Waymo spustilo své autonomní taxi. Prozatím je ale služba omezená na pár stovek uživatelů a za volantem bude dohlížet osoba z Wayma.

Waymo spustilo své autonomní taxi. Prozatím je ale služba omezená na pár stovek uživatelů a za volantem bude dohlížet osoba z Wayma.

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Nabíjecí stanice Tesla

Nabíjecí stanice Tesla

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Uvedení Tesla Model 3

Uvedení Tesla Model 3

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Maximální rychlost je někde nad 400 km/h. 

Maximální rychlost je někde nad 400 km/h. 

Přestože je auto kompaktní, vešla se do něj 200 kWh baterie a v běžném provozu nabídne dojezd 1000 km!

Přestože je auto kompaktní, vešla se do něj 200 kWh baterie a v běžném provozu nabídne dojezd 1000 km!

Jízdní vlastnosti by přitom měly být velmi dobré, třeba už jen proto, že akumulátory v podlaze významně sníží těžiště automobilu. 

Jízdní vlastnosti by přitom měly být velmi dobré, třeba už jen proto, že akumulátory v podlaze významně sníží těžiště automobilu. 

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi. 

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi. 

Prodeje se ale rozběhnou až v roce 2020

Prodeje se ale rozběhnou až v roce 2020

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model Y

Tesla Model Y

Tesla Supercharger

Tesla Supercharger

Výroba elektromobilu Tesla

Výroba elektromobilu Tesla

Tesla

Tesla

Interiér Tesly

Interiér Tesly

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica
Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica
Tesla Model 3
Tesla Model 3
52
Fotogalerie

Elon Musk: největší hrozbou pro autonomní vozidla je hacknutí celé flotily

Waymo už spustilo provoz autonomních vozidel a Tesla se k tomu postupnými kroky chystá také. S tím jak budou vozidla umět řídit bez lidského řidiče, ale nastává několik nových problémů, které se netýkají samotné jízdy.

Elon Musk totiž na otázku nebezpečí autonomních vozidel odpověděl, že to největší riziko je hacknutí celé platformy, která ovládá všechny připojené vozy. V budoucnu se totiž nepočítá jen s tím, že byste vlastnili autonomní auto jako spíš to, že budou existovat velké platformy ve stylu Uberu a Waymo, které budou za velmi nízký poplatek zajišťovat autonomní převoz.

Pokud by případný hacker či hackerská skupina získala nějakou absolutní moc na serverech, mohla být dát vozidlům příkaz, aby jela někam úplně jinam, než byl původní plán, zastavila, zablokovala provoz nebo prováděla ještě daleko nebezpečnější věci.

Podle Elona Muska je tak s tímto nutné už předem počítat a stavět platformu tak, aby nebylo možné ovládnout celou flotilu autonomních vozů, respektive minimalizovat možnost tak, aby to bylo skoro nemožné.

Červené tlačítko do každého roboauta

Zároveň je nutné do takových automobilů budoucnosti, které pochopitelně nebudou mít už ani volant, zabudovat bezpečnostní tlačítko, které umožní pasažérovi zastavit vozidlo nezávisle na funkčnosti a běhu softwaru či hardwaru. Musí se jednat doslova o fyzickou možnost zastavení, které bude nad vším ostatním a odpojí i mobilní připojení vozidla k internetu a případným ovládacím serverům.

Tesla používá několik úrovní zabezpečení, takže například i když se hacker dostane do vozidla, samotný motor má specializované oddělené šifrování a stejně tak i brzda.

Určitě si přečtěte

Články odjinud