Energetická firma E.on chce podle webu Electrek pořádně šlápnout do elektromobility. Plánuje vybudovat evropskou síť rychlých nabíjecích stanic „od Norska až do Itálie“.
E.on chce propojit sedm evropských zemí 180 ultrarychlými nabíjecími stanicemi. Půjde o modulární systém, který zpočátku nabídne nabíjecí výkon 150 kW a do budoucna se počítá s upgradem na 350 kW.
První vlny se zúčastní Dánsko a Německo (tam se už staví), dále Švédsko, Norsko, Francie, Itálie a Velká Británie. Česku se tato síť zatím vyhne; u nás ale mají E.on s Teslou nabíječku na D1 u Humpolce.
Nabíjecí stanice mají být rozmístěny v intervalech 120–180 km, za 20–30 minut dobíjení mají dodat energii na dalších 400 km. Ale záleží samozřejmě na konkrétním autě, do budoucna i na technologii baterií. Každá stanice má nabízet dvě až šest přípojek standardu CCS.
Electrec správně namítá, že stanice pro dobíjení elektromobilů potřebují výhledově víc přípojek. Zatímco tankování benzínu trvá pár minut a auta se rychle dostávají na řadu, elektromobil musí zaparkovat na půl hodiny. Stejný problém s dobíjecími stanicemi má i Tesla, která už nyní počítá až s 50 přípojkami na jednu stanici.