Erotika stále s přehledem vévodí webu

Stránky s erotickou a pornografickou tematikou mají třikrát víc návštěvnosti než skupinka největších vyhledávačů.

Že jsme o ní nějakou chvíli nepsali, neznamená, že vymizela. Erotické a pornografické stránky, které byly jednu dobu zejména v masových médiích prezentovány téměř jako jakési synonymum pro internet, s převahou vedou statistiku návštěvnosti jednotlivých kategorií obsahu. Dle výzkumů jednoho ze známých internetových měřičů návštěvnosti, společnosti Hitwise, má oblast nazvaná „Adult“ („Jen pro dospělé“) trojnásobnou návštěvnost než tři největší vyhledávače, tj. Google, Yahoo a MSN, dohromady.

Zatímco tyto tři vyhledávače obsazují 5,5 % veškerých návštěv (Google 2,7 %, Yahoo 1,7 %, MSN 1,1 %), kategorie dospělých webů má 18,8 %. V porovnání s tím veškerá kategorie zábavy (Enterainment) drží 8 % a nakupování včetně řádkové inzerce 7 %.

Přetrvávající převaha erotiky a pornografie na internetu není nijak samozřejmá. Ať budeme hodnotit internet jako „médium“, jako „službu“ či jako „obchod“ a porovnávat ji s reálným světem, nikde nenalezneme podobnou převahu eroticky zaměřených médií (služeb, obchodů) nad těmi ostatními. Ne že by bylo erotických časopisů málo, ale představují zlomeček prodeje všech tištěných periodik, a totéž platí i o „službách“ nebo erotických obchodech. Argumentovat se nedá ani gigantickým množstvím eroticky zaměřených webů (jsou jich miliony, proti několika tisícům kvalitních internetových časopisů), neboť Hitwise počítá skutečnou návštěvnost, nikoli počty existujících stránek.

Internet se tak zřejmě stává ideálním domovem pro eroticky zaměřené materiály – domovem, kterým se tištěná erotická média nikdy nestala. Další analytická firma, Nielsen/NetRatings, říká, že „průměrný uživatel“ internetu chodí na erotické weby šestkrát měsíčně, stráví na nich celkem 67 minut a prohlédne si 121 stránek (platí pro Američany).

Existuje přitom stále méně internetové erotiky, která je zdarma – několik úvodních stránek na navnadění a pak hned inkaso vstupního poplatku. Uživatelé nicméně neplatí pár dolarů na každém webu; místo toho používají univerzální „placené brány“, které jim umožní přístup na stovky webů za paušální měsíční poplatek. Ani placenému uživateli se však nepodaří snadno uniknout z pornostránky: jakmile ji zavře, začnou vyskakovat další okna (tzv. nedobrovolné přesměrování čili mousetrapping). I to je součást několikamiliardového byznysu – za každé úspěšné přesměrování se totiž platí, peníze ovšem pochopitelně tečou mezi vlastníky obou webů, od přesměrovávajícího k přesměrovanému.

Jak velký je eroticko-pornografický byznys, nikdo neví: je takřka pevnou zásadou tohoto průmyslového odvětví, že o sobě nesděluje žádná čísla. Odhaduje se (kombinací různých výzkumů a analýz), že celková velikost tohoto průmyslu v USA je okolo 4 mld. dolarů ročně; z toho ale internet může ukusovat nyní okolo 1,5 miliardy a stále roste nejrychleji (cca miliardu trží časopisy a další miliardu erotická videa).

Internet je tedy, pokud jsou tyto analýzy pravdivé, skutečně nejsilnějším segmentem v erotice a pornografii, a během let (neboť s širokopásmovým připojením se stane preferovaným kanálem i pro internetová videa, která časem vymizí z obchodů a půjčoven) bude zřejmě kanálem dominantním. O něčem takovém si zatím mohou nechat provozovatelé internetových médií i obchodů – myslím těch „slušných“ – jen zdát.

Diskuze (13) Další článek: Antivirové společnosti varují před červem Beagle.AG

Témata článku: Google, Internet, Erotika, ERO, Nielsen, Existující obsah


Určitě si přečtěte

Co když chce Microsoft nahradit Windows Linuxem. Dokážete si to představit?

Co když chce Microsoft nahradit Windows Linuxem. Dokážete si to představit?

** Windows už dávno nejsou pilířem podnikání Microsoftu ** Mnohem více mu vydělává cloud ** Pojďme si trošku zaspekulovat, kam až by to mohlo zajít

Jakub Čížek | 89

Internet poslední naděje. Kdo má nejlepší tarif „LTE na doma“?

Internet poslední naděje. Kdo má nejlepší tarif „LTE na doma“?

** Srovnali jsme fixní LTE připojení od tuzemských operátorů ** Liší se rychlostmi, cenou i podmínkami ** Na co všechno dát pozor?

Lukáš Václavík | 32

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!

Karel Kilián | 102


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest mobilů do 8 000 Kč

Test bezdrátových headsetů

Linux i pro začátečníky

Jak surfovat anonymně