Evropa na plný plyn: letos 108 mil. lidí na Internetu

Evropa na plný plyn: letos 108 mil. lidí na Internetu

Loni to bylo 70 miliónů, jedná se tedy o růst více než 50 % za jediný rok! Evropský kontinent tak začíná, alespoň co do počtu připojených uživatelů, razantně dohánět Ameriku.

Evropský kontinent začíná, alespoň co do počtu připojených uživatelů, razantně dohánět Ameriku. Studie eEurope od firmy eMarketer tvrdí, že na konci letošního roku bude v Evropě 108 miliónů lidí používajících Internet; na konci roku 2000 to bylo 70 miliónů, znamená to tedy, že letošní rok by měl zaznamenat historicky vůbec největší růst co do absolutních čísel a také grandiózní procentuální nárůst – o více než 50 % za jediný rok. Samozřejmě padesátiprocentní i vyšší nárůsty Evropa zaznamenávala rok co rok, ale na našem kontinentě je samozřejmě podstatně snazší vyrůst z jednoho miliónu uživatelů na dva než, řekněme, ze sto na sto padesát miliónů. Růst má ale skutečně rychle pokračovat i nadále a v roce 2004, tj. za tři roky ode dneška, má být v Evropě už 255 miliónů aktivních uživatelů Internetu! (Pojem „aktivní“ označuje uživatele, který se k Internetu připojí alespoň jednou měsíčně – je to tedy docela přísné měřítko, přísnější a také relevantnější než u jiných průzkumů).

V Evropě se navíc má dobře dařit elektronické komerci; ta má letos v obratech stoupnout o 103 % na celkem 69 mld. dolarů, a procentuální růst je opět podstatně vyšší, než jaký se letos předpovídá pro Ameriku. Je Evropa náhle přeborníkem? Zcela jistě ne: americký kontinent je o dva roky dál, trh se nasytil a křivka se přirozeně začíná zaoblovat – to Evropu za dva roky potká také. Alespoň ale Evropa nezaostává – pokud Amerika díky nasycenosti zvolňuje, může ji starý kontinent skutečně začít dohánět.

Bohužel to platí pro „správnou Evropu“; v našich zemích žádné dohánění nenastane, dokud nespadnou internetové připojovací poplatky na zlomek dnešních hodnot nebo dokud se neobjeví levné paušály. To je dnes hlavní překážka rozvoje konzumentského Internetu, tj. Internetu v domácnostech, který například v USA znamená 80 % celkového času stráveného lidmi na Internetu, u nás ale naopak malý zlomek.

Určitě si přečtěte

Články odjinud