Email jako noční můra

Diskuze čtenářů k článku

ja  |  01. 08. 2003 13:29

- rychlost
- adresat se mu venuje, kdy ma ON cas a ne kdy ja zatelefonuju a vyrusim ho
- pisemne se snazim myslenku zformulovat, kdezto do telefonu mluvim nepripraven
- mail si po sobe prectu, stejne nakonec zjistim, ze bych ho mel napsat jinac
  (zato nektere prispevky sem po sobe lide nectou)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anndy  |  25. 07. 2003 16:35

neviem, ale mam pocit, ze sa casto krat objavuju studie a rozbory, ktore rozoberaju blbosti a mam podozrenie, ze je to len z nedostatku inej prace. Je sice pekne povedat, kolko by sa usetrilo, keby sa nieco robilo inak, ale vacsina je podla mna vzidalenych od reality. Keby som si to porovnal s tym, ze maily vobec nebudem pouzivat - tak mi urcite vyjde niekolko nasobne vacsia skoda, ci strata, ako tato hypoteticka. Mozno keby ludia boli stroje, tak sa to da aj uskutocnit - pracovat absolutne efektivne, ale inak to myslim nejde. Isteze, niektore cinnosti sa daju maximalne zefektivnit (napr. praca robotnika pri vyrobnom pase - teda jeho pohyby, casove a priestorove rozvrhnutie), ale pri co len trochu tvorivej praci je to dost tazko realizovatelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo  |  21. 07. 2003 14:11

Napisali len ze kolko je zbytocnych mejlov, ale preco nenapisu kolko mejlov je uzitocnych a kolko sa usetri trebarz na telefonoch. Kolko problemov sa neda len tak lehko vysvetlit po telefone ale obrazok poslany postou vysvetli vsetko za 5 min. U nas vo firme by museli sediet vsetci s cervenymi ciapkami. Tu ma kazdy otvoreny mejl. Inac sa neda. Mejly chodia casto a vecsina je potrebna, minimalne len pre informaciu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik  |  21. 07. 2003 13:20

Jsem zaměstnanec ve větší firmě, email je samozřejmostí, vlastně veškerá komunikace se přes něj vyřizuje, od rozesílání informačních letáků a upozornění na novinky až po vzkazy typu "volej Honzovi", "jdu na oběd" atd..

Jsem zvyklý na kontakt s lidmy, mluvit s kolegy je snad přirozené..., ale nyní jsem v kanceláři, kde se tak šetří slovy, že za celý den si řeknou tak dobré ráno a případně se řeší nějaký problém, sedí tak 3m od sebe a stejně si napíšou třeba: "už jsi tam volal?"... soukromé věci posílají přes ICQ...hrozně mne to zarazilo, už jsem se s tím smířil, ale první týdny a měsíce jsem si připadal jak na hřbitově....

Email má své výhody, ale zároveň velké nevýhody, týkající se bezpečnosti, soukromí, ochrany dat, sledování pošty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Albi  |  21. 07. 2003 08:50

Naopak pracovni pouzivani CC silne doporucuji jako vyborny dukaz o odeslani mailu. Ackoli uz ma maily vetsina firem a organizaci, dost casto se stava, ze se adresat ani nenamaha odpovedet (tedy pravdepodobne mail ani necte) a pokud mam splnit nejaky ukol, tak chci, aby sef vedel, ze chyba neni na me strane, ze jsem mail neodeslal, ale na strane adresata, ze mail ignoroval. A take u ruznych stiznosti a reklamaci muze udelat polozka CC prave divy. Adresat hned vi, ze zalezitost nepujde jen tak ututlat, kdyz o ni vi i jini (treba vyse postaveni) lide.

Co je v e-mailove komunikaci mizerne vyreseno je potvrzeni o doruceni a potvrzeni o precteni. Funguje jen u nejakych postovnich programu a jeste je to vetsinou implicitne vypnuto (nebo se program dotaze, zda ma potvrzeni odeslat). Bohuzel, je to kvuli tomu, ze puvodne byly e-maily zamysleny jako offline komunikace (narozdil od ruznych chatu). Jjeste pamatuji doby, kdy se podnikovy server vecer pripojil pres modem, aby odeslal a stahl novou postu a maily chodily i nekolik dni, pokud vubec dorazily. Dnes uz je situace jina, ale tato zastarala technologie funguje porad na stejnem principu (napriklad podobne zastaraly a omezujici je treba teletext a koneckoncu i samotny televizni signal v bezne pouzivane podobe).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kouba  |  21. 07. 2003 09:40

jsi prostě alibista a prospěchář, zkus si ten článek přečíst znovu ty vlezdoprdelisto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V.I.P.  |  20. 07. 2003 21:48









Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  20. 07. 2003 18:48

tudle vetu sem nepochopil: Používání funkce CC (carbon copy) k rozesílání více kopií email na různým adresátům...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HankaP  |  20. 07. 2003 19:30

Jojo, je tam toho víc, ale tohle je skutečná perla... Dovolila bych si parafrázi na výše uvedený Problém 3: "Pravděpodobně nejméně čekanou oblastí, která snižuje efektivitu využití Živě, je použitý jazyk."  

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  20. 07. 2003 15:11

takovu ostudu, ze mam otevreny outlook bych vazne nesnesl a jeste k tomu met cervenou cepicu. neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eso  |  20. 07. 2003 11:00

Stejne je to sranda, jak se chyby a poklesky lidi neustale svadi na nejakou techniku.

Vsadim se, ze podobne studie by se nasli na mobilni telefony, faxy, pripadne psaci stroje (ale v poslednim pripade jeste asi neexistovali tyhle 'uzitecni' analytici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  20. 07. 2003 10:57

Pri rizeni sveho tymu zadavam prikazy skoro pokazde emailem, i kdyz jsem o par matru vedle. Duvod je ten, ze denne pisu desitky az stovky prikazu a dotazu denne. A nebyl bych schopen zapamatovat, zda a co jsem dal za ukoly. Takze ted uz mi nikdo nemuze rict, ze jsem mu to nerekl. A od jiste doby vyzaduji qotovanou odpoved "OK", tim se zabrani vymluve, ze jim email nedosel, nebo ze jej jeste necetli. Pokud nedostanu OK vcas, email posilam znovu. Tento system me funguje k vsestranne spokojenosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barbar  |  20. 07. 2003 06:11

Já jsem dycky chtěl všude nosit kšiltovku... akorát u nás by si to myslím nasadili všichni a bylo by po problémech...!!! LOL (nebo by to psali z web rozhraní - tam není potřeba otevřenej outlook... lol)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
opera  |  20. 07. 2003 02:04

mailové zlozvyky mají i šéfové v těch firmách takže případné změny nemohou být brány vážně
ad 1. potvrzuji, jsou lidé kteří používají CC na půl firmy snad u každého mailu a tito se mi hnusí, dobrou obranou by mohla být telefonická odpověď ať se jim jejich papírově-mailová struktura naruší
ad 2. velmi vyjímečně (cca 2x ročně) používám BCC šéfovi - a bývá to jen u posledního mailu jako info o vyřešení nějakého trapného problému který tímto pokládám za skončený ale myslém si že by šéf v daném případě měl vědět o nevstřícnosti či hlouposti druhé strany. do samotného průběhu šéfa zásadně nezatahuju (pokud nejde o jeho odpovědnost či prachy). jinou formou mé agresivity může být mírně ironické poděkování za spolupráci ale to protistrana buď nabonzuje šéfovi nebo je to zahraniční partner a já neumím vymýšlet vtipy v angličtině, jde to použít jen vzácně.
ad 3. právě díky tomu že na problémech se spolupracuje se zahraničím odpadá květnatá mluva. ale nešvar CC je tam snad ještě rozšířenější než u nás.

nadbytečných mailům by teoreticky pomohlo telefonické vyřizování, ale v dané chvíli už je protistrana pryč nebo řeší něco jiného, navíc mailovou odpověď jako krytí sebe milují snad všichni... mimochodem jak dlouho vám trvalo zjištění že není důležité archivovat příchozí maily ale právě odeslané v nichž je vaše řešení problému?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barák  |  20. 07. 2003 10:40

Jo, ještě jeden problém jsou distribuční seznamy, např.  všech lidí ve firmě. Občas se najde vtipálek, který rozešle nejakou prkotinu (nejlépe s velkou přílohou) všem. A korunu tomu nasadí ten, kdo pak "chytře" dá REPLY TO ALL....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor