Před dvěma týdny Facebook odhalil svou online knihovnu zvuků a hudebního obsahu, který budou moci uživatelé volně používat při tvorbě videí bez rizika postihu z důvodu porušení autorských práv. Nyní k tomu sociální gigant přidává spolupráci se společností Universal Music Group (UMG), která vlastní tisíce populárních hudebních skladeb.
Podle tiskové zprávy UMG si Facebook licencoval hudební katalog pro "využití ve videích a dalším sociálním obsahu napříč Facebookem, Instagramem či Oculusem."
UMG je ostatně jednou ze tří velkých společností, které dominují hudebnímu trhu. Dalšími dvěma jsou Sony a Warner Bros. a poslední dobou se šušká o tom, že se Facebook vrhne do spolupráce s i nimi. To by znamenalo, že budeme mít k dispozici opravdu velkou knihovnu hudby, u které se s licenčními problémy nebudeme muset dělat starosti.
O pozadí dohody nebyly prozrazeny žádné podrobnosti, ale dá se očekávat, že půjde o podobnou dohodu, jako má YouTube. Tedy že umělci dostanou z každého přehrání skladby část zisku z reklamy.