Schopnost Internetu usnadňovat mezinárodní obchod zatím není příliš využívána.
Na jiný aspekt elektronické mezipodnikové („B2B“) komerce se podívali výzkumníci z firmy Forrester Research. Výsledky jejich výzkumů a analýz uvádějí, že v roce 2004 by „internetový export“, tedy obchod přes hranice uskutečněný, uzavřený s využitím Internetu měl dosáhnout hodnoty 1,4 bilionu (1400 miliard) dolarů, na čemž by se elektronická tržiště (eMarketplaces) měla podílet částkou 400 mld. dolarů. Forrester uvádí, že zatím se B2B e-komerce realizuje skoro výlučně uvnitř hranic států, protože je to nejsnadnější, zejména díky stejnému jazyku nakupujících i prodávajících a dostupnému úvodnímu marketingu. V mezinárodním obchodu však existuje hodně překážek právě na hranicích, kde může Internet pomoci – proto by měla tato forma internetového obchodování rychle stoupat. Forrester se domnívá, že nejdále se v tomto směru dostane Evropa, která se bude na celkové částce podílet více skoro polovinou (692 mld.), z toho Německo 144 mld. V oblasti elektronických tržišť má největší obraty realizovat naftový průmysl (408 mld).
Forrester se dále domnívá, že největší dopad na mezipodnikovou mezinárodní elektronickou komerci budou mít právě elektronická tržiště (eMarketplaces), která dokáží změnit způsoby a struktury dnešního obchodování.
Souhlasíme s vyzdvihováním role elektronických tržišť – domníváme se, že z trošku beztvaré, příliš široké a nejasně definované oblasti e-komerce typu B2B mají právě e-marketplaces jasnou logiku, „dávají smysl“. Problémem elektronických tržišť současnosti je, že zde zápasí příliš mnoho subjektů v jednotlivých segmentech: některé se snaží ovládnout dodavatelé, jiné odběratelé, ještě jiné zcela nezávislí hráči a nad některými se snaží mít kontrolu dodavatelé softwarových řešení. Vyjasnění této situace, konsolidace trhu může trvat několik let – a do roku 2004 je blízko.