Facebook dokáže reklamy zacílit na jednotlivé domácnosti. Všem členům rodiny pak dokáže podbízet jednu věc

Reklamní systém Facebooku dnes poskytuje nejlepší možnosti cílení, kdy lze filtrovat zasažení reklam velmi přesně podle mnoha kritérií na jednotlivé uživatele. Tyto informace sbírá v rámci všech informací, které mu vědomě i nevědomě dáváte - s. každou fotkou, příspěvkem, kde se pohybujete nebo označením „To se mi líbí“. Nyní si ale patentoval technologii, která využití soukromých dat posouvá na další úroveň.

Nový patent Facebooku se totiž zaměřuje na cílení reklam na celou domácnost. Vyhodnocování, kdo vše patří do jedné domácnosti, používá nejen přímé propojení na Facebooku a dalších službách, ale také podobnosti objektů na fotkách na daném místě, které zjistí z GPS informací fotky, IP adres a podobně.

S tím vším a řadou dalších věcí algoritmus počítá a využívá k tomu, aby jasně určil všechny členy domácnosti, na které poté bude možné reklamy cílit jednotně. Dle detailního popisu dokáže algoritmus rozpoznávat i jemné náznaku v textu, které se v příspěvku od uživatele vyskytují („zlatíčko“, „žena“ a podobně), což upřesní případné vztahy v rámci uživatelů, kteří patří do jedné domácnosti.

Cílená reklama na celou domácnost má mnoho využití - všem členům domácnosti lze například zobrazovat jednu nabídku na dovolenou, zábavný výlet a podobně.

Diskuze (5) Další článek: Pangea číslo 2? Experti předpověděli, jak bude vypadat další budoucí superkontinent

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,