, třeba se inspiruješ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 10:03

Ale no tak. Psychopatie, dnes spíše označovaná jako porucha osobnosti, nemusí být zákonitě společensky nebezpečná. Ano, jsou druhy psychopatie, které můžou nebezpečné být, ale většina poruch osobnosti je zcela neškodná, trápí spíš onu osobu než okolí a vyznačuje se spíš sociální nešikovností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 11:00

Rozumím, ale nesouhlasím. Psychopat = člověk s diagnostikovanou poruchou osobnosti (většinou těžší formou - např paranoia, schizofrenie, patologický sadismus...). Samozřejmě jsme více či méně nějakou tou odchylkou od normálu stiženi všichni, nicméně pokud o někom řekneme, že je psychopat, rozhodně tím nemyslíme to, že má rád vázu na geometrickém středu stolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 12:14

Myslím, že jeden mluví o koze a druhý o voze. Ty mluvíš o psychozách, já o psychopatii. Je asi zbytečné se dohadovat, koho z těchto skupin lidí nazývat psychopatem, protože to nikam nepovede.

MMCH to co si zmínil je anankastická porucha osobnosti a i tito lidé jsou vlastně psychopati. Ale samozřejmě, je to věc názoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 12:45

Pojďme se vrátit na začátek diskuse, protože zbytečně zabředáváme do slovíčkaření. Jen jsem se snažil naznačit, co to je, když se řekne psychopat. Mohli bychom se patlat v sociopatii nebo rozebírat anankasmus, to vše ovšem nemá žádnou souvislost s mým názorem, že využívání sociálních sítí může vést až k patologickým poruchám chování, stejně tak to nesouvisí s tvým dotazem Co máme proti psychopatům. Já se snažil naznačit, jak slovo psychopat vnímám. Pokud ty naopak psychopaty vyhledáváš, tak de gustibus non est disputandum. Mi stačí ti, se kterými přijdu do styku v rámci profese a běžného života.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 14:50

Ale kdež. Vymezení pojmu psychopat přeci s dotazem, co máme proti psychopatům, zcela úzce souvisí. Jen jsem se ti snažila naznačit, že to jak ty vnímáš slovo psychopat nemusí být nutně směroplatný

Dobrá, beru to tedy tak, že tobě se nelíbí určitá skupina lidí, kterou ty souhrně nazýváš psychopati, ačkoliv to po technické stránce není to správné označení.

A dál už to opravdu nemá cenu pitvat, protože se naše diskuse stejně stala jen soutěží v tom, kdo řekne více cizích výrazů v jednom příspěvku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2009 12:36

například posedlost ustavičným synchronizováním všeho se vším (pokud je to od MS)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 09:47

...a to je přesně ono. Bagatelizujeme, podceňujeme. A pak se nestačíme divit. Co se degenerace týče, tak čistě statisticky - zajděte si na jakoukoliv základní školu a optejte se tělocvikářů, jaké mají zaznamenané výkony v nejrůznějších disciplínách. Pokud to nacpete do grafu, můžete vypozorovat značně sestupný trend posledních 10ti let - chcete říci, že za tu dobu děti začaly více číst? nebo více sedět u TV? Ba ne, přibyl nový element, který knihy i TV strčí do kapsy: internet. Podívejte se, jaký problém je dnes vytvořit obyčejný klukovský fotbalový tým. Na jedné straně budete mít dva chudáky/primadony, kteří od školky stojí každý den na hřišti, protože mají ujeté rodiče. Na straně druhé bude banda dětí, které přeběhnou dvakrát hřiště a potřebují záchranku.

S těmi asociály bych byl opatrný. Mám pocit, že si na internetu tak trošku všichni budujeme své vlastní psychopatologické modely. Podívejte se jen, jak strašně snadné je dnes najít si partnera - na cokoliv. Od poslechu dechovky až po nejrůznější uchylárny. Jenže jak dlouho takové partnerství pak vydrží. Vzhledem k tomu, jak snadné je najít někoho dalšího, není žádný důvod si partnera vážit a nedej bože se snad i trošinku omezovat. Takto vypěstované sobectví je fenoménem dnešní doby a bezpochyby je způsobeno novými možnostmi komunikace. Pravda - pro někoho je tahle trendová povrchnost naopak spíše výzvou pro zodpovědnost - ale takových lidí je žel málo.

peace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 15:07

Jenže je to každého zodpovědnost, jak se svým životem naloží. V celospolečenském měřítku to určite vzbuzuje obavy. Pokud se ale naši nedávní předci dokázali v milionech vyvražďovat (WW2), tak moje generace není na tom o nic hůř.

Trandová povrchnost? A co ta multi generační soudružská přetvářka trvající 4 desetiletí???

Patologie dnešní mladé online generace má někde kořeny...takže bych to na internet nesvaloval, je to jen technologie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 15:53

jaaaj atomovka je taky jen technologie Ale vim, cos tim chtel naznacit. Rozhodne se shodneme na tom, ze internet, potazmo soc. site jsou jen prostor, kde se mohou projevit veskere aspekty naseho "lidstvi". Problem techto "novych" prostor jen vidim v tom, ze obcas podcenujeme jejich vliv na nas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2009 12:35

já myslel, že vysychání míchy působí jen facebook (jak říkala ta paní doktorka v televizi v tom rozhovotu, jak tam byl i Zandl) a tady někdo tvrdí, že to působí i spolužáci a líbko

navíc proč rešit nějaký internety, když jejich zákaz už schválil senát, takže jestli ho schválí i sněmovna a tak, vrátíme se do středověku (tj. doby před internetem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 14:53

V době před Internetem vyrobili i atomovou bombu a další hračky, takže to nebude tak hrozné .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2009 14:57

Řešení je nasnadě: změňte lidi - vychovejte dospělé.

Za internetem jsou lidé a jejich slova/skutky. Pokud lidi chtějí peníze, tak budou nabízet a obtěžovat, prodávat, podvádět. Pokud lidí chtějí sex, budou s tím obtěžovat. Ano, lidé jsou zkažení. Společnost je zkažená. Integrita každého z nás je na hranici kolapsu. Internet je jen medium, které nás přiblížilo možná až moc. To hlavní je v lidehc, ne v technologii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2009 17:03

Osobně jsem taky odpůrcem počítačových her typu WoW a podobně...

Avšak na sociální sítě se nedívám tak zle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2009 07:42

IMHO spíše: "MySpace totiž využívá formát plně zprznitelných profilových stránek"

MS je zlo, sotva se dá najít stránka, kde by sebezajímavější obsah neshodila hrozná grafika, vím, že se tam najde hromada skvělé hudby, ale procházet to je S/M

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor