Zajimalo by me, proc si lide mysli, ze vzhledem k legendarni kvalite Tesel, by system autonomniho rizeni mel byt vyrazne kvalitnejsi. Ale ted vazne. Obcas sleduji YT kanal TeslaDriver, doporucuji se na to podivat. Ten ridici asistent obcas funguje dobre, ale obcas take ne. A to je ten problem. I velmi mala chybovost takoveho systemu by vedla k mnozstvi incidentu se zavaznymi nasledky. A podle tech videi ta chybovost neni velmi mala.Problem je, ze na silnici se toho muze stat prilis mnoho a neverim, ze je v soucasne dobe mozne pokryt vsechny mozne pripady. K tomu se musi pripocist lokalni specifika, lokalni predpisy, atd.A neverim, ze to AI vyresi. Tak daleko jeste nejsme.(Mimochodem, existuji zeme, ktere neumi technicky zabranit srazce dvou vlaku - a to je o mnoho radu snazsi ukol nez plne autonomni rizeni na neznamych cestach.)
V podstatě souhlas ... ale už dnes ta AI jezdí srovnatelně s lidmi ... tady všichni chtějí aby byla 100% a bezchybná - to jednou možná bude. Už dnes je ale na docela slušné úrovni, i když se havárie stávají a stávat budou. Většinou jsou ale jen pomačkané plechy, smrtelných nehod má Tesla minimum a ani jednu zaviněnou nehodu (ve smyslu nedodržení nějakých pravidel jako je rychlost, přejetí plné čáry, jízda ne červenou nebo nezastavení na stopce atd.)S těmi vlaky to není dobré přirovnání - technicky to umíme zvládnout už dávno, že z finančních důvodů nejsou ty systémy instalovány úplně na všech tratích a ve všech zemích není nedokonalou technikou ale prostě prioritou investic/společenskou poptávkou
Ne, UI fakt NEJEZDÍ srovnatelně s lidmi. Fakt NE. A ještě dlouho nebude.
Tak pokud vím, žádné auto v autonomním režimu nikdy nezavinilo nehodu ve smyslu porušení nějakých pravidel. Nepřekročilo rychlost, neodbočilo do zákazu, nepřejelo plnou čáru atd atd.. takže v tomto smyslu - tedy pokud v autonomním režimu dojede z A do B jezdí opravdu lépe než člověk. V jednom z předchozích příspěvků jsem poslal odkaz na nezávislou analýzu, ze které vyplývá, že v nehodovosti Tesly patří mezi ty spíše bezpečnější auta.
Pravda, v zákone o premávke na pozemných komunikáciách naozaj nie je uvedené "je zakázané napáliť to pod nehybný biely náves pred sebou". Lebo to je človeku akosi zrejmé. Ale nehodu to zavinilo aj tak.
"Lebo to je človeku akosi zrejmé. Ale nehodu to zavinilo aj tak."Skutečně dokonalý grggrc.Copak člověku není zřejmé, že na červenou má stát, že se z prava dává přednost a na přechod se nevjíždí, když jsou tam lidé? Já myslím, že je. A jak všichni víme, je to úplně jedno.Každá dopravní nehoda je o tom, že člověk, přestože moc dobře věděl co má dělat, to prostě nedělal.
Špatně. Už dávno nejezdí srovnatelně s lidmi. Lidé jsou na silnici jako šílení. Frustrace, drzost, bezohlednost, ignorace a do nebe volající naivita.Díky tomu všemu statisíce mrtvých ročně.Vlastně je to takový typicky lidský paradox. Na silnicích umírá ročně víc lidí, než kolik jich zabil letos koronavirus.Porovnám-li šílenství lidí kvůli koronaviru a naprostou lhostejnost k dění na silnici, jen nechápavě kroutím hlavou nad lidským intektem.
Přesně to si od autonomních vozů slibuji... vypuštění veškerých emocí jako je zuřivost apod a všech jiných fyzických stavů jamo ospalost, opilost a podobně. Takže pokud budou všechna auta na silnici autonomní tak se nestane to že před ním bude ležet kamion protože zkrátka když ten kamion bude řízený autonomně tak nikdy takhle nenabourá takže pakliže se oprostíme od veškerých lidských omylů a pocitů a necháme řídit jenom techniku pak v důsledku toho pochopitelně ten provoz musí být bezpečnější
Autonomie úrovně 5 podle Tesly a Muska: na dálnici to napaří do roztáhnutého stojícího kamiónu ... dobré vědět pro posouzení ostatních Muskových aktivit, třeba jeho kosmického programu 😀
Tohle se stává denně, že do stojícího nebo převráceného kamionu nebo kolony někdo napaří. Tady si všichni myslí, že autonomní vozidlo musí jezdit bezchybně - a možná JEDNOU opravdu bude. Zatím mi stačí že jezdí stejně nebo o něco lépe než běžný člověk.
U toho nárazu do kamionu na dálnici nebyl Autopilot zapnutý. Dokonce ho ten chlap neměl ani zaplacený
Aha, a on si myslel, že ho jako má, jo? 😀
Taky mě to pobavilo
Ne, to je featura Tesly, nezaplatíš, umřeš 😀
Děláš ze sebe hlupáka rád a často? Ne, ten chlap se přiznal, že neměl autopilota zapnutého, protože v tom autě vůbec není.
Muskovi som fandil, ale prezident Kanye?To je príliš aj na mňa.😀
He, he, prej autonomie úrovně 5. Aktuálně si borec na prázdném parkovišti přivolal Teslu a ta trefila jediný sloupek široko daleko.. 😀https://media.autoforum.cz/tmp2/magazin/ei/Elon_Musk... ...
To jsem viděl už několikrát i na vlastní oči a za volantem seděl výkvět evoluce a inteligence - člověk!!!
Musk ted hypuje akcie pres blbce, co nakoupili za dolary od vlady - v US spustili nakup akcii pres apku pro luzu. Nikdo se zdravym rozumem tomu blabolu o autonomnim rizeni neveri.
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 7. 2020 20:07
To je individuální. Např. já dnes po celozivotnich zkušenostech už raději věřím tomuhle, než lidem.Jestli je něco na této planetě etalonem nespolehlivosti, tak je to člověk.
a stroj je navržený dobře nebo špatně, každopádně je exaktní a předvídatelné když znám podmínky a parametry vstupu vím co můžu čekat na výstupu... to o lidech říct nelze, ti jsou nepředvídatelní a o mě děsí víc než ne úplně dokonalý stroj
OK, vzdávám se, zjevně jsem tady v menšině a většina z Vás příliš autonomnímu řízení nefandí. Já to nikomu nevnucuji, mě osobně to připadá skvělé, že už dnes a v podstatě jen s kamerama se dá poměrně solidně uřídit samo auto, ač to zdaleka není dokonalé. Osobně doufám, že to Elon fakt na ten lvl 5 dotáhne (ač nevěřím že během roku nebo dvou)
Ano jsi. Ne, nefandím.Elektromobily jsou fajn a nemám s tím problém. Autonomní řízení u mě ale končí tím, že auto bude za mě popojíždět v koloně. Víc od něj neočekávám a přijde mi to zbytečnost.
To já bych rád něco jako v Total Recall s Arnoldem... prostě mávnu na ulici nebo přes mobil objednám drožku a ta pro mě přijede a doveze mě kam chci aniž se o cestu nebo řízení musím zajímat a věnovat se mu
L5 řízení tady bude až výrobce auta převezme veškerou zodpovědnost za škody, které auto způsobí = pravděpodobně nikdy.
Proč výrobce? čekal bych že to bude provozovatel... stejně jako dnes.... ani za vlaky nebo metro které jezdí někde samo neodpovídá výrobce... bych čekal že si před jízdou zvolím profil nebo jiné parametry včetně toho že budu řídit plně manuálně... a v případě pochybení mého vozidla za to budu ručit já
Jednoznačně výrobce, který sestavil systém nad kterým nikdo jiný nemá kontrolu. Nebo si snad myslíte, že za pády Boeing 737 MAX mohou Etiopské či Indonéské areolinky? Spadly kvůli výrobní chybě výrobce. Stejně tak pokud auto s L5 řízením havaruje vlastní vinou, je to chyba výrobce.
vy jako postižený pasažér se budete hojit na tom s kým máte smlouvu, Tji letenku tj na aerolinkách..a tady bych byl opatrný... I když SE zjevně měl chyby a našimi měřítku nebezpečný, ukázalo se, že ten systém jako celek lze bezpečně ovládat... havarovaly jen Etikapské a podobně pofidérní aerolinky... stejný problém několik měsíců před tím už řešili tuším American Airlines a Qantas a v obou případech to zkušení a proškolení piloti zvládli... tím nijak Boeing nehájím, ty problémy tam zjevně byly, ale to Vaše přirovnání s letadlem trochu kulhá
Zrovna MCAS byla ukázková chyba automatizačního systému, který totálně selhal, protože neměl redundantní vstupy pro svoji činnost. A jak vidíte, lidé se hojí na Boeingu, nikoliv na areolinkách, který s tím nemají co dělat.A navíc kdyby to nebyla chyba výrobce, ale areolinky, tak Boeing 737 MAX stále létá, ale oni jsou tak nějak všechny na zemi a nevypadá to, že brzy budou opět létat.
Ale já souhlasím s tím, že to byl průser jako mraky .. ale taky se ukázalo, že ti opravdu dobří, zkušení a proškolení piloti i tento špatně nastavený a špatně fungující systém dokázali zvládnout a vypnout - i když to zjevně nebylo optimální. Ti Etiopané to nezvládli MCAS ani vypnout. Ale tato diskuze je mimo téma.
Ano, a dobří, zkušení a proškolení řidiči budou určitě umět zvládnout i ty kiksy řídící UI Tesly. Ale takový řídící systém je potom vlastně na houby. A to je přesně téma této diskuse. 😉
Tak já sám bych do toho nešel, zatím, i když se vozím s kolegou, vypadá to dost božsky. Ale na delší trasu bych do toho, zatím, osobně nešel. Pořád zastávám názor, že je lepší se zabít sám než se nechat zabít.Na druhou stranu jsem rád, že se takoví co jim ta novodobá ruská ruleta nevadí a sbírají pro Teslu ta tolik potřebná data, takže díky nim se ten vývoj jen urychlí. A jak už jsem psal dřív, statisticky Tesla (ať se provozuje jakkoliv) nijak nevybočuje z běžné nehodovosti, spíše patří k těm bezpečnějším autům na silnicích, takže za mě je fakt OK.😀😀
V životě jsi v tom neseděl, nikdy jsi to nepoužil ale víš, že je to na houby (nemluvě o tom, že je to pořád ve vývoji).Takže jen obyčejný TROLL.
A jinak myslím že i proto že tady ještě dlouho budou i běžná auta, bude to zkrátka na Vás jako teď... vy se rozhodnete zda budete řídit manuálně nebo asistovat s rukama na volantu nebo přepněte do plně autonomního módu, když nabouráte, škoda půjde za Vámi... druhá věc je že pak vy to budete vymáhat na vyrkbci, to ale poškozené tou havárií nebude zajímat.. mně to vaše volba jako řidiče...
Prijmout materialni i trestni odpovednost za neco, co nelze nijak ovlivnit? To jako vazne? Opravdu by se nekdo takovy nasel?
On už takový někdo existuje - viz autonomní vlaky/vozy metra atd. Například v Anglii v Edinburghu (to tuším je, už se mi ta anglická letiště pletou), je plně automatický vlak z letiště na nádraží, bez ridiče. ... kdyby se něco stalo a vznikla škoda, budu ji uplatňovat vůči letišti které tento systém provozuje a určitě ne vůči výrobci toho systému. Jak si to ošetří letiště a zda náhradu škody uplatní vůči svému/svým dodavatelům už mě nebude zajímat.
Ja nevim jak vy, ale ja porad vidim trochu rozdil mezi relativne uzavrenym koridorem, kde jezdi vlak s nizkym stupnem volnosti a mezi otevrenou cestou, kde se muze vyskytnout cokoliv. Dalsi rozdil je, ze letiste, jako obrovska organizace si muze dovolit platit adekvatne za zpusobenou skodu. A i kdyby to v pripade aut resilo pojisteni, potom je tu stale trestni odpovednost. Tu ponese kdo? Nikdo?
A to je právě ten problém ... možná se legislativa změní, ale já osobně v to nevěřím. Určitě ne v dohledné době. A proto, ať už auto bude umožňovat třeba i autonomní řízení na lvl 5, budete stejně jako teď zodpovědný vy jako řidič. A je jen na vás, zda budete řídit ručně nebo se svěříte do rukou AI.Vždyť dnes je to přeci úplně stejné - zodpovědný je jednoznačně řidič a má dávat pozor. Jestli se rozhodne věřit technice a jet na (nedokonalého a k tomu dnes neuzpůsobeného autopilota) stejně bude za případnou havárii a škody zodpovědný on sám. Lidi to ví, všude se to zdůrazňuje a přesto se najdou tací, kterým to nevadí a prostě jedou a následky za případnou havárii nesou.
Vy myslíte autobus v Gatwicku, co postavili v roce 1987 a jezdí z bodu A do bodu B a zpět. Ale vždyť je to prakticky na úrovni výtahu, jenom jezdí do dálky nikoliv do výšky. - Nemůže se tam objevit nečekaná překážka, protože to má vlastní trasu - Nemůže to zastavit špatně, protože jediná trasa je z konečné na konečnou - Nemůže to odbočit, protože uprostřed je betonová kolej - Jezdí relativně pomalu.A navíc pokud výtah spadne vlastní vinou, třeba kvůli chybě v software, může za to výrobce nikoliv provozovatel.https://en.wikipedia.org/wiki/Gatwick_Airport_Shut... ...
No vidíte, na tem jsem zapomněl ... ale myslel jsem vlak který jezdí mezi Edinburghem a nádražím ... ano je to výrazně jednodušší systém s mnohem menšími riziky, ale z principu je to stejné - je to stroj, který nějak pracuje a někdo ho provozuje. Když způsobí škodu, budu se hojit na provozovateli a ne výrobci (a tak to přeci platí všude - nebudete žalovat výrobce bagru ale firmu, která něco podělala ... že se vyskytla technická závada na bagru Vás přece nezajímá, to si zase vyřeší firma v rámci svých vztahů s dodavatelem/výrobcem bagru a pojištěním).. takhle dnes přeci už funguje celý civilizovaný svět a osobně nevěřím, že by se to v dohledné době nějak měnilo.
Sorry, tak to není Edinburgh ale Birmingham .. je to monorail systém podobný tomu z Gatwicku .. jak jsem říkal, už mi ty malá Anglická letiště splývají 🙂
Odhliadnuc od toho, že dnes je vodič alebo jeho rodinný príslušník vo väčšine prípadov zároveň "provozovatel" - len idiot by si ako jednotlivec kúpil auto, ktoré keď niekoho zabije, pôjde sedieť , hoci to nemohol ovplyvniť ani sám, ani rozhodnutím, komu dovolí vozidlo používať (keďže ten je len pasažierom). Teda ak hovoríme o plnej autonómii.
Tak v tom případě takových idiotů jezdí dnes po světě stovky. Lidi ví, že za to budou zodpovědní a přesto jezdí v autonomním režimu, i když by neměli.Historie nám ukázala, že člověk je sice chytrý, ale lidi jako dav jsou blbí a vždy zvítězí pohodlí a osobní potřeba nad tím ostatním. A hlavně .. autonomní řízení určitě bude ve vývoji pokračovat rychleji než legislativa, takže jednoho dne dostanete do ruky plně autonomní vůz a bude jen na vás, zda tomu systému budete věřit nebo pojedete "na manuál". V obou případech - minimálně z počátku - za vše budete zodpovědný Vy jako řidič, bez ohledu na autonomní režim vozidla.
Edno, edno... nesmite byt tak naivni a zaslepent fanda. Autopilot a betatestovani Tesly v provozu je pruser a nechapu ze ji to vubec prochazi...Popsane smrtaky by pro ridice venijiciho se rizeni nebyly neresitelnym problemem...
Ano, jsem fanda, nepopírám .. ale proč by to měl být průser? Když začaly jezdit první automobily, bylo také hodně smrtelných úrazů .. tak je to s každou novou technologií ... osobně jsem toho názoru, že jak rychle to Tesla dokázala dostat na silnice a na to jak to lidi (nesprávně) používají, je těch výžných nehod opravdu velmi málo .. v podstatě čas od času jen jednotky. Jasně že o každé takové tragické nehodě se hned všude a všichni dozvíme .. Když shoří Tesla ve státechm víme to i tady u nás .. víme ale tady i o těch stovkách a tisících jiných dopravních nehod které se ten del také ve státech staly? Jasně že ne, protože to nikoho nezajímá.
A naopak jiné, kterým Tesla zabránila, by třeba byly (viz odjezd dozadu před nebrzdícím kamionem atd).
Ztráty jsou povoleny. Co je pár mrtvých proti zelené církvi. Skutečná auta procházejí složitými testy a homologacemi, každá změna se musí důkladně testovat, než to vůbdc může na silnici. Ale u elektromobilních svatých krav to neplatí. Povoleno vše. Že v tom někdo uhoří nebo ho software pošle do sloupu, to nevadí.
Zjevně prošly stejných schvalováním jako ta "bežná auta". Vždyť těch mrtvých jsou DVA, slovy DVA.
Už někdy vadilo při homologaci kteréhokoliv auta na světě, že v něm občas někdo uhoří? Ne.Jaká je vaše mise zde?
Žádná z Tesel ještě nezavinila ŽÁDNOU nehodu, kterou by nebyl schopen zavinit běžný řidič. Věř mi, mám toho opravdu hodně naježděno a už jsem toho opravdu hodně viděl. Nehody, které Tesly zavinily (některé) nepatří mezi nejběžnější, nicméně ani mezi vzácné.
Moje auto už má autonomii typu 7.Když po něm něco chci, odmlouvá slovy, kterým nerozumím.😉
Tesla má už skoro vyvinutý L5 od roku 2016 😀. Pak předvedou katastrofu typu Tesla Summon, kterou už raději nikdo nepoužívá, či useknou nějakému nešťastníkovi hlavu protože Autopilot v Tesle není schopen rozeznat most v dálce od návěsu.Tady se opakuje to samé - Tesla rozeznává dětskou figurínu jako dospělého v dálce a také figurínu párkrát přejede, protože když už reaguje, tak je pozdě.https://www.youtube.com/watch...
Stejně jako nezkušený/opilý/sjetý řidič nebo řidič prodělávající infarkt apod. Tesla je minimálně stejně bezpečná jako běžný člověk a ačkoliv k tomu není určená, mnozí lidé ji (hloupě) jako plně autonomní provozují a kupodivu těch průserů, natož smrtelných nehod, je docela málo.
Jsou to životu nebezpečné pojízdné rakve. A nemělo to nikdy vyjet mimo zkušební polygon.
Ale prd, má nehodovost (na počet ujetých km) menší než jiné značky - a to to mnoho lidí používá jak nemá (nevěnují se řízení). Za mě je to úctyhodný výkon a jsem těm pár lidem, co hrají novodobou ruskou ruletu (jezdí všude možně na autopilota a nevěnují se řízení) že pro mě a pro ostatní "normální" lidi vychytají kolizní situace a v důsledku toho tu AI vytrénují.
Věříte zajímavým pohádkám, nicméně faktem je, že ZAutopilot zvyšuje nehodovost o 59% https://www.thedrive.com/tech/26455/nhtsas-flawed-... ...
No jasně, protože lidi se řízení nevěnují a nechají to řídít samo. Víte jak to je se statistikami, věřím jen těm, co si sám zvalšuji .. např. nehodovost v ČR je na 10 000 ujetých km více než dvojnásobná než v USA (https://www.bezpecnecesty.cz/cz/bezpecna-jizda-v-aute/... ... ) takže můžu tvrdit, že tam, kde mají autonomních vozů nejvíce, je relativní nehodovost menší .. což je samozřejmě nesmysl, záleží na mnoha jiných faktorech ..Faktem je, že Tesla vás už dnes doveze z A do B poměrně s vysokou dávkou jistoty a nijak se nevymyká (ať už s nebo bez zapnutého autopilota) jiným značkám aut .. takže rozhodně není nebezpečnější.
Ty jo, Vy jste mi ale pokrytec. Takže nejdříve se oháníte tím, jak Autopilot má menší nehodovost na ujeté km než ostatní značky a když Vám doložím že nemá, tak vlastně všechny statistiky jsou falešné 😀S jistou dávkou štěstí zvládnu trasu z bodu A do bodu B i s VW Golf se zapuntým LKA a adaptivním tempomatem. Nikdo ovšem tomu neříká autonomní řízení, teda až na Teslu.
Ano, autopilot Tesly má menší nehodovost než jakýkoliv jiný nyní dostupný způsob řízení kdy se nemusím jako otrok držet volantu. A dokonce není nijak horší v počtu smrtelných nehod (dokonce je statisticky lepší) než je běžný průměr na počet ujetých km .. tedy dá se říct že neřídí hůře a není nebezpečnější než je běžný průměr (až k tomu není určen, to nijak nerozporuji) .. jen mi vadí, že tady všichni z Tesel dělají piráty silnic a ono to tak prostě není. Z technického pohledu je naprostá bomba co dokázal s pár kamerami a SW.
Nikoliv, jak jsem Vám ukázal, Autpilot zvyšuje nehodovost o 59%, protože je horší než běžný řidič 😀
Tady stejný portál píše že snižuje o 40% https://www.theverge.com/2017/1/19/14326258/teslas... ...
Tak až si ten Golf mobilem přivoláte z garáže, do navigace klepnete adresu Vaší hospůdky a on Vás tam doveze, dejte vědět - reálná situace, kterou nás kolega čas od času potěší .. ano, sedí za volentem a dává pozor, jenomže ono to FAKT JEDE SAMO z A do B včetně parkování.
Parkovací systémy nejsou novinka. 10 let staré.
Tak to vytrhujte z kontextu... Parkování je jedn jedna dílčí část, další je lane assist apod .. jenomže jediná Tesla to má tak nějak všechno dokupy v tom jednom balíčku a dálkovém ovládání - mobilu.
Navíc vypla všechny kontroly, aby povzbudila lidi k používání neuatonomního systémy jako autonomního. Zkuste dát ruce z volantu u Golfu 7 když má zapnutý LKA, to auto se po pár set metrech bude hodně čertit. Tesle to bude jedno.
A o tom to je. Tesla si jako novátor spíš může dovolit nějaké průšvihy. Velcí hráči nemohou riskovat nějaké průšvihy.Už je to třeba 7 let, co Mercedes s již dostupnými systémy ve svých modelech dokázal dojet sám od sebe 100km vzdálenou trasu bez zásahu. Prý zvládal i semafory. A přesto slýchám vášnivé diskuze jak je Tesla o mílové kroky před největšími automobilkami s ohromnými rozpočty, zkušenostmi, provádějící vývoj nejrůznějších elektronických systému ještě před vznikem Tesly. Není to spíš o tom, že prostě nechtějí průtahy s legislativou a poškozenou imidž? Já jen, abychom se pak nedivili jak rychle se adaptují ostatní automobilky, až vznikne ideální prostředí pro nasazení autopilota.
Ale to je docela možné, to nikdo nerozporuje. Jenomže v důsledku toho v tom co můžete reálně koupit je prostě teď nejdál tesla. Nikdo neříká, že třeba za pár let se najednou Mercedes nevytasí s něčím super bezpečným a dokonalým co teď někde šudlá v šuplíku a testuje v tajnosti za zavřenými dveřmi.
rad by som videl statistiky nehodovosti tesly a novych aut s nevypnutymi asistentami(hlavne autonomne brzdenie)
no tak som sa docital ze to automaticke brzdenie redukuje nehodovost o 50-70%. to vobec nieje zle.
Běžná auta s průměrným člověkem jsou pak potom co?
Tvuj fotr mel asi take divokej den, kdyz na tebe zadelal.
Zkuste v závěrečné zkoušce na ŘP s komisařem projet pod návěsem a tvrdit, že to vypadalo jako most v dálce 😀 Autopilot v současné době je nebezpečný systém a jediný důvod proč mrtvých není více je, že na silnici není dost sebevrahů v Teslách co by Autopilota používali.
Proč mícháte jabka a hrušky? Nikdo neřeší nějakou autoškolu, zatím je její složení podmínkou získání řidičského oprávnění, to je fakt, který nikdo nezpochybňuje.Taky je ale fakt, že i když k tomu není určená, je poměrně velká šance, že Vás už teď ta Tesla doveze z A do B úplně sama, což je podle mě naprostá bomba. A pořád těch pár (bohužel) smrtelných nehod a dalších jen pomačkané plechy je naprosto skvělý a lepší výsledek, než má průměrný řidič.
Těžko Vás odveze z bodu A do bodu B sama, když musí za volantem sedět řidič co dává pozor a přebrat řízení, pokud se něco stane. Nebo snad si mohu zavolat Teslu z Brna a ona přijede do Prahy? Sama? 😀
Tak vzhledem k tomu, že jednu Teslu provozuje náš kolega, ano, přijede .. musíte si ovšem vypomoct pomerančem apod a světe div se, opravdu projede celým městem úplně sama. A věřte tomu, že po dálnici do Brna by to zvládla taky (nebo se rozsekala na první uzávěře, ale co už 😃)
Jistě 😀 Já zase budu tvrdit že Golf se zapnutými asistenty to zvládne taky. Takže VW bude uvolňovat samořízení příští rok 😀
Jenomže to - narozdíl od Tesly - není pravda.
Vážně? Ty dvě mrtvoly s utrženými hlavami jsou co?https://www.theverge.com/2019/5/17/18629214/tesla-... ...
Furt dokola ... a KOLIK lidí mezitím zemře v běžných autech?
Neporovnávejte hrušky s jablky. Celkem v autonomních autech má Tesla 2 smrti, Uber 1 a zbytek výrobců 0 😀
A to je to co celou dobu tvrdím .. autonomní vozy jsou bezpečné
Mily mlady, hloupy priteli, prepocteno na pocet km a pripadny konflikt jiz dnes Tesla je minimalne na stejne urovni jako prumerny mlady ridic. Ovsem medialne je mnohem prodejnejsi nez bezna nehoda, nehoda kdy "boura" Tesla.
Dobře, nahrajte to, postněte na youtube - rád se podívám. Zatím jsem viděl pouze několik videí, kde ubohá Tesla není schopná vyjet z parkovacího místa, a to nota bene na prázdném parkovišti. Nakonec suverénně přejede do protisměru, protijedoucí auto nevadí, respektive se vůbec nedovede zorientovat v prostoru podobném parkovišti. Improvizaci stroj nenaučíte a vyžíRKAonář MuCk si může kvákat, co chce. AI aka robustní statistika má své inherentní meze - v jejich rámci může předčit člověka, ale na plnohodnotné nahrazení lidského řidiče to nebude nikdy. A zpět k aktuální Tesle - ano, možná aktuálně dojede z bodu A do bodu B, ale platit bych to potom nechtěl 🙂
Toho je plný internet ... hledejte "Tesla challenge", jedna např, tady https://www.youtube.com/watch...
Toto jsou všechno situace, kdy Tesla jede v krásně vyznačených pruzích, maximálně zastaví na semaforu nebo odbočí na křižovatce (pokud není moc komplikovaná, zejm. pokud si hned najde pruhy a nedejbože tam není třeba ne zcela zdařilé přechodné značení). Když se podíváte tady https://www.youtube.com/watch, tak Tesla udělá hned několik z pohledu lidského řidiče banálních chyb. Já nechci snižovat ohromný pokrok, který Tesla udělala, ani to, že jde už o nesmírně pokročilý a komplexní systém. Ale srovnávat jej s lidským řidičem... to je a bude jako srovnávat s člověkem konverzační schopnosti byť vytrénovaného papouška. A co osobně považuju za největší problém, je to, že ten statistický systém je tak komplexní a prošlo jím už tak neskutečné množství dat, že člověk nemá prakticky možnost přesně určit, proč ten systém aktuálně dává konkrétní výstup. A to je problém, protože nejsme schopni předem určit, jaká drobnost v obrazu z kamery zpracovávaného Teslou, kterou by lidský způsob vnímání a rozhodování naprosto ignoroval, způsobí, že Tesla špatně spočítá vzdálenost, určí objekt atd., v důsledku čehož třeba dojde k fatální srážce. Tyto systémy jsou hezké k experimentování a k demonstraci toho, čeho všeho lze dosáhnout, ale reálně v aktuální podobě nepoužitelné k něčemu, co bychom nazvali jako autonomní řízení. P.S. jen upozorním na faul, kterého se dopouštíte při srovnávání počtu nehod na počet km u Tesly / lidského řidiče. Aby toto srovnání bylo validní, musely by být Tesly provozovány ve stejných podmínkách, v jakých provozují auta běžní řidiči. Když se ale podíváte na videa, v jakých případech používají řidiči u Tesly autonomní řízení, jsou to zmiňované relativně jednoduché situace. Tesla navíc riskantně nepředjíždí, nespěchá do práce, necítí agresi, když ji předjede ženská ve fiatu atd. Tyto všechny věci přitom musíte odfiltrovat, protože chceme srovnávat pouze "kognitivní" schopnost řízení, jejíž alespoň srovnatelná úroveň s člověkem je vůbec předpokladem pro to, aby Tesla mohla někdy sama vyjet na silnice.
Teď jste na to přesně kápl... právě že jde o to srovnávat celkově řízení člověkem s řízení automatem A jak jste správně řekl, automat nespěchá do práce, neznervózní ho kolem projíždějící ženská atd a o to přesně tady jde eliminovat lidské emoce a v důsledku toho lidské chyby
Nejde 😀. To, co tvrdíte, je nesmysl. Podle vás je akceptovatelné, když Tesla jednou banální "kognitivní" chybou na X km, které by se člověk nikdy nedopustil, způsobí nehodu, protože to převáží tři nehody na X km způsobené psychologickými "deformacemi" lidských řidičů. Akceptovatelné to není již proto, že těch psychologických deformací se v principu zbavit lze, chybovosti stroje ne (dokud ten systém nebude na zcela jiné úrovni). Především ale čistě z tohoto důvodu nemá smysl žádné Tesly vyrábět - namísto drahých a obtížně ekologicky likvidovatelných komponent pro elektroauta budeme levněji produkovat profesionální řidiče, kteří nebudou trpět psychologickými deformacemi a navíc budou kognitivně o několik řádů výše než Tesla. Anebo zvýšíme represi a budeme investovat do osvěty. 😉 Ale o to tady přece vůbec nejde. Nemůžete na silnici pustit auto bez řidiče s tím, že už předem - principiálně - je jasné, že dřív nebo později způsobí fatální nehodu, protože nedovede reagovat jako člověk. Jak jsem psal výše, naprosto elementárním předpokladem autononomního řízení je srovnatelná "kognitivní" úroveň strojového řízení s lidským řízením. Teprve poté se můžeme bavit o tom, zda z hlediska bezpečnosti na silnicích je výhodnější investovat do osvěty / zvyšovat represi, anebo podporovat masové nasazení autonomních vozidel.
A teď si představte, že i tohle je tak 10 let před veškerou známou konkurencí. Malá a mladičká automobilka si v technologiích autonomních systémů dlouhodobě doslova vytírá zadnici s takovými etalony automotive, jako je Ford, Toyota, VWg, BMW, Mercedes a td.Otázkou je, proč vám tohle tak strašlivě leží v žaludku.Protože každý zdravý a sebevědomý jedinec musí tak malou a mladou automobilku pochválit za to, co už dokázala a jak daleko se v tom co dělá už dostala.Jenže vy jste takové zbytečné existence, které se ráno probudí a dokud nenajdou něco k okopávání, tak se klepou jako narkomani. A čím úspěšnější to okopávané je, tím větší rozkoš z okopávání.
Koneckonců koukněte na videa kde řidičí za volantem Tesly spí a ona si to uhání vesele po dálnici ... Jak jsem psal, na to že k tomu NENÍ určena a zdaleka nedosahuje ani plné autonomie 4 stupně, je až s podivem jak dobře to funguje a jak málo průserů se stává.Když začaly jezdit první auta, taky bylo spousta zraněných a usmrcených - jak řidičů, tak chodců nebo jezdců na koních apod.
Trabant pojede po dálnici s cihlou na plynu také. Za předpokladu, že bude rovná. To samé pro Teslu. Jedna neočekávaná situace, jako třeba policejní auto u krajnice a už se to vezehttps://www.bbc.co.uk/news/technology-50713716...
Ale ano .. není dokonalá - to nikdo nevtrdí. Jen není nebezpečnější než ostatní, chápete co je to statistika? Vy možná řídíte super nejlíp na světě, jenomže zase někdo kdo jede z hospody nalitý nebo nepřízpusobí rychlost to kazí opačným směrem .. (takže se dá říct s trochou nadsázky, že je bezpečnější jet s autopilotem Tesly než nalitý .. obojí je špatně a proti předpisům, ale obojí lidí dělají a na předpisy nehledí, jak už to v životě bývá)
Jak již jsem posílal. Po instalaci Autpilota se statistiky zvýšila nehodovost o 59% proti stavu před instalací Autopilota.https://www.thedrive.com/tech/26455/nhtsas-flawed-... ...
Tak opět .. jsou to 4 až 6 let stará data .. za tu dobu, kupodivu, vývoj poněkud pokročil .. a za druhé, ani v druhém případě to nijak nevybočuje z běžných statistik.Nezapomínejte, že zatím si Tesly kupují majetnější lidé, takže zapnutý autopilot (v současné generaci) může nehodovost (hlavně drobnou - plechy atd) zhoršovat. Až to budemít každý Lojza co jezdí domů po poli a bourá na ťukanec několikrát ročně, naopak se PRÚMĚRNÁ nehodovost sníží, to je přeci jasné.
Takže kromě vlastních dojmů a silně zkreslených statistik od Tesly nemáte nic. Já tvrdím že průměrná nehodovost se zvýší o 59%, zpracováno třetí stranou, která je neutrální k potenciálnímu (ne)úspěchu Autopilota.
Možná byla, před šesti lety .. což je v technologickém světě pravěk. Já v Tesle jel a ve městě je naprosto v pohodě nechat ji řídit samotnou, nijak jsem se necítil ohrožený .. na dálnicích nevím, videa říkají že to také jde.Všichni víme, že současná generace k tomu není určená .. ale taky není vraždící stroj, jak tady prezentujete, nehody se stávají pořád a v mnohem větším měřítku v běžných autech.
Já věřím, že bezpečně se cítili i ti dva mrtví s useknou hlavou 😀
Tady ještě jeden nezávislý článek .. Tela je podle nich jedno z nejbezpečnějších autech na silnicích https://www.ccn.com/tesla-death-count-hits-re... ...
Tady stejný portál píše, že s autopilotem se o 40% klesla nehodovost https://www.theverge.com/2017/1/19/14326258/teslas... ...
Ty jo, kdyby jste si uměl poskládat 1 a 1 dohromady.1) Tesla tvrdí, že nehodovost klesla o 40% cca rok 20172) Výzkumníci si vyžádají data od NHTSA cca rok 20193) Výzkumníci přijdou na to, že statistika je Teslou úmyslně zkreslená a na těch samých datech to vyjde +59% po tom co se očistí od blbostí
Jde o to, že to je ta samá tabulka co poslal kolega .. ale on to blbě pochopil .. to menší číslo je lepší (menší nehodovost) a nikovil horší .. situace se tedy po instalaci autopilota zlepšila.
Tak znova. Tesla má dataset. Ten interpretován Teslou říká že nehodovost -40%. Po tom co ten samý dataset zpracují výzkumnící o 2 roky později, zjistí, že nehodovost je ve skutčenosti +59%
A ješte jedna PODSTATNÁ več ... smrtelných nehod je v Teslách i po takových havárkách málo, ukazuje se že pasivní bezpečnost elektromobilů je prostě parádní... kolikrát už z úplně rozšlehané Tesly vyšel ridič normálně po svých, až to je k nevíře když člověk vidí ty fotky.
To jistě. Ti dva kluci co uhořeli v Tesle asi mají jiný názor https://www.youtube.com/watch...
Člověče, vy pořád argumentujete jednotkami případů ... kolik procent/promile to je z celkového počtu smrtelných nehod na silnicích?Vy pořád chcete 100% bezpečnost, ale ta nebude NIKDY, ani při plně autonomním řízení všech vozidel na cestě ... technická porucha, nečekaná událost které se nedá zabránit ...
Zase hrušky a jablka? Co se týče autonomních aut, Tesla 2 smrtelné nehody. Uber 1, zbytek 0 😀
Tady např říkají, že ačkoliv mírně počet havárií Tesly stoupá, pořád je to méně, než ve vozech bez autopilota https://electrek.co/2020/01/16/tesla-crashes-... ...
Zkreslené statistiky od Tesly. Dokud to nebude zpracováno třetí stranou, nemá cenu se zabývat libovolným číslem co vyprodukuje Teslahttps://www.wired.com/story/tesla-autopilot-saf... ...
Aneb jak tvrdím od začátku ... věřím statistice, kterou si zfalšuji sám. Jak jste psal, Tesly tu jsou, jezdí a lid v rozporu s nařízeními používají autopilota a byly tu jen dva smrťáky. Za mě dobrý.
Takže jsme zpátky u toho, že jste prostě pokrytec. Statistika Tesly, která říká, že Autopilot je bezpečný, to je pro Vás OK. Ale jakmile se objeví data zpracována třetí stranou, která tvrdí něco jiného, tak je ta statistika zfalšovaná 😀
Tady ta třetí strana tvrdí, že Tesly patří mezi nejbezpečnější auta na silnicích https://www.ccn.com/tesla-death-count-hits-re... ...
Horst Fuchs byl proti tobě seriózní obchodník.
Jasně, takže všichni ti lidi, kteří Teslama jezdí jsou sebevrazi asi podle Vás.
To jsou.
😀
Zvládne ten traban s cihlou na plynu tohle?https://www.youtube.com/watch... Pokud ne, tak ses právě definoval na místního tlučhubu.
Nutí vás někdo projíždět s Teslou pod návěsem? To se musí? Nebo vás jen trápí, že konkurence s tím vším ještě ani pořádně nezačala, zatímco Tesla už je velmi blízko funkčnímu produktu?Tudíž zcela bez konkurence?Co vás trápí víc?
Truhlíku, Autopilot Teslu nutí jezdit pod návěsy. Už takhle zabila 2 lidihttps://www.theverge.com/2019/5/17/18629214/tesla-... ...
Autopilot nikoho nenutí, jen špatně vyhodnotí situaci. A jsem si jist, že pod návěsy za stejné období zahynulo více lidí v běžných automobilech narozdíl od 2 v Teslách .. cháplete, že Tesla NENÍ nijak (natož výrazně) nebezpečnější než jiné vozy?
Tudíž pokud Autopilot není schopný rozlišit návěs od mostu, je logicky horší než běžný člověk.
Je hezké že svět vidíte černobíle. Autopilot Tesly odcouval poté, co se na něj řítil náklaďák, což by běžný člověk vůbec nepostřehl - tudíž je lepší než běžný člověk .. ach jo ....
A pak narazil do kamionu ležícího na dálnici. Což by neudělala snad ani slepá 90 letá seniorka 😀
Pořád dokola ... stejnou nebo stejně hloupou chyby dělají lidé také .. já prostě tvrdím, že Tesla není nebezpečnější než když řídí člověk úplně bez asistenčních systémů ..Tady dokonce tvrdí, ta Vaše nezávislá třetí strana, že Tesla patří mezi nejvíce bezpečné vozy na silnicích https://www.ccn.com/tesla-death-count-hits-re... ...
Tak teď jsi slušně ujel. Zrovna těchto nehod se na dálnicích stanou desítky za rok. I u nás se najdou kousci, kteří nedobrzdí v koloně, natož pak na dálnici...
Jak to že ne? Tisíce případů v praxi. Proč si třeba nepustíš na YT nějaký kanál se záběry autonehod. Jsou jich hodiny záznamu a ukroutíš si hlavu čeho je člověk schopen.Drtivou většinu by autopilot Tesly v pohodě vyřešil.https://youtu.be/X9HLX6650VQZa volantem člověk, nikoliv autopilot.
Proč tedy denně umírá na silnicích tolik lidí? Protože jsou lidé lepší, než autonomní systém Tesly?Vážně tomu věříš?
Tady se naskýtá otázka, kolik by bylo mrtvých, kdyby jezdily jenom Tesly. Podle mě mnohem víc. A vážně tomu věřím. 😉
Tak tady jsem přesvědčen o opaku - budou li opravdu VŠECHNY dopravní prostředky na silnici autonomní, havárií ubude ... už jen proto, ža každé vozidlo bude prvkem nějaké MESH sítě a že spolu budou zcela jistě komunikovat .. jednou určitě, jestli se toho dožiju, to nevím
Jenže tady nejsme na sletu čarodejnic, řešících co by bylo kdyby bylo, pane černokněžníku 🙂.
Jediné v čem reverend Elon nemá konkurenci je množství projebaných investorských peněz. Celá Tesla je potěmkinova vesnice.
No, zatím se mu daří, ač mu mnozí již léta předvídají konec.
Proč to říkáte? Vyrábíme a prodáváme auta. Nenabízíme kartičky se zlatým páskem za 150 tisíc jako finanční letadlo.Víte vůbec co to je?
Nejsem fanouskem Elona Muska, elektromobilu,Tesly ani SpaceX. Ale pokud by Tesla mela opravdu autopilota level 5 a ja mohl v aute spat....vsecko prekousnu a tu silene drahouTeslu si koupim
Asi tak ... už jsem se nařídil dost a dost a mít pohodlí Pendolina spojené s pohodlím vlastního na ničem nevázaného dopravního prostředku k dispozici okamžitě je to co nutně potřebuju 😃 😃 😃 Doufám, že se toho ještě dožiju 😃 a že to např nezabije zase legislativa a podobné brzdy pokroku.
Tohle neni pokrok. Tohle je degenerace.
Hm jasně .. nádobí si doma myjete zajisté ručně a ne v myčce, televizi přepínáte a měníte hlasitost ručně a vstanete z gauče a ne dálkovým ovládáním, zboží kupujete zásadně v kamenných obchodech a nevyužíváte nákupu přes Internet a doručení až domů atd atd ...Naopak, tohle je pokrok - než se věnovat zbytečné a nic nepřinášející činnosti jako je např to mytí nádobí nebo řízení, ten čas využiji ke čtení knihy, vzdělání se v něčem jiném nebo třeba jen pro zábavu.
Pokud budou současně moct fungovat auta řízená AI a lidmi, pak OK. Jedni budou mít svůj pokrok a druzí si zachovají zábavu. Pokud se ale udělá kegislativa tak, že auta budou moct řídit jen stroje, pak to bude pro dost lidí nepřekousnutelný. Co zakážou příště? Na co číst knihy nebo se vzdělávat, když všechno za nás udělají stroje? Proč vlastně žít?
Uživatel Apple vykládá něco o degeneraci 😀😀
Víte proč je vlak pohodlný? Protože jezdí plynule. Nemusí řezat zatáčky, nebo každou chvíli brzdit, nenadskakuje na hrbolech. Toho s autem, byť jakkoliv dokonalým a autonomním nikdy nedosáhnete.
Jasně, to přeci nemusíme zdůrazňovat. Ale jednou snad dosáhneme toho, že se skloubí pohodlí malého dopravního prostředku které Vás vyzvedne u Vás doma a toho vlaku v tom, že si třeba několikahodinovou cestu zpříjemníte filmem, přípravou na schůzku, čtením knihy nebo společenskou hrou s rodinou a nebudete se muset věnovat řízení.
Vzhledem k tomu, že ty vozidla stále ještě bourají do dobře viditelných překážek, to nebude v nejbližší době tak žhavé, možná pro sebevrahy :)
Spát můžeš i teď... jen se už nemusíš probudit. 😀
Tuším, že Tesla nemá zatím implementovaný ani stupeň čtyři. S tou pětkou si tak docela věří, obzvlášť poté, co jejich autopilot už pár řidičů zabil ...https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_self-driving... ...
Zjevně (podle dostulných údajů) zabil méně lidí na počet najetých kilometrů než "běžný" člověk, takže za mě dobrý.Nevím jestli do konce roku (asi určitě ne) ale klidně si vsadím, že Tesla bude (za pár let/desítek let) první.
V počtu mrtvol určitě.
Archivujeme 🙂
Tak zatím to je přesně naopak, že...
Ne, to není.
Smím se zeptat, kolik lidí, např letos, zemřelo v Tesle na území ČR. Nula. Takže i přepočítáno na (libovolný) počet Km je tesla bezpečnější na území ČR než bežná auta ... (vidíte jak se dá krásně statistikou manipulovat ?)
A kolik že těch tesel v ČR jezdí? :) A kolika % se podílí na celkovém provozu, budou to aspoň promile? 🙂
Jestli jste nepochopil nadsázku tak si přečtete tu poslední větu v závorce 😀 to tvrzení je pravdivé, závěr fakticky správný, přesto logicky chybný.
Tak to by mě zajímalo, kde je dostupný údaj o počtu najetých kilometrů čistě na autopilota? .)Každopádně na to, že současný autopilot se má používat pouze s rukama na volantu a věnováním pozornosti okolí, těch nehod není zase tak málo...
Bohužel u většiny nehod co jsem viděl se buď řidič přiznal, že se nevěnoval řízení nebo bylo ze záznamů poznat, že by nehodě řidič snadno zabránil, kdyby se opravdu věnoval okolí.Nevím jak je to teď, ale dříve stačilo volant jen chytnout a systém dal na pár minut pokoj nebo byl trik, že do otvoru ve volantu stačilo vložit pomeranč, který vytvářel tlak na volant místo řidiče.
autopilot rozhodne nikoho nezabil, stale musi ridic mit ruce na volantu a kontrolovat situaci, pokud na to ridic kasle a naboura tak je to jeho problem
To je jako tvrdit, že někoho zabila pistole.... Kolik vám je?
To se ptá člověk, který na zdejším portálu mění nicky jako ponožky?
Ponožky jsou teď témarem?Tak jo ...
Ten blbeček by se měl v první řadě omluvit Johnymu Deppovi. Ale chápu futrovat média dalšími bullshity na okradení investorů je mnohem důležitější.
Co máte na mysli? Vysvětlete a já to manželovi připomenu.
Ani LIDAR tam nemají to nedopadne dobře, pokud taková akta vyšlou do světa.
Proč se všichni pořád ohání LIDARem? Vy máte taky jen dva senzory, fungující navíc jen ve viditelném spektru a řídit dokážete. Takže pokud Tesla dokáže obraz z kamer vyhodnotit stejně nebo lépe Vy (což se jednou nepochybně stane, asi určitě ne do konce roku a jednou určitě) tak bude lepším řidičem než člověk. A jste-li Vy brán jako autonomní (tedz sám dokážete dojet z A do B) pak bude i ten "autopilot"
Má ještě normální radar a ten není tak přesný jako LIDAR. Ty kamery asi tak dobré nebudou, když bylo několik případů, kdy tesla nabourala do bílého přívěsu.
Ten radar má, ale funguje na jiném principu a k jinému účelu než LIDAR. Radar je tam od toho, aby pomohl v situacích jako je hustý déšť a sníh, kdy je LIDAR k ničemu.
LIDAR podle sire svazku je bud rozmitany soustavou zrcatek, coz nese problem spolehlivosti nebo uzky svazek kdy se zrcatka vychyluji pouze magnety. Pro funkci autonomniho vozidla je asi nejdulezitejsi napsat algoritmy ktere dokazi chapat obsah. Navadeci system raket maji kameru s rozlisenim cca 200x200 px.
Taky to ještě nebyl plně autonomní systém typu 5. Dokonce to nebyl ani schválený typ 4, tedy že by mohl jezdit ve známém zmáknutém prostředí. Pořád má mít řidič pracky na volantu a sledovat situaci. Nepřebrat řízení, když před sebou vidím převrácený kamion, to bych klasifikoval jako pokus o sebevraždu. Musk samozřejmě přehání. Typ 5 to nebude, protože i když si to teoreticky poradí všude, pracky na volantu stejně ještě dlouho zůstanou.
Ano, vy máte také jen dva senzory - oči, jenže k tomu máte výpočetný výkon milionkrát větší, než má Tesla (Váš mozek, ale někdy to fakt u lidí není vidět... 🙂 ). NVIDIA sice dělá hodně pro AI a autonomní řízení vozidel, letadel a lodí, ale ani to nestačí. A Tesla nic jiného než technologii NVIDIA nepoužívá. Tesla nemůže být lepší než její dodavatel, že? :)
To jste (opět) trochu zaspal dobu. Ano, Tesla dříve využívala technologie od Nvidie, ale všechna její auta vyrobená od března 2019 už mají vlastní čipy, které si Tesla vyvinula a které jsou několikanásobně výkonnější než to řešení od Nvidie. https://www.elonx.cz/tesla-predstavila-vykonny...
Nechci vám bourat přesvědčení, ale inteligence LIDARu = NULA. LIDAR vůbec nic neumí. Je to jenom snímač.
Ano, jenže více senzorů by mělo znamenat větši bezpečnost.
Podle vzoru "víc pruhů, víc Adidas"?Kde jsem se to ocitla? MŠ?
A kde máš LIDAR integrovanej ty sám?Nemáš co?Takže jezdíš nebezpečně?
Lidar je pravda jen snímač, ale pokud znáte teorii autonomního řízení, tak LIDAR pomáhá budovat vektorový svět kolem vozidla - a to velmi podrobně. Poté, co je vybudovaný svět kolem dokola, se provádí identifikace objektů co jsou v tomto světě, pak se stanovují rizika plynoucí z identifikovaných objektů, stanovují se jejich trajektorie a kolizní body a nakonec se plánuje trasa, jak se těmto objektům vyhýbat a dosáhnout stanového cíle. Plánuje se vždy několik "světů" dobudoucna (v časových rámcích), a je potřeba takových světů za sekundu vytvořit několik desítek, aby bylo rozhodnutí vozidla dobré (na 2-3s dopředu, aby se zajistila dobrá reakce vozidla). Pokud se jde tímto směrem, vozidlo jede bezpečně. Tímto způsobem jezdil Google car, byl tedy ověšený LIDARY a čidly, nicméně najezdil statisíce kilometrů bez nehod. I v hustém provozu a zástavbě. Bohužel jeho cena byla dost mimo dosah běžného uživatele...Nevěřím tomu, že technologie Elona Muska tohle dokáže. Ta používá tak maximálně nějakou omezenou neuronovou síť, a její nedokonalosti jsou pak vidět v těch podivných bouračkách, kdy auto nevidí kamion, bílý přívěs a pod...
Ten princip je pořád stejný - jen se k vyhodnocení "co je jaký objekt" použijí data z jiných senzorů - v Teslách z kamer.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.