Pri rizeni sveho tymu zadavam prikazy skoro pokazde emailem, i kdyz jsem o par matru vedle. Duvod je ten, ze denne pisu desitky az stovky prikazu a dotazu denne. A nebyl bych schopen zapamatovat, zda a co jsem dal za ukoly. Takze ted uz mi nikdo nemuze rict, ze jsem mu to nerekl. A od jiste doby vyzaduji qotovanou odpoved "OK", tim se zabrani vymluve, ze jim email nedosel, nebo ze jej jeste necetli. Pokud nedostanu OK vcas, email posilam znovu. Tento system me funguje k vsestranne spokojenosti...
mailové zlozvyky mají i šéfové v těch firmách takže případné změny nemohou být brány vážně
ad 1. potvrzuji, jsou lidé kteří používají CC na půl firmy snad u každého mailu a tito se mi hnusí, dobrou obranou by mohla být telefonická odpověď ať se jim jejich papírově-mailová struktura naruší
ad 2. velmi vyjímečně (cca 2x ročně) používám BCC šéfovi - a bývá to jen u posledního mailu jako info o vyřešení nějakého trapného problému který tímto pokládám za skončený ale myslém si že by šéf v daném případě měl vědět o nevstřícnosti či hlouposti druhé strany. do samotného průběhu šéfa zásadně nezatahuju (pokud nejde o jeho odpovědnost či prachy). jinou formou mé agresivity může být mírně ironické poděkování za spolupráci ale to protistrana buď nabonzuje šéfovi nebo je to zahraniční partner a já neumím vymýšlet vtipy v angličtině, jde to použít jen vzácně.
ad 3. právě díky tomu že na problémech se spolupracuje se zahraničím odpadá květnatá mluva. ale nešvar CC je tam snad ještě rozšířenější než u nás.
nadbytečných mailům by teoreticky pomohlo telefonické vyřizování, ale v dané chvíli už je protistrana pryč nebo řeší něco jiného, navíc mailovou odpověď jako krytí sebe milují snad všichni... mimochodem jak dlouho vám trvalo zjištění že není důležité archivovat příchozí maily ale právě odeslané v nichž je vaše řešení problému?