samozřejmě má pravdu, létající auta jsou dokonalá hloupost už jen z pohledu efektivity provoz a náročnosti na pohonné hmoty, mnohem levnější vždy bude šoupat vozítko po nějaké koleji s co nejmenším třením než se jej snažit vrtulemi vyhnat do výšky ... bezpečnostní otázky jsou taky pádný argument ale myslím že svět spíš slyší na ty ekonomické a tady je naprosto jasná stopka pro létající osobní auta 🙂 a jasná zelená pro budoucí auta na kolejích v budoucnosti možní i ve vakuových tunelech ... což je ve zkratce Muskův záměr ... v tomhle je jeho vize naprosto správná.
Nejdřív zkus udělat aspoň jednu věc pořádně, ty fušére.😀😀https://autobible.euro.cz/tesla-model-3-schytala-od... ...
promluvil člověk o jehož dozajista správně provedené věci svět nejeví sebemenší zájem 😁
kritizovat podobným způsobem člověka který toho tolik dokázal z pozice užvaněné nuly je laciné a trapné.
Kde je Dolph? Nestalo se mu neco?
Tak mě bylo hned tady na začátku jasné, že je Elon úplně blbej a nemá to vůbec domyšlený. Asi nezná Živě a zdejší geniální diskutéry, jinak by to totiž dělal všechno úplně jinak. Jen nechápu, kde sebral ty miliardy dolarů a proč je nemají ti chytří diskutéři zde. Nad tím se budu muset ještě zamyslet.
Očivdně nemá, když mi na otočení té jeho pohádky na hlavu stačily dva číselné údaje - kapacita metra v Praze a kapacita jeho kapsle.
Tak jasně, až si přečte tvůj příspěvek, tak místo kapsle bude stavět metro. O metru toho ještě moc neví, protože tam, kde bydlí není.
Očividně by pro něj bylo překvapením, kdyby se sebral, letěl do Tokia a tam našel funkční metro na tektonicky mnohem aktivnějším podloží než Los Angels.
Spíše jsi nepochopil.
tie kapsule by mohli byt skor alternativa k taxi, nez metru
Né každý má žaludek na to, lhát investorům. Nejvíce je to vidět u neziskovek a u firem, které pouze pálí peníze. Další na řadě jsou velké akciovky, které lžou o tom, kolik vydělají, i kdyby to mělo být rozprodáváním vlastního majetku. Proto máme vyšlechtěné lháře - ekonomy. Bohužel i někteří "inženýři" už k tomu také sklouzávají.
Je rozdíl mezi neziskovkou a tím soupeřit na trhu s ostaními. A u akciovech si stačí přečíst roční zprávu, všechny informace tam máte napsané, tak tam jasně uvidíte, kde ty peníze vzali.
Koukám, že toho hodně víte o takových pojmech jako je provozní zisk/ztráta a pokud se jedná o velké korporace, tak IFRS obecně. Ono z těch qartálních a výročních zpráv, které takové firmy musí dělat, jde vyčíst hodně.
Praha, Metro, Linka B má přepravní kapacitu 21000 osob / hod ve špičce. Tzn, že pokud se do jedné kapsle vejde 16 lidí tak k dosažení stejné přepravní kapacity ve špičce by bylo potřeba, aby se na jedné stanici vyměnilo 1313 těchto kapslí za hodinu. To je jedna za 2,7 sekundy.Navíc musíme uvážit, že tam je výtah, který kapsli táhne nad zem a pod zem. Řekněme, že výtahu trvá dostat kapsli nahoru 10 sekund. Dejme 15 sekund na výstup nástup a 10 sekund zpět pod zem = 35 sekund na kapsli ve stanici, což je 103 kapslí za hodinu, což je 1648 lidí maximální propustnost stanice.Kapacita: https://cs.wikipedia.org/wiki/Metro_v_Praze... Nyní se můžeme ptát dále. Což když bude chtít více než 1648 lidí za hodinu vystoupit na stanici X? Vznikne zácpa. Pod zemí. Tudíž problém se zácpami nevyřešil, jenom ho přesunul z povrchu pod zem.
Si o tom něco přečtěte. On nechce nahradit metro, on chce přepravu z bodu do bodu. Ne jako metro. Prostě z pošty přímo před práci například. Tzn několikanásobně hustší síť jak metro.
Já jsem to četl, a proto to nedává smysl. S jeho nápadem potřebuje mnohem hustší síť tunelů než metro, které s sebou nese mnohem větší investici na vybudování i násobně větší náklady na údržbu, při mnohem nižší propustnosti. Nehledě na to, že stale platí, že pokud bude chtít nadkritkcé množství osob do stanice X, dojde k zácpě pod zemí.
Ano, potřebuje mnohem hustší síť tunelů a proto pracuje na způsobu jak radikálně zrychlit a zlevnit ražbu tunelů. Zatímco taková linka metra se může v našich podmínkách stavět klidně 10 a více let a bude stát bambilion korun, tak Musk plánuje stavět trasu pár týdnů/měsíců za zlomek nákladů.
1) Tunel po dokončení stavby bude udržovat kdo? Ono to totiž stojí peníze.2) Náklady na samotný provoz nejsou zanedbatelné. Tunel musíte větrat (CO2, Radon), musíte tam napájet a udržovat zabezpečení. To vás stojí peníze.3) Náklady na oba dva předchozí body se budou zvětšovat s délkou tunelu. Tzn. běžné metro o délce 20km je bude mít řádově menší než Muskova 3D síť o délce 200km.4)Důvod proč postavit něco v ČR je problém, je primárně kvůli výkupu pozemků, nikoliv kvůli rychlosti stavby samotné. Takže vrtat může tak rychle jako ježek Sonic utíkat, narazí ovšem na problémy s pozemky, jako všichni ostatní.
1) ten kdo ho bude provozovat.2) vzhledem ke konceptu asi nebude potreba metro vetrat, pokud to tedy nebude legislativne dano.3) nic netreba dodavat4) musk nepotrebuje vykupovat pozemky. Protoze mu na "stanici" staci v podstate misto o velikosti parkovaciho mista, tak to pujde preci jen lepe nez vykupovat pozemky pro obrovska nastupiste a nekolik vychodu metra.To je zas mentalita proc to nikdy nepujde... podobny kecy jsem cetl pred 10 lety o pristavani raket. Nejlepsi bylo povidani od "odborniku" z ULA jak je to fyzikalne nemozny...
Prece to musi splnovat i nejake bezpecnostni normy. Co kdyz se uprostred tunelu stane havarie - neco se poroucha, zacne horet, apod. Takze ty normy to bude muset splnovat, ne ze by to neslo, ale asi se to hodne prodrazi. V letectvi nemuzete nic provozovat, co nesplnuje prisne normy a jen certifikace je nesmirne draha (nebavim se o UL). Takze sice mensi sci-fi nez lety na Mars a elektro pohon v letectvi, ale prece....
Samozrejme dyt to i pisu, ze musi, ale je to trochu jiny zpusob jak metro. Na co odvetravani cele tunely, kdyz nastupujete na ulici a vystupujete taky tam? A celou dobu jste v hermeticky uzavrenem vozidle. Na co pak odvetravat? Nebylo by lepsi mit 16 nadob s kyslikem v kazdem vozidle? V metru toto nelze realizovat, ale tady treba ano. Pokud je legislativa, ze kazdy tunel se musi odvetravat, tak to nepujde jinak nez jak to slo do ted. Nevim jak to maji udelane, ale urcite to maji nejako vyresene.Ale rikat ze neco nejde a nepujde, jen proto, ze se to delalo x let tak je proste nesmysl.
16 nádob s kyslíkem v každém vozidle 😀 Vy si normálně děláte ze mě srandu. S nádrží CNG v autě nesmíte do podzemního parkoviště a tady narvete 16 nádrží s kyslíkem do každé kapsle. Nemají nic nijak udělané, všechno je to jenom myšlenka na papíře na nalákání investorů. A kritika je potřeba. Je to součást vědecké metody. Pokud se nějaká myšlenka rozpadne už ve fáze jednoduché kritiky, není hodna ověřování, natož realizace.
A dochází ti třeba že stanic budou stovky ne li tísíce a každá stanice bude zároveň výdušná jáma? Auta v tunelech nepojedou vlastní silou. Nepotřebují odvětrávat CO2. Stačí normálně udržovat dychatelný vzduch.
1) Jistě, proto si to musí započítat do nákladů a toto je obrovské mínus. Je to jako si koupit auto na letecký benzín. Výrobce sice nemusí 2) CO2 je těžký plyn, vydechují ho lidé. Pokud větrat nebudete, všichni se ve spodních patrech udusí. Radon je plyn co vzniká rozpadem radioaktivních prvků v původě a kumuluje se v podzemních prostorech. Způsobuje rakovinu plic. Musí se větrat, stejně jako se větrá metro v Praze4) Jenom díra v zemi to jistě nebude, protože potřebujete záložní vstup do stanice kvůli servisu, dále potřebujete pozemky pro vzduchtechniku, výdechy vzuchotechinky a pozemky pro stavbu řídících/bezpečnostních center. Dále potřebujete pozemky pro stavbu měničů elektrického napětí z povrchové sítě na napětí, které používá samotný podzemní systém a potřebujete pozemky pro servisní přístupy do tunelů. Potřebujete také pozemky pro depo, kde budete mít zaparkované kapsle a kde budete dělat jejich servis.
Ha s tím autem na letecký benzín - výrobce sice nemusí dodávat letecký benzín, ale jeho cena bude pro uživatele natolik neúnosná, že se mu to auto nikdy nevyplatí provozovat a proto si auto na letecký benzín nekoupí.
No vida, je to tady. Hyperloop asi nebude možné realizovat, tak je tady pomalejší alternativa. Rychlosti přes 240 km/h nicméně umí už pár desítek let i vlaky. Az tohle Musk zjistí, tak se dostaneme na klasické metro...
Vida, je to tady. Zase vocas, kterej čte jen nadpis a rovnou diskutuje.Musk počítá s pomalejší verzí pouze pro kratší vzdálenosti, kde vysoká rychlost nedává smysl. Mimo jiné proto, že budeš mít síť mnoha zastávek, ale taky proto, že než bys nabral plnou rychlost, už bys musel začít brzdit.Takže jo, Musk vlastně vymejšlí hi-tech metro.
však vlaky jsou základem muskova hyperloopu, vylepšil je o vakuové prostředí díky kterému nemusí řešit problémy a aerodinamikou a mility rychlosti značně stoupnou ... musk si velmi dobře uvědomuje přednosti kolejové dopravy s minimálním třením proti silničním a chápe i přednosti pohybu v řídké atmosféře, jeho myšlenka hyperloopu je prostě to jenom zhloubit dohromady a vlaky posunout díky vakuu o další evoluční stupeň.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.