Evropská unie se opět rozhodla došlápnout na Google, tentokrát kvůli jeho službám Letenky a Hotely. Komise a její spotřebitelské organizace nejsou příliš spokojené, jak Google v obou oblastech prezentuje vyhledávací výsledky. Firma má problém do dvou měsíců vyřešit, jinak mohou přijít sankce, informuje agentura Reuters.
Hlavní problém podle EK a spotřebitelských organizací je, že uživatelé nevědí, na základě jakého systému Google hotely a lety ve svých nástrojích řadí. Tedy proč jsou některá ubytovací zařízení a letecká spojení ve vyhledávání vysoko, zatímco jiná jsou zahrabaná hluboko dole. EU proto požaduje, ať je zveřejněn hodnotící systém algoritmu.
Další výtkou pak je, že v cenách zveřejněných na Googlu nejsou konečné částky, často chybí daně či například různé letištní poplatky. Zákazník tak může být nemile překvapen, kolik nakonec musí zaplatit, pokud si ubytování či let vyhledá přes Hotely Google či Letenky Google.
V neposlední řadě pokud výsledky ukážou slevu, EU žádá, ať je zobrazena původní částka, ze které sleva byla vypočítaná. Ke všem těmto aspektům musí Google do dvou měsíců připravit návrh na úpravu, jinak dojde na zatím nespecifikované sankce.
„Spotřebitelé v EU nemohou být uvedeni v omyl, když při plánování dovolené používají vyhledávače. Musíme dát spotřebitelům větší sílu, aby se mohli rozhodovat na základě transparentních a nezaujatých informací,“ nechal se slyšet eurokomisař pro spravedlnost Didier Reynders.
Google na žádost odpověděl tak, že vítá dialog a je odhodlaný s úřady spolupracovat. O nápravu, která bude vyhovovat všem stranám, se podle svých slov pokusí.