ERUNT - záloha i obnova registrů za chodu Windows snadno a rychle

Diskuze čtenářů k článku

d.a.a.n  |  03. 12. 2007 12:50

mam stejny problem akorat kdyz lezu do te konzoly pro zotaveni a vyberu win XP stisknutim klavesy 1 vyskoci na me modra smrt s hlaskou bad_pool_caller. Co s tim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jariz  |  30. 09. 2006 15:47


dobrý článek pro mě, jelokož řeším problém z poškozenými registry. Bohužel jde o registry mechanik DVD, takže do PC nedostanu instalační CD. Jak to obejít nevíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blekota  |  14. 08. 2006 16:53

Vaše problémy bych chtěl mít

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ehm  |  14. 08. 2006 17:28

hmm,radši nechtěj.Widloidní registry je ta nejhorší věc, kterou mohl Mrkvosoft vymyslet.A to vytvořil plno zmetků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jones  |  14. 08. 2006 20:32

Hosi ne ze bych se Vam do toho chtel motat, ale pokud to umite lip, tak Vam nic nebrani udelat vlastni system tolik chyb jako MS prece urcite neudelate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  15. 08. 2006 06:22

No, zapisovat kdejakou blbost do registru (například historii otevřených MS-Office souborů a pod.) je myslím zbytečné. Systémový registr je systémový registr a mají v něm být jen základní informace pro "zdárný" život OS. Myslím, že odklon od *.INI souborů (či ekvivalentních) byla MS-chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DanHen  |  27. 10. 2007 15:44

no ja tvoje urcite nie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  14. 08. 2006 16:39

ze svých zkušeností vím, že většinou pomůže toto:
Spustit konzolu pro zotavení:
chkdsk /r
zkopírovat soubor registru "system" někam jinam .-) například kořen disku.
původní soubor v "c:\windows\system32\config"  přejmenuji na: system1
vrátím zkopírovaný soubor zpět
 
Ještě se mi nestalo že by takto "opravený" registr nenaskočil, z toho usuzuji, že zmíněná chyba není ani tak chyba registru, jako spíš souborového systému.
 
Vlada

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  15. 08. 2006 06:17

Je to tak možné, ale právě výhoda diskutovaného programu to dělá za nás. Ač znám hodně fines řádkových příkazů, vždy raději využiji inteligentnější (grafické) nadstavby. Nevím, proč se jim bránit (startuje je dnes auto klikou?, rukou čerpá bezin do karburátoru?, ručně spouští sytič motoru?, řadí s meziplynem?...) Nejraději bych měl program, který při vypínání programu něco zapíše na záložní DVD a v případě problémů mi oznámí ať vložím záložní DVD a pak mi jen ohlásí POKRAČUJ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovanyy, neregistrovanyy  |  16. 08. 2006 09:54

Nekdy se ti stane ze 'inteligentnejsi' graficka nadstavba nejde pustit bo nemas grafiku. Kdyz se skutecne naucis pracovat z cmdline, jsi za vodou.
A ja fakt radim s meziplynem - setris tim prevodovku a synchrony.

"Nejraději bych měl program, který při vypínání programu něco zapíše na záložní DVD a..."
ovsem pokud ten program bude od M$ tak se ti lehce muze stat ze zalohu uz neotevres.
Nad kombinaci dd a gzip neni :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  18. 08. 2006 13:41

Jenze ta grafiky pojede z DVD, viz napriklad genialni PartitionMagic od PowerQuest pro deleni disku na partition. Bootovaci DVD (ci disketa) a funguje v ni i mouse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nemo  |  14. 08. 2006 10:23

1. Diskusi o druhém nainstalovaném OS pokládám za ztrátu času. Prakticky ve 100 procentech případů jde o nikoliv instalování kopie OS, ale o kopii stávajícího OS pomocí GHOST-u nebo PatitionMagic-u. Tedy o kopii, která z hlediska spouštění je bez předrátování kšand nebo úprav BIOS-u "k ničemu", ale její význam je nezastupitelný. Poslouží o obnově OS právě pomocí dvou (a je jich i více) zmíněných prostředků.
2. Autor opomenul jednu zcela zásadní věc. Pokud ještě Windows stále "běží" - fungují, je opravdu mnoho způsobů, jak zachraňovat či opravovat nejen registry, ale hlavně celý OS tak, aby prostě běžel. Ovšem jakmile nastane situace maléru (málo jste se modlili), pak je každá rada drahá. Speciálně ERDNT pak poslouží pod DOS-em k přímému návratu uložených registrů bez harakiri uváděných výše. Nejzajímavější výsledky nastanou, když uklidíte registry, něco nového nainstalujete a navrátíte je, nebo uklidíte, odinstalujete!!, a pak navrátíte. Mnoho radosti s ERUNT a ERDNT přeje nemo. Jde o SW, který opravdu "umí", a je radost s ním dělat pro jeho jednoduchost a fantastickou účinnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  14. 08. 2006 12:56

NTFS je kouzelný (já si raději stále užívám FAT). Pokud někdy Vám systém restartne s kontrolou disků (úplnou, ne s tou zkrácenou nebo ho vyvoláte sami), tak nejen já kdysi, ale i známí se divili, že mizí datové soubory, které správně uložili (například Wordem) třeba i před několika dny. Ztratila se mi i celá složka s několika soubory (asi byla MS-vadná)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
g  |  14. 08. 2006 15:41

máš recht,ntfs přináší jen samí komplikace a nic užitečnýho!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T.  |  14. 08. 2006 16:39

Autor zcela pominul možnost opravy poškozeného registru po vyjmutí disku, který se připojí k jinému PC se systémem Windows XP. Jednotlivé soubory registru se pak dají opravit otevřením v regeditu toho jiného PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
barny  |  06. 10. 2006 09:09

A tohle by mě zajímalo. Jak otevřu v regeditu registry z jiného (aktuálně nenabootovaného) systému, resp. z disku z jiného PC??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michalič  |  15. 08. 2006 22:10

Presne toto mi robil WinXP (originál, SP1 aj SP2). Náhodne, bez zjavnej príčiny vyhlasovali že, ten a ten súbor je chybný, spusti chkdsk. A čo bolo najhoršie, začali mi miznúť súbory, sem tam nejaký adresár a raz dokonca zmizol celý disk. Vždy po "oprave" pri štarte, keď sa spustil chkdsk, našiel poškodené indexy a pri oprave likvidoval dáta. XP-čka majú proste dosť pošahaný ntfs. Po návrate na Win2k bez jediného problému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  14. 08. 2006 07:07

Pokud máte záložní instalaci Windows na jiném oddílu disku (což je mimochodem velmi užitečná věc) - pokud tím autor myslí, že provozujete dvoje Windows, aniž byste měli koupené dvě licence, upozornil bych, že to není v souladu se smlouvou a ta druhá licence je lelegální.
Osobně spíš provozuju zálohovací SW a zálohuju celý logický disk.
BTW tohle se mně nikdy nestalo, a to s počítačem provádím různé psí kusy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bez kopyrajtu  |  14. 08. 2006 07:43

Je to soda, takhle brzy ráno do práce, co? A ještě k tomu je pondělí. Tak si musíš zaprudit aspoň někde, co?
Že lelegální.

Ty nejsi Libb ©, ty jsi Blbb ©.

BTW já jdu chrápat. A článek je v pohodě, autore, díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  14. 08. 2006 07:49

to je na houby, že mám dovolenou a jsem doma, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  14. 08. 2006 07:49

to je na houby, že mám dovolenou a jsem doma, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  14. 08. 2006 08:15

Kdo je "blbb" jsi prave dokazal naprosto dokonale. A napovim ti, ze Libb to neni. LOL
Pro ostatni: Pardon, normalne se flame neucastnim, ale on by se treba bez toho ten skolak nade mnou nedozvedelo pravdu a to neslo dopustit. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  14. 08. 2006 08:46

to neřeš... BTW nejsem si jistý, jestli bych se na tuhle klauzuli v EULE nevykašlal taky, kdybych neměl koupený Acronis True Image.
Spíš mně trochu vadí, že na živě.cz vydají článek, který doporučuje něco, co není v souladu se zákony (a že by předpokládali, že si každý automaticky koupí druhé Windows, tomu nevěřím - BTW můžu mít dvoje OEM Windows vázané na jeden HW? Spíš bych čekal, že se automaticky čeká, že ty Winy má stejně každý ukradené, a tak druhá instalace už nevadí. Dokud se ale tohle nezmění, nehneme se jako společnost z místa. Škoda...
P.S. Školákovi asi nedošlo, když si dělal legraci z copyrightu, že to doplňuje živě samo u nalogovaných uživatelů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
k8  |  14. 08. 2006 09:26

Ty jsi fakt ale případ. Článek pomáhá lidem, jak předejít zbytečnému přeinstalování celého systému, většina lidí je za to určitě vděčná, ale ty sem budeš motat něco o nelegálnosti dvou systémů na jednom počítači. Co když opravdu někdo má koupené dvě licence? Mimochodem článek nenavádí nikoho k tomu, aby si instaloval dvakrát windows na jeden počítač, ale je to jedna z možností, jak registr obnovit, proto je v článku zmíněná. Jenže pořád budou existovat lidi, kterým se nikdo nezavděčí a budou všechno jenom kritizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  14. 08. 2006 11:30

já jsem ale upozornil, že to je nelegální, pouze když nemáte druhou licenci. A také jsem naznačil jiný, levnější postup - Acronis True Image. Nebo Ghost, máte-li ho raději, ale ten je pokud se nemýlím dražší.
Nehledě k tomu, že registry jdou zálohovat přímo regeditem a jím také obnovit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ekolog  |  14. 08. 2006 15:30

No, pri co i len troche sedliackeho rozumu mi vychadza, ze na 1 HW mozem mat nainstalovanu kupenu aplikacu koklokrat chcem. Pointa je v tom, ze v jednom case pouzivam len JEDNU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghuul  |  14. 08. 2006 18:30

Souhlasim. Pokud by bylo mit na jednom pocitaci nelegalni mit dvakrat nainstalovany Wokna, pak by stejne tak mohl byt nelegalni image techto Windows kdekoliv na disku, aspon jsem si nevsim ze by v Eule bylo neco o tom ze ten SW musi byt nekde "rozbaleny" (mezi nama jsem se tam ani nedocetl - nebo mozna nechtel - to co pise Libb). Z toho pro me vyplyva, ze si muzu udelat treba 4 partice a pomoci ghosta si tam preimagovat svoje primarni wokna a nikdo nemuze rict ani popel. Upustim od toho faktu, ze M$ vcelku nezajima kolikrat ma kdo na svym pocitaci nainstalovany sve legalni Wokna, jako spis ti kdo je tam maji nelegalne ci je tam vubec nemaji (takovi jsou totiz nejhorsi ;) ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míra  |  14. 08. 2006 21:34

No sedlácký rozum je ti v tomhle případě víš na co. Když si ve winech udělám virtuální počítač a na něj nainstaluju další winy, musím mít 2 licence a přesto to běží na jednom hardware. A tímhle jsem si jistý - přímo od zdroje. Jestli to platí i o 2x instalaci bez virtuálního počítače ovšem nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AutoCont  |  17. 08. 2006 11:08

Licence je vazana k CPU.Takze muzete mit odilu s OS kolik chtete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
settler  |  14. 08. 2006 09:27

No prednedavnom som konzultoval tuto otazku s lic. specialistom M$ a ten mi potvrdil, ze druha instalacia na tom istom HW nie je nelegalna.
Je pravda, ze sme sa rozpravali o OEM, ale myslim ze by som si ani pri krabici nerobil "vrasky"...
V kazdom pripade v septembri je dalsi M$ technet den a v ramci toho to skonzultujem tuto otazku v celom rozsahu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jariz  |  30. 09. 2006 15:21


No, článek dobrej. Mám poškozené registry a potřebuji s tím něco udělat. Je v tom ale jeden háček. Mám v PC poškozené registry DVD mechanik. Takže žádné zálohovací ani jiné CD nenačtu. Nabyla by rada jak to udělat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jariz  |  30. 09. 2006 15:22


No, článek dobrej. Mám poškozené registry a potřebuji s tím něco udělat. Je v tom ale jeden háček. Mám v PC poškozené registry DVD mechanik. Takže žádné zálohovací ani jiné CD nenačtu. Nabyla by rada jak to udělat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  22. 02. 2007 00:35

Prosím Tě , odpověděl už někdo něco rozumnýho? Mám stejnej problém a taky nevím co s tím.Dík za zprávu na <janel@tiscali.cz>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  22. 02. 2007 00:42

Prosím Tě , odpověděl už někdo něco rozumnýho? Mám stejnej problém a taky nevím co s tím.Dík za zprávu na <janel@tiscali.cz>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor