Jozef Kostelansky
Jozef Kostelansky
3. 6. 2023 • 13:08

Říkám a píšu to již několik let: zákaz spalovacích motorů po roce 2035 je zbytečný - tehdy budou spalováky užívat jen socky... Spalováky budou asi tak moderní jako tlačitkové mobily nebo parní lokomotivy. Jako retro dobrý, ale pro běžné užívání k ničemu.

Martin Jeřábek (panrt321)
28. 4. 2023 • 21:17

Elektrodebilita 😃

woro
27. 4. 2023 • 13:40

Zaujimalo by ma, ci vsetky tie baterky pre europsky trh budu vyrabat len v Cine. USA ma v plane pokryt 30% baterii domacou vyrobou, co nie je vela.

Názor byl 1× upraven, naposled 27. 4. 2023 14:06

endemit
26. 4. 2023 • 17:11

A kde je Tesla?

M0RGAN
25. 4. 2023 • 15:06

I v době, kdy už lidstvo bude rutinně kolonizovat měsíce Sluneční soustavy, tak Češi budou dál platit korunou v hotovosti a za vrchol lidského pokroku považovat nafťák s vymontovaným filtrem pevných částic.

zivyk
25. 4. 2023 • 10:55

Pozrel som ceny aut a rozdiel hybrid vs benzin nie je maly, vlastne celkom dost velky.
Pozrel som do penazenky....

Nový Eliáš
25. 4. 2023 • 10:15

A jak chce EU do roku 2035 zajistit dostatek elektřiny? To se neví. Na tohle hipsterský heterobuzny nemyslí.

mepp
25. 4. 2023 • 10:00

Z přehledu je zajímavých několik věcí....1, elektrika zjevně pojede hlavně v Evropě. Drtivá většina asijských automobilek si nechává otevřená vrátka pro hybridy nebo i úsporné spalovací motory
2, čínských automobilek je fakt hodně a zjevně budou brzy nepříjemnou konkurencí pro ostatní
3, po dlouhých letech kdo číňani kopírovali ostatní, bychom mohli na oplátku z toho vytěžit něco i my. Oni jsou v elektrifikaci zjevně napřed a díky mnoha společným podnikům by know how i putovat obráceným směrem. A mám dojem, že zrovna WV z toho už dneš těží.
4, číňani zjevně hodně věří vodíku, respektive palivovým článkům.

Názor byl 1× upraven, naposled 25. 4. 2023 10:03

Vladimír Malý
25. 4. 2023 • 9:02

No, těším se na ty elektrické autobusy v dálkové dopravě.

Katikakus
Katikakus
25. 4. 2023 • 8:51

Dnes je už i těm největším "optimistům" z řad zelených ideologů jasné, že žádný masivní přechod na baterii elektromobilitu se nekoná a konat nebude. Věří tomu už jenom naprostí idioti z řad zfanatizovaných olizovačů Elonova anusu. ICE auta ti s námi budou i po 2035. A budou tu také další alternativy. Zelení politici v EU jsou na ústupu, lidé začínají, že nás ženou do prdele a že vynucenou neekologickou a nesmyslnou bateriovou budoucnost prostě nechceme. BEV byl, je a vždy bude ekologický, ekonomický i technologický nesmysl.

Hlinda
Hlinda
24. 4. 2023 • 21:39

Hmmmm, zajímavé. A co elektrárny? Elektřiny je tak akorát. A jeste nabijet miliony a miliony aut.
Co nabijeni u panelaku?

Tojevono
24. 4. 2023 • 20:04

Němec zaplatí za ID.4 33 585 (po dotacích)
Měním koment po projití ceníku volkswagen.deID.4 již od 40335.
Tedy v Německu zaplatí po odečtení dotací 33 585 za ID.4.
Pokud poroste produkce EV, cena musí jít níže k 30 000.

Názor byl 2× upraven, naposled 24. 4. 2023 22:24

Samanthea
24. 4. 2023 • 18:29

Udělám všechno pro to, abych se autíčkům na baterky vyhnula. Nejsem proti konci spalováků, ale chci alternativu, což autíčka na baterky nejsou. Alternativa totiž znamená, že náhrada je stejná nebo lepší jako to, co má nahradit. A autíčka na baterky jsou ve všem horší - větší, těžší, dražší, s menším dojezdem, extrémně dlouhou dobou dobíjení (jsem ochotná akceptovat 10 minut maximálně a to jen pro začátek), výdrž jako u spalováku (moje auto pro zábavu má 22 let a je jako nové, před pár dny STK a bez jediné závady) a navíc jsou v případě požáru extrémně nebezpečná. Takže až bude možné koupit auto, klidně i na baterky, které nebude větší a o moc těžší než konvenční vozy ve stejné třídě, ujede na jedno nabití alespoň 1000 km, dobiju ho do deseti minut, pohon vydrží funkční minimálně 30 let bez velkých investic, cenově to bude srovnatelné s konvenčními auty a v případě požáru se to uhasí stejně snadno jako konvenční auto a nebude větší pravděpodobnost požáru, tak ok, půjdu do toho.

P3p3k
P3p3k
24. 4. 2023 • 16:15

Mate auto na sidlisti? Nechcete cekat az se nekdy Evropa k necemu dokope? Vsadte na Cinu :)
https://youtu.be/mWTlLJkZW6U...

KosKarel
24. 4. 2023 • 15:39

"Elektromobilitě se nevyhneme" podržte mi pivo.
2023 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 2002
2030 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 2002
2035 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 2002
2040 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 2002
2050 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 2002
2070 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 2002 po generální opravě opět na silnici.

JackBrno
24. 4. 2023 • 15:33

To je výsledek toho, že v rozhodujících funkcích a to i na "manažerských" pozicích automobilek jsou už v podstatě jen samí progresivní mladící, kteří nezažili socík a plánovací organizaci RVHP, jinak by dávno věděli, že socialismus opravdu nikdy, nikde nefungoval a jistota je jediná, že nikdy a nikde ani fungovat nebude. EU se ještě pár let bude potácet setrvačností, než upadne do ekonomické a politické bezvýznamnosti.

Pindulin
24. 4. 2023 • 14:50

Když pominu jezdidla, tak pokud vybírám něco na zahradu, většinou volím bateriovou variantu. Máme zahradu něco málo přes 800m2 a lépe se to skladuje a ovládá.
Každopádně konkurence v benzinu pro sekačky, strunovky, pily a nůžky na plot jsou za stejnou cenu mnohem kvalitnější a hodlám tvrdit, že při správném zacházení podle návodu budou sloužit mnohem déle, protože mají nesmrtelné motory. Navíc toho zvládnou na jeden zátah mnohem více. Mají sice své mouchy, jakože nemůžete benzínový motor převrátit (některé ani naklonit), musíte ho na zimu ideálně vypustit, musíte měnit olej atd. Ale kdo by neznal dvacet let staré sekačky, co fungují dnes jak nové?
Úplně stejně fungují EV vs spalováky. Je to draží, pro někoho je to lepší, pro někoho horší a tom, že to vydrží dýl pochybuju.
Bylo by lepší, kdyby si každý mohl vybrat.
Už dlouhou dobu přemýšlím o tom, že si založím kanál, kde budu dementovat plky patolízalů z kanálu jako je ElektroDad a jemu podobní. Nejlepší jsou na těchto videí ty komentáře od lidí, to je jako když mě čas od času navštíví Svědci Jehovovi. Vypatláno až na půdu...

svopex
svopex
24. 4. 2023 • 13:42

Usmevne. Eurounijni soudruzi bohuzel nedomysleli to, ze nebude komu prodavat... B-]

Petr Pidrmann
24. 4. 2023 • 12:38

Stále se mi nepodařilo zjistit, jak chce EU do roku 2035 pokrýt spotřebu elektřiny. Dle Německa je asi nejlepší cestou vypínání jaderných elektráren.

Petr Prochaska
24. 4. 2023 • 10:45

Elektromobilita je jasný směr. Bohužel v baterkách a elektroautech mají navrch číňani. U nás bereme automobilkám peníze pomocí emisních pokut, takže nemůžou tolik investovat do elektromobilů, dále máme emisní povolenky na průmysl, takže průmysl se stává nekonkurenceshopný.

sender21
24. 4. 2023 • 10:29

Jsem se včera dozvěděl, že Tesla používá elektronický volant.
S tím se nějaký Enyaq asi nemůže rovnat. Volant není spojen s koly tyčí mechanicky, ale pouze elektronikou.

jirik66
24. 4. 2023 • 8:54

Koupil bych elektromobil, ale kde ho na sídlišti nabíjet? Jedině snad pokud by měl vyjímací baterii, že bych si ji vždycky vzal domů a doma ji nabil přes noc ze zásuvky 😀

Určitě si přečtěte

Články odjinud