Tak Elon je typek, co posílá rakety do vesmíru, navrhl hyperloop a další super věcičky, ale koukám že inženíři z žive to vše propočítali a našli tolik chyb v návrzích, že by pro Muska meli začít dělat a kdo ví, pozdeji ho třeba i sesadit z pomyslného trůnu a zaujmout jeho misto. 😃
Kdyz jsem sledoval video videl jsem uzke misto u vystupnich stanovist. Ty auta museji rychle zdrhat kdyz vyjedou ven. Jestli bude nahore zapcha nevyjdou a tunel se ucpe. Jinak ty plosiny s lidma vypadali dobre. Tohle bych si sel zkusit.
Všude se v tunelech se rychlost snižuje, jen v LA budou auta jezdit tak rychle, jako F1 v Monze, nejrychlejším okruhu seriálu. A teď tu o Karkulce, nebo třeba o sériové velkovýrobě modelu 3 😀
Jen mala drobnost... v tech tunelech nebudou tocit volantem lide.
V tuneloch ani nebudú mať autá zapnutý motor
Asi nie som v obraze , hyperloop to rýchlosťou 1200km/h urobí z NY -DS za 29 minút ? A za koľko to urobí lietadlo na pravideľnej linke pri rýchlosti cca 900-950 km /h ? Za 35 minút ? Tak prečo investovať miliardy do zisku 6 minút ? Z Muska sa stáva tvz . týdňový Spasiteľ sveta . Každý týždeň príde zo záchrannou akciou sveta !
+ cesta na/z letiste, musis tam byt o dost dopredu, TSA kontroly, nejakej taxi time, cekacky, spatny pocasi atd. Ten cas, kterej realne stravis ve vzduchu je to nejmensi.
Ahá ! To som "nevedel" . Tak cesta k Hyperloopu je nulová , zástavka je za domov v zahrade , prídeš nastúpiš a na konečnej vystúpiš a si zase "doma . Žiadne kontroly batožín , žiadne omakávanie pohlavia čiernými paprčami ....niečo ako tá električka v San Francisku , za jazdy naskočíš , za jazdy vyskočíš...?
Ty tvrdis, ze to usetri 6 minut. Kdybys zkusil zapojit google, tak zjistis, ze ten let trva 55 minut a ne tech tvych 35 minut. A s velkou pravdepodobnosti to budes mit bliz k hyperloopu, nez k letisti. Letiste totiz moc blizko do centra nedas, ale stanici hyperloopu ano. Takze i kdyby bylo vsechno dalsi stejne jako u letadla, tak ten usetreny cas bude slusny.
Jak dlouho asi potrvá, než hyperloop připraví stejný počet osob jako jedním dopravním letadlem. Ty kapsle totiž mají mít značně menší přepravní kapacitu, takže pro přepravu stejného počtu cestujících by se také měly před vstupem tvořit fronty lidí? U tunelů pod LA by mohl být podobný problém - fronty u výtahů v lepším případě na povrchu před vjezdem, v tom horším dole, pokud by dopravní situace na povrchu neumožnila odjezd od výtahu?
A komplikace při dopravě na letiště atd. udělají další 2 hodiny. Slepá cesta dopravy na krátké vzdálenost.
Dopravní komplikace u výtahů do/z tunelů nastat nemohou?
Jasně že nastanou, stačí se podívat co udělá na dálnici omezení ze 3 do 2 pruhů - několikakilometrové zácpy, viz 30. km na Brno.
Los Angeles? To je to město, kde mají zemětřesení?
Najlepšie mesto na stavbu tunelov z gumy !
https://en.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_Metro_Rail... It consists of six lines, including two rapid transit subway lines (the Red and Purple lines).Zjavne metro maju....
NEPOSVISTI!Vic nema cenu se k tomu vyjadrovat.
"Důvodů je několik – nezávislost na počasí, nízká cena..." :-ONízka cena a tunely? To ako vážne?Tunely sú po mostoch najdrahšou cestou infraštruktúrou a to nielen kvôli nákladnej ražbe. Treba počítať aj s nákladnými bezpečnostnými opatreniami v podobe núdzových sektorov, evakuačných tunelov a šácht a samozrejme neustálym monitoringom a údržbou...Musk mi príde ako celkom inteligentný človek, tak neviem či si toto všetko neuvedomuje alebo proste len kecá...
" Cílem je vytvořit nový typ tunelové infrastruktury pod zemí, která by byla desetkrát levnější než ražba běžných tunelů..."
Musk hovorí o zlacnení samotnej ražby tunelov, nie o 10x lacnejšej všetkej ostatnej infraštruktúre a údržbe 😉
Co vám na to mám říct? Tak asi si to neuvědomuje no. Asi mu to ani nedošlo, když nedávno testoval už postavenej tunel a v něm transportní plošinu. Asi by mu to měl někdo říct. Zkuste mu napsat na Twitteru. Třeba si to rozmyslí, když mu to spočítáte.
Víte on je rozdíl testovat pár km tunelu na (pod) svém vlastním pozemku a stavět tunel ve kterém budou přepravováni lidé a který musí schválit bezpečnostní technik k používání.
A to už ako ? Asi si najme tulenárov od Zlatej Blanky ?
ja to take nechapu. Rad bych veril, ze v Ameru se tunely delaj jinak, proste bumbum a je to, ale jak rikate, ale co bezpecnost? Co tech tisicu km mezi mestama? Co se stane, az to vypne? I kdyby nevyplo, tak se s tim prece musi pocitat a to tam bude kazdych par km nouzovy vychod? A ne jen nouzovy, je treba i pro techniky a to proste bude muset stat na nekonecne domluve s majiteli pozemku. Nekdo tu zminil zemetreseni, ktere je daleko pravdepodobnejsi nez u nas. Rad bych sdilel jeho entusiasmus, ale me se to zda vse jeden velky nesmysl. To spis budou vsichni litat vzduchem, nez se cpat do tunelu.
1.) Bezpečnosť je rapídne zvýšená tým, že v tuneloch nebudú jazdiť autá ale elektrické sánky. Systém bude predstavovať skôr metro ako diaľničné tunely. Dnes na nehodu v tuneli stačí chvíľková nepozornosť. Na nehodu v metre potrebuješ fatálne zlyhanie systému... Zrazili sa už vôbec v Pražskom metre niekedy vlaky?2.) Tieto tunely nebudú prevŕtavať alpy. Pôjdu pár metrov pod povrchom. Každá "nástupná stanica" môže byť únikový východ, nevidím dôvod prečo nie...3.) Podľa toho čo som čítal, zemetrasenia pre tunely nepredstavujú nebezpečenstvo. Určite menšie ako pre diaľničné mosty, nadjazdy, podjazdy etc...
Z bodu 2 mylně usuzujete, že čím je tunel blíže povrchu, tím je méně technologicky náročný. Jenže ono je tomu právě naopak, obzvláště v husté městské zástavbě...
ale on nehovori o narocnosti, ale moznosti lahko vytvorit unikovy vychod.
Tak zkus vykoupit pozemky a stredem Los Angeles natahnout zeleznici...
https://www.youtube.com/watch... obcas treba len jedneho cloveka aby sa nieco radikalne zmenilo
Musk ? taký americký Cimrman , len príde o minutu skôr na Patentový úrad ako Nobel, Tesla ....
Běžné dálnice se monitorovat a udržovat nemusí ??? Navíc tam hrozí poškození z důvodu výchylek počasí (hurikán/sněhová kalamita/povodeň/lesní požár). Z dlouhodobého hlediska může kombinovaný tunel pro různé druhy dopravy proto vyjít laciněji. B-]
Porovnejte jak je monitorován tunel Blanka s libovolnou dálnicí v ČR v libovolné délce.
Musk potřebuje prihodit pod kotel letadla jmenem TESLA...
Přesně tak. Navíc jak se při současném dění v Praze ukazuje, infrastrukturu není až takový problém postavit, problém je ji udržovat v provozuschopném stavu. Čím více tunelů, tím více peněz to bude každý rok potřebovat, aby se to udrželo ve funkčním nebo alespoň bezzávalovém stavu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.