Elektromobily a fotovoltaika. Úplně zadarmo jezdit nebudete, ale FVE a auto je nejlepší kombinace

Snem každého motoristy je jezdit zadarmo. Víme, že to v důsledku zcela nelze, místo tankování drahého benzínu či nafty ale můžete do auta ládovat elektřinu vyrobenou na vlastní střeše. Jak to funguje v praxi a jaká jsou úskalí?

úvodním článku jsme nastínili výpočet návratnosti nemalé investice do fotovoltaické elektrárny na vlastní střeše. Zde je myšlenka prostá: šetříte tím, že neplatíte dodavateli za energii. V dnešní turbulentní době a rostoucích cen je těžké stanovit nějakou průměrnou cenu 1 kWh elektrické energie, pro účely článku to ale může být 5–7 Kč. V úvodním článku jsme také brali jako typickou FVE s výkonem 5 kWp, která zhruba od března do září dokáže vyrobit v průměru 20 kWh elektrické energie každý den. To znamená, že vaše denní úspora bude činit zhruba 140 Kč.

Mějme elektrické auto, které pro ujetí 100 km potřebuje právě okolo 20 kWh elektrické energie. Běžné auto spotřebuje na 100 km obvykle 6–8 litrů paliva, což odpovídá částce 260–350 Kč.

 

Energie vyrobená za rok fotovoltaickou elektrárnou o výkonu 5 kWp může běžnému elektromobilu stačit na ujetí až 20 000 km

Ze srovnání vyplývá, že pokud zvolíte jízdu elektromobilem za energii vyrobenou na vlastní střeše, tak ušetříte zhruba dvakrát víc, než když tuto energii využijete na potřeby domu, ale pojedete tradičním autem. Velmi zjednodušeně řečeno se vám investice do FVE může vrátit díky elektromobilu (nebo plug-in hybridu) dvakrát rychleji: zůstanou vám v kapse peníze, které byste nechali u čerpacích stanic.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně
Váš názor Další článek: Nový Outlook už není mýtus. Chlubí se čistým designem a spoustou funkcí z webu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,