Jan Nohejl (Grol23)
19. 7. 2021 • 16:14

Soudruzi, rozmáhá se nám tu takový nešvar. Jiní, méně uvědomělí soudruzi nám tady vypouští CO2. Ale my s tím zatočíme! Zakážeme CO2 a soudruhy, co ho vypouští, ty taky. V naší pokrokové, lidově demokratické unii budeme mít ovzdůší bez CO2. Společně to dokážeme!

JackBrno
16. 7. 2021 • 20:17

Evropská komise by si už konečně s prominutím měla vy*rat oko se svojí rudozelenou diktaturou. Jak asi chce nařizovat lodím pod panamskou, venezuelskou atd. vlajkami, na co mají jezdit? Zakáže jim vstup do evropských přístavů? Super, potom teprve zjistíme, co to je, když většina evropských firem vyrábí velkou část vlastní produkce mimo EU.

Cutter5
16. 7. 2021 • 12:50

"Dle jeho slov „to spíše vypadá jako snaha vybrat peníze“, což není nejvhodnější způsob snižování emisí."no a že se ozývá až teď, když se před lety začalo s výpalným přes povolenky 😁

Dr. QQ
Dr. QQ
16. 7. 2021 • 9:05

Když na dovolenou půjdu pěšky, dostanu dotaci?
Unie trampů a čundráků.

Lex Tracthor (hepterida)
Lex Tracthor (hepterida)
15. 7. 2021 • 11:47

Lodní doprava vytváří emise na bázi síry (oxidy síry). Z následujícího textu se zřejmě bezuhlíkoví trolové zblázní (ve své vidině zbavit se veškeré uhlíkové stopy se zřejmě vypaří, protože v se zbaví důležité součásti uhlovodíků, ze kterých se skládají jejich těla), ale oxidy síry, které se ve formě aerosolu dostávají do vyšších vrstev atmosféry, naopak pomáhají k jejímu ochlazování, protože, zjednodušeně, odráží sluneční paprsky, které nemají šanci ohřát spodní vrstvy atmosféry (včetně té, ve které vegetuje i homo sapiens ekotrollis). Ano, oxidy síry nemáme rádi, protože nám, hlavně za komoušů, kazily plíce, když se mohutně valily z tepelných elektráren. Ale co takhle použít mozek, než vznikne nějaká legislativa?

jankomrska
15. 7. 2021 • 10:55

To je jednoduché.
Dříve byl poplatek za převoz kontejneru z Čína 2000 USD. Dnes se účtuje 13000 USD a EU firmy to rádi platí.
Je logické, že EU hujerové - socialističtí politici - z toho chtějí prebendu kterou si dále koupí jim nakloněnou skupinu voličů.
To že to zaplatí ostatní plebejci, jejich nevoliči, je nezajímá.
A to je ve všech odvětvích.

světelná tyč
15. 7. 2021 • 10:29

Eurobuzeranti si neposvítí na nic kromě našich peněženek. Jenom rozšíří prodej emisních odpustků na další obor jako jsou lodě a hlavně vytápění. Dření lidí z kůže bude přitvrzovat tempem, jakým socialistům docházejí peníze na jejich odporné operační programy a “neziskové” vlastizdráce.
Ta instituce je nereformovatelná. To se musi vybombardovat.

jirik66
15. 7. 2021 • 7:32

Tak Rusové mají zkušenosti s jaderným pohonem u svých ledoborců. V současnosti staví novou řadu jaderných ledoborců, projekt 22220 - Arktika (již v provozu), Sibir, Ural, Jakutia, Čukotka (ve stavbě).No a u menších lodí bych se přimlouval za plachty. Plachetnice na širém moři, to je to nejkrásnější co může být. Vzpomeňme na zlatou éru plachetnic. A nyní máme výhodu - už bychom nepotřebovali plnou loď trénovaných námořníků hbitě šplhajících v lanoví, plachty by mohly být ovládány automaticky 😉

pcwifi
14. 7. 2021 • 22:22

EU chce spasit kur*va ne evropu, ale asi celý posraný svět. Ale zacáluje to daňový poplatník z EU. Tak asi se v brzkých letech dočkáme více eu-xitů... a pak se to celý rozsype jak domeček z karet, protože blbec úředník a jeho parta v EP chtěli víc a víc a víc a víc a údajně pro dobro všech, prej...

Pindulin
14. 7. 2021 • 20:31

Vzdycky kdyz ctu o tehle dobroserech, napadaji me nezákonné myslenky o pracovnich taborech. Ony by je ty roupy rychle přešly...

Buffalo007
14. 7. 2021 • 19:42

No nejzajímavější bude jak to vyřeší pro lodě registrované jinde. Protože předpokládám, že to bude platit pro lodě registrované v EU. Pokud ale bude moc do EU připlout loď registrovaná jinde a bez omezení, tak to povede akorát k tomu, že se lodě přeregistrují jinam.

pepone
pepone
14. 7. 2021 • 19:31

k čemu vedou emisní povolenky : posíláš emise - kup si odpustek, tak jo, proč ne , ....milí klienti v důsledku emisních povolenek musíme náš produkt či službu zdražit...; nic se prostě nestane, emisí bude furt stejně - proč by to EU nebo CR neudělala vždyť to oni ty lidi zaplatí; již jsem to zažil když mi zdražili naposled elektřinu...přesně takový dopis jsem dostzal.

mungo
mungo
14. 7. 2021 • 17:52

Plachetnice )*
- může být i sofistikovaná s vertikálními rotory ... rotorová loď Maersk Pelican's
https://en.wikipedia.org/wiki/Rotor_ship...
---
)* Plachetnice je jeden z nejkrásnějších lidských výtvorů.
https://www.sailcargo.inc...

Názor byl 1× upraven, naposled 14. 7. 2021 17:56

Milan Š
14. 7. 2021 • 17:38

Pořiďte si tryskáče, to vám palivo danit nebudou.
https://www.argusmedia.com/en/news/2231434-eu-draft-... ...

TFSi
14. 7. 2021 • 17:30

I když snižování emisí fandím, tak se stejně musím zeptat. Ale nejdřív zkusím trošku objasnit situaci v širším měřítku:
* lodě jezdí na mazut.
* mazut je odpadní produkt při rafinaci ropy
* z každého litru ropy, který přiteče do rafinerie vznikne vždy plusmínus stejné množství různých produktů od plynů, přes lehké oleje, benzin, naftu, plasty až asfalt a mazut. Nikdy si v rafinerii neřeknou "a dnes budeme vyrábět jenom benzín a zítra zase jenom olej".
* spotřeba benzinu, nafty, plastů a dalších ropných produktů se rozhodně nijak závratně nesnižuje a jen tak se snižovat nezačne.
Takže, co budeme dělat s tím vším mazutem, když ho nebudeme spalovat v lodích?

Názor byl 1× upraven, naposled 14. 7. 2021 17:32

Walkeer_CZ
14. 7. 2021 • 16:32
MacPhenom
MacPhenom
14. 7. 2021 • 16:07

Proč ty lodě vlastně nejezdí na atomový pohon? Když to dokáže kde jaká ponorka?

Určitě si přečtěte

Články odjinud