Zase tenhle kluk z plakátu, kterej jako apoštol eko blbnutí vyrábí ztrátové hračky za cizí peníze. Elektromobily jsou v podstatě ekozločin a ekonomicky totálně neživotaschopné. V Dánsku ukončili dotace a zájem o ty krámy zmizel. Tenhle "vizionář" si v ničem nezadá s fešákama, co prodávaj hrnce důchodcům na zájezdech.
Nemám rád tieto veľkohubé vyhlásenia, hlavne aby bolo pohladené ego akcionárov a šéfa firmy. Aspoň keby to bola pravda, ale dnes vie tárať hocikto. Tesla nie je jedinou energetickou firmou ktorá uzatvára kruh. Takých firiem sú stovky, tisíce. Firmy ktoré získavajú energiu zo slnka alebo z vetra, následne ju premenia na teplo, elektrinu, túto energiu niekde uložia a využijú na niečo iné! A robia to už roky.
Ne. Ještě se kruh neuzavřel. Chybí mu k tomu tohle http://bit.ly/2rdHQgK... a tohle http://bit.ly/2sjRVw1... 😀
Tesla má našlápnuto k tomu, aby se z ní stal největší krach v dějinách finančního trhu.Ony plány jsou hezká věc, ale vyrábět věci a prodávat je se ztrátou, není žádné umění. Umění je prodávat věci se ziskem a toto umění pan Musk jaksi neovládá. Dokud mu to budou investoři žrát, budou akcie růst. Až mu to žrát přestanou, přijde krach, protože jediný důvod, proč ještě nezkrachovali, je přísun peněz od investorů.
Počet mínuskářů utěšeně roste, ale žádný argument z nich nevypadl. Tak přidám jeden já.Firma za poslední kvartál investovala 322 milionů dolarů při ztrátě 372 milionů dolarů. Její finanční ztráta tedy není způsobena investicemi. Ona prodělává, i kdyby vůbec neinvestovala.Pro představu, závazky Tesly (cizí zdroje) jsou 20 000 milionů dolarů, tedy více než dvacetinásobek toho, co společnost za poslední rok investovala do výzkumu a rozvoje.Tedy, ač Musk má plnou hubu keců o tom, jak investuje, ve skutečnosti společnost ty prachy prožírá na provozních nákladech. Že firmy jsou ve ztrátě, je v pohodě, pokud ta ztráta je způsobena investicemi do budoucích produktů, tedy stavění továren, vývoje nových technologií atd. To ale vážně není případ Tesly.
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 6. 2017 21:28
Takže se vlastně jedná o takové "elektrické" letadlo, o kterém Musk říkal, že zatím nebude, ačkoliv v oblasti financování ho buduje už dlouho a dokonce mu zatím i funguje předpokládaným způsobem? 😉
Namiesto karmy otázka:Z akých zdrojov čerpáte informácie do svojich komentárov ?Odpoveď "každý si to vie nájsť" neberiem.
Z aplikace e-Broker od Fio banky pro obchodování s akciemi.Ale pokud chcete nějaký úplně veřejný zdroj informací, nejsou špatné Yahoo Finance:https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/balance-sheet...
Koukám na výsledovku a vidím že za rok 2016, pokud by 834.41M do vývoje/výzkumu, tak jsou v zisku. (měla čistou ztrátu 674.91M).Research & Development není výzkum a rozvoj (ve smyslu, že třeba buduješ prodejní sít, výrobní závody), ale je to jen vývoj/inovace.Podle mě to není žádný průser zralej na krach.
http://www.nasdaq.com/symbol/tsla/financials...
Ano, za celý loňský rok investovali o trochu více, než byla ztráta. Já mluvil o posledním kvartále (a jasně jsem to napsal), tedy o 1Q/17.Ale i za ten loňský rok je to hodně velká bída. Bez investic vydrží firma pár let. Takže kdyby neinvestovali, jsou 150 milionů v zisku, ale závazky jsou o dva řády větší.
A co říkáš na AMD odborníku, neměla by tato firma být dávno mrtvá?
AMD na tom není zrovna dobře, ale je na tom výrazně lépe, než Tesla. Za poslední čtvrtletí (1Q/17) investovala 265 milionů dolarů při zisku -73 milionů. Tedy, na rozdíl od Tesly, prachy neprožírá, ale investuje, takže je šance na zhodnocení těch současných investic někdy v budoucnu.
A celková kumulovaná ztráta? Kolik kvartálů už je AMD v mínusu?
Aktuálně má AMD asi 3 miliardy dluhů. Poslední plusový kvartál je stejně jako u Tesly 2Q/16. A v obou případech to byl plusový kvartál po mínusových.
No tak ale to potom jako moment, jsi přímo psal, že: "Její finanční ztráta tedy není způsobena investicemi. Ona prodělává, i kdyby vůbec neinvestovala.". Což tedy pravda není, pokud za celý rok investovali více než kolik byla ztráta. :)Proč byla ztráta za jeden kvartál větší než investice, nemám ponětí, nezabýval jsem se tím, nějaký ekonom nejsem a hrát si na něj nebudu, ale nemyslím si, že jedno čtvrtletí o něčem vypovídá, když zbytek vypadá zase úplně jinak.
Tak si ten příspěvek, na který reagujete, přečtěte ještě jednou. Třeba v něm objevíte, že nepíšu o roce 2016, ale o posledním kvartále (kdy byly zveřejněny finanční výsledky), tedy o 1Q/2017.Za celý loňský rok byly investice jen o těch cca 150 milionů větší, než ztráta. To je hodně bídný výsledek i sám o sobě a výsledek toho prvního kvartálu tedy není žádným překvapením. Když to vezmete, tak kdyby se nic nezměnilo, tak za posledních 16 měsíců by bez investic byla Tesla v plusu 100 milionů. Tímhle tempem by těch 20 miliard závazků splácela 250 let a samozřejmě by nic nemohla vymyslet, kdyby nijak neinvestovala do výzkumu.Celou Teslu ženou kupředu jen Muskovy sliby a neustálé shánění nových a nových investorů.
Radek Holeček musí být velice bohatý a úspěšný člověk už proto, že zřejmě ví to, co neví ty stovky zkušených investorů a byznysmenů, kteří hloupě kupují akcie Tesly a slepě důvěřují tomu, co jim Musk nakuká. Až Tesla zkrachuje budou chodit k Holečkovi pro rady, aby se pro příště poučili. Druhá možnost je, že Holeček trousí hlouposti. 😀
Myslím, že SpaceX, tehdejší X.com (nyní Paypal) dokázaly, že pan Musk ovládá umění prodávat věci se ziskem, jak píšeš. :)To, že se v komentářích najde někdo, kdo je vždy chytřejší než ti nejbohatší, nejúspěšnější lidé světa, už je folklor. Pořád čtu o finanční bublině, která už má prasknout a kdesi cosi a pořád nic. :)Pro příklad jsou naprosto boží články o Tesle na autoforum.cz, nejlépe ještě před uvedením Modelu S na trh."Uvedení Modelu X? Nesmysl! 100 kWh baterie v Tesle? Nesmysl! Cena baterií v nejbližších letech pod 200 dolarů za kWh? Nesmysl!..."Všechny jejich hejty Elon postupně rozsápal. :) I když někdy později, než řekl, ale postupně splnil vše, co tvrdil, že udělá. Skeptici mohou jen blednout závistí. :)Jak jsem již psal, nejsem nějaký ekonom a netuším, proč Tesla za nějaké 1Q vykázala větší ztrátu než kolik investovali, každopádně, pokud v součtu proinvestovali více, než kolik měli ztrátu, vůbec se jejich taktice nedivím. Pokud mají výhodné úroky, nějak mě nenapadá jiný způsob, jak by se měla automobilka rozvíjet, aniž by ji velcí hráči nezničili.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.