Od hyperloopu k metru... 😀https://www.youtube.com/watch...
Fandím mu s elektromobily, s raketami, Hyperloopem, vrtáním, ... Prostě mám rád nějaký pokrok a nestačí mně znalecké úsudky šéfů IBM, kteří si mysleli, že na světě bude potřeba jen 5 počítačů. Má toho rozdělaného hodně a jediné, co tam z mého pohledu chybí, je VTOL, ale tomu on zase moc nevěří ... Dokonalý není nikdo. 🙂 V podstatě mě baví, když slyším, jak něco nejde a jemu se to podaří. No a minimálně přistání prvního stupně Falconu je již běžnou realitou, a to i na houpající se plošině na moři, a kolik chytrých vědělo, že se to nepodaří, že je to nesmysl. Takže proč by nemohl mít už promyšleno, jak bude vypadat infrastruktura kolem tunelů? Snílek je, ale blábolící blázen, který neví co dělá, to taky není.No a co se týče těch kolon u výtahů ... Myslím, že taková věc se dá celkem jednoduše nasimulovat. Charakter dopravy osobními auty není problém zjistit. Velké procento aut z místa A odjíždí pryč z města a bude to i opačně. Jenže taková auta než vyjedou z města, tak prudí na každé křižovatce po cestě. Pokud odjede tunelem, pak je od něj trvale pokoj. Zácpy nejsou způsobeny tím, že je ve městě 3x tolik aut, k zácpám dojde i při nárůstu provozu o 10%. Jednoduše řečeno - křižovatka má propustnost 20 aut na jednu zelenou, ale jakmile tam přijede 22 na každou zelenou, pak dvě auta musí počkat na následující zelenou, jenže při tom čekání přijede dalších 22 aut, takže dohromady 24. Blikne zelená a projede 20 aut a na další zelenou zůstanou čekat 4 auta, atd. Za půl hodiny máte neprůjezdnou ulici, čtvrt, město, protože to zatížení prorůstá dál. Takže kdyby těch 10% provozu zmizelo tím, že auto směřující mimo město přijede k nejbližšímu výtahu, který má tunel zhruba požadovaným směrem, pak si troufnu tvrdit, že by to ten efekt mohlo přinést.
Souhlasím s vámi, ale bacha s tou aritmetikou ohledně provozu. Jasně, čím méně aut bude, tím lépe, ale je to taky hodně o plynulosti a rychlosti. Jakmile vám vznikne kolona, je daleko těžší, ji rozbít, a provoz musí klesnout třeba na polovinu, než byl stav před kolonou, aby začala ubývat.
Jste demagog. Já jsem kupříkladu vždycky věřil, že SpaceX přistání prvního stupně zvládne. To co jsem vždy zpochybňoval bylo proklamované natankování prvního stupně po přistání, přelet na pevninu, namontování dalšího nákladu a start za pár milionů dolarů. Realita však ukázala že bez pořádné revize a repase prvního stupně to nepůjde, zákazníci nechtějí riskovat zničení drahocenného nákladu a revoluce v levném a rychlém vynášení nákladů do vesmíru se minimálně odkládá do doby, než začne na tomto poli fungovat konkurenční boj, jako například v letecké dopravě.
Já jsem taky generál. Po každé bitvě.
Jen ohledně IBM a pěti počítačů. To je taky taková fáma jako s 640 kB.To, co tehdejší šéf říkal bylo, že na trhu nevidí uplatnění pro více než pět počítačů. Což měl ale z tehdejšího pohledu naprostou pravdu - nikdo si neuměl představit, co se s takovým počítačem dá udělat, bylo to jen pár lidí, kteří představu měli a byli na takových místech, aby dokázali prosadit nákup něčeho tak šíleně drahého. Prostě koupit si něco za desítky milionů dolarů, pro co nemám vůbec využití, to fakt udělá jen málokdo.My se na to díváme z pohledu, kdy už se počítače dávno prosadily, jenže tehdy ta situace byla úplně jiná. Je to jako s nástupem mobilních telefonů, kdy nebyla infrastruktura, přístroje byly neskutečně drahé, lidé byli zvyklí na pevné linky - také spousta lidí pochybovala o budoucnosti takové technologie.
Hej, a kde je ta slibovaná fotka? Vidím jen staré obrázky z prezentací, nebo vytípané z již dříve zveřejněných videí, ale tu fotku ne.
Opravdu vypadla, už je zpět. Děkujeme za upozornění.
Koncept je zajímavý, ale pořád netuším, jak chtějí vyřešit svižné odbavování výtahu, aby se najížděním na něj nevytvořily ještě větší fronty, než kterým chce zabránit. Ale Musk dokáže zaměstnávat celkem schopné inženýry, tak třeba se koncept ukáže jako funkční řešení.
Hlavně Musk jede. V ČR nemám šanci v srpnu si požádat o povolení o další 3km tunelu a v listopadu začít kopat. Možná v listopadu 2055.Když učil přistávat rakety na zadek, taky se mu celej svět smál, že je to nesmysl. Jenže on to dneska už reálně umí, a dokáže tak transport na libovolný místo Země za 90 minut.Jestli přijde problém s výtahy, frontami, whatever, je to pořád řešitelné. Dokud se do toho nezačne motat stát, tak Elen bude mít výsledky.Fakt, zkuste někdy takový projekt rozjet v ČR. Jen získat plátcovství DPH u nově vzniklé společnosti nám trvalo 11 měsíců. Něco tak bezprecedentního, jako je soukromý tunel pod městem, by tu neprošlo nikdy.
no ja jsem jen zvedavej jak vyresil zacpu na cilovem miste kdyz se auto z rampy nebude moct dal ani pohnout pripadne to dalsi a dole se bude tvorit fronta
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.