Lidé v tuzemsku ve věku od 16 let loni s úřady interagovali přes internet ve 46 % případů. Sem ale spadá i pouhé vyhledávání informací na webu, které bylo nejčastější digitální aktivitou ve vztahu s úřady (činilo tak necelých 42 % lidí). V rámci komunikace s úřady online vyplnilo a odeslalo formulář 23 % Čechů a Češek. Uvádí to Český statistický úřad.
Když se zaměříme na veřejnou správu jako celek, tak při jednání se všemi institucemi internet využilo 63 % lidí. Formuláře online vyplnilo a odeslalo 48 % jedinců. Jedná se o necelý dvojnásobek oproti předcházejícímu období.
V roce 2020 totiž tuzemské obyvatelstvo formuláře při komunikaci s veřejnou správou online vyplnilo a odeslalo je ve 27 % případů. Ve věkové kategorii 16–74 let se Česko nachází nad průměrem eurounijní sedmadvacítky jak v otázce online interakce s veřejnou správou, tak v otázce vyplňování formulářů online.
Loni se rozšiřoval Portál občana, byť stále nabízel málo funkcí s tím, že se stav pozvolna lepší. Uživatelská základna se ze 72 tisíc rozšířila na 324 tisíc registrovaných účtů. Elektronických podání přes Portál bylo 109 tisíc oproti 28 tisícům v předchozím roce.
Datových schránek bylo ke konci loňského roku dohromady založeno 1,4 milionu a počet transakcí přes ně během loňska překročil hranici 121 milionů. O rok dříve přes Schránky proběhlo zhruba 112 milionů transakcí.
Zdroje: Informační společnost v číslech 2022 via tisková zpráva ČSÚ