Až Elon vykoupí všechny pozemky, pod kterými by měly vést všechny ty tunely, pak už by to se to asi přiblížilo k realizaci? 😉
Super, Elon koupil razicí stroj. Jak nečekané, vlastní totiž tunelářskou společnost. To stojí za to psát o tom článek?
Kdyby to byla jediná nová informace, tak nestojí, ale ve videu je snad více nových informací, ne? :)Pořad se jmenuje Elonovinky, protože informuje o novinkách týkajících se Elonových podniků. Toto video shrnulo to nejdůležitější, co se kolem The Boring Company událo za posledních pár týdnů (spolupráce s Teslou, noví investoři, získání prvního povolení; informace o novém stroji je zmíněna spíše mimochodem, není to úplně novinka).Kde je problém?
problém je v zakomplexovanosti niektorých diskutérov
1) Neměla Boring Company zlepšit a hlavně zlevnit ražbu tunelů na zlomek dnešní ceny? Jak hodlá takovou revoluci udělat s něčím, co si může koupit skoro každý?2) To že si Elon koupil nový razící stroj je vcelku irelevantní v porovnání s tím, že dneska (dnes večer pro EU) bude uvolněn finanční přehled Tesly za Q1 2018 a očekává se dost drsný masakr. A ještě výživnější bude zítřejší konferenční hovor investorů Tesly s Elonem.
1) Ano, ale to je dlouhodobý cíl. Zatím spíše experimentují, osvojují si základní metody, hledají prvky celého procesu, které by se daly optimalizovat apod. To je taky účel toho zkušebního tunelu. A bez těchto zkušeností přece nemůžou vyvíjet revoluční razicí stroj, obzvlášť když existují rok a půl a fungují v pro ně novém oboru. Ano, mají nějakou teoretickou představu o tom, jak dosáhnout zlevnění a zrychlení ražby tunelů, ale nebude to hned. V případě SpaceX Musk taky věděl, že přistání raketového stupně by mělo být možné, ale pak trvalo několik let, než toho opravdu dosáhl.2) Jak souvisejí finance Tesly s razicím strojem TBC?
ad 1)Takze si vytknu za cil zasadni zdokonaleni vyvoje SW. Snizeni nakladu, zvyseni kvality a celkove efektivity. Na hyperdokonalem SW postavim do par let hodinky s vodotryskem!Projekt zahajim zitra tim, ze se zacnu ucit Karla.(A investori se jen pohrnou..)Upozorneni: Jakakoli podobnost s cimkoli je ciste nahodna!
1) Jo takhle, takže mohou také přijít na to, že se současným stavem vědeckého poznání a ceny technologií se toho na ražení tunelů moc změnit nedá a všechny investované peníze se tak stanou investicemi do vzdušných zámků. Popravdě jsem si myslel, že Musk má alespoň hypotézu jak vrtat tunely lépe a TBC se snaží najít důkaz pro tuto hypotézu... 2) Článek má nadpis Elonovinky, nikoliv TBC novinky. Společný jmenovatel je tedy Elon Musk.
Nevím, proč sem pořád taháte nějaké investice a investory, kteří naletěli na Muskovy sliby a já nevím co. Přímo ve videu padlo, že 90 % všech investovaných peněz do TBC je od Muska. Takže jestli se ukáže, že jste měli pravdu a jeho představy o potenciální revoluci v oboru ražení tunelů a osobní přepravě byly naivní či mylné, tak Musk přijde v podstatě jen o svoje peníze. Dělá to tak v začátcích všech svých firem, neboť si je vědom toho, že jeho velkolepé plány jsou riskantní a že se mu jich nemusí podařit dosáhnout. Proto radši investuje vlastní peníze místo cizích, aby v případě neúspěchu přišel jen o svoje finance.Jinak Musk se netají tím, že hlavními způsoby, jak hodlá dosáhnout toho zlevnění a zrychlení, jsou zmenšení průměru tunelu, což je možné díky tomu, že provoz v nich bude plně autonomní. Zároveň chce všelijak optimalizovat razicí stroj (elektrifikace, automatizace, zvýšení výkonu prostřednictvím účinnějšího chlazení) a dosáhnout ražby bez ustání. Zabývaly se tím nedávné Elonovinky a najdete to také na stránkách TBC: https://www.boringcompany.com/faq/ Není to tedy tak, že by jen řekl "udělám revoluci" a neměl absolutně žádnou představu, jak toho dosáhnout. Zároveň taky neříká, že to je jediný možný způsob, nebo že se mu to zaručeně povede, nebo že časem nezmění názor (raketové stupně Falconu 9 taky chtěl původně zachraňovat pomocí padáků, ale zjistil, že to nejde, tak přešel na motorické přistání).Ad 2) Ano, já chápu souvislost mezi Elonem, Teslou a TBC, ale uniká mi spojitost mezi novým razicím strojem v kontrastu s finančními výsledky Tesly a relevance pro tuto diskuzi.
No od Muska jsou pouze technicky, prakticky všechny Muskovy peníze jsou půjčky, které získal proti zástavě svých podílů v Tesle.viz https://seekingalpha.com/article/4168224-musks-per... ... Takže peníze co jsou v TBC jsou nepřímo peníze investorů TeslyZ TBC FAQ jsou pouze tři věci co dávají smysl, a to je trojnásobné zvýšení výkonu razícího štítu, kompletní automatizace velkých tunelů (jak správně podotýkají, ražení malých tunelů je plně autonomní - viz třeba poslední ražení metra v Praze) a nepřerušované ražení. Ovšem když je tak prosté, že stačí zvýšit výkon, nezastavovat se a cena klesne 10krát, proč to společnosti, co vyrábí razící štíty již dávno neprovedly? Byla by to skoro až absurdní konkurenční výhoda - jsme společnost X a umíme razit tunel s desetinovou cenou co společnost Y. Kupte si náš štít! Pro společnost X by to znamenalo kompletní monopol.Celé mi to připomíná toho chlápka co ho banky nenávidí, protože přišel na jednoduchý trik...
Co se týče správy Muskových financí a způsobům investování, tak tomu upřímně nerozumím, takže nedokážu posoudit.Jinak já ani Musk netvrdíme, že ty optimalizace a změny, o které se TBC pokouší, jsou snadné. A proč se současné společnosti nesnaží inovovat, je dobrá otázka, ale spíš pro ně. Já stavebnictví a tunelářství podrobně nesleduju (jen okrajově skrz Muska), nicméně TBC tvrdí, že v Americe momentálně skoro nikdo neinvestuje do vývoje nových tunelářských a dalších stavebních technologií, takže to stagnuje.Těm firmám možná chybí konkurenční tlak, což mi hodně připomíná situaci na trhu s raketami, kde taky všichni neustále spokojeně používali technologie z 60. a 70. let, účtovali si za to neuvěřitelné částky a vyhovoval jim status quo. Pak přišel Musk se SpaceX, začal od nuly a udělal to samé lépe a levněji a najednou staré firmy panikaří, protože už neumějí inovovat a nevědí, jak zůstat konkurenceschopní.
Obavam se, ze tunelarina (ne ta po cesku) nebude tak jednoducha. Nejde jen o vyvrtani tubusu ale vybudovani cele infrastruktury kolem toho - odvetravani, dispecinky, unikove vychody... Myslenka je to hezka, ale porad nevidim zadny rozumny budouci financni model. Protoze aby se tohle alespon zaplatilo, musela by cena prepravniho kilometru pri predpokladanem poctu prepravenych osob stat ranec.
To samé jste tady skoro všichni psali o jeho raketách. Že to nejde zlevnit, protože kdyby to šlo, tak už to dávno udělali jiní, atd. Taková skepse ke všemu novému je snad jenom v Česku. Kdyby byli všichni jako vy, tak jsme ještě někde v době kamenné. Vždy, když tady čtu ty blbosti od českých všeználků, tak si vzpomenu na jednu větu z jednoho slavného filmu. "Aspoň jsem to zkusil". Vy tady raději nezkusíte nic, protože už předem víte, že to stejně nepůjde.
...A to ani nechci vidět tu škodolibost, až nějaká raketa od SpaceX spadne nebo bude mít závadu, což se samozřejmě čas od času stane, stejně jako jiným společnostem, navíc, když Falcony mají mnohem větší frekvenci letů než jiné rakety. To tady někteří od samé radosti ani neusnou. 😀
Podle sebe soudim tebe? Ja SpaceX fandim, stejne tak je zajimava i myslenka hyperloop. Tam mi ale prisla realna pouze varianta povrchova a na delsi vzdalenosti. Rakety vyrazne zlevnily nove technologie, jenze u tunelu tento potencial uspor proste nevidim. Jen ty hromady materialu, co ty tunely spolknou proste neocurate.
Tak koupit dnes razící stroj zřejmě není žádná láce. Nedávno proběhla taková nenápadná zprávička že se na území Sýrie ovládané povstalci dostaly dva razící stroje a nikdo neví jak 😀Že by Musk kráčel ve stopách Hughese?
Ani nie , ten z Blanky je za 100 € + odvoz .
Zase špatně, Elone nepochopil jsi to, napiš a ti to bude komplet chodit, alespoň zkušebně, ju? Dobře, dohodnuto. 🙂
dolphe vím že to máš v hlavě vymletý, ale nemyslíš si že ty články tady opravdu píše Elon... Protože, dle tvých komentářů to vypadá že v to věříš, a tím pádem by jsi měl upozornit svého psychiatra na to, že, ty prášky co ti předepsal se míjí účinku.
a v tom je ta inovacia? ze si po prvom raziacom stroji, kupia druhy? to zamestnava ludi z neziskoviek? ti sa tiez tvaria ze robia nieco prevratne a pritom nerobia vobec nic.
Nic nového - ten razící stroj si může zakoupit každý, i Metrostav.Ve videu chybí to podstatné, od koho ten razící stroj koupili.
Hlavně že ho natře zvenku, aby nahnal další investory, kteří budou házet prachy na hořící hromadu 😃
Ta závist, že umí vydělávat a následné utrácet ohromná kvanta peněz, musí strašně bolet, co? 😉
Neví se, co je ten druhý razicí stroj zač, ale předpokládám, že to bude nějaký běžný stroj podobně jako Godot.
A ktorý výrobca raziacich štítov je najlepší na svete , poraď , ideme v našej dedine stať metro , aby sme boli v obraze ?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.