Bůh císař tvrdí, že jeho panely jsou prakticky tiskárna na peníze. Nicméně důvod proč Giga Factory (ta v Nevadě) není zcela pokrytá solárními panely a netiskne jemu peníze je neznámý.https://twitter.com/elonmusk/status/116302559... ...
A napadlo tě třeba, že fabrika odebírá elektřinu za trochu jiné ceny než domácnosti?
A napadlo tě, že by ji mohl mít nejen zadarmo, ale navíc přebytky prodávat do sítě a tím pádem ukázat, že na solárních panelech lze vydělávat jak sám tvrdí? Mysli ekonome, než něco napíšeš.
Si asi myslíš, že Teslu ty solární články na pokrytí celé fabriky asi nebudou nic stát že?
Vždyť bůh císař tvrdí že je to tiskárna na peníze, tak se to přece musí vyplatit. Nebo snad, že by to nebyla pravda? Jak na tom mohou ostatní vydělávat, když je to právě Tesla kdo musí koupit panely a koncový zákazník bude platit za pronájem a ještě na tom stále (dle Muska) vydělá... 😀 Potom by Tesla měla solární panely instalovat všude kde může, a protože nebude platit za nájem, tak na tom musí zákonitě vydělat. No ne?
.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 9. 2019 09:04
Pouze měsíční poplatek? A, když se fy rozhodne, zdraží a co pak, bude stále výhodné mít ten kolos k pronájmu? Ne, ne, já si hezky zaplatil (ČEZ), dostal jsem výhodnou nabídku na komplet solární panely / bateriové úložiště (pokrytí celé střechy), dům je v těžkém zisku (jsem na kopci, kde Slunce dává šťávu prakticky kdykoliv je na obloze), takže oboje se mi vrátí do pár let (jednotky). Nehraji si však na ochránce přírody, klimatu, na rozdíl od stávkujících studentů (aktivistů, klimatických alarmistů, čert ví jak si říkají) si uvědomuji jakou zátěží byla výroba jak panelů tak baterií, a zřejmě za celou dobu provozu nevrátí zdroje, které do nich byly investovány. Ano, já vydělám na nákupu elektřiny, na topení, takže se jedná spíše o EKONOMII než EKOLOGII.Poznámka: Vím, že jde o něco jiného, docela jsem se zděsil, když pan Musk říkal, že snad by nová baterie do vozu mohla vyjít mezi $ 3 - 7k (~75 - 175k Kč), panečku, takže nový vůz pro běžného občana kolem 800k Kč (VW ID.3, 45 kWh = nejkratší dojezd jen 330km jinak příplatek) a Němci se určitě nenechají zahanbit, takže vždy po 200k km výměna, čili 175k, ceny baterií už totiž klesají jen minimálně. Vím, že třeba řemeslník klidně najezdí i 60k km / rok, panečku co tři roky nová BAT nebo vůz, vskutku boj za záchranu Země, jak z učebnice svazáků co v roce 1948 chtěli v akcích Z (práce zadarmo pro blaho strany - lidu) měnit svět „k lepšímu”.
Můžeš mi říct, proč bys každých 200k km měnil baterie?
Protože kapacita baterií časem a nabíjecími/vybíjecími cykly klesá. A protože i VW na ten svůj nový iD3 dává záruku 175 000km, tak bych se vůbec nedivil, že baterie bude po 200k mít dojezd tak do hospody a zpátky.
Záruka nic neříká o životnosti. Moje pračka má záruku 2 roky a už ji mám 6 let a funguje. A reálné data z provozu ID ještě nejsou, ale u Tesly životnost baterek daleko převyšuje záruku, která je mimochodem na 70% kapacity jak u Tesly, tak u VW.
A kolik je v té pračce akumulátorů?
Určitě víc než kolik je v elektromobilu pracích bubnů? Pitomce ze sebe děláš cíleně?
Protože záruka hovoří většinou jasně 8 let / 200k km, Vám to asi přijde divné, ale mnoho aut v Německo již dosáhlo této hranice a firmy (soukromníci asi také) je musí měnit za nová, dojezd pak hodně klesá, proces se zrychluje a dochází k degradaci baterie podobné, jakou znáte třeba z NB nebo mobilů. Ona to také v podstatě je stejná baterie, jen větší a jinak uspořádaná. Proč si asi myslíte, že pan Musk začíná hovořit o ceně za výměnu baterie, jen tak z plezíru?
Ano, záruka mluví jasně, ale to stále nic neříká o životnosti, která je výrazně vyšší než záruka.Baterie v autech nedegradují stejně jako ty v NB a mobilu už jenom proto, že jich je 1000x více a jejich zátěž je rozložená a taky mají správu teploty narozdíl od mobilů a jenom velmi málo kdy se elektromobily nabíjí a vybíjí na hranici možností (jak kapacity tak odběru), což je především u mobilů častý problém.Proto žádný výrobce mobilů nedává záruku 8 let na baterku, protože je to spotřební zboží.Tesla zatím placenou výměnu baterií ani nenabízí, protože to není potřeba.
No tak cernobile to neni, diky tem tisim clanku je nasobne vyssi pravdepodobnost ze bude dochazet k "odpojovani" vetvi aku pro nemoc jednoho clanku.
Jak u koho. Například Tesla je schopná odpojovat jednotlivé články.
Auto není spotřební zboží, od kdy? A nemáte pravdu, co vadných baterií už muselo být měněno výrobcem, samozřejmě v rámci tolerance, ale ne méně, než u jiné elektroniky. Degradují naprosto shodně, rozložení se sice koná, ale zase tomu odpovídá odběr a vše se v podstatě řeší vyšší než přiznanou kapacitou baterie na začátku, což nijak neovlivní pozdější degradaci opotřebováním. A co se týká šetrnosti nabíjení, vybíjení, tak to asi neznáte reálné nasazení, ani u aut to není ideální (jedete nadoraz, dobíjíte kde se dá), nehledě na to, že další zkrácení životnosti přinášejí supernabíječky, snad si nemyslíte, že za rychlejší nabití neplatíte snížením celkového počtu cyklů?
Vyměněno v rámci záruky. Kolik takových bylo? Na ulicích jezdí statisíce Tesel.A ne, auto není spotřebka, protože jeho požadovaná životnost je mnohonásobně delší než u telefonu.Všechno ostatní co jste napsal jsou nesmysly. U auta nejezdíte na doraz, nenabíjíte pravidelně každodenně nadoraz a rozhodně baterie nedegradují stejně.
Asi tak za 6 - 8 let si zde můžeme udělat statistiku, jak to s těmi dnes vyrobenými Teslami je, snad souhlasíte. Nesmysly píšete vy a je vidět, že o reálném nasazení eAut nevíte zhola nic. Možná tak u souseda, který se o něj stará víc než o vlastní děti, v reálném nasazení se k eAutu musí přistupovat k jako každému jinému a na nějakou péči (v garáži, s hlídáním stavu baterie a kdesi, cosi) není čas ani místo. Buďto vůz vykoná práci kterou má nebo ne a pak je poskytnut za sníženou cenu nový nebo se jde na jiný typ / výrobce. Až přijdou na řadu eKamiony (myslím bateriové ne pantografové), pak uvidíte, jak malá rezerva bude zůstávat po dojezdu, následně nabití do 100% (žádný 80, 90% takto můžete kalkulovat u osobní, nákupní tašky) a jede se další cesta, pak se ukáže co baterie vydrží. V létě, v zimě, muzika i další vybavení na plno, řidič Vám nikde mrznout nebude.
A jaká je záruka v km na prací bubny? 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.