Takto budou vypadat stránky - bez tlačítka To se mi líbí.

Takto budou vypadat stránky - bez tlačítka To se mi líbí.

Facebook také nedávno začal rozšiřovat mezi uživatele nový vzhled sítě. Pojďme se tedy podívat, co přináší nového.

Facebook také nedávno začal rozšiřovat mezi uživatele nový vzhled sítě. Pojďme se tedy podívat, co přináší nového.

Kromě předělaného rozložení prvků přináší hlavně i tmavý režim, který se postupně dostává do většiny velkých služeb. Nastavit si jej můžete při úvodním spuštění...

Kromě předělaného rozložení prvků přináší hlavně i tmavý režim, který se postupně dostává do většiny velkých služeb. Nastavit si jej můžete při úvodním spuštění...

...a přepínač je i v rámci horní lišty stejně, jako třeba u YouTube.

...a přepínač je i v rámci horní lišty stejně, jako třeba u YouTube.

Takto již vypadá stream příspěvků. Vše má větší písma a odsazení, na displej se tak toho vejde méně, stejně jako je zde více volného místa po stranách.

Takto již vypadá stream příspěvků. Vše má větší písma a odsazení, na displej se tak toho vejde méně, stejně jako je zde více volného místa po stranách.

To platí i v černém režimu. Nově ale nejdou skrýt, alespoň prozatím, boční panely včetně pravého s chatem.

To platí i v černém režimu. Nově ale nejdou skrýt, alespoň prozatím, boční panely včetně pravého s chatem.

Seznam kontaktů, se kterými si píšete, se obejvuje v bublinách po stranách podobně, jako na telefonech. Vše ale překrývá seznam kontaktů a tak rozložení není příliš přehledné.

Seznam kontaktů, se kterými si píšete, se obejvuje v bublinách po stranách podobně, jako na telefonech. Vše ale překrývá seznam kontaktů a tak rozložení není příliš přehledné.

V horní liště jsou záložky stejně, jako v mobilní aplikaci. Najdete zde tak třeba seznam návrhů přátel i s náhledy jejich profilů.

V horní liště jsou záložky stejně, jako v mobilní aplikaci. Najdete zde tak třeba seznam návrhů přátel i s náhledy jejich profilů.

Nechybí ani sekce Watch s videi z celého Facebooku. Síť se zde snaží konkurovat Youtube.

Nechybí ani sekce Watch s videi z celého Facebooku. Síť se zde snaží konkurovat Youtube.

V černém režimu vše působí lépe.

V černém režimu vše působí lépe.

Tohle je již Marketplace, místo pro prodávání věcí.

Tohle je již Marketplace, místo pro prodávání věcí.

To se v základu příiš nezměnilo...

To se v základu příiš nezměnilo...

...nové jsou ale náhledy jednotlivých příspěvků.

...nové jsou ale náhledy jednotlivých příspěvků.

Nechybí ani přehled skupin. Každý uživatel ale může mít záložky zcela jiné podle toho, jaké části Facebooku nejčastěji využívá.

Nechybí ani přehled skupin. Každý uživatel ale může mít záložky zcela jiné podle toho, jaké části Facebooku nejčastěji využívá.

Toto je již nové zobrazení profilu.

Toto je již nové zobrazení profilu.

Profilová fotografie je nyní uprostřed a přeskládané jsou i další prvky.

Profilová fotografie je nyní uprostřed a přeskládané jsou i další prvky.

Nově se ukazuje i zobrazení v mřížce.

Nově se ukazuje i zobrazení v mřížce.

Předělané jsou i stránky...

Předělané jsou i stránky...

...v bílé se ale zrovna moc nepovedly.

...v bílé se ale zrovna moc nepovedly.

Nastavení je stejné - Facebook zde načítá staré rozhraní, které pouze přebarvil, což nevypadá zrovna nejlépe.

Nastavení je stejné - Facebook zde načítá staré rozhraní, které pouze přebarvil, což nevypadá zrovna nejlépe.

Zde je pohodlnější přepnout zpátky do bílého režimu.

Zde je pohodlnější přepnout zpátky do bílého režimu.

Facebook také nedávno začal rozšiřovat mezi uživatele nový vzhled sítě. Pojďme se tedy podívat, co přináší nového.
Kromě předělaného rozložení prvků přináší hlavně i tmavý režim, který se postupně dostává do většiny velkých služeb. Nastavit si jej můžete při úvodním spuštění...
...a přepínač je i v rámci horní lišty stejně, jako třeba u YouTube.
Takto již vypadá stream příspěvků. Vše má větší písma a odsazení, na displej se tak toho vejde méně, stejně jako je zde více volného místa po stranách.
21
Fotogalerie

Facebook chce vypnout lajkování stránek. V rámci testu už palce zmizely

Facebook aktuálně rozšířil jeden ze svých experimentů, ve kterém odstranil ikonický palec nahoru. Nezmizel z celé sítě, ale pouze ze stránek a má sjednotit chování napříč Facebookem a Instagramem. Informoval o tom TechCrunch.

Palec nahoru u stránek existuje odjakživa a umožňuje uživatelům nejen vyjádřit sympatie vůči konkrétní stránce, ale přihlásit se tak i k odběru příspěvků. V průběhu let se ale na Facebooku objevilo i druhé tlačítko – Sledovat, které umí to stejné, nepřidá vás ale mezi fanoušky, pouze odběratele. Podobně vlastně funguje i Instagram, či Twitter, kde témata i uživatele pouze sledujete. Sociální síť tak nyní v rozšířeném testu zkouší původní tlačítko To se mi líbí odstranit.

image.png 
Stránky na Facebooku budou zřejmě bez tlačítka To se mi líbí.

Kromě logické snahy o sjednocení a zjednodušení je tu i další důvod – v současnosti můžete být fanouškem, ale nemusíte stránku sledovat. To lze vypnout přes podrobné volny u stránky a tak počet fanoušků vlastně vůbec neříká, kolik jich odebírá novinky. Sjednocením tak Facebook dá do popředí počet sledujících a zároveň vypíchne i příspěvky stránky a připnuté příběhy. Obojí je aktuálně schované vždy až níže na stránce a je nutné rolovat.

Administrátoři navíc získají lepší možnosti, jak přepínat mezi stránkou a osobním profilem, aby mohli snáze reagovat na fanoušky a zároveň přibyde podrobnější nastavení oprávnění. Zjednoduší se i přístup do přehledů interakcí apod. v sekci Insights – to je nyní poměrně schované.

Test prozatím probíhá v rámci mobilní aplikace u vybraných účtů a Facebook se nevyjádřil, kdy chystá spuštění mezi všechny uživatele.

Facebook nedávno přidal novou funkci pro videohovory Rooms:

Určitě si přečtěte

Články odjinud