Enermax EG365AX-VE FMA - neobyčejný ATX zdroj

Máte problémy s vaším ATX zdrojem? Zdá se vám příliš hlučný? Patrně jste již přemýšleli o tom, jak zdroj ztišit, popřípadě ho vyměnit za nějaký tišší. Zdá se vám málo výkonný či nespolehlivý? Asi jste přemýšleli o novém 300W zdroji. Ale který si vybrat? Nyní je zde Enermax, zdroj který celosvětově sklízí jedno ocenění za druhým a je obecně považován téměř za to nejlepší, co lze koupit.
Enermax EG365AX-VE FMA - neobyčejný ATX zdroj
Kapitoly článku

Firma Enermax byla založena v roce 1989 na Taiwanu a již od počátků se zaměřuje na vysoce kvalitní produkty z oblasti spínaných zdrojů, PC skříní, server towerů a chlazení.

Zdroje Enermax jsou standardně dodávány v úhledné krabici, pro každý typ zdroje je krabice trochu jiná.

Uvnitř se nachází zdroj zabalený v "bublinovém" sáčku, manuál (!), síťová šňůra, čtyři šroubky pro uchycení do casu a konečně také nálepka "Enermax Power Inside". Vše, co budete potřebovat.

Samotný manuál sice není nijak obsáhlý (určitě v něm např. nenajdete elektrické zapojení součástek uvnitř zdroje), ale svému účelu postačí. Jsou v něm popsané všechny konektory, maximální a minimální proudové odběry pro jednotlivá napětí, pokyny k instalaci atd.

Ideální ventilace

Enermax při konstrukci tohoto zdroje vyšel z problematiky chlazení moderních počítačů, která je mimochodem popsána v dokumentu společnosti AMD Thermal, Mechanical, and Chassis Cooling Design Guide, o kterém jsme psali zde.

V AMD se nechali natolik inspirovat, že Enermax je brán jako reference, ideální příklad. Jak můžete vidět na obrázku výše, celé chlazení je zajištěno dvěma ventilátory, jedním s průměrem 80 mm a druhým s průměrem 92 mm. Větší z nich se stará o nasávání vzduchu z prostoru okolo procesoru...

... zatímco ten menší o vysávání vzduchu pryč z case. Naproti 80 mm větráku je další místo nasávání vzduchu, tentokrát notně "proděravěné".

Ale to není vše, dnes jde přece také o hlučnost celého zařízení. I zde musím výrobce pochválit, protože... 92 mm větrák je řízen termostatem uvnitř zdroje, čím vyšší teplota, tím vyšší otáčky, zatímco 80 mm větrák má manuálně nastavitelné otáčky pomocí reostatu.

Stačí jednoduše otočit knoflíkem na zadní straně zdroje a nastavit si rychlost větráku v rozsahu 1500 až 3200 otáček za minutu.

Protože větráky jsou namísto plechových krytů s ostrými hranami opatřeny mřížkami, není proud vzduchu v rozmezí 1500 až 2000 otáček téměř vůbec slyšet. Při 2500 otáčkách je hluk srovnatelný s tichými zdroji, na maximum se rovná běžným zdrojům.

Témata článku: Ripple, NEO, Zdroje, Big tower, Minimální požadavek, Thermal, Vnější kryt, Case, Golden, Tower, Center, Zdroj, Centrum, Rippl, Rating, Sans, Krabice, Enermax, Eagle, Chlazení, Centra, Guide, Simply, Mp, Proud


Určitě si přečtěte

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

** Airlander 10 nabídne plavby vzduchem v interiéru s prosklenou podlahou ** Luxusní vzducholoď byla původně vyvíjena pro vojenské účely ** Počítá se s třídenními „kochacími“ výlety za poznáním

Karel Kilián | 7

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

** Je lepší nabušený Photoshop, nebo program s jedním tlačítkem? ** Photolemur si myslí to druhé ** Tento fotoeditor neumí skoro nic, a přitom (skoro) všechno

Jakub Čížek | 23

Elon Musk: kupovat si jiné auto než Tesla je bláznovství, chystáme velké věci

Elon Musk: kupovat si jiné auto než Tesla je bláznovství, chystáme velké věci

** Tesla uspořádala prezentaci pro investory na téma autonomního řízení ** Zveřejnila podrobnosti o vlastním neuročipu i autonomní technologii ** Příští rok chce spustit vlastní platformu samořídicích sdílených aut

Karel Javůrek | 102

Při tragické nehodě Tesly Model 3 byl zapnutý autopilot. Neudělal nic, ukázalo vyšetřování

Při tragické nehodě Tesly Model 3 byl zapnutý autopilot. Neudělal nic, ukázalo vyšetřování

** V březnu došlo k tragické nehodě Tesly Model 3 ** NTSB vydala předběžnou vyšetřovací zprávu ** V okamžiku havárie jel vůz v režimu Autopilota

Karel Kilián | 121



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch