Skvělá zpráva.
To že stomegabit neprošel mě vůbec nepálí, z jednoduchého důvodu, protože veškeré špičkové technologie si vždy ponechávají povýšení Pražáci a Brňáci jen sobecky pro sebe a na český venkov a tisíce prostých vesniček se vždy u nás kašlalo ! 3-[ A to nežiju nikde v Boubínském pralese na Šumavě nebo chudé Vysočině. Jsem ze Středočeské obce, ale venkov je i v centrální části zemi zaostalý jak ve středověku !! 3-[V naší obci není dosud fungující Wi-Fi, špatně fungují GSM signál první generace, dovolat se lze, jen když člověk vyleze ke komínu chalupy ! 3-[ V sousední obci nemají mobilní signál žádný - úplné signálové vakuum, jak v hlubokém středověku ! Pražáci - chataři jezdí do naší obce na víkend jak do rezervace neadrtálců svýma novýma bavorákama a Mercedesama, na chalupech mají satelity, jinak by si s TV ani neškrtli, protože mezi naší vesničkou střediskovou a Prahou stojí bohužel kopec, který je domovem skřivánků a s tím také nikdo nic dělat nebude ! V obci funguje pevný internet Telefoniky O2, ovšem postavený ještě na socialistických drátech a kabelech, které byly položeny ještě za soudruha prezidenta Gustíka Husáka a "soudruzi" z Číny dodali modem Huawei, rychlost internetu je do 4 Mbit/s a prý to takhle bude asi věčnost, nikdo Husákovy dráty měnit za modernější rozhodně nebude kvůli nám chudým vesničanům ! Takhle nám to bylo sděleno ze zhora !!! 3-[
Ještě dovětek: Rychlejšího internetu bychom se mi chudí vesničani dočkali snad jen, kdyby si v naší chudé obci pořídil chalupu nějaký pražský kmotr nebo velkopodnikatel, zatím ale v naši obci chataří jen řadoví pražští milionáři, na nás starousedlíky koukají jak na neadrtálce...
Nevím jaká je u Vás počet obyvatel a na jak velé ploše, ale obvykle je problém právě v tom. Nemá smysl stavět wifi vysílač někde, kde je v dosahu málo platících klientů a tak se nikdy nezaplatí. Stejně tak nemá smysl tam tahat modernější kabely, když za stejnou investici jinde získá provozovatel jinde mnohem dříve peníze zpátky a pak bude vydělávat. Na místa, kde se peníze vrací pomaleji, prostě dojde později. A to až se tyhle lukrativnější pokryjí. To je důvod proč se s takovými technologiemi začíná namístech, kde je co nejvíc zákazníků na co nejmenší ploše - Praha, Brno... prostě velká města. To je stejné, jako proč se většina programů dělá v první řadě anglicky, proč se většina knih buď rovnou anglicky napíše, nebo do angličtiny přeloží, ale jen menšina se překládá do češtiny - je nás málo, nestojí to většinou za to. Je to stejný důvod, proč se většina techologií nebo třeba filmů začíná prodávat v Americe a až se zpožděním přijde k nám - je to tam jednodušší prodat. Klidně si nadávejte na Prahu, ale zkuste si uvědomit, že ten internet nabízí komerční firmy a jejich první hledisko je zisk. Veškeré pokusy státu nebu EU zavádět rychlejší net kamkoliv sice může potěšit ty, kdo ho nakonec dostanou, ale ve skutečnosti to není nic než plýtvání, které by si zodpovědný soukromník nedovolil. BTW v Praze sice pracuju, ale nebydlím - žiju kousek za Prahu a mám tu připojení za cenu skoro o polovinu vyšší při čtvrtinové rychlosti, než u rodičů v Praze od kabelovky.
A ted si vemte, ze Praha je proti ostatnim krajum dlouhodobe znevyhodnovana pri cerpani z evropskych fondu... Ale tak jste zase meli ve Stredoceskem kraji na rozdil od prazaku proplacene poplatky v nemocnicich, ne?
Praha si zase z RUD vytahuje desítky miliard na úkor malých obcí, tak jaképak "znevýhodňování"?Navíc evropské fondy jde použít jen velmi omezeně, právě tak, aby nemohly být užity jako konkurenční výhoda pro nějaký ekonomický subjekt. A to do značné míry omezuje jejich využívání, v podstatě se z nich dají stavět jen různé kanalizace, protipovodňová opatření (dětská hřiště, naučné stezky) apod. Tyto kohezní fondy mají právě dorovnávat nevýhody venkova, což se ne úplně daří.Oproti tomu peníze z RUD žádné takové omezení nemají.
Praha snad nemusi stavet kanalizaci, protipovodnova opatreni apod.?Take neni zadne omezeni na to, kdo smi vyuzivat Prahou financovane MHD, skoly, komunikace atd.
a v jinych mestech snad nic nestavi? a prazaci tam maji zakazany vstup?
Presto si troufnu rict, ze do Prahy za studiem, praci atd. dojizdi denne mnohem vic lidi nez naopak...
a oni ti mimopražští snad za ty služby neplatí? To se to buduje za předražené zakázky (metro, Blanka, apod.), když je z čeho brát.Studenti platí koleje (či priváty), platí si MHD, platí potraviny. Jde o to, že argument "Praha je velká, má tedy nárok na větší poměr peněz na občana" je lichý a s ohledem na ekonomiku velikosti by to mělo být stejně, nebo dokonce přesně obráceně. Protože vybudovat kanalizaci (v přepočtu na jednoho občana) vyjde nákladově nastejno, nezávisle zda je to velké nebo malé město. Problém je ten, že malá města na takové prostředky nikdy nedosáhnout a v Praze lítají miliardy luftem.
Pokud plati (mnoho sluzeb je jim zdarma), tak casto treba jen zlomek ceny, ktera je dotovana mestem - jako treba v pripade silne dotovaneho MHD a tim spis pro studenty se zlevnenymi casovymi poukazy.Porad se snazite odvest pozornost od skutecnosti, ze Praha (a velka mesta obecne) obsluhuji vice obyvatel, nez kolik jich sama ma. Konecne do tehle kategorie spadaji i metro a okruh.
Já Vám dám zapadlá Vysočina. Byli jsme první vesnicí v republice, která měla optiku a kabelovou televizi. Na druhou stranu, by nesměl být ISP takovej suchar a neomezovat nás na 3Mbit/s když technologie v pohodě stačí na 250Mbit duplexně... :-/
Moc nechápu proč zavádět 100Mbit, když i u nás je 120Mbit viz třeba- http://www.upc.cz/internet/fiber-power-120/... Pokud o to bude zájem v dostatečné míře, tak se služba rozšíří, pokud ne, tak asi není pro lidi a firmy natolik klíčová, ...
120 Mbit je len na pár miestach - len pár sídlisk.Problém nie je nezáujem zákazníkov, ale nezáujem operátorov ísť do projektov, kde budú mať menšie zisky. Tam, kde je len DSL, sa neoplatí operátorovi ísť do optiky, keďže na nej menej zarobí. Aj keď zákazíci by mali záujem.Mohla by síce prísť konkurencia, ale tá si to rozmyslí, pretože v tom okamihu by prišiel aj dominantný operátor a dumpingom by ju zlikvidoval. A sme v začarovanom kruhu.
a o tom to je. Jenže tohle tržní komsomolci nikdy nepochopí.
Je to dobrá zpráva. Každý "projekt" EU (čti rozkrádačka), který nevznikne, je jednoznačně dobro pro všechny.Ideálně by v těch rozpočtech měly být všude nuly. Pokud to paní komisařka nemyslela jako plácnutí do větru, tak může vzít krumpáč a jít na vesnici pomoct zakopat optiku ;)).
Internet je decentralizovaná síť, takže by o prachy mohl požádat každý? Mohl bych si požádat o peníze na svou domácí síť, která je rovněž součástí internetu? Asi těžko. Internet si musí budovat uživatelé sami za svoje peníze. Když se googlu nelíbí že někomu jede youtube pomalu, tak ať mu natáhnou lepší kabel, ale ze svýho.
Silnice je decentralizovaná síť, takže by o prachy mohl požádat každý? Mohl bych si požádat o peníze na svou příjezdovou cestu, která je rovněž součástí silniční sítě? Asi těžko. Když se automobilkám nelíbí, že auta jezdí na přeplněných silnicích pomalu, tak ať udělají širší cesty, ale ze svýho.
Sice těmto projektům fandím, ale osobně se domnívám, že dnešní konetktivita nad 1Mbit je minimálně na práci postačující.Konektivita okolo 100Mbit je luxus pro zábavní průmysl a s internetem jako takovým to souvisí spíš okrajově.
to je nesmysl. Zrovna na práci je třeba rychlostí podstatně vyšších, a to v obou směrech. Ne každý potřebuje na práci jen e-mail, ale třeba taky používat programy, pracovat s velkými objemy dat, používat videokonference apod., a to vše v jeden okamžik. Spousta věcí je samozřejmě řešitelná pomocí C!trixu, ale to jsou další náklady, které malé firmy ne vždy mohou vynaložit.Navíc pro zábavu bohatě stačí dnešní DSL - je to tedy přesně obráceně.
Tak až na nějaké 3D videokonference stačí i ta současná konektivita. Nevím ale, jestli nějakou z výše uvedených činností vůbec kdy dělal?Remote desktop jede na 1Mbit úplně normálně. Stahování projektů ze serveru, pokud teda nestříháte video, jede taky úplně v phodě.
muzes popsat tvuj byznys pro ktery je potreba 100mb internet a presto neumi vydelat mesicne o par tisic navic aby sis jej u nejakeho opetatora nechal davno zridit?
Myslíš pár tisíc českých korún, že? To je v prepočte 40-100 EUR. No poviem ti, že za takúto sumu dostaneš 100 Mbit len na pár miestach na Slovensku. V podstate len pár sídlisk.
Já mám 100MBit symetricky za necelých 500 měsíčně...
Áno? A skús sa presťahovať 1 km (niekde len 100 metrov) ďalej a budeš mať prd.
I o 1km dál bych měl stejnou rychlost za stejnou cenu 😉Jen upozorňuju - nejedná se o Prahu.
OK, tak prezraď lokalitu a providera. 🙂
Severní čechy, město cca. 40 tisíc obyvatel, RIO Media
HA HA HA!http://www.riomedia.cz/novybor... Pokrytie "až" 8 ulíc - aj to nie celých. Tomu hovoríš 100 Mbit široko-ďaleko? Tých pár ulíc? 😀😀😀Napr. ulica Palackého 887 - áno. Palackého 454 - nie. Pritom vzdialenosť je len cca 50 metrov. Keď sa pozriem na pokrytie, je to reálne len pár panelákov. Tak mi netvrď, že všetko v okruhu 1 km je pokryté internetom s rýchlosťou 100 Mbit.Je to z tvojej strany veľné KLAMSTVO!
A nebo netušíte, o jakém městě se tady bavím. Možná se podívejte na to, kolik má Nový Bor obyvatel a pak to srovnejte s údajem, který jsem psal. Teprve poté můžete o někom prohlašovat, že lže. Do té doby se spíše sám shazujete.
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 2. 2013 08:12
Ale pre ilustráciu to myslím stačí.Napíšte teda, o aké mesto sa jedná. Inak je to plácanie do vetra.
Kdo hledá najde. Zkrátka vám nezbyde nic jiného, než uznat, že jste ustřelil. Dotace eurosajuzu jsou jedním z nejhorších ekonomických zločinů.
nechci a nebudu popisovat "můj byznys", je to irelevantní (a někteří by pak ještě záviděli) a v podstatě je ti po tom kulové. Když jsem se jen tak poptával, zda mi někdo takové pojítko udělá (a byl jsem ochoten zaplatit cca 100000 jako zřizovací poplatek plus rozumné měsíční poplatky), tak se nenašel nikdo, kdo by toho byl schopen. Samotnému se mi to dělat nechce, nemám pocit, že mám dost času řešit ještě tohle.
Presne tak. U nás to bolo rovnaké. Ale to niektorým zabednencom nevysvetlíš.Áno, je možné dostať 50/50 Mbit cez rádiový spoj, ale stojí to cca 1000 EUR mesačne. To si dá možno banka, ale obyčajný podnikateľ asi ťažko.
Stačilo by na netu odfiltrovat provoz, který je generován posíláním SPAMu a hned by bylo volných trubek...
Tak teď si to docela vystihl. Doma využívám desítky megabit, ale v práci mi v pohodě stačí 8Mbps ADSL. Vzdálené správa a když už šoupám většími objemy, tak je to stejně ze serveru na jiný server a já se toho přenosu ani neúčastním.Vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby za počátky dotovaného 100Mbps bylo lobby zábavního průmyslu. O tom, že Blu-ray by měl být poslední fyzický nosič, se uvažuje docela nahlas a vydavatelé nebudou chtít přijít o příjmy z hůře připojených lokalit.
To by me zajimalo, jak konkretne to melo ozivit ekonomiku, jaka konkretni pracovni mista by to vytvorilo a jak konkretne by to zvysilo konkurenceschopnost.A ted nemyslim jen budovani samotne infrastruktury ale nejake dlouhodobejsi dopady.
Třeba já pracuji z domova. A nejsem jediný. Spousta lidí dělá na dálku i pro několik společností. A to na dial-upu dost dobře nejde :)Taky si myslím, že měla na mysli rozvoj internetových firem. Třeba google, facebook apod zaměstnávají hromadu lidí a drtivá většina jejich příjmů plyne právě z internetu.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 2. 2013 09:43
Predpokladám, že v tomto smere ti ide o ekonomický prínos...Potom mi nie je príliš zrejmé, ako ho chceš dosiahnuť dotáciami.
Jak samotna skutecnost, ze sedite doma a ne v kancelari vytvari pracovni mista?Copak neni nic mezi dial-up a 100Mbit? Internetove start-up mohou vznikat v akceleratorech atd., ktere urcite ma vetsina statu EU. Navic kdyz sam pracujete na dalku, tak Vam snad nemusim zduraznovat, ze takova firma nemusi mit sve servery soustredene v bydlisti zakladatele.Jinak jestli je ucelem, aby mohli Facebook, Google apod. ryzovat dalsi penize, tak moc nechapu, proc by to meli Evropane dotovat ze svych dani...
třeba tak, že dotyčný sedí místo v hlavním městě v Horní Dolní, kde svou mzdou "živí" (pomáhá živit) místního pekaře, prodavače, atd. Je to strašně složité, to selské uvažování, že?
Takze kvuli tomu cloveku propusti pekare, prodavace atd. o par kilometru dal v Dolni Horni? A co chudak pumpar nebo ridic autobusu, ktery prodela na tom, ze za praci nedojizdi? a co udrzbar kancelarske budovy nebo jeji uklizecka?Podle Vasi logiky pripravuje rychly internet o praci spousty lidi...
pumpař ani údržbář či uklízečka o svou práci nepřijdou, protože ty budovy stát zůstanou (a i ty firmy se přece úplně "nezruší") a cestovat se nepřestane. Jen se to celé bohatství bude distribuovat rovnoměrněji, svůj nadprůměrný plat utratím jinde, než ve velkoměstě, budou z něj profitovat jiní, než ti, kdož mají nadbytek zákazníků. Jednoduše řečeno, economy of scale naruby.
Zustanou stat? Vy vubec nemyslite na hospodarsky rust. Kdo bude stavet nove kancelare, kdyz kapacita tech soucasnych bude dostacujici? co chudaci stavebni delnici? clovece, vzdyt vy ozebracujete jeden z oboru, ktery byl krizi nejvice postizeny!Jinak kdo Vas nuti nakupovat ve velkomeste? tak s tim pockejte, az budete skoro doma a nakupte u Vas v Jednote...
100megabit bude vtedy, ked budu operacne systemy a HW plne pripravene na architekturu thin-client, co znamena ze uzivatel bude mat tablet alebo pc, ktory bude nonstop napojeny na internet a bude iba zobrazovat obsah. vsetky vypocty, aplikacie, ulozny priestor bude na servri v datacentre.Potom 100megabit bude aj keby bola akakolvek kriza, firmy by to pretlacili napriek akymkolvek problemom. v tejto situacii ale nema vyznam.Ironicke na tom je to, ze si to zaplatia zo svojich dani obcania europskej unie, aby tak pomohli vybudovat infrastrukturu pomocou ktorej im zoberu vsetko co v pc maju. Take su plany nadnarodnych koncernov. Roky na tom pracuje Cisco, VMWARE, Microsoft a ktovie este kto.
Príde mi zvrátené, aby som pri mojej paranoji podporoval nejaké thin záležitosti...
ked vidim henten potkani xicht europskeho prezidenta mam chut emigrovat do juznej ameriky 😀
Jedině dobře - Protože:1. - Státy a celá EU má hospodařit s co nejúsporněji.2. - EU by měla zrušit téměř všechny dotace, protože platí že když na něco někdo nemá, tak ať si to nekupuje.3. - EU by měla investovat jen do konkrétních projektů na které jednotlivé státy nemají a týkají se všech = Průplavy (třeba Odra, Labe, Dunaj), velké tunely a tak dále.4. - EU by neměla investovat tam kde tím pokazí volný trh soukromých firem (a to by se v případě této plánované investice stalo - to je axiom).5. - EU by neměla hospodařit s penězi jak s plastelínou. Sociální sféra - plác tam 5 miliard. Infrastruktura - plác tam 10 miliard. Internet - plác tam 9 miliard. Takto nekonkrétně a za každou cenu investované peníze, jsou téměř vždycky rozcupovány na tisíc kousků a z velké části proinvestovány na blbosti.
Názor byl 2× upraven, naposled 9. 2. 2013 12:23
Souhlas, ještě by to chtělo trochu zredukovat dotace do zemědělství, což se evidentně nepodařilo, kdyby se nedotovalo zatravňovani polí, možná by zbylo i na ta data :)
Souhlas. Redukce výdajů měla být mnohem razantnější. Když se člověk jen okrajově otře o nějaký projekt financovaný EU, tak to se snad pokaždé nějaká "malá domů". Někdy vetší, někdy menší, ale je to tam. Když člověk hospodaří ze svého tak se sakra snaží, aby řešení bylo úsporné, ale takhle? Z cizího krev neteče.Jak jsem si před 16ti lety pořizoval domů internet, tak 33.6 kbps byl vysněný zázrak a reálně mi to chodilo 19.2 kbps, pokud jsem se nechtěl opakovaně připojovat co 5 minut. Dnes na stejné adrese není problém ani konektivita přes 100Mbps a to se jedná o zapadlé příhraniční město. Vývoj jde kupředu sám o sobě. Navíc je každého volba, jestli chce bydlete na samotě km od nejbližšího souseda se všemi klady i zápory, nebo v dostupnější lokalitě.
Mně by zajímalo, kde je ten "nepokažený volný trh"? Protože u nás je jen DSL a wifi, obé končí na nějakých uslintaných 25Mbit/s (a to ještě asymetricky). Mohl bys, tržní komsomolče, osvětlit nechápajícímu tvé podivné myšlenkové pochody?
Tržní komsomolec je určitě originální pojmenování mojí osoby., ale dovolím si nejprve drobnou korekci. Komsomolci nikdy nebyli a nemohli být tržní, protože to byla politická bolševická organizace a líheň mladých "talentů". A já se chovám tržně téměř vždy, takže jsem technicky vzato i svými názory, velmi daleko od ideálů komsomolců. To spíš právě ti přerozdělovači, výdejci i příjemci dotací a jiných státních brebend, jsou jim o pohlavek blíže než já.A teď k vysvětlení mých myšlenkových pochodů - Vysvětlím to na příkladu.Nepohybuji se jen v IT a v podnikání, ale jsem taky zvukař a zažil jsem například to jak města, nebo jiné veřejnoprávní instituce pořádají festivaly. Naprosto nelogicky přeplatí pozvané kapely (ani nesmlouvají, což je normální a nutné) a bezmyšlenkovitě vyplácnou další peníze i za jiné platby protože z cizího krev neteče. Neohlížejí se na to že za týden je na stejném místě rok předem naplánovaný (soukromým podnikatelem pořádaný) tradiční každoroční festival. Tohoto podnikatele tím nelogickým uspořádáním jiného festivalu odrovnají, protože mu na festival nepřijdou lidi. A tím město odrovná pořadatele, který tam ten festival dělal léta. Příští rok už město na festival prachy nemá a soukromý pořadatel také ne, protože loni prodělal. Výsledkem je, že pak není ve městě nic.Stejně tak to funguje i ve státní správě, kde jsem nějaký pátek pracoval.A naprosto stejně to funguje všude kam jako sloní tlapa, bez citu a bez kontroly dopadne balík státních peněz. Většinou se rozsype na tisíc kousků, rozcupují ho zloději i vykukové a výsledný efekt je nulový, nebo negativní. A povídání o tom že to bude pod kontrolou je vždy jen povídání. Protože už Tomáš Baťa starší říkal, že hospodařit s penězi umí vždy jen soukromý podnikatel. Proto nikdy nenatahoval ruce po nějakých dotacích, nebo investicích od státu.
Názor byl 4× upraven, naposled 9. 2. 2013 16:49
Nesouhlasím s tím, že hospodařit s penězi umí vždy jen soukromý podnikatel. Soukromý podnikatel má pro sebe výsledný zisk - po zdanění - pokud jej zdaní. Tady se naskýtají nespočetné možnosti, jak stát ošidit.A nyní - jestliže bude tatáž osoba státním úředníkem, chová se naprosto stejně. Nevidím v tom rozdíl.Stále platí socialistické "kdo nekrade, okrádá rodinu". Všechno je prostě v myšlení lidí.
Bohužel nemáš pravdu. Pokud by podnikatel, který přejde do státní správy, hospodařil furt stejně dobře, tak by pak platilo to, že když úředník hospodaří špatně v práci, tak hospodaří špatně i doma. Z vlastní zkušenosti ve státní správě vím, že tam špatně hospodaří 90 procent úředníků. Takže by to muselo znamenat, že doma mají všude cedulky exekuce, což se neděje. jinými slovy.... Doma hospodaří se svými penězi a to jim jde. A přesto hospodaří v práci bídně.
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 2. 2013 13:07
znova se ptám, milý komsomolče, kde je ten plošný 100Mbit internet? Můžeš mi jednou či dvěma větami odpovědět? Mě tvá zvukařina a s ní spojené zážitky s financováním festivalů nezajímají. To bych ti stejně tak mohl argumentovat obrovským plýtváním velkých společností, což se ovšem stejně tak netýká předmětu diskuse.
Milý terminologický nedouku (to je reakce na pojmenování komsomolec). Píšu ti z notebooku připojeného na 100 / 100, který mi coby standardní komerční produkt dostupný široké veřejnosti za nízký peníz, poskytuje soukromá firma. Takže ano, jde to i bez peněz z EU. A už nech komsomolce spát, nebo nejprve nastuduj co to označení vlastně znamená, protože stejně tak by jsi mi mohl říkat třeba kosmonaute, nacisto, hvězdopravče, nebo nějak jinak a bylo by to stejně málo trefné a výstižné jako pojmenování komsomolec. Je fajn být originální, ale přece jen je potřeba to nejprve promyslet hlavou a v případě nejistoty zkusit zagooglit.A jen pro doplnění..... Tvrdit o čemkoli že je to plošné, je iluze, takže plošná nikdy nebude žádná technologie. Proto ani internet nikdy nebude plošný. A rozhodně k jeho rozšíření nepřispějí peníze z EU. Respektive. Stejný objem peněz ze soukromých firem přispěje rozvoji internetu 5x víc než stejné množství peněz tekoucích z EU.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 2. 2013 02:31
A to ti nestaci pro rozvoj tveho podnikani? Jakyze to mas byznys?
pravda pravda, ale při pohledu na ty šašky v komisi je asi každému jasné, že je to mission impossible.Jednodušší a rychlejší by bylo prostě z toho spolku dluhošů vystoupit.
Dovolím si menší korekturu Vašeho příspěvku:1 - beze změn2 - EU by měla zrušit všechny dotace3 - EU by neměla investovat do ničeho - kam přijde, tam škodí4 - viz 3, ale jinak beze změn5 - viz 1
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.