Europoslanci schválili novelu pravidel bezpečnosti civilního letectví, která zavadí také celounijní zásady provozu dronů – jakési minimum, které by mělo platit napříč jednotlivými členskými státy.
Jedná se o sumář klíčových zásad, které většina výrobců pokročilejších dronů a jejich piloti už splňují. Dron by například měl obsahovat systém bezpečného přistání v případě potíží. To je pro všechny dražší drony vybavené GPS samozřejmost, takže se třeba při ztrátě signálu vrátí automaticky na místo startu a nespadnou někomu na hlavu.

Ovládací software rekreačního dronu DJI Mavic Air
Drony zítřka by zároveň měly být vybavené antikolizním systémem. I toto najdete u mnoha dnešních dronů, které jsou vybavené optickými detektory, takže se před překážkou zastaví, anebo se ji pokusí oblétnout.
Dále europoslanci požadují vzdělané piloty, kteří znají pravidla provozu podobných letounů a nesou za ně plnou zodpovědnost. U větších dronů se pak předpokládá povinná registrace a evidence pilotů. Komerční piloti a majitelé velkých dronů v ČR potřebují licenci k provozu už dnes.

Fotografie z rekreačního dronu DJI Mavic Air
Nutno podotknout, že legislativa se týká zejména komerčního provozu velkých dronů. U rekreačních malých dronů s hmotností několika set gramů jsou pravidla přinejmenším v ČR relativně volná a jejich limitů levné drony komunikující skrze Wi-Fi zpravidla ani nedosáhnou (třeba v případě výškové dostupnosti).
Na hraně jsou dražší poloprofesionální rekreační drony třeba z řady DJI Mavic. Při jejich pilotáži už může rekreační amatér snadno překročit pravidla (maximální výška, let v zakázané zóně, přerušený vizuální kontakt s dronem aj.) a je na to třeba pamatovat.