Mark Zuckerberg v rámci vývojářské konference F8 představil zásadní změnu vzhledu webové aplikace Facebooku. Novému designu bude dominovat bílá barva a uživatelé by se ho měli dočkat během následujících měsíců. Inovace se dotknou také mobilních aplikací, Messengeru a dalších služeb.
Nový vzhled na první pohled zaujme minimalistickým provedením a poměrně velkým počtem volných ploch. Markantní změna proběhne v horní části stránky, která již nebude tmavě modrá, ale bílá se světle šedými ikonami.
Změny, kam se podíváte
Změna se dotkne i samotného loga, které má v současnosti podobu písmena „f“ v modrém nebo bílém čtverci. Nová verze přináší bílé písmeno ve světle modrém kruhu a celkově působí poměrně nenápadným dojmem.
Facebook nasadí nový a čistší design
Příběhy na Facebooku, tedy funkce, umožňující vystavování fotografií a videí, které zmizí do 24 hodin, již nebudou v nenápadném boxíku na pravé straně stránky. Dostanou podstatně větší prostor na nejlépe viditelném místě v horní části. Z toho je evidentní, jak důležitou roli největší sociální síť tomuto prvku přisuzuje.
Změnit se má také samotné rozvržení stránky. Zatímco ve stávající verzi má Facebook čtyři sloupce, nová verze bude mít o jeden méně. Skupiny a kontakty, s nimiž můžete komunikovat přes Messenger, budou vměstnány do pravého sloupce.
Kromě Příběhů chce Facebook také tlačit do popředí skupiny. „Budete moci sledovat a spojit se se skupinami, na kterých vám záleží,“ řekl Zuckerberg, „a to vše přispívá k pocitu, že skupiny jsou nyní v centru zkušeností, stejně jako vaši přátelé a rodina.“
Inovace byla potřeba
Změní se také stránka profilu. V tomto případě je vidět ještě větší podobnost s prvky známými z chystané nové verze mobilní aplikace. Je evidentní, že smyslem změn je mimo jiné zajistit, aby zkušenosti s používáním Facebooku na různých platformách byly co možná nejvíce konzistentní.
Změny se dotknou i stránky profilu
Nutno podotknout, že osvěžení designu je v případě Facebooku na místě. Stávající vzhled působí značně archaickým dojmem a zdaleka neodpovídá současným designovým trendům. Nová vizuální stránka rozhodně působí modernějším a lehčím dojmem.
Nový web Facebooku by se měl rychleji načítat a celkově by měl být viditelně svižnější z hlediska odezvy. Otázkou je, kdy se dočkáme jeho ostrého nasazení. Zuckerberg neuvedl konkrétní termín – zmínil jen, že by se tak mělo stát „během následujících několika měsíců“. Jako první ho dostanou uživatelé v USA.