Facebook dlouho lhal o sledovanosti svých videí, tvrdí nová žaloba 

Je to už dva roky, co marketingová firma Crown Siren žalovala Facebook, protože měl uměle nadsazovat statistiky o sledovanosti videí na svém webu. Sociální sít se tehdy bránila, že šlo o chybu a již ji opravila. Marketingová firma ale věc nenechala být a nyní tvrdí, že Facebook moc dobře věděl minimálně rok, že marketérům poskytuje špatná čísla, a vyplnila novou žalobu, píše The Wall Street Journal.

Pro běžného člověka statistiky o sledovanosti videí moc důležitým údajem nejsou, ale pro zadavatele reklamy jde o naprosto stěžejní informace. Od toho se odvíjí, zda se firmy rozhodnou na Facebooku inzerovat a jestli do sítě budou investovat.

Facebook tato čísla uváděl hodně vysoká. Crown Siren to přišlo podezřelé, až se rozhodla záležitost prověřit a zjistila, že statistiky, které Facebook uvádí, jsou uměle nafouknuté. Když totiž počítal „průměrnou délku zhlédnutí videí“, vynechával z toho zhlédnutí, která trvala méně jak tři sekundy. Jenže mnoho zhlédnutí tři vteřiny nikdy nepřekročí, takže čísla nebyla reálná.

Facebook původně tvrdil, že o problému nevěděl a chybu již opravil. Crown Siren ale toto vyjádření nestačilo a tak prozkoumala více než 80 tisíc interních dokumentů Facebooku, které byly zveřejněny v rámci soudního řízení a zjistila, že Facebook o problému moc dobře věděl. Statistiky měl navíc nafukovat masivně – o 900 procent. Facebook přitom původně tvrdil, že šlo o 60 až 80 procent.

Sociální síť v reakci na současné obvinění uvedla, že nevychází ze žádného podkladu a není pravdivé. Podle mluvčího firmy by Facebook nikdy nic podobného před svými partnery neskrýval. Případ se nicméně opět vrací k soudu.

Zkroťte si svůj Facebook:

Diskuze (8) Další článek: Lidská lhostejnost zabíjí jeden z největších organismů na naší planetě

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,