Allan Russell ze SAS Institute přijel prezentovat svoje nejnovější produkty pro e-intelligence, měli jsme proto příležitost mu položit několik dalších otázek.
Allan Russell ze SAS Institute přijel prezentovat svoje nejnovější produkty pro e-intelligence, a sice e-Discovery pro zjištění pravděpodobnosti cílené odezvy na reklamní marketingové aktivity v reálném čase, a IT Service Vision pro řízení výkonu infrastruktury e-businessu. Měli jsme proto příležitost mu položit několik dalších otázek.
Živě: Jak se nyní hodláte odlišovat od ostatních firem, které nabízejí řešení pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podnikovou inteligenci a skladiště dat (BI a BW)? Třeba Oracle má také řešení pro CRM a SAP zase BI/BW.
Allan Russell: SAS Institute se ve svojí nabídce liší jak od Oracle, tak od SAPu, stejně jako od ostatních firem. SAS Institute nenabízí operační CRM, jako např. Oracle, nýbrž analytický CRM. S našimi analytickými nástroji proto jejich uživatelé mohou navíc vyhodnotit, koho a jak zasáhla třeba marketingová kampaň apod.
Uživatelé ERP-systémů, které jsou komplexní, typicky SAP R/3, zase nikdy přesně neví, co je v jejich datech obsaženo, jaké informace se za nimi skrývají, nevyznají se v nich. SAS Institute jim proto poskytuje nástroje pro flexibilní čtení informací z jejich dat. Takové nástroje mohou využít například pojišťovny a banky. Potřebují mít ke svým datům komplexní přístup, včetně historických dat ze starších platforem, a integrovat je z různých zdrojů.
Živě: Kdy si myslíte, že se e-commerce a e-business stane profitabilní záležitostí?
Allan Russell: Myslím, že profitabilitu e-businessu s sebou přinese B2B, a sice až podniky začnou elektronickou cestou nakupovat jak suroviny pro svoje hlavní výrobní procesy, tak základní prostředky. V současné době nikdo přesně neví, jak, co, a kde účelně nakupovat. Zvláště když například dojde ke sloučení firem, pak dochází k největším zmatkům, typicky v nákupních odděleních.
Co se týče nákupu a prodeje informací nebo služeb, i v těchto oblastech také musíte vědět, kdo je váš zákazník. I pro tuto oblast se hodí naše produkty.
Živě: SAS Institute zveřejnil svoje finanční výsledky, i když nemusel, protože je soukromou firmou. Co jej k tomu vedlo?
Allan Russell: SAS Institute poprvé v historii dosáhl příjmů přes miliardu dolarů. To je přece důvod, abychom se pochlubili.
Živě: Děkujeme za rozhovor.