😀 úplně to vidím, jak za 20 let se staženým ocasem bude většina odpůrců tady kupovat ojetou Teslu 😀
Jedna věc je chtít jezdit autem, věc druhá je, co za auta bude za 20 let dostupné. Je dost dobře možné, že na výběr prostě nebude. Pokud tedy budou auta vůbec dostupná v osobním vlastnictví.
Až je začnou fakt montovat do aut a prodávat tak mě vzbuďte. Zatím je to jen fajn příslib. 😉
To je marne. I kdyby ty baterie byly zadarmo, nepotrebovaly zadne suroviny pro vyrobu a meli zivotnost milion let a kapacitu 1MWh, stejne to mnoho lidi nepresvedci a neco si na tom najdou.Good job tesla, tohle je dulezity milnik na ceste k udrzitelne doprave a energetice.
Hm, ale ony jsou drahé, relativně nebezpečné, a vyžadují technologicky značně náročnou výrobu. Takže, co jste nám tím výkřikem chtěl vlastně říct? Že VĚŘÍTE, že "Jednou budem dááál, jednou budem dááál..."? Jo, víra je velká věc. 😀
"relativně nebezpečné, a vyžadují technologicky značně náročnou výrobu"Ať žijou vrty, ropovody, rafinace, cisterny a nehořlavý benzín! 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 10. 2019 12:12
Zkoušel jste někdy uhasit lithiovou baterii o energetické kapacitě v ekvivalentu 100ml benzínu?A zkoušel jste někdy uhasit 100ml benzínu?Si to nejdřív zkuste, než začnete kecat. Jednak lithiová baterie negeneruje primárně teplo kvůli hoření, takže sebrat jí kyslík nestačí (např. posypat práškem(pěnou, přikrýt mokrým hadrem nebo uzavřít do dusíkové atmosféry), a jednak to není úplně fajn na dýchání.Hasiči o tom ví svoje, nejsou na hořící elektromobily zrovna dvakrát zvědaví. Mimo jiné i kvůli tomu, že se to prostě chová jinak a nejsou na to zvyklí. Což je sice možná dočasný důvod, ale naprosto reálný.A koukněte na Teslu, co se s ní má udělat, když je riziko poškození baterií. Jestli vám připadá normální zasypat auto 20 tunami písku a počkat 24 hodin, co to udělá... svatý benzín, natož pak nafta.A s vodíkem je ještě o mnoho větší sranda.
Zato když hoří vrt nebo tanker a jso kvůli tomu války kde umírají miliony lidí je ok?
Dobrý den, jsem hejter Elona Muska, jsem tady správně?
Do diskusí můžete, ale redakce vyhrazena Svědkům Elonovým.
vitejte, idealne napiste neco v tom smyslu ze tesla je podvod, ze elon nikdy nic nedokazal a ze za to muzou iluminati :)) jo a ze vodik je lepsi, idealne ten vyrabeny ze zemniho plynu
Ja uz mam pro RC jasno100-150 cyklu lipo vetron, pak uz baterka neda na stoupani dost amperDalsich 100-150 cyklu auto nebo clun, pak uz baterka dava < 1CChvilku ji jeste pouziju jako prenosnou powerbankuKazdopadne to znamena precizni nabijec, udrzovat kolem 20C teploty, neprebijet, nenechavat podvybitou, koncit mezi 3.5-3.6 V na clanekAle rad si kazdy 2 roky poctu o tech novych nikdy nevidenych zazracich
Jenže to jsou baterie pro RC modely.Ta Tesla má jednak mnohonásobně více článků, takže ty proudy na článek nejsou tak vysoké, a jednak má také mnoho redundantních článků, takže i když baterie postupně umírá, má stále stejný výkon, dokud neumře z ničeho nic zcela. Je tam lehká podobnost s SSD.
To ovšem neznamená, že je taková konstrukce potom nějak výhodná, ekologická a levná. 😉
Ne, o tom toto vlákno ani není. Reaguji na to, jak je možné, že baterie může zvládnout tolik cyklů. Výhodnost, ekologie či cena je zcela irelevantní, i kdyby se ty baterie vyráběly ze sloních předkožek. Dovedete se bavit k tématu?
Pro vás je výhodnost, ekologie či cena ve vztahu k reálně používaným akumulátorům irelevantní a mimo téma? Hmmm....Kolik máte doma Tesel, vy musíte být velký fanda... 😀
Zato vy jste typický strawman.Není to tématem vlákna. Kdybyste četl ostatní vlákna, dokonce i v jiných příspěvcích, narazil byste na mé komentáře odpovídající na můj dotaz, a možná byste byl překvapen.Tedy; přestože máme nejspíš podobný či shodný názor, stydím se za to, že jej prezentujete tímto způsobem. Tedy nuceně a zcela nevhodně tam, kam nepatří.
A co je tématem tohoto vlákna? Zázračná baterie, u které nezáleží na tom jak je drahá, ekologická a výhodná, hlavně že "vydrží"? No, vám na tom možná nezáleží, ale každému normálnímu člověku by na tom podle mě záležet mělo. Pokud to bude celé z platiny, tak to asi moc praktické nebude, že? Já se za svůj názor nemám proč stydět, a už vůbec nevím, za co byste se měl stydět vy. Jestli ovšem za prezentaci mého názoru, tak to máte holt smůlu. 😝
Vygooglete si strawman a pak jděte vnucovat své názory někomu jinému, kdo o to pokud možno bude stát.Váš názor je vám k ničemu, pokud jej neumíte slušně odprezentovat, stejně jako nejste - li schopen slušné diskuze v případě, že o věci nerozhodujete sám. Tady to vidíte na případu, kdy se s vaším názorem shoduji, nicméně jak jsem psal, není to tématem vlákna a nemá smysl to sem tahat.Jedna ze zajímavých vlasností baterií v Teslách je právě technologické řešení její životnosti a spolehlivosti; a nejde o typ článků, jak jsem psal, klidně mohou být ze sloních předkožek. Ale o tu rendundanci na úrovni jednotlivých článků, kterých je tam spousta, a které elektronika zvládá nahrazovat. Umožňuje to tak dostat skoro každý jeden článek až k limitu jeho životnosti, a ne že baterie umře po smrti jednoho bloku, když zbytek je zdravý. Což mimochodem zlepšuje ekonomičnost, ekologičnosti i výhodnost celé věci.To, že chemická baterie je jako zdroj energie dost napytel, je věc úplně jiná, a řeště si ji klidně v této diskuzi, ale v jiném vlákně.
Já své názory nikomu nevnucuji, a určitě ne konkrétně vám, evidentně se tady každý bavíme o něčem úplně jiném. Psychologické rozbory příspěvků si nechte laskavě pro někoho, kdo o ně stojí, pokud nechápete, co se vám snažím říct, je to stejně zbytečné. Pokud nerozumíte tomu, že podle mě je takový technologický princip "zvyšování kapacity" na nic, protože je složitý a drahý, což s tím neoddělitelně souvisí, tak je zbytečné se o tom dál bavit. A o té účinnosti jsme zatím jenom slyšeli. Takže i když je to podle vás super, a baterie jste ochoten dělat i ze sloních předkožek, tak podle mě tudy cesta nevede, pořád je to špatné a drahé řešení, a rozhodně to není o nic víc ekonomické a ekologické, pokud toho dosahujete redundancí. Když s takovou baterií budete jezdit na návěsu, tak vám možná fakt vystačí po celou dobu životnosti auta, ale to není žádné optimální řešení, ale z nouze ctnost. A jestli se vztekáte, protože s vámi nesouhlasím, to už je jenom váš problém. 😝
Predpokladam ze akupack si sklada / kombinuje casti podle stavu tak aby bylo optimalni vyuziti jednotlivych clanku. Pokud ne je tezke uverit ze u zadneho clanku v jednotlivych bateriich nedojde k degradaci a serie clanku to posle do kopru.
lipo pro modely jsou honde jine baterky nez ty, co ma tesla.
Nejsou. Fakt nejsou.
to si vždycky vzpomenu jak je na tom vozový park ČR, průměrný věk skoro 16 let, prodeje nových aut kde téměř 3/4 jsou firemní zákazníci a pak to tak vypadá, jakákoliv technologická či i zákonná novinka týkající se výbavy vozidla se tu promítne až až za hodně dlouhou dobu
To buďte rád. Protože kdyby si celá ČR nakoupila Tesly s touhle novou baterií, musely by být kvůli tomu kobaltu zotročeny snad všechny děti v Africe.Kupředu levá, zpátky ni krok!
Spíš by se zavřely Dlouhé Stráně, ušetřily miliardy a ještě jako další úspora bysme nemuseli prodávat elektřinu pod cenou do zahraničí.
No, to v reálu zjistíme teprve za pár let, jestli se ty sliby opravdu podařilo splnit. Osobně o tom dost pochybuji.
"Nevím, jestli auto za rohem je červené nebo černé, ale pochybuji, že bude červené." 😀
Ta životnost stávajících baterí je dle grafu průser.
Spíš životnost těch slibovaných je zázrak...!
Kde vidíš na garfu stávající baterky? Aspoň já tam vidím životnost nových při 20°C a 40°C
Reálný průzkum mezi majiteli Tesel naštěstí ukazuje že životnost jejich baterií je na tom velice dobře.https://www.svetmobilne.cz/baterie-tesla-prekvapuji-... ...
No vida. A pak že výzkum nenalezne v Li bateriích žádné zlepšení... A podle všeho to uvedou na trh v dohledné době. Což se o HE3DA! říct nedá. Tam ani nevíme, zda to má nějaký parametry, natož aby to někdo vyzkoušel, neřku-li viděl...
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 9. 2019 04:24
U těch Elonových se to zatím také řict nedá. Praxe ukáže.
To budou používat český akumulátor HE3DA!
Ony už nějaké existují? :-O
No jistě.Jsou to takové kovové krabičky s velkými tlustými šroubovacími vývody, které mají ultimátní schopnosti. Dávají obří proudy, mají neuvěřitelnou životnost, jsou naprosto nezničitelné, rozhodně nikdy nehoří, a jejich kapacita je dechberoucí.Ale jdou na to pomalu, žádný spěch, však to není žádná megakorporace, na všechno si musí poctivě vydělat. Mají 2 vlastnoručně přestavěné elektromobily s blíže neupřesněnými vlastnostmi a pak také ukazovali, že se tou baterií dá nastartovat kamion. Což, jak jistě uznáte, je vskutku neuvěřitelné.Vypadá to, že je celý svět proti nim. Nikomu nedochází, jak skvělé baterie vyrábí, nikdo je z nějakého záhadného důvodu nechce. My tady samozřejmě víme, že za to může ropná lobby, Panasonic, Aštar Šeran a Miloš Zeman, a tak se je snažíme alespoň dotovat. Tak za třicet, padesát, sto let, tu budeme mít konečně dostupné baterie na startování kamionu.
https://www.he3da.com/... https://www.facebook.com/he3da.cz/... Revoluční české baterie už pohánějí elektromobily. A také domyhttps://www.novinky.cz/domaci/clanek/revolucni-c... ...
Číňané chtěli ukrást českou technologii pro baterie HE3DAZdroj: https://www.denik.cz/ekonomika/cinane-se-pokus... ...
To ale neodpovídá na otázku.Z předváděčky z minulého týdne jsme se dozvěděli jen to, co se dozvídáme už několik let. Tedy že je to naprosto revoluční, ve všech ohledech to překonává cokoli, co již existuje, nabourá to celý trh, a vlastně už se to i reálně používá, akorát to nikdo neviděl, nejde to koupit, a jezdí na to akorát dvě elektrovozítka po areálu a jeden kamion to má jako startovací baterii. A to přesto, že se to pořád někdo snaží ukrást.Ale to je v pohodě, protože už několik let je nám slibováno, že už zítra to změní svět.Na začátku jsem jim fandil, ale teď se mi zdá, že toho mnohem více nakecají, než ve skutečnosti vyrobí, natož pak prodají. A ne zrovna dobrý dojem na mě udělalo, když tahle společnost, která reálně ještě nemá na čem generovat výnosy, natož pak zisk, sponzorovala PotterFest. By mě docela zajímalo z čeho.
V článku na novinkách (viz výše) jsou i reálné výrobky.
No koukal jsem, co teda za výrobek to je, jaké to má parametry, kde to koupit... a nenašel.Na webu slibují spustit výrobu o Vánocích s tím, že bude mít malou kapacitu.Fakt mi přijde divné, aby firma, co zatím nemá žádný výnos, něco sponzorovala. Marketing je jasná věc, ale Potterfest?!
Pokud vydrží nová baterie tak dlouho, kdoví, jestli vydrží tak dlouho i karoserie, když spoustě zákazníků prý začíná reznout na modelu Tesla 3 neobvykle rychle? 😉
To je referenne na clanky, kdy si majitel bileho M3 stezuje na korozi na yt a probehlo to vsemy weby v cr? Jeste by se sluselo dodat, ze to auto Bylo bourane :)
2x bourané
Pri cestach do AAAcek?
Ne, jen se občas mrknu, jak postupně vyvíjí počet členů u veřejné, ale uzavřené, FB skupiny majitelů Tesly 3, kteří se zatím asi marně snaží reklamovat nekvalitní lakování a korozi - viz https://www.facebook.com/groups/359891901375063/... Na začátku srpna tam bylo něco přes 500 nespokojených majitelů, teď už je jich tam přes 1000.
To opravdu hodně znamená, když se dá koupit 1 fake FB account za dolar a půl 😃
A co to tedy podle Vás znamená? Že někdo, komu začala reznout Tesla 3 si kupuje každá měsíc pár set fake FB acountů, tzn. za poslední 2 měsíce by utratil cca 750 USD (nebo od začátku přes 1500 USD) za co vlastně? Nebo si ty fake účty kupuje někdo, kde Teslu 3 má a nerezne, a přesto se chce připojit k této hromadné stížnosti? Anebo že by chtěli reklamovat lakování stovky lidí, kteří Teslu 3 ani nemají, a proto jim nemůže ani reznout, ale zaplatí 1,5 USD je proto, aby mohli být v této skupině pod falešným účtem? 😉
Anebo si ty fake accounty za dolar a půl koupil někdo kdo nalil miliardy dolarů do shortování akcií Tesly.
Celá skupinová stížnost na špatné lakování je zde: https://nonono.com/case/tesla-group-complain... ... Je to docela dlouhá stížnost, ale uvádí se tam kromě popisu problémů, že stěžovatelé jsou fanoušci Tesly, že jsou jich už stovky a že každý, kdo má podobný problém a chtěl by se připojit k té stížnosti, tak má uvést model, jeho barvu, lokalitu, počet ujetých km, při kterých si všiml problémů, a přidat fotografie či videa. Kde by asi takové údaje a v takovém množství někdo s fake accounty vzal? Myslíte, že by ho bez toho mezi sebe do té skupiny pustili? Pokud byste měl takový problém se svou Teslou, toleroval byste v uzavřené diskuzi ty účastníky , kteří by tuto dokumentaci svých problémů nedoložili?
Autor má zřejmě poněkud potíže číst s porozuměním. Elon nic nesplnil, naopak, opět něco dalšího slíbil. Takže znovu a lépe.
a vyrobi uz niekto konecne podobnu bateriu aj pre mobily? Taku ktora by vydrzala mnoho cyklov bez poskodzovania. Vdaka.
No, o bateriích, jaké svět neviděl, je tady článek minimálně každý měsíc. V regále v obchodě jsem je ale bohužel za posledních 20 let nezahlédl...
Ono jich i spoustu je, ale prostě na spotřebku jsou drahé...
Aha, takže vlastně není, co? 😝
https://www.google.com/search... Aneb jak demagogicky ignorovat vývoj v posledních 20 letech...
On je tu jeden problém a to velikost mobilu. Pokud výrobci tlačí na co nejtenčí mobil tak na vydrž/životnost baterie jako má tesla zapomeň....V autě je totiž narozdíl od mobilu podstatně víc prostoru takže se tam vleze chlazení/zahřívání atd...A to nemluvím o tom že průměrná morální životnost mobilu je 1-2 roky, takže se to nevyplatí...
Kolikrat si menil baterii v mobilu?
Třeba já za posledních 20 let poměrně dostkrát. Když to šlo. 😉
😀 😀 😀
My co nemame iPhone s baterkou problem nemame.B-]
Kvůli 20% obsahu kobaltu tato technologie nedává moc smysl. Kobalt je jednoznačně nejdražší prvek v celé baterie a také nejhůř dostupný. Pro srovnání baterie vozu Tesla 3 obsahují kobaltu pouze 2.8%.Tento objev chápu jako start výzkumu v technologii výdrže baterie neplánovaný pro masovou výrobu. Případně jako součást auta Tesla "taxi edition". Standardní model by to zbytečně prodražilo.
jj slibotechna Musk kdysi dokonce tvrdil že v dalších generacích baterií kobalt nebude vůbec.
Kobalt stojíi dnes 17usd/lb, to je při 20% obsahu baterie a hmotnosti baterie cca 500 kg (85kWh) zhruba kobaltu za 88 000 Kč
NCM je jen část baterie, dále je tam Lithium, uhlík, chlazení. 500 Kg je celá baterie včetně plastů atd...Zhruba platí, že 1kWh = 1 kg NCMTakže v 85 kWh NCM 523 je:42,5 kg Ni ...15 tis Kč17 kg Co ... 17 tis Kč25,5 kg Mn ... 2 tis KčTakže celkem kovy v baterii NMC 523 cca 35 tis Kč. + samozřejmě Lithium, obaly, chlazení, apod...
Se mi zdá, že jste z nějak levného kraje... 😉
Jedná se jen o cenu kovů na katodě. Použity jsou aktuální ceny na burze.
Katoda tvoří jen část baterie. 20 % je kobaltu v katodě, ne celé baterii. Více v rozboru od jirkajiri v odpovědi výše.
Mne sa zdalo, ze tohto-mesacny clanok o novej super technologii nabijacich bateriek sme uz absolvovali.
Podle článku nesplnil další slib, ale naopak učinil další slib.Zda tato senzační baterie bude fungovat v praxi se teprve ukáže, jen aby na životnost pak nemělo vliv, pokud se baterie moc vybije, moc nabije, dosáhne vysoké/nízké teploty...
Faktorů ovlivňujících životnost baterie může být více. Tato baterie by měla vydržet 4500 cyklů. (1.6 mil/350)Píšou 25 let, ale jak nasimulují 25 let opravdu netuším, když baterie se opotřebuje i jen časem.
Li-ion baterie se opotrebovavaji casem tim vic, cim vic jsou nabity nebo vybity. Proto Tesly standardne nabijej jen na 90% dostupny kapacity (Podobnou funcionalitu maj treba notebooky Asus a Lenovo). Tim se zivotnost baterii prodluzuje nasobne. Samozrejme pokud clovek jezdi denne jen par desitek km a tak baterii nabiji treba jen na 70%, tak nestarne skoro vubec...
Nyní se spíše začínají vyrábět NMC 811, které mají vyšší kapacitu. NMC532 je již zastaralý typ. Mimochodem v článku je jednou NMC523 a potom NMC532.Nicméně pokud se jim podařilo NMC532 s takovou výdrží, tak klobouk dolů.
muzu se zeptat, odkud vite, ze nove clanky budou NMC523 ? Dekuji za info
V článku je to několikrát zmíněno.
Takovych akumulatoru tu uz mame tolik, kdy vylepsili vyrazne jeden parametr, ale stejne vyrazne ubrali jinde, ze bych to nenazval zadnym uspechem. Pro me zatim vede ten akumulator jak vylepsili energetickou hustotu a mel dobrou zivotnost, ale pomalu se dobijel, tam je to resitelne, ale pokud nemaji vysokou energetickou hustotu coz je naprosty zaklad az pak se ladi zivotnost, tak je tahle baterie naprosty propadak.
Super, čili vydrží víc, akorát to má na svůj objem ještě menší kapacitu než ty stávající? Hm.
Ano, když tam budou všechny články pro jistotu dvakrát, tak to zase taková sláva nebude...
Je to do auta, takže větší objem až takovej problém nebude. Nezapomeň že díky absenci spalovacího motoru atd... mají elektromobily podstatně víc volného prostoru než srovnatelná klasická auta.
Jasně, takže taková půltunová baterka, navíc dle specifikací větší než ta původní, se tam ztratí jako nic...Kam vy na ty vtipy jenom chodíte... 😀😀😀
Robo-taxi. Není k tomu náhodou potřeba autonomní řízení???
Je... Asi viac, ako baterky 😀
Nikoliv. Autonomní taxi je v nedohlednu. Řízení taxi bude outsourcováno do Indie.
Najde se někdo, kdo tomu věří? Té termínové slibotechně? 😀
me se vzdy nejvic libi kdyz nekdo jehoz nejvetsim uspechem je napsat prispevek na bulvarni web urazi lidi jako je treba elon musk 😀
no jo.. delat ze sebe proroka a vseznalka je trendem dnesni doby. Kazdej je chytrej jak radio, ale vysledky maji jen ti kteri neco oprvdu delaji a ne ti kteri vsechno vedi predem a proto se radsi do niceho nepustej.
Tohle bych mu asi i věřil, že to za daných podmínek zhruba tolik vydrží. Problém vidím v těch daných podmínkách. 20°C je fajn v laboratoři, ale v běžném životě, kdy v létě to jde ve stínu dost přes 30°C a v zimě pro z měnu k -20°C? V tom létě ovšem málo kdo parkuje ve stínu, takže ještě větší záhul a to jsou země, kde jsou na tom ještě hůř.Už při 40°C je v tom grafu z 25 let jen 10.
ale tak stale je to posun oproti starym bateriam pri 40°C
Muze mi nekdo prosim fundovane jak ohrat ci ochladit 750 kg baterii, bez toho aby ona mela jeste nejakou stavu na vyjeti z garaze? Pri merne tepelne kapacite rekneme tomu 600 Ws kg-1 K-1, coz je brano jako nizsi hodnota vzhledem ke slozeni aku?
Co takhle si precist ten clanek? Tesla auta maj vodni chlazeni/vyhrejvani baterii, takze tech 20 stupnu maj behem par minut. Proste s tim v zime budes muset vyjet pomalu nez se to zahreje uplne stejne jako u spalovaku se studenym motorem...
Co ti pomůže vodní chlazení, když je venku 40°? Pokud tam do toho nezamontuješ kompresor a nebudeš tu vodu dál chladit, tak se nedostaneš pod okolní teplotu. Tohle je zrovna ovšem energeticky značně náročné, takže si budeš vybíjet baterie.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.