je nejaky technicky dovod, preco sa uz 20 rokov neprihlasujeme miesto simky loginom?
Technicky ne. Ale operatorum zavedeni eSIM trvalo, protoze ta predstava, ze muzes tak snadno zmenit tarif, jim uplne nedela dobre.
Zatím to je - v našich podmínkách - nepoužitelné. Dokud nebude možnost libovolně "přehazovat" (tzn měnit a aktivovat eSIM v různých zařízeních) bez omezení online bez čekání a opruzování s aktivací přes zákaznickou linku a Intenret (v současné podobě), tedy tak jak lze dneska během 30 vteřin přehodit SIM klidně do deset let starého mobilu v případě že si aktuální tel například utopím/přejedu/jinak rozbiju tak to je nepoužitelné.Až to bude na úrovni -> pustím telefon, zadám eSIM údaje + případně nějaké mnou definované heslo + případně mi přijde jiným volitelným kanálem potvrzení (mail, jiný tel apod) - tak to bude použitelné. I v bankovnictví, kde jde o vaše "miliony" si online a bez prodlevy změníte dneska mail, telefon, adresu - v podstatě všechno, nechápu proč se v současnosti dělají takové "opruzy" s aktivací obyčejné eSIM.
Protože když to půjde jednoduše a někdo se zmocní oprávnění k vaší eSIM, tak vzniknou velké škody (hodinové telefonáty na horoskopy v Číně, roamingová data v exotických destinacích) a operátor to bude chtít zaplatit. A nebude toužit po soudním sporu, kde nakonec platit nebudete muset s odůvodněním, že to operátor neměl dost zabezpečené.Zvlášť, když má eSIM umožnit stejné číslo ve více zařízeních.V té bance si bez prodlevy změníte jen něco, adresu určitě ne.
Takovou argumentaci přijmu, až bude v metru signál.. ;)
Tenhle argument neberu. V mé bance si autorizační telefon změním online, během (ať nežeru) dvou tří minut. A přitom jde o přístup ke všem mým penězům. Banka je krytá (ve svém systému, předpokládám, má log který potvrzuje, že jsem si změnu vyžádal a potvrdil). Pokud jsem si do bankovnictví zaregistroval telefon svých dětí, veškeré "škody" na účtu jdou pak samozřejmě za mnou. U operátora jde "jen" o SIM kartu, z mého pohledu to má "nižší prioritu" na žebříčku nutného zabezpečení, než přístup do banky. A ano, adresu (a vše ostatní) si ve své bance změním online - zrovna adresu jsem nedávno řešil, prostě požádám o změnu a přiložím fotografii OP. Ticket byl potvrzen a změna zohledněna v mém online bankovnictví v řádu minut aniž bych zvedl zadek ze židle.Když to vezmu do detailu. Proč operátoři nenabízejí JEN DATOVÉ služby? Já bych si už na svém zařízení VOiP zprovoznil sám, ve vlastní režii, nepotřebuji k tomu tzv. HLASOVÉ SLUŽBY, které (ve své technické podstatě) dělají úplně to samé - převedou hlas pomocí konkrétního kodeku na datový tok, který proputuje sítí operátora (za notného přispění QoS apod). --- aha, už vím, pak by nebylo možné platit za provolaný čas, za SMS apod. A když půjdu úplně až na dřeň technické podstaty věci, proč nemůžu s operátorem prostě uzavřít smlouvu (stejně jako s např. s tou bankou) a přihlašovat se do jeho sítě jen nějakým sv ým identifikátorem - například prostě jen jménem a heslem? Na co potřebuju nějakou SIM, která (když pominu zbytečnosti jako je vlastní paměť a např. SIM toolkit, které měly smysl možná v minulém století) funguje jen jako jakýkoliv jiný autentizační token?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.