Facebook | Sociální sítě | Instagram

Facebook a Instagram umožní uživatelům skrývat počet „lajků“ u svých i cizích příspěvků

Po dlouhém testování, které začalo již v roce 2019, začne Facebook tento týden zavádět možnost skrývat počty „lajků“ u příspěvků na Facebooku i Instagramu. Provozovatel obou sociálních sítí o novince informoval na blogu s tím, že chce tímto krokem uživatelům poskytnout více kontroly.

Názory na zobrazování počtu hodnocení příspěvků na sociálních sítích rozdělují veřejnost na dva nesmiřitelné tábory. Jednoznačný pohled nemají ani odborníci – zatímco jedna část je přesvědčena, že zobrazování „lajků“ může některé uživatele vystavovat zbytečnému stresu, druhá ho vnímá jako snadný způsob, jak získat přehled o aktuálních trendech.

Je to na uživatelích

Právě z důvodu názorové rozpolcenosti nepřikročil Facebook ke kompletnímu vypnutí zobrazování počtů a nechává rozhodnutí na uživatelích. Ti budou moci skrýt počty „lajků“ u svých vlastních příspěvků, takže je ostatní uživatelé neuvidí.

K dispozici bude také možnost deaktivovat zobrazování počtu „lajků“ u všech příspěvků ostatních uživatelů. „Pokud se vám to tak bude zamlouvat, můžete se soustředit na sdílené fotografie a videa, a ne na to, kolik lajků příspěvky získávají.“ uvádí oficiální zpráva.

Počty lajků bude možné skrýt v nové sekci Příspěvky 
Počty lajků bude možné skrýt v nové sekci Příspěvky

Počty „lajků“ u příspěvků ostatních bude možné skrýt v nové sekci Příspěvky v Nastavení, která by se měla postupně objevit v příštích několika týdnech. Toto nastavení se vztahuje na všechny příspěvky ve vašem kanálu.

Nenechte se stresovat

Skrýt počty „lajků“ bude možné také před sdílením příspěvku na obou sociálních sítích. Tuto možnost půjde zapnout, nebo vypnout, a to i po publikaci příspěvku – Facebook tak reaguje na požadavky uživatelů, kteří si žádali flexibilnější možnosti nastavení.

Facebook a Instagram umožní uživatelům skrývat počet „lajků“ 
Instagram umožní uživatelům skrývat počet „lajků“

Změny přicházejí jako reakce na to, jakým způsobem lidé používají a vnímají sociální sítě. Zatímco některým je počet pozitivních hodnocení více či méně lhostejný, určitou část uživatelů může frustrovat. Facebook v tomto úzce spolupracuje s odborníky a snaží se najít způsob, který by vyhovoval všem.

V rámci těchto snah byl ve spolupráci s nadací The Jed Foundation a tvůrci, jako jsou Bunny Michael a Schuyler Bailar, vytvořen nový Průvodce Instagramem (Instagram Guide), který nabízí rady, jak zvládat tlak na internetu.

Diskuze (11) Další článek: Google čelí kritice za svůj cloudový byznys v Saúdské Arábii. Režim může špehovat uživatele, bojí se aktivisté

Témata článku: , , , , , , , , , , ,