Evropa bude podporovat paušál pro připojení k Internetu

Diskuze čtenářů k článku

Břetislav Černík  |  13. 12. 2001 20:14

To je jedina rozumna moznost. Do 2000,- Kc uz rozumne ceny existuji.  V okamziku, kdy se sezene vice lidi dohromady v jednom dome, tak staci zavest bezdrat do baraku podobne jako elektriku/plyn a veskery serecom se muze jit klouzat. Kdyz se to jeste zkombinuje se satelitem a proxy, tak nechybi ani rychlost. Akorat ty obraty z poskytovanych sluzeb bohuzel nezustavaji v Cechah, ale mizi v zahranici.

Hold jakou politiku nase vlada prosazuje, takovou ji bude mit.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeutcheTelekom  |  13. 12. 2001 11:05

To je pravda ze v SK bude ADSL z najvacsou pravdepodobnostou FlatRate aj ked su v navrhoch aj rychlosti zavysle od poctu prenesenych dat.

A podla mojich informacii DT dalo FlatRate este na ISDN a prerobilo za rok na tom Xx100 mil EUR a moznoze od buduceho roku

ani v nemecku nebudumat uplny FlatRate na ADSL tym padom by sa to tykalo aj celeho .SK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  12. 12. 2001 11:12

cauky, ja to zkusim trochu jinak, kdesi tady byla zminka o UPC, jak to ma vsecko levny apod... UPC sou jeste vetsi monopalisti nez TC, ten se musi bat (alspon trochu ze bude mit nekdy za rok nejakou konkurenci, jenze takovy UPC zadnou nema!!! jo, dostal pokuticku, sest milionu nikoho nerozhodi, kdyz vlastni akcie takrka vsech TV poskytovatelu, co vim tak soukromi zustali asi tri, to jen proto, ze lidem poskytujou i telefonii propojeni, typicky KabelPlus mel pred dvema lety zrizovat v Brne internet po kabelu (obdoba Mistralu v Praze), clovek posila uz objednavku, mne si ruce a prask! UPC tedka o I-Netu nechce ani slyset, krasny je, jak operatorky neustale tvrdi, ze ke konci roku urcite bude, tvrdi to uz dva roky...to nemluve o poplatcich za televizi ) TC alespon dela, ze se snazi s tim neco delat a proste tech 10 proc. lidi pres dial-up ho holt nezajima, ale UPC si z nas dela vylozenou srandu, chudaci prazaci az jim skonci smlouva, zajimalo by me, na kolik jim zvednou pausal... KUBA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  11. 12. 2001 08:45

Neomezeně na Internetu za 400,- měsíčně. Myslíte si, že je to nemožné? To je realita v Čechách. Stačí se dohodnout s několika sousedy v domě, vybudovat si vlastní LAN a nechat se připojit bezdrátově do Internetu. Předem podotýkám, že to není pro notorické stahovače filmů, ale pro pohodové brouzdání Internetem, e-mail a další služby. Pokud se chcete zeptat, rad vám napíši detaily. Samozřejmě zdarma a dokonce ani nikomu nebudu dělat reklamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sususu sssepota  |  06. 12. 2001 11:06

no pokud je to v nemecku za 80 maren mesicne bez limitu tak na to tady kaslu a stehuju se to germanie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dslfan  |  03. 12. 2001 21:16

Mam spravu z dobreho zdroja ze slovensky telekom predsa len nieco robi s DSL. Od 1.1.2002 sa rozbiehaju prve firmy v Blave na DSL a do polroka to vraj chcu rozbehnut naplno. Bude asi 5 druhov rychlosti ale najlacnejsia bude asi za 1600 korun mesacne pausal a rychlost bude 400kBit co je prakticky stahovatelna rychlost takych 50kBytov za sekundu. Vraj sa uvaazuje o nejakej forme leasingu modemov - modem stoji asi 6000 korun takze neviem. Je to informacia asi na 99% a keby sa to podarilo bol by to prvy ozaj ustretovy krok telekomu. rozpraval som sa z nimi a oni si uz uvedomuju ze do konca monopolu maju uz len rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VanJ  |  05. 12. 2001 14:28

Ešte niečo napíš, nech sa pobavím ! To, čo si napísal, je tak nepravdepodobné, že si buď robíš srandu ty z nás, alebo niekto z teba!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fík  |  03. 12. 2001 20:45

cca 1% z platu no nevim jestli by někdo vodklep cenu 200 korun za takový připojení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 12. 2001 16:00

... ale tenhle stát to Evropy nepatří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
migel otrlik  |  29. 11. 2001 22:39

Jen pro zajimavost:

v canade - ADSL 1MB/500kB - $40 CAD a vydelky se tu pohybuji tak od 1400 - 6000 (takovej hrubej vzorek populace , takze to je asi o necem jinym ... dovedu si predstavit, ze si mozna casem prikoupim i jednu dve linky navic Je to velka zmena proti telecomu na modemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlado  |  29. 11. 2001 21:49

heh, i po knci mopololu bude monopol, protože cenyy co sem se divil sou rozdělyný do pásem podle telekomu atd. takže zlevníní tak o 2 kč za hodinu max...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cetMOI  |  29. 11. 2001 14:01

Takze, v UK je internet u BT (byvaly statni telecom) 10 GBP (asi 550 Kc) mimo spicku mesicne PAUSAL a 15 GBP (asi 820 Kc) neomezene. Je to tim, ze v UK se BT stala pouze providerem a oddelila se sit od nabidky sluzeb. Ceny za internet sly dolu neuveritelne. To se pokud vim u nas nestane. Tim novy provideri budou muset budovat svoji vlastni sit, coz povede k rozsirene nabidce pro lukrativni zakazniky, ale urcite ne k oziveni trhu pro bezne uzivatele. U nas toto asi ocekavat nemuzeme. Jinak nizky pausal za internet ve Velke Britanii muze byt umoznen vyssim pausalem za ostatni sluzby (bezny pausal za telefon), ktery plati vsichni. Nicmene se domnivam, ze ceny by mohly byt MNOHEM nizsi.

Co se ISDN tyce: po uzavirani smluv na 18 mesicu jako u operatoru GSM siti bych ocekaval zvysovani mesicniho tarifu a to v dohledne dobe > koneckoncu zname CT, ne? No a ADSL podle mne zbrzdi. Dyt sotva nedavno prisli s ISDN a potrebujou jich prodat co najvice. No mozna jsem sycek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nasranej  |  29. 11. 2001 11:16

Dosť bolo TELEKOMUNIZMU !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  29. 11. 2001 11:07

Za 2k mesicne si i tu 64ku muzete strcit vitekam, smejdi jedny tajny ... To je vskutku rychlost jak noha. Ze s vama hamba vo zem nemlati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shocquer  |  29. 11. 2001 09:32

DSL neprekonava ISDN uplne jednoznacne!!! Mam DSL a aj s flatrate. (Nie, nie na Slovensku )

Predtym som mal ISDN a pravdupovediac som neni az tak presvedceny o DSL. Da sa o tom aj docitat. Ma totiz vacsinou vyrazne vyssiu latency ako ISDN. Cize pre online hracov je ISDN vhodnejsie, ak stahujem ISO, tak by som urcite nechcel nieco take robit cez ISDN, aj keby tam bol pausal (co nie je tuna mozne).

Takze v principe ISDN+DSL je vcelku fajn

*Sho*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  29. 11. 2001 11:13

no jo, no... tak si porid oboje

protoze jestli mas DSL s flatrate, tak te cena navic za ISDN urcite nezabije (protoze je to silne levny!)

znam takhle lidi se ctyrma (4!) kabelovejma modemama... to pak ty filmy a isa sajou! a za tech par supu.... pohodicka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shocquer  |  29. 11. 2001 09:27

Citam si Zive v dalekej cudzine na systeme bez Win-1250 charsetu, zvalada to tu len Latin. Dnes som si prvykrat uvedomil, ze clanok je s diakritikou a uplne fajn citatelny, ale diskusne fora sa mi citaju o kus horsie. Dalo by sa s tym nieco spravit?

Diki,

*Sho*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpixel  |  29. 11. 2001 09:39

Přidej si v ovládacích panelech(Settings/Control Panel/  Regional Options a Keyboard) češtinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shocquer  |  29. 11. 2001 10:11

Jo jasne

Vies, pridat som si uz chcel Slovencinu, len nemam NT 4.0 CD (nemecke - vlastne ziadne . Mozno to je niekde na sieti, ale aj tak mam zle skusenosti so starymi nemeckymi windozami. a ked ide clanok, tak by stacilo posielat prispevky v rovnakom charsete

*Sho*

PS: ale diki

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Kovářík  |  29. 11. 2001 09:21

Příští rok už konečně přibude i ta toužená konkurence. Myslím, že to bude někdy v červnu, kdy se uvolní trh i pro domácí zákazníky. Doufám jen, že se ty nové firmy nebudou podbízet pouze firmám a že nabídnou solidní cenu i domácnostem. Velmi zajímavé by to bylo, kdyby začaly rovnou nabízet i ADSL. U telekomu chápu, že se mu do ADSL moc nechce, jelikož vybudovat ISDN není zadarmo a ačkoli je už tato technologie poněkud neefektivní v porovnání s xDSL  tak si to musí od nás nechat nějak zaplatit. Nové firmy by tu zátěž ISDN s sebou táhnout nemusely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ww  |  16. 12. 2001 11:14

ISDN je na telefonování! xDSL je doplněk k normální lince nebo k ISDN lince. Samo o sobě vám xDSL těžko zavedou, kdekoliv ve světě! :))

U ISDN stojí paušál stejně, jako 2 analogy pro podnikatele, pravda, mohlo by stát v paušálu jako např. 1,5 násobek analogové linky, no k tomu dojde časem. Až se trh nasytí. Prodej výrobku (nového) nezačíná na nejnžší ceně. Za čas se stejně už analogy montovat nebudou ,kdyždej dostane ISDN NTčko i s analogovým portem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azzie  |  29. 11. 2001 08:13

ja nevim proc ty nasi politici treba s tim neco neudelaji. Irsko bylo nedavno ve srabu a co nevymysleli zvyhodneni pocitacovejm firmam , takovy ze tam maj ted vsechny sidlo!! ja nevim proc by ty nasi treba nemohli neco udelat s pripojenim lidi do netu a predbehnout vsechny staty okolo, vsadit na budoucnost a vrazit do tohohle prachy,, zvyhodnit inetovy firmy nebo tak nejak zatlacit na to aby treba bylo nejlevnejsi pro vsechny na svete mit nejakej ten servrik u nas,, ALE misto toho tady bude HOVNO pevna za 7000 atd atd . a zadnej vladni program podpory ,, vsechno na hovno !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spida  |  29. 11. 2001 08:28

Ano, sidli tam xy firem a s nezamestnanosti to tam slo dolu tak rychle, ze ted shaneji lidi po celem svete, aby tam sli pracovat. Ale ti nasi se nepouci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azzie  |  29. 11. 2001 12:29

je to f prdeli a pritom by to byla takova sance !!! napodobit Irsko !!!!! ale misto toho ?????

a to jeste neni uplne pozde, ale stejne se nedockame, po necem takovem jiz volam asi druhym rokem ,, ted uz je sice

10minut po dvanacte ale i tak by se s tim dalo neco delat ,,, hmm ale nikoho to nezajima .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  29. 11. 2001 08:29

To proto, ze KLAUS nechce zvyhodnovat nejake podniky jen proto ze jsou IT...  (rikal to i na INVEXu) Tomu rikam skutecna trzni ekonomika... Zeman samozrejme poslechne Klause, vzdyt na to maji smlouvu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  29. 11. 2001 09:45

Jenze Klaus ma pravdu, proc zvyhodnovat nekoho jen proto, ze je IT ? V Irsku IT nezvyhodnovali, tam dostali dobre podminky vsichni. Zdaleka nesidli v Irsku jenom IT firmy, ale i dalsi high tech prumysl, jenze to by u nas neslo. My preci musime dane zvysovat a ne snizovat. (

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  29. 11. 2001 12:19

Hlavne ze ma Gregr svuj velky tresk. (

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pluton  |  14. 12. 2001 18:48

U nas ti nasi talenti zase pro zmenu zvyhodnuji duty free samoobsluhy - asi novej trend jak predehnat ostatni zeme, pres IT na to jde kazdej druhej ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doda  |  29. 11. 2001 09:20


Kdyby tak panáčkové z vlády & spol. věděli, co to je "...zvýhodnit... ...počítač... internet...". Tak se možná někdy něčeho dočkáme. Teď je tam jen jeden schopnej člověk, který něco dělá (teď myslim něco pořádného a né jen samé hovadiny).

Ale to zas v jiné pohádce o Šípkové Růžence jsme.

Teď ale k tématu. Jistě by bylo fajn mít paušál, ale v podání dnešního Českého Telecomu, to bude tak supervýhodné, až nás z toho budou bolet peněženky. Jsem zvědav, co s postojem  (a cenami) Českého Telecomu provede jeho privatizace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  29. 11. 2001 09:25

tak jdi do politiky, staň se pokuď možno premiérem a prosaď to, jenže dřív dostaneš nějaký ten meloun od CT a .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ww  |  16. 12. 2001 11:08

Nezapomeň, že ta pevná za 7000 do Telekomunistické kapsy je bez INTERNETU! Je to jen kus drátu, stejně kvalitního, jako na tu analogovou za 1800, akorát vám k tomu dají modemy, aby vás mohli omezit na 64 Kbit, protže 2Mbity běhají po úplně stejným kabelu (pokud je trochu kvalitní) také!

Zhodnotil bych to asi takhle, poměr cena/výkon, od nejlepšího (vše je nepočítaný přenos):


  1. kabelové připojení s UPC (pokud jste technicky zdatní a nepotřebujete hotline) - holt jen Pha a 2002 Brno

  2. .... dlouho dlouho nic ....

  3. .... subprovideři poskytující sdílené připojení na privátní síti přes maškarádu (není veřejná IP), např. v Kralupech a okolí, nebo v Hradci (od 198/měs. s DPH www.vslesy.cz/cenik.php3), pokud je to ale nepočítané, tak je rychlost bídná, většinou až 1000 uživatelů na 2Mb linku

  4. různí subprovideři se slušnou cenou za sdílené připojení

  5. TELE2 viz www.tele2.cz/web/cenik_pripojeni.php - dobé ceny na nepočítané data a nyní jedou 1Mbit rychlost na počítaná data (mimo prahu, od 1250)

  6. mainstreamoví ISP, cena za 64 bezdrát stále na úrovni 8000 - 12000 Kč / měs.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 11. 2001 02:59

Cena ADSL bude zajímavá, už jen s ohledem na cenu kabelového připojení. Když za 1480 Kč měsíčně může UPC nabízet 320k download, neomezená data, a pronájem modemu, bude veselé sledovat Telecom jak se svým, odhaduji alespoň pětinásobkem ceny, bude tvrdit, že za méně to nejde. A to ještě narozdíl od UPC nemusí Telecom budovat poslední míly. Vidím monopol jehož ničemnost dotýká se každého z nás

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldo  |  29. 11. 2001 09:40

V nemecku je cena urcena na 80DM na mesiac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  29. 11. 2001 09:53

V USA za linku 1.5Mb/128kb bez limitu platite kolem $50 mesicne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  29. 11. 2001 12:16

Jako informace je to hodnotne, jako porovnani na nic. Je potren¨ba vzdy uvazovat, jakou cast platu je treba investovat do pripojeni. Proste úporovnani ceny v USA a CR je k nicemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 11. 2001 13:59

Bohužel i když se to jen tupě přecpočte dle platného kurzu tak cena podobného připojení v ČR bude několikanásobně vyšší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  29. 11. 2001 21:48

Vzhledem k tomu, že mám měsíční poplatky TELECOMU za modemové připojení v pásmu III v rozmezí 2200-2500,- by mě rozhodne 80 DM nebo 50 $ i v  přepočtu kurzem nechávalo ne klidným, ale šťastným. Získat podstatně kvalitnější připojení za menší peníz - to je kus štěstí. Doufejme, že to tak dopadne. A ještě s jednou věcí sem se chtěl podělit. S funkcí poskytovatele Quick. Dle záznamů z connection watcheru mi 85% prvních připojení v rámci dne do 5-6 minut spadne. Přitom druhé spojení bývá skálopevné, i 12 hodin v kuse. Zajímavé, že. Quick používám poslední tři měsíce a počet připojení mi vylétl z běžných 50-60 měsíčně na 90 - 100. Kdo zná tarif i2001 ví, o kolik peněz jsem zbytečně přišel. Přitom Volný to nedělá. Nemáte někdo podobnou zkušenost? Pokud ano, podělte se prosím. S pozdravem Halen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kinedryl  |  29. 11. 2001 22:49

Jojo, Halene, máš úplnou pravdu... Zrovna teď, když jsem si šel číst tenhle článek, mi spadlo připojení z QUICKu... Teď jsem připojenej napodruhý něco přes tři hoďky (download... úúúúúděsně pomalej dial-up.. ) a drží to.

 

 

!!! SMRT TeleComunistům !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oto  |  05. 12. 2001 12:05


Jestli ti TELEC*M tak vadi, tak proc se pripojujes
pres Quick ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
novice  |  29. 11. 2001 23:25

Ja jsem nejvic spokojenej s kiwwi, quick me tezce sral - nulova rychlost apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
novice  |  09. 12. 2001 00:34

Kdo jste ho měli rádi vzpomeňte s námi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
coxx  |  30. 11. 2001 10:46

Nejvíc se připojuji přes Contactel nebo World On Line ( starý ne Tiscali ) a taky mi to někdy dost padá. Jen je fakt divné že to vždacky padne do 5 minut nebo vubec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  30. 11. 2001 12:35

Právě těch 5-6 minut nebo vůbec !  To je ten problém. Náklady na provoz netu III pásmo.  2,60 za connect, po prvních 360 s  +2,60 a pak +2,60 za každých započatých 750 s. Počítejte se mnou, bude to překvapení, pokud se připojujete denně jen na hodinu a denně Vám to  1x spadne.

  •     Bez pádu                 pád  do 6  min.      pád po 6 min.

  •                                           po connectu         po connectu

  • ==========================================

  •   Connect 2,60             Connect 2,60        Connect 2,60

  •   00:06:00 2,60             00:05:00  pád        00:06:00 2,60 

  •   00:18:30 2,60             Connect 2,60         00:06:01 pád

  •   00:33:00 2,60             00:11:00 2,60         Connect 2,60

  •   00:45:30 2,60             00:23:30 2,60         00:12:01 2,60

  •   00:58:00 2,60             00:36:00 2,60         00:24:31 2,60

  •   01:10:30 2,60             00:48:30 2,60         00:37:01 2,60

  •                                         01:01:00 2,60         00:49:31 2,60

  •                                         01:13:30 2,60         01:02:01 2,60    

  •                                                                           01:14:30 2,60

  • - 00:02:00                   - 00:02:00                - 00:02:00                       -  odhad pro přihlášení a načtení stránek

  •                                      - 00:02:00                - 00:02:00                       -  odhad pro přihlášení a znovunačtení stránek 

  • ------------------------------------------------------------------------------- 

  •    01:08:30                     01:09:30                  01:10:30                       - celkový čas  na  internetu

  • =============================================

  • suma   18,20Kč        suma    20,80Kč    suma    23,40Kč           - celková cena za připojení

  • -------------------------------------------------------------------------------

  • 0,265693 Kč/min     0,299281 Kč/min  0,331915 Kč/min          - průměrná cena na minutu internetu

  • --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • A to jsem byl tak hodný, že jsem ty první minuty po pádu počítal do stráveného času na internetu.

  • Kdybych je nepočítal, vyjde nám ten průměr ještě horší.  

  • Pro denní připojení na jednu hodinu s  pádem dle sloupce 3 to obnáší  +156 Kč zbytečných nákladů měsíčně.

  • Netuším, kolik je dial-up uživatelů, ale pro 50,000 je to krásných 7,8 mil. Kč  měsíčně navíc do kasy Telecomu

  • Co z této maličké tabulky vyplývá. Pokud jsou uživatelů desítky tisíc a každému to "jednou za den spadne", namastí si Telecom kapsu o docela slušný prachy.  Pěkný, nemyslíte? I těch hitů na stránky je o pár desítek tisíc víc.  To už stojí za to mít na serveru poskytovatele databázi uživatelů s počtem connectů za den. A pokud je políčko "pád" nevyplněné, tak odpočítávat čas a potom připojení shodit. Ono když to spadne jen "jednou", tak to většině lidí moc nevadí.   Ale mě to mě pěkně sere.   
    Pěknej zbytek dne.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    jklamo  |  03. 12. 2001 13:14

    Možná bude taky chyba v méně stabilní lince a modemu. Měl jsem podobný problém. Doporučuji pohrát si s AT příkazy - mě to dosti pomohlo, připojoval jsem se sice jen 33,6 ovšem pekelně stabilně.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Dandy  |  29. 11. 2001 22:17

    No, kamos je napojenej v Berline na TDSL za 25 DM/mesicne ... 40 KB download

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jiří Hlaváč  |  29. 11. 2001 00:52

    Myslim, ze moznost poridit si pripojeni s rozumnou pausalni platnou je pro vetsi rozvoj internetu velmi potreba. Je sice pravda, ze se najde mnoho lidi, kteri pripojeni za pausalni poplatek proste nevyuziji a na obcasne pripojeni a stazeni emailu, jim staci soucasny model s platnou za dobu pripojeni.

    Nicmene cena 1890 mesicne s prenosovou kapacitou  33,6 kbps je smutna. Pri porovnani s cenou za napriklad kabelove pripojeni (Kc 980,- a 128 kbps download + 96 kbps upload) je jasne, ze CTc proste porad muze vyuzivat (zneuzivat) sveho dominantniho postaveni na trhu, ktere mel moznost vybudovat si v dobach davnych i nedavnych, kdy konkurence jeste neexistovala.

    Budoucnost ale vidim svetlou.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  29. 11. 2001 02:11

    Navíc v tom není cena za konektivitu.

    Ono by plno lidem stačil i dial-up nebo to staré ISDN, pokud by bylo za přijatelnou cenu. Napříkad dial-up ve slabém provozu za 500Kč měsíčně mě přijde přijatelný, jenže na to asi není síť Telecomu dimenzována.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Svec  |  29. 11. 2001 11:50

    To ona na to ta sit dimenzovana je, vzdyt Telecom ma jednu z nejmodernejsich tel. siti na svete (pred nim je snad jen France Telecom a NTT (nebo jak se ten Japonsky operator jmenuje)). Ale z me neznamych duvodu telecom nechce, aby z toho neco meli i zakaznici... :(

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Marek Chlup  |  29. 11. 2001 21:59

    Souhlas!

    Cesky Telecome slysis? Jsme ochotni zaplatit 500 Kc za mesic ve slabem provozu. Muzes pohnout celou touhle zemi dobredu. Slysis nas?

    No asi ne. Mam obavu, ze ses hluchej jak poleno. Draty mas natahany a tohle by ti taky prineslo penize. Ale ty ne, ty proste chces to svoje jisty a pohnout s touhle zemi by te asi namahalo.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ufak  |  29. 11. 2001 07:06

    My stale nadavame na monopol,
    ale oni s tim maji chudinky praci, naklady atd. atd.
    Nebudte na ne tak zli. Cilem je spokojeny zakaznik....
    P.S.: Bydliste Bohnice.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Joto  |  02. 12. 2001 10:57

    ´To je fór oni mají náklady a 6 miliard čistého zisku ročně. Asi do těch Bohnic patří.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    thomasCZ  |  11. 12. 2001 12:09

    Jen orientacne 6 miliard zisku je konsolidovany vysledek (tzn. vcetne Eurotelu) a navic myslim si ze posledni vysledky Telecomu jsou podstatne nizsi nez 6 mld Kc  

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    mpixel  |  29. 11. 2001 09:29

    Ale pane Hlavač to jste špatně pochopil. Ta cena 1890Kč resp. dnes 7000Kč to je cena pouze za připojení k internetovému providerovi (pouze holý kabel), pak ještě k tomu musíte připočítat poplatky za internet. Také dejmetomu že běžní uživatelé pevnou linku nevyužijí. Ale protože počítají každou minutu tak ani neklikají na reklamy z čehož zase plyne menší rozvoj internetu( méně peněz do internetu). Uživatele jdou raději na jistotu na předem připravené adresy. Raději nezkoušejí nové odkazy. A navíc můžu ze svých zkušeností říct že se provideři při masovém poskytnutí jako v USA nemusí bát o to že by uživatelé linky ždímaly na 100%. Ze začátku jsem z pevný lajny ždímal 3GB dnes když už jsem stáhnul vše co potřebuju tak využiju max 0,5G a myslím že se nijak neomezuju.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vasek  |  29. 11. 2001 11:02

    Ze začátku jsem z pevný lajny ždímal 3GB dnes když už jsem stáhnul vše co potřebuju tak využiju max 0,5G a myslím že se nijak neomezuju

    Za den nebo za mesic ty GB ? Diky.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    mmike  |  29. 11. 2001 12:19

    no neviem ako on ale ale spocitat sa to da.

    z 2MBs ADSL to je zhruba 240 Kb/s * 60sec * 60min * 24hod to je zhruba 20GB denne. takze 3GB je pomerne realne.... aj z 512KBs ADSL. co je jedno s tych pomalsich.

    Ak som sa niekde prepocital tak to niekto opravte...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    mpixel  |  29. 11. 2001 12:40

    Za měsíc, nejsem takovej maniak jak si myslíš . Jinak mám linku 256K bezdrát. A nevyužívám jí ani na 5%.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vasek  |  29. 11. 2001 13:15

    No ja totiz na Mistralu 128kbs delam denne 600-800 MB, tak jsem nevedel...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vasek  |  29. 11. 2001 13:17

    a to je jen download. Upload je taky kolem 800MB denne. No, nevadi.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Martin Winzig  |  29. 11. 2001 15:21

    V okamziku kdu zlovek propadne kouzlu MOVIEZ :) archivu tak jde trafic nahoru k kdyz uz to nejsou tu casy kdyz jsem stahnul 2hidinovy film ve DIVX za 20minut :)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ww  |  16. 12. 2001 10:51

    to máš určítě linku počítanou, protože nepočítanej bezdrát 256 Kbit a nesdílenej pod 12000 Kč měsíčně těžko koupíš...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jiří Hlaváč  |  29. 11. 2001 12:03

    Ale vzdyť já říkam, že cena je vysoká. Porovnávám ji třeba s kabelovým připojením.

    Na druhou stranu ale také říkám, že někomu stačí i dial-up. Když někomu vychvaluji přednosti inetu via CaTV, plno lidí by to chtělo hned. Ale nebydli ve spravne lokalite. Je ale take hodne tech, kteri nezijou jen pro net. A ti mi rikaji. "Jo, je to pekne. Bylo by to pekne. Ale davat mesicne temer tisicovku je pro mne prilis. Za internet pres telefon platim mesicne tak 300. Telefon s budu platit stejne, takze bych na tom stejne prilis neusetril." Co z toho plyne? Ne kazdy potrebuje pevne pripojeni. Ne kazdemu se vyplati pausal. Samozdrejme to znamena, ze nevyuzivaji internet na 100 %. Ale to uz je jina pisnicka. Kazdy clovek ma proste jine priority. Me by se taktez libilo, jezdit zavody na kole. Ale jelikoz mam hlavni priority jinde, neinvestuji do drahe a kvalitni silnice. A je mi pritom jasne, ze na kole ktere mam nyni nevyuziji vsech moznosti, ktere bych dosahl na kvalitnejsim kole. A stejne je to nejen s internetem, ale i s jinymi oblastmi.

    Ja pevne pripojeni k netu vyuziji. Nekdo jiny nikoli. Je ale potreba, aby byla na trhu dostatecna moznost volby. A ta zatim neni. Alespon v oblasti pripojeni k internetu.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    mpixel  |  29. 11. 2001 12:55

    To jo, ale když bude pevná lajna stát 600Kč Tak si jí pořídí i obyčejnej člověk(ne z oboru). Ten kdo se musí připojovat se například raději podívá na TV program na teletextu. Když ho ale nic psychycky nebude omezovat tak se klidně na TV program podívá na internetu i s komentářema a obrázkama a ještě k tomu, protože ho čas tlačit nebude, si klikne na nějakou reklamu a tím internet ještě podpoří. Když člověka nic netlačí zkusí nějaké stránky na slepo(z odkazů), ne jen ty předem připravené, a zjistí že na internetu je toho víc co ho zajímá....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    nestahovac  |  29. 11. 2001 11:45

    Presto ale doufam, ze zustane nejaka vyhodna forma pro uzivatele internetu, kteri akorat obcas stahnou postu pres diul-up. Ja platim Monopolu cca 50 kc / mesic na net.

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor