Elon Musk „vážně uvažuje“ o vytvoření nové sociální platformy s neomezenou svobodou projevu

Názory k článku

JayBee  |  29. 03. 2022 10:47  |  Microsoft Windows 10 Chrome 99.0.4844.82

Tak to by to mohl probrat s Trumpem, ať nedělají dvě stejné sítě zároveň

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  29. 03. 2022 10:55  |  Macintosh OS X Safari 15.0

Stačilo by popularizovat existující. Problém je, že taková platforma by musela být z principu decentralizovaná a navíc nekontrolovatelná. A blbě se řeší finance takového projektu, většina lidí o absolutní anarchii nestojí. A ti, co tam zůstanou jsou převážně moc toxičtí pro existující platformy a není o co stát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 03. 2022 10:56 | Microsoft Windows 10 Chrome 99.0.4844.82

Zvláštní je že lidé vlastně nechtějí neomezenou platformu. Protože když někdo neomezuje je, pak ještě nechce omezovat ty s jiným názorem a to je taky špatně. A pak ono se na tom špatně vydělává :)
A pan Musk je výborný podnikatel a né lidumil. Ono by pro svět lepší stačilo řidičák jen s psychotesty a počítač jen při absolvování vyššího vzdělání než obor politiky, zdravotnictví na Vysoké života.Problém je že spotřební elektronika a IT zasahují až tam kde je používá někdo kdo není schopen dát ani základku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jurabike  |  29. 03. 2022 11:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 98.0

Tím chce říct, že když napíšu že Elon Musk je společně s svým bratrem největší podvodník všech dob a je na úrovní českých šmejdů, že mi tam takovej příspěvek nechaj?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nargon  |  29. 03. 2022 11:01  |  Microsoft Windows 10 Chrome 98.0.4758.121

Já myslel že tohle už udělal Trump. Ten taky chtěl vytvořit sociální síť bez cenzury. Ale už nevím jestli se mu to povedlo nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JiDrozd  |  29. 03. 2022 11:06  |  Linux Chrome 99.0.4844.51

A zase ten lživý Muskovský marketing...
Samozřejmě že žádná platforma bez regulace projevu ani nemůže existovat. I platforma, která by projev neomezovala vlastními pravidly, by musela vyhovovat zákonným požadavkům na regulaci projevu i pravidlům právních vztahů mezi uživatelem a službou. Projev je do nějaké míry omezen v každé rozvinuté zemi - a většinou z dobrých důvodů.Nechápu současnou vlnu naivního společenského a ekonomického anarchismu v určitých kruzích. To už jsme jako lidstvo vyzkoušeli v 19. a na začátku 20. století, nefungovalo to, vedlo to k opakovaným kolapsům, a fungovat to nemůže. Je to stejně naivní ideologie, jako komunismus - i ten jsme vyzkoušeli, a víme, že nefunguje. Oba tyto extrémy zvyšují svobodu jen malé menšině populace, zatímco většina o svobodu přichází. A proto jsou všechna funkční praktická řešení někde uprostřed, v rovnováze svobody a regulace. Žádné "vzrušující" radikální řešení neexistuje, jenom nudné postupné ladění rovnováhy. To je jasné zjištění posledních cca 100 let vývoje lidstva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
zelenymungo  |  29. 03. 2022 11:10  |  Microsoft Windows 10 Firefox 98.0

Sloboda prejavu a bez cenzúry vs bez propagandynevylučuje sa to tak nejak náhodou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AndrewJ  |  29. 03. 2022 11:14  |  Microsoft Windows 10 Firefox 98.0

U sítí, kde je tohle důvodem vzniku, je problém s tím, že jako první tam vlezou uživatelé, kteří se cítí omezování na sítích současných. Kromě různých nekonvenčních osobností to jsou ale často dost toxičtí lidé, náckové, pedofilové apod.Tudíž je ta síť toxická hned ze startu.
Třeba povedený software peertube, který umožňuje decentralizovanou alternativu youtube , používají opravdu exoti, u nichž jsem v podstatě rád, že na ně na youtube nenarazím.
Ale svobodu slova podporuji, tudíž je fajn, že takové sítě vzniknou, třeba se na nich někdy objeví i obsah, který naláká i mně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nickaname1  |  29. 03. 2022 11:17  |  Microsoft Windows 10 Chrome 99.0.4844.82

"Neomezená svoboda projevu" ani existovat nemůže. Tohle si mohou myslet jen naivní hlupáci, kteří žijí jen stylem do práce, z práce, do hospody, domů a okolním světě nemají ani nejmenší povědomí.Pokud by byla "neomezená svoboda projevu" znamenalo by to například, že i příspěvky typu videa jak týpek zaživa upálí manželku nebo jak někomu useknou hlavu by byly úplně OK a běžně bychom se s nimi potkávali.Tohle asi nechceme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Moik  |  29. 03. 2022 11:19  |  Macintosh OS X Chrome 99.0.4844.84

Možná v USA, kde jsou lidi zvyklí na příliv velkých objemů informací, by to nemusel být průšvih. V Česku, kde co je psáno, to je dáno, by to byla veliká bitka desinformačních skupin a projekt by si vydělal balík, přinesl svobodu slova, ale nikomu by nepomohl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Yearling  |  29. 03. 2022 11:30  |  Microsoft Windows 10 Firefox 98.0

Jsem všemi deseti pro vznik podobné necenzurované platformy, ale současně bych se přimlouval i za to, aby bylo nějakým způsobem ošetřeno (technicky může být problém), aby byly osoby tam publikující veřejně identifikované pod svým skutečným jménem (nějakým způsobem podloženým dokladem - originálem dokladu totožnosti, ne jeho kopií, kterou je možno pozměnit; případně bankovní identitou apod.), aby si každý autor příspěvku za ním stál a nesl odpovědnost za jeho obsah a zejména pravdivost. Pokud to nebude, tak se od začátku bude muset počítat s tím, že věrohodnost příspěvků může být mizivá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Noclaf  |  29. 03. 2022 11:33  |  Microsoft Windows 10 Firefox 98.0

Takze se tam bude smet bavit i o odborech v tovarnach Tesly beze strachu o vyhazov?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 03. 2022 11:38 | Microsoft Windows 10 Firefox 91.0

Trump už tohle dávno provozuje. Před ním tu byl Parler a další. Absolutní svoboda bez cenzury. Tyhle sítě bez pravidel jsou ovšem plné nácků a různých extrémně toxických magorů, kteří se jinde projevovat nemůžou, protože mají okamžitý ban. Neustále vám řvou do ksichtu ty svoje psychózy. Je to prostředí, ve kterém normální člověk vydrží tak asi 5 sekund, pak si zhluboka odfoukne a zavře to. Pak si řekne - dobře, tak udělejme síť bez cenzury, ale ... nějaká minimální pravidla by tu přece jen měla být, třeba že se nesmí dětské porno, nějaké extrémní nechuťárny jako mučení, vraždy, uřezávání hlav, nesmí se veřejně vyzývat k tomu, aby někdo vyvraždil moji rodinu, protože mezi lidmi je spousta primitivní zvěře a už se mockrát stalo, že se nějakého "poňoukání" někdo chytil a fakt to šel udělat. Pak taky kdyby si to přečetla moje dcera, tak by z toho měla trauma ... no a postupně se dostanete k tomu, že to bez pravidel a "cenzury" vlastně nejde a jste přesně v bodě, ve kterém jsou dnes všechny ostatní sociální sítě. Pravidla jsou mírně přehnaná, je to nastaveno spíš tak, aby to bylo "bezpečné" pro všechny. Když se pravidla uvolní, rychle se z toho stane totálně toxické místo, ze kterého většina lidí odejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zubik1000CZ  |  29. 03. 2022 11:40  |  Android Chrome 99.0

Pokud to bude fakt bez cenzury názorů a bude jim volné, co tam kdo dá, tak proč ne. Místo, kde je anarchie je vždy vítané. Nikdo by neměl nikoho utlačovat jen proto, že má jiný názor, nebo někoho může daný názor urazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Lolofon  |  29. 03. 2022 12:00  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Co je na tom nepochopitelne? Elon uplne pochopitelne zastava nazor, ze sloboda prejavu ma byt absolutna. Tvrdil niekedy nieco ine?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 03. 2022 12:13 | Android Chrome 92.0

Vypadá to líbivě.
Skutečnost. Vydělat peníze na reklamě a nenést odpovědnost. Ono totiž i psané, nebo mluvené slovo může mít nedozírné důsledky. Často se stává, že to jen předchází činy. V reálném světě většina lidí mezi sebou takhle tváří v tvář nekomunikuje, právě pro možné reakce a důsledky. Myslím si, že bez pravidel, to mnohé státy ani nedovolí provozovat na svém území. I internet je veřejný prostor, který musí mít vždy nějaká pravidla (minimálně aspoň slušného chování).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  29. 03. 2022 12:31  |  Microsoft Windows 7 Firefox 98.0

musk bude medzi dezolatmi antifaxermi, fasistami, teroristami, nabozenskymi fanatikmi, pedofilmi hviezda!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tuba  |  29. 03. 2022 13:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 98.0

Super... bude to plne detskeho porna a rusko-fasistickej propagandy Som zvedavy ako dlho na tej platforme zostane nezabanovany Rogozin po tom ako si bude z Muska us...at

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 03. 2022 13:19 | Microsoft Windows 10 Chrome 99.0.4844.84

Keci keci keci ... tohle neudela nikdo, protoze ho to svet udelat nenecha. Platforma bez pravidel (aka "absolutni svoboda projevu") znamena, ze tam muze byt treba i: prodej drog, detska pornografie, podpora nacismu, nelegalni filmy - hry - aplikace, viry a malware, ... no a to si proste nikdo libit nenecha. Nikdo jako zadny stat, aby to na jeho uzemi bylo mozne vyuzivat. Uz takhle je nekde nelegalni treba uplny obycejne hentai nebo ze je nekdo teply. A oni chteji mit uplne vse. Jaaasne. Tak demokraticky tenhle svet neni. Ale klidne me opravte a ukazte mi, kde je tohle vse beztrestne mozne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 03. 2022 13:39 | Android Chrome 99.0

Zdá se mi, že si zde mnoho lidí plete naprosto neomezené možnosti projevu se sítí kde bude zveřejněn zdrojový algoritmus. Muskovi a dalším vadí že na současných sítích funguje selektivní cenzura a někdy ani nevíte proč byl příspěvek smazán.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 03. 2022 20:12 | Android Chrome 99.0

No, tak tam to bude vypadat. Já se teda určitě neúčastním. FB stačí a někdy až moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolkyno  |  29. 03. 2022 22:21  |  Microsoft Windows 10 Chrome 99.0.4844.74

take tu uz bolo a stacili dve krizy a totalne znicili tu slobodu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mi.Chal  |  29. 03. 2022 22:32  |  Microsoft Windows 7 Firefox 98.0

Neomezená svoboda projevu na veřejně přístupné síti je nesmysl. I bez jakékoliv kontroly tam časem vzniknou skupiny terorizující ostatní, takže to bude nakonec nepoužitelné zrovna tak. Nehledě na to, že by se to nelíbilo úřadům a budou to chtít regulovat. A pokud to nebude veřejné, tak to zase limituje okruh uživatelů. Nakonec platí skoro ve všem, že dokud nejste dost velcí, tak nikoho nezajímáte, od určité velikosti vám do provozu začnou kecat úřady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PickleRick  |  29. 03. 2022 22:34  |  Android Chrome 95.0

Vážně by mě zajímalo, jak na svobodné platformě omezí propagandu. Pokud budou rozhodovat uživatelé, zase bude většina cenzurovat menšinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2022 00:46 | Microsoft Windows 10 Chrome 100.0.4896.46

Udělat necenzurovatelný jednoduchý twitter není těžké. Sám jsem to zkusil: https://ethereum-twitter.github.io/ Cokoliv tam napíšete zůstane už navždy zapsané v blockchainu Etherea. Ale opatrně, nejde to vzít zpět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georga  |  30. 03. 2022 07:28  |  Microsoft Windows 10 Chrome 99.0.4844.84

Já si myslím, že to dřív nebo později přijde - placená sociální síť s ověřenými profily, kde se sice nebude cenzurovat názor, ale bude se přísněji dbát na dodržování zákonů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2022 08:22 | Microsoft Windows 10 Chrome 99.0.4844.84

Ale jděte. Něco takového v Americe přece nemůže existovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bubasis12  |  30. 03. 2022 08:51  |  Microsoft Windows 10 Firefox 98.0

Clovek by si myslel, ze je to rozumny chlap. Podla mna chce len vstupit na tento velmi ziskovy trh. To je cele. Viete si predstavit taku siet? Vsak pravdu by ste na nej ani nevideli, nehovoriac o tom, ze by tam utekali vsetci ti, co dostali banana na inych platformach. Ja osobne si nic horsie ako takuto platformu neviem ani predstavit. Za mna bola najlepsia era jednotlivych for na kazdu temu. Ked som si chcel pisat o autach, isiel som na fora o autach atd. Nie na jednu obrovsku hromadu nenavystnych prispevkov zivenych facebookovymi algoritmami ako vas hned rano nasrat nejakym dobre cielenym navrhnutym prispevkom od blahu a podobnej zumpy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
434579909  |  30. 03. 2022 10:08  |  Android Chrome 99.0

Musk brojí proti potírání lidských práv na sociálních platformách. Takového jednání jsou schopni pouze lidé, jsou to právě lidské emoce, které jsou původcem k omezování práv druhých.Z toho vyplývá, že pouze sociální síť bez lidských operátorů se může pokusit být otevřená a nediskriminační. Vytvářet nějaký algoritmický diskriminátor selekce příspěvků nemá valný smysl a zveřejňovat jej formou otevřeného kódu. Protože žádný algoritmus nebude vyhovující a současně jakýkoli algoritmus je možný užitím lidského důvtipu obejít.Musk se hodně pouští do nadčasových projektů. Třeba ten hypertunel, zpočátku si všichni řekli, technologie na to máme, dokonce i zde v Evropě vznikla společnost, která tu měla vytvořit hyperdopravu pomocí nadčasové magnetické kapsle. A nic, jen Musk si zachoval tvář a tunely předělal alespoň na tranzitní dopravu Tesla vozy.Tohle je věc budoucnosti, protože i Facebook a Twitter stojí lidští moderátoři peníze, navíc ti lidé z celodenního civění do drastických videí mají trvalé potíže s psychikou.Určitě je možné vytvořit sociální sracku českého typu, kterých je internet přehlcený. Nicméně já mám takový pocit, že trh sociálních sítí je přesycený a proto nebude moc velký zájem pouštět se do podobných projektů na vlastní pěst. Takové globální projekty si mohou dovolit lidé jako musk.Možná se někdy něčeho podobného dočkáme, kdy policejní potížisté budou muset v žádosti o odstranění příspěvku komunikovat výhradně s automatem. A ještě ten automat udělá to, že ten policejní dokument překontroluje po formální a právní stránce a následně prispevkari, aby se k němu vyjádřil. Tato komunikace je nyní useknutá, neboť na takové mechanismy nemají sítě jako Facebook dostatek lidských operátorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miandys  |  30. 03. 2022 10:53  |  Microsoft Windows 10 Firefox 98.0

Neprůchozí nápad.
Bude první, kdo bude chtít cenzurovat nějakého dalšího diktátora a jeho poskoky. Idea o zcela neomezené svobodě je nerealizovatelná iluze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M0RGAN  |  30. 03. 2022 23:25  |  Microsoft Windows 10 Chrome 98.0.4758.109

To nikdy nebude fungovat. Každé takové místo potřebuje buď moderovat, nebo ho zcela zahnojí antisociální živly a slušné uživatele vyštvou pryč.
Je to jen otázka nastavení a aby se to s moderováním/banováním příliš nepřehánělo. V tom je třeba obrovský rozdíl mezi Twitterem a nepoužitelným Facebookem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak založit a uspět s e-shopem

Velký test počítačů v monitoru

Test bezdrátových pecek

Radíme s nákupem tabletu