Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Nabíjecí stanice Tesla

Nabíjecí stanice Tesla

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Uvedení Tesla Model 3

Uvedení Tesla Model 3

Tesla Model Y

Tesla Model Y

Tesla Supercharger

Tesla Supercharger

Výroba elektromobilu Tesla

Výroba elektromobilu Tesla

Tesla

Tesla

Interiér Tesly

Interiér Tesly

K plánované metě 5000 kusů za týden se Tesla dostala až v červnu 2018 a od té doby výroba zase padá.

K plánované metě 5000 kusů za týden se Tesla dostala až v červnu 2018 a od té doby výroba zase padá.

A pro srovnání se podívejte na Model S od Tesly. Ten byl pro Lucid Air výchozím vzorem.

A pro srovnání se podívejte na Model S od Tesly. Ten byl pro Lucid Air výchozím vzorem.

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla je se svým SUV sice aktuálně nejvíce vidět, ale tento typ vozu s plně elektrickým pohonem vyvíjí snad všechny významné automobilky

Tesla je se svým SUV sice aktuálně nejvíce vidět, ale tento typ vozu s plně elektrickým pohonem vyvíjí snad všechny významné automobilky

A samozřejmě se může v startovním poli objevit i Tesla X

A samozřejmě se může v startovním poli objevit i Tesla X

Tesla Model X je velké SUV s křídlovými dveřmi

Tesla Model X je velké SUV s křídlovými dveřmi

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model S
Tesla Model S
36
Fotogalerie

E.on chystá evropskou síť nabíjecích stanic pro elektromobily. Od Norska až do Itálie, Česku se zatím vyhne

Energetická firma E.on chce podle webu Electrek pořádně šlápnout do elektromobility. Plánuje vybudovat evropskou síť rychlých nabíjecích stanic „od Norska až do Itálie“.

E.on chce propojit sedm evropských zemí 180 ultrarychlými nabíjecími stanicemi. Půjde o modulární systém, který zpočátku nabídne nabíjecí výkon 150 kW a do budoucna se počítá s upgradem na 350 kW.

První vlny se zúčastní Dánsko a Německo (tam se už staví), dále Švédsko, Norsko, Francie, Itálie a Velká Británie. Česku se tato síť zatím vyhne; u nás ale mají E.on s Teslou nabíječku na D1 u Humpolce.

Nabíjecí stanice mají být rozmístěny v intervalech 120–180 km, za 20–30 minut dobíjení mají dodat energii na dalších 400 km. Ale záleží samozřejmě na konkrétním autě, do budoucna i na technologii baterií. Každá stanice má nabízet dvě až šest přípojek standardu CCS.

Electrec správně namítá, že stanice pro dobíjení elektromobilů potřebují výhledově víc přípojek. Zatímco tankování benzínu trvá pár minut a auta se rychle dostávají na řadu, elektromobil musí zaparkovat na půl hodiny. Stejný problém s dobíjecími stanicemi má i Tesla, která už nyní počítá až s 50 přípojkami na jednu stanici.

Určitě si přečtěte

Články odjinud