Waymo už spustilo provoz autonomních vozidel a Tesla se k tomu postupnými kroky chystá také. S tím jak budou vozidla umět řídit bez lidského řidiče, ale nastává několik nových problémů, které se netýkají samotné jízdy.
Elon Musk totiž na otázku nebezpečí autonomních vozidel odpověděl, že to největší riziko je hacknutí celé platformy, která ovládá všechny připojené vozy. V budoucnu se totiž nepočítá jen s tím, že byste vlastnili autonomní auto jako spíš to, že budou existovat velké platformy ve stylu Uberu a Waymo, které budou za velmi nízký poplatek zajišťovat autonomní převoz.
Pokud by případný hacker či hackerská skupina získala nějakou absolutní moc na serverech, mohla být dát vozidlům příkaz, aby jela někam úplně jinam, než byl původní plán, zastavila, zablokovala provoz nebo prováděla ještě daleko nebezpečnější věci.
Podle Elona Muska je tak s tímto nutné už předem počítat a stavět platformu tak, aby nebylo možné ovládnout celou flotilu autonomních vozů, respektive minimalizovat možnost tak, aby to bylo skoro nemožné.
Červené tlačítko do každého roboauta
Zároveň je nutné do takových automobilů budoucnosti, které pochopitelně nebudou mít už ani volant, zabudovat bezpečnostní tlačítko, které umožní pasažérovi zastavit vozidlo nezávisle na funkčnosti a běhu softwaru či hardwaru. Musí se jednat doslova o fyzickou možnost zastavení, které bude nad vším ostatním a odpojí i mobilní připojení vozidla k internetu a případným ovládacím serverům.
Tesla používá několik úrovní zabezpečení, takže například i když se hacker dostane do vozidla, samotný motor má specializované oddělené šifrování a stejně tak i brzda.