Meta oznámila velmi silné třetí čtvrtletí. Firma utržila 34,1 miliardy dolarů, což je o 23 % více než před rokem. Čistý zisk vzrostl dokonce o 164 % na 11,6 miliardy dolarů.
Skladba příjmů se nemění. Naprostá většina, 33,6 miliardy dolarů, pochází z reklamy. Dalších 293 milionů přitekly skrz přímé platby a licence, divize Reality Labs pak přidala 210 milionů. A pořád to s ní nevypadá dobře, protože oproti loňsku snížila příjmy, ale navýšila ztrátu. Za posledních devět měsíců utržila 825 milionů a prodělala 11,5 miliardy. Loni to při tržbách 1,4 miliardy dolarů bylo „jen“ 9,4 miliardy v mínusu.
V uplynulém čtvrtletí ale zlevnily VR brýle Quest 2 a potenciální zákazníci čekali na vylepšeného nástupce. Quest 3 s rychlejším procesorem, lepším displejem a novým tělem se totiž začal prodávat až od 10. října (od 27. září fungovaly předobjednávky), přičemž finanční kvartál končil 30. září.
Virtuální realita a metaverse zůstávající černou dírou na peníze, avšak firma se stále může opřít o sociální sítě, které nadále rostou. Některou z aplikací jako Facebook, Messenger, Instagram nebo WhatsApp již alespoň jednou za měsíc použije 3,96 miliardy lidí, počet denně aktivních dosahuje 3,14 miliardy. Celá rodina aplikací Meta meziročně nabrala o 7 % více uživatelů.
Čistě na Facebooku se alespoň jednou za měsíc pohybuje 3,05 miliardy uživatelů, každý den pak 2,09 miliardy. Nově spuštěná alternativa pro X (Twitter) nazvanou Thread pak má necelých 100 milionů měsíčních uživatelů. Mark Zuckerberg si pochvaluje novou AI pro doporučování obsahu, která oproti loňsku udržela lidi o 7 % času déle na Facebooku a o 6 % na Instagramu.