Bohumil Tříska
30. 12. 2015 • 9:33

Zajímalo by mě, jak se při rychlém nabíjení tak velkých baterií řeší chlazení. Účinnost nabíjení přece není 100%, takže se musí uvolňovat docela velké množství tepla.

Jiří Polák
Jiří Polák
2. 12. 2015 • 10:37
Ulán Bátar
26. 11. 2015 • 21:24

Koukám, že autor si dal záležet, aby vybral fotku, kde vpadá Musk co nejdebilněji 😉

Anonymizovaný
26. 11. 2015 • 9:53

No co, dneska to žere jako takovej Warťas. Dvanáct na sto, jen s 45 litrovou nádrží. A v nádrži jsou koráli, co rostou sakra rychle, jednou za 5 let je třeba tu nádrž vyměnit, aby se tam vešlo víc benzínu 😀Pokud by se na "benzínkách" nenabíjelo, ale rovnou vyměňovaly baterie, osobně nemám s 400km dojezdem problém a dovedu si představit nasazení už dnes. Co ušetřím na na olejích, svíčkách a stovkách dalších věcí, to dám možná buď do dražší elektřiny a nebo do baterie (na kterou je stejně 8 let záruka a auto do 10 - 15 let jde tak jako tak do kopru, ty baterie by taky měly bejt už levnější).Prostě elektroauta nejsou zatím pro socky ale pro ty, co si prostě můžou trochu víc dovolit.

oncin
oncin
25. 11. 2015 • 18:52

Už někdo spočítal kde by se vzala energie kdyby najednou přibylo do sítě třeba milión takových aut? Baterie je jedna věc ale naplnit je ,je druhá.

Janke
25. 11. 2015 • 18:34

Takže jediná cesta v současné situaci je rychle dobít stavající baterie. Když by se automobilky dohodly a dělaly společný systém dobíjení, určitě by to celou věc urychlilo. Možná když nějaká variabilní dobijecí plocha, která by se přitiskla na spodek vozu. Otázkou je, zda použít vice konektorů, nebo indukci.

odstraneno 1345
25. 11. 2015 • 10:01

O čem že to je článek? Jestli jen o lithiových bateriích, tak tomu bych věřil, že to nemá budoucnost. Navíc lithia je tak málo a už teď kvůli němu jsou násilné konflikty. Na zbylé technologie se asi zapomnělo. Trošku tendenční rozhovor, zdá se.

Jarda.abc
25. 11. 2015 • 9:21

To hlavní tam chybí, to je životnost baterií.
U Leafu si musíte každých 5 let kupovat baterie za 180 000 Kč.
Nedávno jsem předjel Leaf na dálničním přivaděči, sunul si to asi tak 60 km/h.Asi před 8 lety jsem si kopil AA baterii s hodnotou 2700mAh. Za 8 let se kapacita nezvedla.

xlnc
25. 11. 2015 • 8:47

Hloupý není, ale ta arogance ho jednou dostihne a bude táááákhle malý.

sidey
25. 11. 2015 • 8:34

Nove revolucni baterie jsou! Vsechny patenty prece zkoupili bohati sejkove ze Zalivu 😀😀😀😀😀

Libb
Libb
25. 11. 2015 • 6:47

On je rozdíl v baterce pro auto a pro mobil. Je klidně možné, že nějaká technologie bude fungovat v malém, ale do auta ji z nějakého důvodu nepůjde dostat (a naopak).
U auta se počítá i rychlost nabíjení. Představa, že čekám celou noc na "benzince", mě nenaplňuje nadšením, zatímco představa, že se mobil nabíjí celou noc a pak jede týden v kuse už pro mě tak nesmyslná není.
Škoda, že výrobci uvádějí spíš mobily s rychlým nabíjením a tím omlouvají malou výdrž. Jenže spousta lidí se pohybuje v místech, kde prostě nabíjet nelze! A pak je mně jedno, jestli se mobil nabíjí 10 minut nebo 5 hodin, když nemám ani těch 10 minut.
Osobně hlasuju pro delší výdrž i za cenu nižšího výkonu zařízení a větší hmotnosti.

ehlo
25. 11. 2015 • 4:41

"většině lidí", nikoli "většině lidem", opravte si to prosím, tahá to za uši... Ale jinak zajímavé, jakkoli nijak nepřekvapující čtení

eLzyx
eLzyx
25. 11. 2015 • 0:32

a nebo má spadeno na koupi nějakého slibného vývoje baterií a tímto prohlášením si připravil půdu na levnější koupi.

Určitě si přečtěte

Články odjinud