Vona byla Tesla v krizi? 😀B-]
Jsem sám kdo v článku žádné video nevidí?
Jseš. Povol si flash nebo podobnou srágoru.
Zadarmo bych ji bral, ale rozhodně nejedné o ekologické vozidlo. Lidi často nevidí co všechno předcházelo před a při výrobě, jaké těžké kovy si vozí pod zadkem a samozřejmě likvidace taky nebude žádná legrace. (Kdoví jak daleko se to z ČR musí odvézt na rozebrání).
Ano, bateriový elektromobil je větší ekologickou zátěží při výrobě, ale pak má ve srovnání s autem se spalovacím motorem výrazně nižší ekologický dopad během provozu, a to samozřejmě i pokud bereme emise vyprodukované výrobou elektřiny, kterou jej dobíjíte. Benzinový či dieselový automobil tak z hlediska ekologické zátěže po pár měsících provozu "předběhne" elektromobil a celkově je pak během celé své životnosti méně ekologický (viz třeba tato studie: http://seeds4green.org/sites/default/files/Contr... Nemluvě o tom, že emise se v případě elektromobilu negenerují v centru měst, kde je pak lidi dýchají, ale v elektrárnách a továrnách, které se obvykle nacházejí někde mimo. Navíc provoz elektromobilů bude s každým rokem ekologičtější díky tomu, že se stále zvyšuje podíl elektřiny generované z obnovitelných zdrojů. A i výroba elektromobilů bude rok od roku ekologičtější (viz třeba Gigafactory, která má být 100% napájena z obnovitelných zdrojů, až bude hotová). Co se týče likvidace či recyklace lithiových baterií, tak technicky možná je, ale zatím po tom je malá poptávka (přes 90 % baterií na světě je olověných), a tak recyklační firmy zatím jen pomalu začínají investovat do technologií a kapacit na recyklaci těch lithiových. Jejich podíl díky nástupu elektromobilů postupně roste a postupně vzroste dostatečně na to, aby se jim vyplatilo se o lithiové baterie zajímat. Takže bych se nebál, že to výhledově bude problém. Nicméně baterie se v některých případech recyklují už dnes. Například Nissan baterky ze svých aut používá ve stacionárních bateriích pro domácnosti a Tesla už v době prvního Roadsteru baterie profitabilně recyklovala. Nevyráběla z nich sice nové baterie, ale získané kovy a další materiály byla schopná na něco znovu použít nebo je prodat. Viz jejich blog: https://www.tesla.com/en_GB/blog/teslas-closed-...
Díky za vysvětlení, nevíš jaké se platí za Testlu "šrotovné" je to vyšší, než třeba za 20 let starý diesel? A dělá to někdo v ČR, nebo se musí vyvézt někam do zahraničí, bo dokonce mimo Evropu?
Tak to bohužel nevím. Nicméně ekvivalentní 20 let stará Tesla zatím vůbec neexistuje. 😃
To je mi jasné 😉
Šrotovné na Teslu je momentálně nesmysl. Pokud auto zrušíte, tak baterii velice výhodně prodáte. Za jednotlivé bateriové moduly vám lidi utrhají ruce. Až o zbytku se dá přemýšlet jako o standardním autě (i když hliníkovém) k likvidaci. Takže i kdyby po vás někdo chtěl pár tisíc za rozebrání a ekologickou likvidaci zbytku, pořád jste desítky tisíc v plusu za baterii, která má životnost 10+ let.
Za jeden Tesla baterkovej modul dostaneš až 30 000 kč a je jich tam 16 čili za ně můžeš dostat skoro 1/2 milonu kč 😉
Svedkove Elonovi jsou prebornici v lhani si do kapsy. Kazdy, kdo nema IQ cviceneho simpanza a ukoncil alespon stredni skolu, se pri podobnych blabolech hlasite smeje.
Tak to nás uklidnilo. 😀Uvidíme, co se pokazí zítra.
Je zajímavé, jak Tesla zveřejňuje své hospodaření. Nejprve oznámí, kolik vyrobili a prodali za minulý kvartál aut, což je rozhodně informace pozitivní. No a dneska nám oznámí, kolik na každém autě prodělala. Analytici očekávají, že to bude jen cca 2 tisíce dolarů na auto, ale já bych si klidně tipnul, že budou na kladné nule, protože si na to vytvořili podmínky. Za 3Q vyrobili o 4 tisíce aut méně, než prodali, tedy náklady na těch 4 tisíce navíc prodaných aut započítali v minulém kvartále, kdežto výnosy z prodeje, započítají nyní. A všichni jim budou aplaudovat, jací jsou to borci.
je potreba neplest dohromady investice a vynosy z vyroby
I kdyby měla Tesla ztrátu, řekněme do 100 miliónů při tržbách přes 6 miliard, tak to v první řadě znamená, že Tesle už nehrozí bankrot. V kombinaci s tím, že uživatelé jsou super nadšení, poptávka je ohromná, Tesla je tak 3 roky před konkurencí a už započala výstavbu továrny v Číně, na kterou nemá jako jedna z mála zaraničních firem sdílené vlastnctví. Prostě samé dobré zprávy.
Vyrábět auta v zisku má své podmínky. Produkce se musí dostat na určitý objem, jinak plošné náklady převyšují příjmy. 20tis. aut za měsíc je pořád strašlivě málo, Tesla se potřebuje dostat minimálně na trojnásobek. (pro příklad, Škoda auto vyrobí měsíčně zhruba 100 tisíc vozů a to sdílí technologie s celým koncernem)Výrazně do toho mluví investice, jiná situace je když už jen vyrábíte a jiná situace je když u té výroby stavíte/budujete nové závody, vlastní prodejní kanály, vlastní servis. To jste prakticky v mínusu pořád až do doby, kdy je hotovo a investiční výdaje prudce klesnou.Tesla je tento případ, je v počátku masivního budování a rozvoje samostatné automobilky a tato cesta ještě tak 5-10 let potrvá.Pak to bude Apple v automobilovém průmyslu.
Ta včerejší přepověď ohledně aplaudování se již naplňuje: https://www.czechcrunch.cz/2018/10/tesla-zazila-sve-... ...
Má cenu tohle vůbec komentovat? Každopádně to máte zařazeno do špatně rubriky. S vědou a technikou to má asi tolik společného, co slevový leták z Kauflandu.
Pěkně zapšklý postoj.
Uznávam, dal jsem to jen do hlášky "recenzenti si nemohou teslu vynachválit". To jako vážně? Viděl ten pakon, co psal komentář k videu (reklamě), někdy nějakou recenzi Tesly?Pokud mi tu dokáže alespoň jeden člověk, že na základě tehlech blábolu koupil akcie Tesly, tak přísahám, že si oholim nohy, z chlupů upeču štrůdl, ten nechám týden na slunicku a teprve až potom ho sním. Dotyčnému doporucim kastraci, protože blbost by se množit neměla.
Upni si koule do svěráku a prudce trhni, to ti možná na chvíli uleví 😀B-]
Souhlasím s tím, že tento článek patří spíš do ekonomické E15, než na "vědecko-technické" VTM. Pár recenzí na Tesly jsem měl možnost číst/vidět, a vesměs je recenzenti chválí; ano, většinou haní špatnou kvalitu slícování dílů, ale technické parametry, ovladatelnost, jsou vždy hodnoceny kladně.
Očividně to komentujete...
To je ako s ekonomickou krizou: po krize je vlastne medzi krizovy stav (medzi minulou a buducou).
Uvidíme ako sa to bude vyvíjať ďalej. Predsa len čoskoro sa už vyčerpajú v US dotácie a to pri tomto Modely 3 urobí veľa.Každopádne momentálne by predali aj niekoľko násobne viac ako vyrobia.
Jsou dobří.
Teď už to půjde pořád k lepšímu. Dokázali to, fakt borci. Velká úcta.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.