Vubec nechapu k cemu je poslat auto na mars? Jedine co me napada je overit si ze dokazou prepravit tezky naklad a dopravit ho tak aby nebyl poskozen. Dale pak reklamni kampan. Jinak nevim.
Tak mohli by tam s ním třeba jezdit...
Autonomne samozrejme.
jsem to nejdřív četl "Elon Musk vrazil v cybertrucku do restaurace ..." 😀
Padesát hasičů v Rakousku zápasilo nedávno s požárem elektromobilu značky Tesla. Problémy byly s baterií, která váží stovky kilogramů. Hezké Tesly hezky hoří B-]
Hasiči zápasí každý den s banálňejšími činnostmi, jako třeba když jich včera desítka odklízela padlou lípu vedle v ulici včetně těžké techniky.Oproti tomu jeden požár elektromobilu za nějaký čas je příjemná změna a zkouška jejich skutečných profesních schopností.
Pane uvědomte si, že až budou pouze eAuta, ten požár nebude jeden a už vůbec ne výjimečný. Pak si pohovoříme o ekologii (extrémní spotřeba vody, nutné kontrolované prostředí na dohašení - voda, inertní plyn) o bezpečnosti (ne všichni požáru uniknou, myslíte také na autobusy, ty budou hořet jak celuloid) a především o nákladech. Aby nakonec cena za lepší vzduch ve městech nebyla příliš vysoká?> Apropo, jak se vám zamlouvá, že při každém nákupu eAuta musíte myslet na chudáky, kteří v otřesných podmínkách v zemích třetího světa těží a chemicky oddělují lithium a především kobalt? Myslíte na ně vůbec, já ano.
Vy jen tupě nepředpokládáte žádný vývoj. Vidíte psát o tom, jak někde hoří auto a v hlavě vám bleskne, jak by to vypadalo v budoucnu, když by podobná auta všude jezdila.A to je prostě problém všech takových tupých úvah, jsou prostě totálně nereálné a uměle vytvářejí problém, který třeba už neexistuje.Pokud se budeme bavit o aktuálních bateriích v Teslách, tak ty už mají ochranu proti řetězové reakci (Model 3). Když tedy nabouráte, nebo nějak poškodíte nějaký článek, tak se s největší pravděpodobností toho moc nestane.A to se bavíme o aktuálním stavu, kdy je na silnici relativně málo EV a v labech už další generace baterií.A ta připomínka o nějakých chudácích, to jen ukazuje, jaký pokrytec jste. A důvod? Jednoduše proto, že nevěřím, že byste doma / nebo někde jinde nepoužíval něco, co bylo vyrobeno v zemích třetího světa, kde podmínky pro výrobu nebývají ideální. Pokud jste někdy nosil třeba džíny, tak doporučuji zjistit, jak se vyrábí (v jakým prostředí) a jakou uhlíkovou stopu za sebou zanechávají.Zdar Max
Jaký vývoj? Vaše představy bohužel žádným vývojem nejsou.
Chcete snad tvrdit, že v oblasti výroby baterií, akumulátorů, stejně jako požárnictví neprobíhá žádný výzkum a vývoj?
Reálně stoupá kapacita v průměru u cca 10% ročně (z pohledu uživatele to je vidět v porovnání starší Tesla S s novým Modelem 3), taktéž stoupá rychlost nabíjení (+ další, méně viditelné parametry jako třeba ta bezpečnost apod.). Nejmarkantnější rozdíly může člověk vidět u mobilních telefonů. Stačí se podívat, jaké kapacity měly cihly před 10 lety a jaké mají nyní při zachování podobných rozměrů. Taktéž je u telefonů vidět spousta druhů rychlonabíjení, kdy lze mít telefon na plno nabitý za 30min.Divné jen je, že spousta lidí toto bere jako samozřejmost, ale když přijde řeč na baterie, tak s nimi mají problémy jen u EV, nikde jinde. Stejně jako předřečník, co má u EV problémy s lidmi, co těží kobalt a lithium. Telefon asi vlastní, v PC jsou taktéž tyto slitiny, s tím nemá problém, ale jakmile jde o EV, tak s tím problém najednou má.EV je prostě pro spoustu lidí červená deka na bíka a když někde za uherák vyjde nějaká zpráva, o které si myslím, že jim jde na ruku, tak jsou v sedmém nebi.Zdar Max
Děkuji za obsažnou reakci. Nejprve vítám, že už reálně počítáte v argumentaci se světem, kde převládají elektromobily. Ano, takový skutečně bude.Co se týče hašení, patří elektromobily mezi nové, nikoliv zásadní komplikace. Takový mrakodrap, průmyslové komplexy, chemické závody a tisíce jinych je úplně jiný kafe, přesto se vše staví stále jako o závod. Protože je to nepodstatné, vývoj přináší vždy nová řešení jak si s tím poradit. A to platí i u elektromobilů, které mají mimo jiné až 8x nižší statistiku zahoření, než ostatní auta. I pojízdné bomby v podobě auta na plyn vybuchují častěji a to je úplně jiný level nebezpečnosti. Takový explodující Passat na plyn v garáži klidně složí i rodinný dům do sutin.A jsme zase u toho posuzování budoucnosti dnešníma očima. Předpokládáte vzdálenou budoucnost se samými elektromobily, ale hasiči a jejich schopnosti budou pořád jen jako ti včera.Tímto postojem vždy nakonec vyplodíte jen tupou zhovadilost, nikoliv reálný pohled na budoucnost.A co děti? Ty naše si mají kde hrát, zatím, díky nám, ty tamní nemám pod kontrolou, nejsem jejich rodič, ministr sociálních věcí, člen vlády, prezident, majitel těžebních společností a td. To jsou lidé, kteří nesou plnou zodpovědnost za jejich osudy. Nikoliv já.A jen ubožáci mohou tuto realitu překrucovat a pak to použít jako protiargument.
Auto už poslal nuda, kdy pošle sebe a ostatní lidi, to mě zajímá.
Tak prakticky, ze bez zrcatek pri vyjezdu od usa hospody schodi sloupek
Má kamery, které nahrazují zrcátka.
Kdo nesouhlasí s plánem Muska a dalších společností na zaneřádění oblohy, může podepsat tuto petici: https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/Sp... ...
ou maj gad!!
Tyjo, uz je tam pres 4 tisice lidi z cely planety? Tak to ze divim, ze ve SpaceX uz neradi modre prilby.
To víte, astronomů, od kterých tato petice vzešla, není mnoho. ale já na tomto místě říkám: nemusí pršet, stačí když kape...
Hmm a kde je petice pro ty co s tím souhlasí?
Ti, co s tím souhlasí, v 99% nedisponují intelektem potřebným k založení online petice.
Klidně si ji založte, alespoň tu společnost užitečných idiotů budeme mít ve jmenném seznamu 🙂
Myslíte fanoušky technologickeho pokroku?
Mám na mysli kokohokoliv, kdo není schopný kritického myšlení.
Opravdu? A to má být kdo? Protože důvod proč podporuji starlink a obdobné konstelace neznáte, ale hned se domníváte že nejsem schopen kritického myšlení.
To je každý kdo mě místo zjednodušujících dotazů nabidne odpovědi na znepokojující otázky, které se v souvislosti se Starlink a dalšími projekty nabízejí. Například: Co bude s tradiční astronomií, která se stará nejen o základní výzkum, coby základní pilíř pokroku lidstva, ale i o sledování objektů které by mohly ohrožovat zemi? (Napovím, že pro fotometrická měření natření satelitů na černo nic neřeší)Jak na zastínění hvězd budou reagovat zvířata, která jsou na nich závislá během migrací?Co budou dělat radioastronomové, v nejvyužívanějším pásmu 10 až 12 GHz?
Každého kdo s vámi nesouhlasí označíte za užitečného idiota a očekáváte že s vámi někdo bude vést věcnou diskuzi, místo zjedndušující dotazi? S diskusí na úrovni jste nikdy nezačal, jen se dětinsky vstekáte, reálně, dokud se za své nevyprovokované útoky neomluvíte, nehodlám s vámi věcnou diskusi vést.
Omlouvám se, upřímně.
Tak tedy k odpovědím, ano pozemní astronomie je hodně užitečná a starlink a spoj ji hodně poškodí, to nijak nerozporuji, na druhou stranu starlink má i určité věci které bez něj prostě nebudou. Vše pak souvisí pouze o tom co má vižší prioritu. Starlink, kromě internetu, který má velmi nízkou vědeckou hodnotu přinese masivni výrobu satelitních komponent, které se snad dostanou na volný trh pro zakoupení každým kdo projeví zájem a díky velkým sériím za rozumnou cenu, dále velké množství startů povede k poklesu jejich ceny - sériová víroba zlevňuje produkci, což umožní dohromady stavbu levných vědeckých satelitů které posunou základní výzkum a s ním spojený pokles cen letů do vesmíru dále snad umožní trvalou základnu na měsíci která věřím poskytne větší posun základnímu vízkumu než aktuální pozemní astronomie. Pro sledování hrozeb znovu levné satelity mi příjdou jako dostatečná náhrada, navíc samo budování starlinku a spol bude tlak na rozvoj technologií potřebných pro jejich odvracení. Tedy má odpověď je, že jsem přesvědčen že starlink posune nepřímo základní výzkum více než pozemní astronomie, včetně pozemní radioastronomie přímo a i poziivně ovlivní schopnost vypořádat se s hrozbami.
Až na ten několikanásobný "vízkum" to dává smysl 😂😂😂
je to kokot
A to jsou modely S, 3, i X tak krásná auta ... Muskovo sebevědomí musí být obrovské, když si troufne provokovat s takovou pixlí. Ten desing je strohý i pro armádu, pokud by mělo jít o nástupce Hummeru.
ten dizajn je funkcia nizkych nakladov a lahkosti vyroby. ved je to uplne jasne. proste sa vyrezu plechy a bez dalsich uprav sa pozvaraju, nahodi sa palubovka, motory, sedacky a je hotovo. preto je take velke auto take lacne.je sranda sledovat ako cely svet riesi dizajn, bez toho aby niekoho mimo mna napadlo preco to vyzera tak ako to vyzera aj ked je to uplne jasne 😁
Přesně. Ten design je danej tím, že je to vyrobený z “Ultra-hard 30X Cold-rolled Stainless Steel”, která bude použitá i na tu jeho Starship. Na to nelze použít standartní lisovací stroje a proto ten jednoduchej design.
Myslím že je to jen otázka času kdy s něčím takovým přijde nějaká konvenční automobilka . Ještě několik let na zpět Si všichni myslely že elektromobil nebude fungovat .Když jim Tesla ukázala že to jde tak i škodovka plánuje elektromobil .
no tak ze elektromobil nebude fungovat nikdy nikdo nerikal. uz se par desitek let delaji, i kdyz ne seriove.no kazdopadne, pokud se nejakym omylem nebo zasahem politiku rozjede seriova vyroba ve velkem, tak uz tu tragedii nic nezastavi
Takhle bych to neřekl. Elektromobil funguje, jenže zatím je daleko od obecnými, požadovanými parametry a užitnou hodnotou potenciálního kupce. Příkladem může být jaderná fůze. Laboratorně se na pár milisekund povedla, což je ovšem pro praxi zatím nepoužitelné. :-/
Ano, nezastaví.A jako u všeho v životě pro někoho to bude tragédie, pro jiné zase přínos.
Pseudoelektromobily na prerostlou baterii z mobilu budou tragedie pro celou planetu.
Je směšné tvrdit co bude poškozovat životní prostředí v budoucnu v situaci, kdy máme zdevastované životní prostředí díky tomu, co jsme dělali doposud.A elektromobily tam opravdu nebyly, troubo.
Přesně tak, Tesla je průkopníkem oboru. Osobně si myslím že současný trend dělat všechno elektro nastal právě až díky tomu, že Tesla ukázala že to prostě jde... Do té doby tady bylo sice pár elektrických vlaštovek, ale nikdo nevyvinul dostatečné úsilí aby se masově uchytili. Než přišel Musk, tak jen všichni teoretizovali, že to prostě nejde. Což se kupodivu zde na fórech děje dodnes... ale nakonec i dnes se najdou lidé co tvrdí že je země placatá, takže se asi není čemu divit.
Dokonale vystiženo.
Než přišel Musk, a nasliboval nesmysly, tak všichni věděli, že to nejde. Teď to nejde pořád, ale zblblí techničtí analfabeti si myslí, že se něco změnilo. 😝
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 12. 2019 08:33
Lidé, kteří tvrdí, že něco nejde, k tomu mají vždycky a to zdůrazňuji vždycky svoje osobní důvody. A historie ukazuje, že téměř vždycky nakonec přijde někdo, kdo ukáže, že to jde, protože má zase svoje důvody předchozí tvrzení prolomit.Není to o analfabetismu, nesmyslech, nějakém zblbnutí někým někoho. Kdo používá tento způsobe rétoriky má zájem pouze manipulovat, zastírat, lhát, nic víc.Jediné co je potřeba k pochopení této jinak poměrně jednoduché reality je mít v hlavě použitelný mozek. Bez něj to opravdu nejde.To není nic proti vám pane Langere, vás se to samozřejmě netýká.
Vrtěti psem. Aneb když nemáš co nabídnout...
Není to spíše vrtěti Elonem?
V tvém případě spíš vrtěti nad Elonem, Ivánku.
Pokud jsi měl na mysli redakci Živě, že jako nemá co nabídnout, tak souhlasím s tím psem, Ivánku.
Ivanku, jsi opet naprosto mimo, Jako ostatne vzdycky.
To říkáš pořád Ivánku, ale pak už nic jen samé bláboly. Osočování druhých je tvůj nejčastější příspěvek.
Na mě se nezlob, Ivánku. Já ti fakt nemůžu vysvětlovat každý příspěvek slovo po slovu, jenom proto, že ty sám nejsi schopen pobrat na co reaguješ.
Nikdy jsem po tobě nechtěl abys mi cokoliv vysvětloval Ivánku, občas si ale nemůžeš pomoct, že?Já tu vážně nejsem za kazatele proti elektromobilům a všem lidem, kteří je neodsuzují. To je tvoje směšná fóbie, hochu.
A navic si ani nepamatujes, co pises. To je pak naprosta ztrata casu, Takze nazdar, Ivanku.
Celé tvé směšné působení zde je jen jedna velká ztráta času, Ivánku.
Ivánku, ten kdo byl donucen změnit si nick, protože už byl za naprostého osla jsi ty, ne já.
I kdyby to byla pravda, je tvé směšné sdělení jen další důkaz, že k tématu už nemáš co bys vyblinkal. Maximálně vopakovat stejnou desku pořád dokola.A vo tom to je 😂
to už je na psychiatrickou diagnózu...
Myslím, že trest poslat autopilota do vesmíru na samoku za to že srazil kužel je mírně přehnaný 😀
Nevím jak je to v jůesej, ale taková otázka. Tam auta nepodléhají homologaci? :-O
v USA snad muzes na silnici i ve drezu s kolama 😀
Tak proč dieselgate? :-O
bo ted uz jeho filmy stoji za prd 😀
😳🙄
To auto se zatím neprodává, takže proces homologace ještě neabsolvovalo. Předpokládám, že na prototypy a podobné vývojové kusy je možné zařídit nějakou výjimku, aby bylo možné s nimi legálně jezdit v běžném provozu.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 12. 2019 21:52
Neprodává, ale již je několik set tisíc objednávek, jak tady nedávno psali. Takže se zatím "prodává" naleštěný prd. Ještě tomu dát homologaci a ten prd zabalit. 😀
Když tam může jezdit batmobil.... 😉
Každá automobilka má možnost nechat si prototypy i další vozy registrovat se speciální značkou. V CZ je to značka začínající "F" . Fko je u nás čas od času na silnici vidět. Dokonce pro tyto značky je myslím i vyjímka na rychlost. Můžou jet rychleji než 90km/hod , ale samozřejmě na vlastní nebezpečí.
"... uvazuje o vystreleni do vesmiru."K nicemu jinymu to totiz neni... 😀
do vesmiru ich moc neposle, niekde na fb som cital ze ten cybertruck ma viac ako 5 ton. a tiez bude problem s vodicakmi, aspon tu v eu
No tak to je ale hovadina s těmi 5 tunami. Není k tomu jedinný důvod.
Jedinny mozna ne, ale jedinnnnny uz treba ano. ;)
Evidentne nekteri "vzdelanci" nepochopili. 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.