ETCS L3 se hodí tak na VRT a jiné oplocené a pro určitý provoz vyhrazené tratě. Na koridorech by se měl instalovat ETCS L1 nebo L2 (tedy s ponecháním fyzických návěstidel) už i jen proto, že pokud někde potřebujete přejít trať jako chodec, návěstidla vám mohou dát informaci, jestli to je bezpečné...
Cez trať nemáte ako chodec čo prechádzať mimo vyhradené miesta bez ohľadu na to, či niekde je alebo nie je návestidlo.
Eurobalízi - úroveň L1 a L2 jsou pěkný nesmysl. V době GPS používat něco co je fyzicky na trati je fakt hovadina. Ta vyšší úroveň L3 je paradoxně levnější než zabezpečení nižší úrovně L1 a L2 protože se na koleje nemusí dávat ty Eurobalízi.
S přesností GPS byste ani nebyl schopný zahájit misi ve stanici pod L2. Navíc v telegramech balíz je daleko více informací, než je jen poloha. U L1 přepínatelné balízy podávají také informaci, co svítí na návěstidle, to GPS těžko poskytne. A u L3 balízy potřebujete také.
L3 se bez eurobalíz obejde.A pořád tu je to rádiové spojení, tím se měly dodávat informace.Když je spojení na eurobalízu, tak by mělo být spojení na lokomotivu.
L3 se obejde bez prvků pro zjišťování volnosti, protože se dá využít position reportů a kontroly celistvosti vlaku. Zkuste si prostudovat např. tento dokument ...https://ertms.be/wp-content/upl...and-L3.pdf
Přesnost GPS je dostačující.
Když máte 2 koleje vedle sebe, tak fakt není.
L3 ?
Ani L3 nie je o GPS.
Čím míň něčemu rozumím, tím víc o tom píšu ..
Ak sa chcete na vec dívať pohľadom letectva, tak si najprv uvedomte, že hlavná dráha na Ruzyni, kam treba trafiť jedno lietadlo, je široká skoro ako celé Pražské hlavní nádraží...
Já to četl jako článek a on to je reklamní kompilát. No už se těším jak to bude vypadat v praxi. Psalo se, že pokud nastane nějaký problém, vlak začne nouzově brzdit. Snad to tak nebude.
Tak je to zabezpečovač, takže se musí chovat bezpečným způsobem.
Mohl by nekdo znaly napsat hrubou ekonomickou analyzu typu: za poslednich 10 let zpusobily v CR nehody, kterym by ECTS prokazatelne zabranilo, skody na majetku, zdravi a zivotech za 1 miliardu korun. Naklady na ECS budou v pristich 15 letech max 0,5 miliardy kc ... Dik MP
A nemohl by jsi ji napsat sám a potom se podělit o výsledek
Nejsem znaly teto problematiky, viz vyseMP
To tady na žive.cz asi nikdo a i kdyby nevím jestli by se mu chtělo vzít vaši zakázkuJK
Ale ECTS není jen o nehodách. Je to i možnost, jak zhustit dopravu na našich přeplněných železničních koridorech. S ECTS je možné jí zhustit a navýšit tím kapacity. Podrobnější info nemám, resp. jsem po něm nepátral.Zdar Max
JJ, ale praxe nic moc, aspon nedavna: https://www.era.europa.eu/system/files/2...herrer.pdf .... verim, ze na Zive chodi nekdo s hlubsi znalosti problematiky a trochu to rozsekneMP
Já mám možnost to zjistit, jelikož máme jako soukromý sektor asi největší flotilu lokomotiv v Evropě. Nicméně nevím, zda to zatím není brzy.Zdar Max
Občas se něco objeví na zdopravy.cz a podobně. Bylo to tam i něco i té první trati a jak se řešilo to zastavování vlaků
A taky o nějaký modernizaci.Prej v německu mají nějaký podobný, ale o dost levnější systém.U nás v ČR je teď nejmodernější systém AutoStop nebo jak se to jmenuje....Když se podiváte jak funguje, tak je to roky za opicema.
ETCS dobrá věc, jako strojvedoucí pod ním jezdím již skoro dva roky, ale článek , zejména v závěrečné části bohapustá propaganda, nebojím se napsat přímo účelové lži týkající se přínosu tohoto zabezpečovače. Ale tak jasné, musí se to zaobalit do skousnutené roviny , aby se ty neskutečně vyšroubované ceny a náklady nějak zdůvodnily.Zvvlášť pasáž týkajíí se zefektivnění nákladní dopravy , např. plynulejší prací překladišť je úpný blábol.
Navíc už jsou hlášeny četné výpadky/poruchy tohoto zařízení a to už může v reálném provozu nadělat paseku. Spousta menších dopravců je tlačena ke zdi a musí to montovat na dosti obstarožní stroje, aby mohli plnit získané tendry.Podle mě se to mělo zavádět postupně a s ohledem na stáří vozového parku, tj. systémem nějakých mimořádných drážních povolenek, které by zohlednily dobíhající/rozjeté tendry pro dopravce.
Tak už si lidi nebudou muset házet na nádražích korunou, jestli jedou nebo ne? Tak uvidíme... .
Další nesmysl z dílny EU...
Každý stát má nějakou vlastní implementaci. Pokud byste chtěl jezdit mašinkou přes více států, musel byste do té mašinky implementovat všechny ty systémy z x států (+ mašinfíru na všechny z nich vyškolit). Nebo na hranicích měnit mašinky a mašinfíry.Jednotný zabezpečovací systém napříč Evropou je tedy určitě dobrý nápad.Zdar Max
První půlrok 2025 nebudu cestovat železnicí; pro jistotu.
No zatím jen bezdůvodně zastavuje vlaky a způsobuje jejich zpoždění
Ano, ale kromě toho taky brání tomu, aby se srazily, to jsi zapomněl dodat. A těch bezdůvodných zastavení výrazně ubylo.
No zastaveních je každý den na naší trati několik a že by to zde zabránilo nehodě to fakt ne - u vás to může být jinak
A která že to je ta "vaše" trať, abychom si mohli tahle tvrzení ověřit?
Jihlava - Rapotice ( do Brna výluka ) a v případě zájmu vám ukážu na 200 metrech kde je to nejčastější. Posledně v Rapoticích na vjezdu - vlak v protisměru zpoždění + řidiči si klepající na čelo na přejezdu.Nasratých lidí sposta - zachráněných životů NULAETCS je dobrá věc, ale musí fungovat a být odladěn
Nějak jsem si nevšiml, že by nějaká trať v Jihlavě byla vybavená ETCS. Alespoň podle map které jsou přímo v tomto článku. Takže váš argument je poněkud totálně mimo.
Samozrejme do celkove bilance by se mely zapocitat i ztraty obcanu a firem pri vypadcich.MP
Tak tam ETCS vůbec není. :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.