EU zvažuje kontrolu výkonu osobních počítačů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 184

Názory k článku

30. 10. 2012 21:10

Co je komu do toho že mám noťas za 117000 KČ a PC za 79000 KČ?A jakou mají spotřebu jim může být jedno!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2012 14:19

Omezení toho jak velkou věc můžu vlastnit nesmysl. Můj názor je, že autor nenepochopil o co jde a jako výstup z toho všeho bych viděl energetický štítek na komponentách.Což by spousta uživatelů ocenila protože opravdu používají hardware který nepotřebují. Když je v kancelářském pc výkonná grafika s i5 tak člověk uvažuje "Proč?". A umím si představit, že někdo půjde koupit počítač na internet a bude vyžadovat ekologickou třídu a ne věc co potřebuje přímé napojení do elektrárny. Dnes neni možné v obchodě poznat co je jak výkonné a jediným vodítkem je cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 10. 2012 13:45

Jezisi kriste, to jste vsichni opravdu tak natvrdli? To s omezovanim vykonu byla ciste uvaha autora clanku, dost hloupa (s prominutim) a totalne, TOTALNE vymyslena. Nikdo zadny spickovy vykon omezovat nechce, pouze spotrebu v idle, coz je naprosto v poradku a benefit by z toho mel kazdy, krome prodejcu elektriny.Ale diky bulvarnimu nadpisu a mlzicim informacim se hned vsichni zblaznite a vystupujete z EU... No to je sila. Za tyhle hoaxy bych normalne zurnalistum bral premie, pripadne okamzite presouval jejich clanky na blesk.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 10. 2012 13:41

To neni o spotrebe, to je o tom ze ludia dostali do ruk nastroj s obrovskym vykonom za par korun. V poslednom case je dost popularny hash cracking na GPU co by na CPU trvalo roky, a to je to, coho sa tam hore boja okrem ineho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 10. 2012 08:19

Asi by nebylo odvěci tenhle článek vydat znovu, tentokrát s velikým nápisem na jeho začátku, kde se omluvíte za zveřejnění hoaxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2012 21:08

No nevym >>> a co bude dál co se vše bude regulovet kontrolovat a hlídat mě to připadá jak špatnej sen.Muj názor je že se opravdu musí energie šetřit atd to je fakt ale tohle už zavání !!!!!!SMRDÍ!!!!! tim že za nákej čas budou mít právo kontroly a náhledu do soukromí každého člověka.>>>>>>Jako ve filmu NEPŘÍTEL STÁTU<<<<< Dohled nad soukromím. Hmmm spíš by měly dělat něco užitečnýho v EU a né to co doted - taky bych dokázel vymejšlet totální ....... a dělat znich směrnice jako to dělaj oni.(a že už tě volovin vymyslely moc) a za ty prachy se tam vtom birokratickým hnízdě budu klidně válet teky. Sakra kam to vede???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 18:21

Největší hloupost co jsem kdy slyšel na čem jako budu vytvářet 3D objekty do her když potřebují výkonný pc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2012 18:05

To za chvíli budeme svítit loučemi, nebo co? Opět nesmyslná představa EU...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2012 16:39

To budeme muset pašovat výkonné počítače z Číny? A co se toho cloudu týká, není ideálnější systém pro kontrolu myšlenek ovčanstva... STB by mohla jen tiše závidět...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 16:10

Kristepane, to vám nikomu nevadí, že jde o materiál sedm let starý? A pokud jsem slyšel, tak už před třemi lety opuštěný, protože uznali, že je to blbost. To je okurková sezóna, nebo co? Že se vytahujou starý neaktuální kauzy jako králíci z klobouku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 16:00

To už je i na mě moc žárovky jim vadily a vadí teď výkone PC pro moji prací i zábavu je nutné výkone PC a nikdo a žádná evropská prasata mě nezakážou nadále kupovat a používat výkone PC či jiné komponenty
Ekoteroristi zeleni evropská prasata komunisti a cela politika nevede nikam jinam než ze se bude mít opět nějaké prase dobře a my obič lidi to akorát odsereme
seru jim NATO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 14:03

Evropskou unii upřímně nesnáším a osobně se těším na ten den, kdy se celý tenhle šmejd rozpadne jak domeček z karet a jestli se toho snad i dožiju, tak to určitě taky pořádně oslavím!Nevím, proč bysme nemohly být samostatní jako dřív a nemít nad sebou tuhletu diktaturu po vzoru USA, která je tak akorát dobrá k nasírání lidí.Místo toho aby hledali nové způsoby ekologičtější výroby elektrické energie a způsoby nižšího znečištění ovzduší, což by mělo asi největší vliv na zpomalení globálního oteplování, tak vymýšlí jednu pi*ovinu za druhou, jenom nad tím člověk opravdu kroutí hlavou.
A to, že nějaký Pepa Novák má v komplu 300 Wattovou grafárnu a tím ohřívá planetu je naprosto směšné. Když přitom největším žroutem elektrické energie je například elektrické vytápění - řádově kilowatty!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 11:53

Jediny ucel je, ze vznikne dalsi urad a nekolik vyvolenych registracnich firem, ktere budou za velke penize vydavat energeticke posudky a osvedceni. Stejne jako se to ted chysta u nas na "stolete" baraky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2012 11:53

Matko přírodo, tady je zase levičáckých zelených hovad, že by jeden blil. (zvracecí smajlík).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 11:12

Já vás varoval. Nemůžete říct, že jsem vám to neříkal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2012 10:31

od roku 2013 tedy budeme všichni hrát jen Minecraft (EU certified).
A to jenom hodinu denně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2012 09:52

Takže jestli tomu správně rozumím, jedná se o návrh klasifikace počítačů podle spotřeby, čili takové ty klasické třídy A-F, podle kterých je už několik let označovaná každá blbá pračka.
Horor! Diktát!
A teď si ještě představte, že ten dokument spatřil světlo světa v roce 2007 a od té doby se nic nestalo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 09:25

Já bych to zase tak bezhlavě neodsuzoval.
Logiku (částečnou) to má. A u televizí už kategorie jsou, a ty k těm počítačům moc daleko nemají.
Pokud si EU občan koupí šmejdský počítač či šmejdský notebook, tak je to jeho věc, ale ať to aspoň málo žere. Jako jedinou překážku vidím to, že v oblasti počítačů je vývoj několikanásobně rychlejší než např. v oblasti ledniček, mrazáků, sušiček, či úsporných žárovek. Je násobně rychlejší i než u těch televizí. Takže to, co bylo A+ před 3 lety, by s ohledem na měřítka bylo po těch 3 letech pouze např. C.
Což např. u mrazáku nehrozí. Pokud jsem před 3 lety koupil mrazák v A++, tak je dokonce velká šance, že ten mrázak v do puntíku stejné sestavě prodávají pořád (a o moc lepší k dispozici není).Každopádně bych u notebooků a již sestavených desktopů zavedl povinné značení minimální spotřeby v idle (zatížení CPU pod 5%) - samozřejmě s rozsvíceným LCD (s nějakým přesně specifikovaným zkušebním neutrálním obrázkem) a běžícím diskem (ne ve standby). On je totiž citelný rozdíl, pokud má notebook v idle 25W a nebo pouze 11W.Komponenty nad určitou mezní hranici spotřeby, bych zakázal. U grafik bych jako mezní hranici dal 150W v burnu. Větší topidla v PC nemají zkrátka co dělat, bez ohledu na výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 09:23

Ono proti každému nařízení jde najít protiopatření. Třeba ty žárovky už se zase dají normálně koupit. Jen je na nich drobounkým písmem napsáno "Určeno pro průmyslové použití, dle směrnice EU č.XY není vhodné pro domácnost." A normálně se prodávají v Globusu.
Jinak je to ale samozřejmě úplně zbytečný boj byrokracií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 09:15

Tohle může vymyslet jedině znuděný úředník, který nemá nic užitečného na práci a potřebuje vykázat nějakou činnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2012 08:54

"To co objevily redaktoři ..." - jak tohle může někdo napsat? To přímo "byje do očý".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2012 08:41

Nič v zlom ale toto je doslova buzerácia z EU a lobbing cloudových firiem. Ja osobne zastávam názor, že každý PC v domácnosti má byť SAMOSTATNE FUNKČNÁ jednotka, či je napojený na cloud alebo nie a má byť taký výkonný aký user potrebuje. Cloud má byť len možnosť, nie cieľ, mať všetko niekde v prd*li a z počítača (a.k.a pracovného stroja) urobiť nejaký sprostý cloudový terminál. To znamená, že keď niekomu (alebo vo firme, na ulici, vo štvrti) vypadne internet, tak je to nepoužiteľné (napr. výpadok UPC v Česku, že?). Viem, že to nie je riešenie pre všetkých, ale nebuďme ovce veriace na nejaký vymyslený buzzword "cloud"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 08:38

Osobne me se to nelibi, ale na druhou stranu asi chapu proc toto delaji.
Protoze je energeticka krize, doma maji lide vice spotrebicu a jinych zarizeni, je vetsi pocet populace.
Doma dnes v prumeru najdeme:
2 televize, lednicku, pracku, mikrovlnku, el. troubu, el. sporak (sklokeramika, indukce), vysavac, zehlicku, fen na vlasy, multimedialni centrum, 1 PC, 1 Notebook, domaci a jine osvetleni a jine male domaci spotrebice.Pokud to vse secteme vychazi nam masakralni spotreba el. energie, pokud by se nepristupovalo na stale snizovani spotreby el. energie temito spotrebici - hrozil by kolaps el. rozvodne site a proste nedostatek el. energie.Na jednu stranu to stve kazdeho, ze EU keca do vseho mozneho, i me to stve, na druhou stranu to delaji takto nenapadne a mozna je to i dobre, protoze vyrobce to zene furt dopredu pro snahu snizovat spotrebu a zaroven zachovavat stejny vykon nebo i nabidnout vetsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 08:37

Já bych šel ještě dál, zavedl bych tzv. spotřebovou policii (Watt police), která by na základě udání vrazila do bytu hříšníka a zabavila by veškeré spotřebiče s velkou spotřebou. Byli by vybaveni wattmetrem, měli by tabulky s maximální spotřebou příslušného spotřebiče a pokud by nevyhovoval kritériím, ihned by naběhli dva bouchači a odvezli zařízení rovnou do sběrného dvora...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 08:29

No to je zas perla. A co takhle shodit hlavní jistič v Bruselu? To by se ušetřilo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2012 08:03

Rozsirenie dostupnosti internetu chcu koli budovaniu totalnej sledovacej siete a nie koli tomu aby sme mohli stahovat sw ci sledovat media. A hentu kontrolu spotreby nechcu koli ochrane zivotneho prostredia, ale aby ludia nedisponovali takym vykonom aby boli potencialne schopni lamat sifry ci pripadne inak konkurovat tajnym sluzbam. EU sa jedneho dna stane klasickym totalitnym blokom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2012 07:29

Podle mne by nemělo A dostat cokoli s aktivním chlazením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 07:15

Já to za tak špatný nápad nepovažuju. U notebooků výrobci silně tlačí na spotřebu, aby se jim podařilo ty notebooky alespoň po nějakou rozumnou dobu udržet v chodu na baterii. U stolních počítačů není důvod spotřebu krotit, tak to výrobci neřeší. Výsledkem jsou třeba zmiňované grafické karty, které si řeknou i hodně přes 100 W. Bohužel uživatel, který se v problematice až tolik neorientuje, a koupí si nový počítač, se pak diví, že má nějakou velkou spotřebu elektrické energie.Takže zavedení nějakých energetických štítků mi přijde jako rozumný nápad. Kdo bude chtít výkon a nebude mu vadit spotřeba, tak si prostě koupí výrobek kategorie D, většina ostatních bude koukat po kategorii A. Výsledkem bude tlak na výrobce, aby se snažili vyrábět výrobky s co nejnižší spotřebou při zachování rozumného výkonu.Trochu mi uniká autorova zmínka o přesunu náročných výpočtů do cloudu. Ano, je to možné, ale dneska je v řadě počítačů na výkon nejnáročnější právě internetový prohlížeč. Podobně hry asi taky těžko budou vykreslovat obraz pomocí cloudu, takže nepředpokládám, že by za pár let existovali jen víceméně hloupé terminály.
Určitý směr, kam se bude vyvíjet počítačový svět, tu samozřejmě je a to díky mobilním zařízením, kde se neustále zvyšuje výpočetní výkon, ale spotřeba je konstantní nebo dokonce i klesá. Bez určitého tlaku ze strany zákazníků (u stolních zařízení pro ně není spotřeba až tak kritický údaj ) nebo nějakého tlaku úřadu, to výrobci sami od sebe neudělají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 06:47

Opravdu vtipný, sice se tímto směrem do budoucna bude ubírat IT obecně, ale ne pro všechny. Pro využití výkonu datacentra potřebujeme optické vysokorychlostní linky (40Mbps+ s nízkou latencí). Bez odpovídající infrastruktury by tato regulace měla dopad i třeba na cenu realit podle připojení. Pak navíc působí poměrně směšně částka 9 miliard EUR na rozšíření vysokorychlostního internetu pro celou EU.Je ale fakt, že efektivita datových center je úplně někde jinde - zdroje jsou efektivnější, blade centra mají prostě lepší spotřebu v poměru s výpočetním výkonem. Je hloupost regulovat maximální povolený výkon, protože běžní uživatelé pak budou kupovat notebooky s ARMem, protože dostanou nálepku A++++++++++++++, ale nějak je procesor zajímat nebude. Windows 8 RT na tom poběží a až po koupi si všimnou, že je to vlastně mobil v šasí notebooku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 06:26

vynalezaji objevene.pan Šustr z Hronova nad Doubravou se zamyslel a spočítal, že normální konev má 117 otvorů v tom kropítku... to je hrozný takhle plýtvat vodou.asi napisu svemu europoslanci, ty rychlovarny konvice to je vam takovej mor, to sezere normalne treba i 2kW!!!! To je potreba zregulovat tak na 100W. A taky lidi strasne plytvaji - treba naleju pul konvice, ohreju a zbytek necham zase vychladnout. je potreba zavest pravidlo ze konvice bude mit objem pevne dany podle prumerneho objemu hrnicku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 06:01

V tom bruselu asi někdo upad co? #Facepalm
Nakonec se to beztak vyřeší tak, že už se to nebude jmenovat "Počítač (PC)", ale třeba "Domácí výpočetní centrum". A můžou schvalovat znova bl*ci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2012 05:22

Úředníky z Bruselu vypráskat bičem. Jako za komoušů, potřebujou vykázat nějakou činnost a zdůvodnit ty přepychové platy, že z nudy vymejšlejí pitchoviny a ještě v tom snad mezi sebou soutěží. Mimochodem, už se těšíte na rudé horko? Pardon oranžovorudé, alespon zezačátku.
P.S. Nakoupil jsem do zásoby dost 60W žárovek, aby mě to vydrželo až do smrti. Já jim na to "levné", "úsporné" a zářivě bílé světlo s.e.r.u.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 00:49

tenhle krok ale vůbec nechápu. Když už někdo má výkonný počítač, tak k tomu má většinou nějaký důvod. To je jako, kdyby v rámci šetření vody chtěli regulovat záchody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2012 00:46

měli by proste zakázat spotřebu proudu. Samozřejmě pro blaho všeho ovčanstva :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  16. 10. 2012 00:44

vsadim boty, ze navrh pochazi z dilny zelenych ...ale jinak to moc sranda neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2012 00:44

Jejich analýza má 325 stran, Einstein na svou teorii relativity potřeboval desetinu. Který dokument více změnil/změní svět?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2012 00:39

Kdo máte Facebook: https://www.facebook.com/ChciVystoupitZEu
Takhle to dál nejde (nejde vůbec o reakci na regulaci grafických karet, ale tak nějak obecně).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2012 00:26

Ještě by měli zakázat prdění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  16. 10. 2012 00:24

co čekat jiného od Socialistického zřízení? Jen regulace a nařízení co mám používat a co je pro mě dobré třetí osobou...multikulturou počínaje a počítačema konče :/ Ať už se proboha tenhle kolos rozpadne, přece nemůže žít na dluh pořád :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor