KRtek.tm
15. 3. 2025 • 17:28

ETCS L3 se hodí tak na VRT a jiné oplocené a pro určitý provoz vyhrazené tratě. Na koridorech by se měl instalovat ETCS L1 nebo L2 (tedy s ponecháním fyzických návěstidel) už i jen proto, že pokud někde potřebujete přejít trať jako chodec, návěstidla vám mohou dát informaci, jestli to je bezpečné...

JOHNZsk
16. 3. 2025 • 21:32

Cez trať nemáte ako chodec čo prechádzať mimo vyhradené miesta bez ohľadu na to, či niekde je alebo nie je návestidlo.

trader-krakra
19. 11. 2024 • 4:05

Eurobalízi - úroveň L1 a L2 jsou pěkný nesmysl. V době GPS používat něco co je fyzicky na trati je fakt hovadina. Ta vyšší úroveň L3 je paradoxně levnější než zabezpečení nižší úrovně L1 a L2 protože se na koleje nemusí dávat ty Eurobalízi.

Axolotl
19. 11. 2024 • 4:53

S přesností GPS byste ani nebyl schopný zahájit misi ve stanici pod L2. Navíc v telegramech balíz je daleko více informací, než je jen poloha. U L1 přepínatelné balízy podávají také informaci, co svítí na návěstidle, to GPS těžko poskytne. A u L3 balízy potřebujete také.

trader-krakra
19. 11. 2024 • 8:46

L3 se bez eurobalíz obejde.
A pořád tu je to rádiové spojení, tím se měly dodávat informace.
Když je spojení na eurobalízu, tak by mělo být spojení na lokomotivu.

Axolotl
19. 11. 2024 • 17:36

L3 se obejde bez prvků pro zjišťování volnosti, protože se dá využít position reportů a kontroly celistvosti vlaku. Zkuste si prostudovat např. tento dokument ...https://ertms.be/wp-content/upl...and-L3.pdf

trader-krakra
19. 11. 2024 • 11:13

Přesnost GPS je dostačující.

Petr Vodička
22. 11. 2024 • 15:16

Když máte 2 koleje vedle sebe, tak fakt není.

trader-krakra
22. 11. 2024 • 15:32

L3 ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
JOHNZsk
16. 3. 2025 • 21:32

Ani L3 nie je o GPS.

P3p3k
15. 3. 2025 • 19:02

Čím míň něčemu rozumím, tím víc o tom píšu ..

JOHNZsk
16. 3. 2025 • 21:36

Ak sa chcete na vec dívať pohľadom letectva, tak si najprv uvedomte, že hlavná dráha na Ruzyni, kam treba trafiť jedno lietadlo, je široká skoro ako celé Pražské hlavní nádraží...

P3p3k
18. 11. 2024 • 16:37

Já to četl jako článek a on to je reklamní kompilát.
No už se těším jak to bude vypadat v praxi. Psalo se, že pokud nastane nějaký problém, vlak začne nouzově brzdit. Snad to tak nebude.

Axolotl
18. 11. 2024 • 18:59

Tak je to zabezpečovač, takže se musí chovat bezpečným způsobem.

Miroslav Pragl
17. 11. 2024 • 22:19

Mohl by nekdo znaly napsat hrubou ekonomickou analyzu typu: za poslednich 10 let zpusobily v CR nehody, kterym by ECTS prokazatelne zabranilo, skody na majetku, zdravi a zivotech za 1 miliardu korun. Naklady na ECS budou v pristich 15 letech max 0,5 miliardy kc ... Dik MP

JanekJankovatej
18. 11. 2024 • 6:18

A nemohl by jsi ji napsat sám a potom se podělit o výsledek

Miroslav Pragl
18. 11. 2024 • 7:10

Nejsem znaly teto problematiky, viz vyseMP

JanekJankovatej
18. 11. 2024 • 7:35

To tady na žive.cz asi nikdo a i kdyby nevím jestli by se mu chtělo vzít vaši zakázku
JK

maxdevaine
18. 11. 2024 • 10:22

Ale ECTS není jen o nehodách. Je to i možnost, jak zhustit dopravu na našich přeplněných železničních koridorech. S ECTS je možné jí zhustit a navýšit tím kapacity. Podrobnější info nemám, resp. jsem po něm nepátral.
Zdar Max

Miroslav Pragl
18. 11. 2024 • 13:25

JJ, ale praxe nic moc, aspon nedavna: https://www.era.europa.eu/system/files/2...herrer.pdf .... verim, ze na Zive chodi nekdo s hlubsi znalosti problematiky a trochu to rozsekneMP

maxdevaine
18. 11. 2024 • 13:40

Já mám možnost to zjistit, jelikož máme jako soukromý sektor asi největší flotilu lokomotiv v Evropě. Nicméně nevím, zda to zatím není brzy.
Zdar Max

P3p3k
18. 11. 2024 • 16:39

Občas se něco objeví na zdopravy.cz a podobně. Bylo to tam i něco i té první trati a jak se řešilo to zastavování vlaků

trader-krakra
19. 11. 2024 • 9:19

A taky o nějaký modernizaci.
Prej v německu mají nějaký podobný, ale o dost levnější systém.U nás v ČR je teď nejmodernější systém AutoStop nebo jak se to jmenuje....
Když se podiváte jak funguje, tak je to roky za opicema.

Petr Šťástka
17. 11. 2024 • 21:04

ETCS dobrá věc, jako strojvedoucí pod ním jezdím již skoro dva roky, ale článek , zejména v závěrečné části bohapustá propaganda, nebojím se napsat přímo účelové lži týkající se přínosu tohoto zabezpečovače.
Ale tak jasné, musí se to zaobalit do skousnutené roviny , aby se ty neskutečně vyšroubované ceny a náklady nějak zdůvodnily.
Zvvlášť pasáž týkajíí se zefektivnění nákladní dopravy , např. plynulejší prací překladišť je úpný blábol.

Lord Owl
21. 11. 2024 • 10:58

Navíc už jsou hlášeny četné výpadky/poruchy tohoto zařízení a to už může v reálném provozu nadělat paseku. Spousta menších dopravců je tlačena ke zdi a musí to montovat na dosti obstarožní stroje, aby mohli plnit získané tendry.
Podle mě se to mělo zavádět postupně a s ohledem na stáří vozového parku, tj. systémem nějakých mimořádných drážních povolenek, které by zohlednily dobíhající/rozjeté tendry pro dopravce.

sender21
17. 11. 2024 • 19:03

Tak už si lidi nebudou muset házet na nádražích korunou, jestli jedou nebo ne? Tak uvidíme... .

svopex
17. 11. 2024 • 17:25

Další nesmysl z dílny EU...

maxdevaine
18. 11. 2024 • 10:25

Každý stát má nějakou vlastní implementaci. Pokud byste chtěl jezdit mašinkou přes více států, musel byste do té mašinky implementovat všechny ty systémy z x států (+ mašinfíru na všechny z nich vyškolit). Nebo na hranicích měnit mašinky a mašinfíry.
Jednotný zabezpečovací systém napříč Evropou je tedy určitě dobrý nápad.
Zdar Max

regine
17. 11. 2024 • 15:27

První půlrok 2025 nebudu cestovat železnicí; pro jistotu.

Jan Kašík
17. 11. 2024 • 15:21

No zatím jen bezdůvodně zastavuje vlaky a způsobuje jejich zpoždění

JackBrno
17. 11. 2024 • 16:12

Ano, ale kromě toho taky brání tomu, aby se srazily, to jsi zapomněl dodat. A těch bezdůvodných zastavení výrazně ubylo.

Jan Kašík
18. 11. 2024 • 3:46

No zastaveních je každý den na naší trati několik a že by to zde zabránilo nehodě to fakt ne - u vás to může být jinak

Michal Kára
18. 11. 2024 • 8:34

A která že to je ta "vaše" trať, abychom si mohli tahle tvrzení ověřit?

JanekJankovatej
18. 11. 2024 • 9:05

Jihlava - Rapotice ( do Brna výluka ) a v případě zájmu vám ukážu na 200 metrech kde je to nejčastější.
Posledně v Rapoticích na vjezdu - vlak v protisměru zpoždění + řidiči si klepající na čelo na přejezdu.
Nasratých lidí sposta - zachráněných životů NULA
ETCS je dobrá věc, ale musí fungovat a být odladěn

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
jzk
18. 11. 2024 • 9:24

Nějak jsem si nevšiml, že by nějaká trať v Jihlavě byla vybavená ETCS. Alespoň podle map které jsou přímo v tomto článku. Takže váš argument je poněkud totálně mimo.

Miroslav Pragl
18. 11. 2024 • 14:02

Samozrejme do celkove bilance by se mely zapocitat i ztraty obcanu a firem pri vypadcich.MP

Axolotl
18. 11. 2024 • 19:20

Tak tam ETCS vůbec není. :)

Určitě si přečtěte

Články odjinud