Sociální sítě | Elon Musk

Elon Musk smazal SpaceX a Teslu s miliony fanoušků z Facebooku. Proč?

Po textové přestřelce na Twitteru a opakovaných výzvách některých příznivců se Elon Musk rozhodl, že smaže facebookové stránky svých firem Tesla, SpaceX a SolarCity. Přitom měly miliony fanoušků a s tím související vysokou marketingovou hodnotu.

Rozhodnutí souvisí s britskou kauzou kolem společností Cambridge Analytica, o které se tento týden provalilo, že skrze aplikace „vysosávala“ data uživatelů z Facebooku a následně je zneužívala na zakázky k ovlivňování voleb v několika zemích, mimo jiné i v Česku.

Ačkoli se Facebook přímo neprovinil tím, že by data poskytoval přímo, za zneužití mezer v systému nastavení přístupu k informacím nyní pyká. Hodnota firmy během týdne spadla o 60 % 15 %, ředitel Mark Zuckerberg se osobně musel omlouvat a na firmu míří řada žalob.

V důsledku tohoto skandálu vzniklo na internetu hnutí #DeleteFacebook, které vyzývá, aby lidé sociální sít přestali používat, protože „toho není hodná“. A tohoto hnutí se účastní i spoluzakladatel WhatsAppu Brian Acton, který napsal: „Je čas. Smažte Facebook.“:

Elon Musk za dva dny reagoval otázkou „Co je to Facebook?“. Odpověděl mu fanoušek: „Jestli jsi chlap, smaž facebookovou stránku SpaceX“. Elon pokračoval: „Ani jsem si neuvědomil, že nějakou máme. Jdu na to.“

Těžko říct, jestli Musk soucítil se snahou potrestat Facebook nebo se jen nechal vyhecovat; z diskuze to vypadá spíš na to druhé. Pokud ale nyní na Facebooku vyhledáte stránky Space X, Tesly nebo SolarCity, tak se ve výpisu hledání ještě objeví, ale po kliknutí zjistíte, že stránka již neexistuje. Na Instagramu, který rovněž patří Facebooku, účty firem pořád existují.

Co je nového ve světě firem Elona Muska?

Diskuze (45) Další článek: Unikátní zákrok by mohl představovat konec jedné z nejběžnějších forem slepoty

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,