Říkám a píšu to již několik let: zákaz spalovacích motorů po roce 2035 je zbytečný - tehdy budou spalováky užívat jen socky... Spalováky budou asi tak moderní jako tlačitkové mobily nebo parní lokomotivy. Jako retro dobrý, ale pro běžné užívání k ničemu.
Nechte ho se vykecat. Nepotřebuje pak tolik léků...
Elektrodebilita 😃
Zaujimalo by ma, ci vsetky tie baterky pre europsky trh budu vyrabat len v Cine. USA ma v plane pokryt 30% baterii domacou vyrobou, co nie je vela.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 4. 2023 14:06
A kde je Tesla?
I v době, kdy už lidstvo bude rutinně kolonizovat měsíce Sluneční soustavy, tak Češi budou dál platit korunou v hotovosti a za vrchol lidského pokroku považovat nafťák s vymontovaným filtrem pevných částic.
Pozrel som ceny aut a rozdiel hybrid vs benzin nie je maly, vlastne celkom dost velky.Pozrel som do penazenky....
Mám hybrid a je to naprostá dokonalost. Ještě jsem neviděl nové auto, kde by se to vyplatilo. Bohužel se to nevyplatí ani v mé ojetině, ale jak říkám, tak vyšší cena je ospravedlněna komfortem přesahujícím klasické benzínové vozy.Jo a po dálnici max 130 😀
A jak chce EU do roku 2035 zajistit dostatek elektřiny? To se neví. Na tohle hipsterský heterobuzny nemyslí.
Co podpora OZE? Právě, že uvažuje, ona holá parkoviště, nebo zastřešená FV, připadně domky mohou být dobrým vkladem do rozvoje EM. Ale místní zaslepenost a emoční nářez, podporovaný východní propagandou realitu vidět nechcou.😝 Ale pokud někdo miluje kartel OPEC, je spokojen býti vydíratelným...
Východní propaganda a politici placení ruSSkem nás priviedli do závislosti na jejich plynu. Občasné Zdroje energie nás ženou do závislosti na Číně. Děláš tu ze sebe debila úplně zbytečně.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 4. 2023 14:14
Silný zaujetí(mimochodem nám tvrdíte, že jsme ideologové) vytváří agresi. Já na tvou vlnu nenaskočím, odpovím střízlivěji. Závislost na Číne máme v mnoha oblastech, v lécích kupříkladu(co může být horší?). Nelíbí se mi ale, že díky předpojatosti vůči FV i EM zde byla dána přednost Fábiím a jiným spal. vozům, co již nejdou na odbyt. Slovy jinými, jsme v háji, zaspali jsme. Proto se daří Číně, nikoliv nám. Závislost na plynu a odpískání JE v Německu nebyla dobrá strategie, OZE ale ano!
Názor byl 2× upraven, naposled 25. 4. 2023 14:35
Ne
Přestaň se rouhat... budou soláry. Mno jako budeš muset nabíjet přes den, protože ještě neumíme uskladnit tolik elektřiny, abychom to mohli přes den nahromadit a v noci nacpat do všech těch EV, ale jinak to bude vpoho.
Z přehledu je zajímavých několik věcí....1, elektrika zjevně pojede hlavně v Evropě. Drtivá většina asijských automobilek si nechává otevřená vrátka pro hybridy nebo i úsporné spalovací motory2, čínských automobilek je fakt hodně a zjevně budou brzy nepříjemnou konkurencí pro ostatní3, po dlouhých letech kdo číňani kopírovali ostatní, bychom mohli na oplátku z toho vytěžit něco i my. Oni jsou v elektrifikaci zjevně napřed a díky mnoha společným podnikům by know how i putovat obráceným směrem. A mám dojem, že zrovna WV z toho už dneš těží.4, číňani zjevně hodně věří vodíku, respektive palivovým článkům.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 4. 2023 10:03
1) Elektrika nyní jede hlavně v Číně, tak se prodá nejvíce elektromobilů.2) Souhlas3) Zkostnatělá Evropa nezvládne ani kopírovat.4) Vodíku věří akorát blázni. Budoucnost je elektro.
Ad 4) proto do něj investují všichni energetičtí hráči a nemálo automobilek
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 4. 2023 10:57
Vodík bude dobrý až budou velké přebytky z OZE, které zatím nejsou. Automobilky vodík spíše opouštějí a přecházejí na elektro.
https://fuelcellsworks.com/news/hyundai-steps-up-hyd... ... Jeden z mnoha příkladů. VW vsadil vše na baterky a už teď je jim jasné, že mají obrovský problém a jdou do kopru.
V Číně se nejvíc prodává elektrika která vypadá jak autička pro děti. Cena je kolem $6000,- Tipnu že tady by to nikdo k provozu neschválil. Zkostnatělá Evropa má nejlepší el. auta(BMW, Mercedes, Porsche) jenže plebs na ně nemá nikde na světě. Už i v Číně se objevují články že ten jejich údajný náskok ve všem je víc propaganda než skutečnost. Snad Coop ve Švýcarsku má z Koreje objednáno přes 2000 náklaďáku na vodík.
No, těším se na ty elektrické autobusy v dálkové dopravě.
Dnes je už i těm největším "optimistům" z řad zelených ideologů jasné, že žádný masivní přechod na baterii elektromobilitu se nekoná a konat nebude. Věří tomu už jenom naprostí idioti z řad zfanatizovaných olizovačů Elonova anusu. ICE auta ti s námi budou i po 2035. A budou tu také další alternativy. Zelení politici v EU jsou na ústupu, lidé začínají, že nás ženou do prdele a že vynucenou neekologickou a nesmyslnou bateriovou budoucnost prostě nechceme. BEV byl, je a vždy bude ekologický, ekonomický i technologický nesmysl.
Že se časem na elektromobilitu přejde, už jen díky postupnému technologickému vývoji, je dnes jasné každému, kdo není zaslepený, zahleděný do minulosti apod. 😉PS: tím neříkám, že je ta EU "tlačenka" dobrá, za mě by tomu měli nechat volný průběh.
Nejdřív čti, poté reaguj. Velice specificky zmiňuji BEV. Takto jsi zbytečně za blbce, co nechápe psaný text.
Hmmmm, zajímavé. A co elektrárny? Elektřiny je tak akorát. A jeste nabijet miliony a miliony aut.Co nabijeni u panelaku?
Nic. K paneláku se BEV nehodí, budeš odkázán na drahé chargery. BEV je ideální k rodinému domu s FVE, což je na západ od Německa standard střední třídy.
Az na vyjimky nelze predpokladat, ze si bezny obyvatel bytu v panelaku bude moct dovolit elektromobil, alespon ne nikterak brzo. Celkove to pro drtivou vetsinu obyvatel CR nove auto spise sci-fi a s rostoucimi cenami se to pravdepodobne nezlepsi. Uz ted, kdy se da rict, ze auta byla donedavna relativne levna, tu mame prumerne stari vozidel skoro 16 let a prumerna ojetina ze zahranici, kterou si lide vozi jako "nove" auto, ma 11 let. Pokud jednou prijde doba, kdy bude elektromobil pro cloveka, ktery nema na dum ani na garaz s elektrinou, dostupny, tak to nejspis jeste par desetileti potrva.
Němec zaplatí za ID.4 33 585 (po dotacích)Měním koment po projití ceníku volkswagen.deID.4 již od 40335.Tedy v Německu zaplatí po odečtení dotací 33 585 za ID.4. Pokud poroste produkce EV, cena musí jít níže k 30 000.
Názor byl 2× upraven, naposled 24. 4. 2023 22:24
Udělám všechno pro to, abych se autíčkům na baterky vyhnula. Nejsem proti konci spalováků, ale chci alternativu, což autíčka na baterky nejsou. Alternativa totiž znamená, že náhrada je stejná nebo lepší jako to, co má nahradit. A autíčka na baterky jsou ve všem horší - větší, těžší, dražší, s menším dojezdem, extrémně dlouhou dobou dobíjení (jsem ochotná akceptovat 10 minut maximálně a to jen pro začátek), výdrž jako u spalováku (moje auto pro zábavu má 22 let a je jako nové, před pár dny STK a bez jediné závady) a navíc jsou v případě požáru extrémně nebezpečná. Takže až bude možné koupit auto, klidně i na baterky, které nebude větší a o moc těžší než konvenční vozy ve stejné třídě, ujede na jedno nabití alespoň 1000 km, dobiju ho do deseti minut, pohon vydrží funkční minimálně 30 let bez velkých investic, cenově to bude srovnatelné s konvenčními auty a v případě požáru se to uhasí stejně snadno jako konvenční auto a nebude větší pravděpodobnost požáru, tak ok, půjdu do toho.
Elektromobil ale má výhody. Jednou z nich, je, že ráno máte v garáži "plnou nádrž". Sice jen s dojezdem 250-400km podle typu elektromobilu, ale k benzínce nemusíte. Další výhodou je, že nesmrdí v garáži.Pokud jste socka a nemáte vlastní dům s garáží, tak jezděte MHD.
Aha, takže kamarád v bytě za 21M czk je socka, zajímavé myšlení máte 😂 Jinak já radši mám v garáži auto s dojezdem 1000+ km s tím, že můžu kdekoliv během pár minut natankovat a kdyby mi náhodou přes noc palivo vysublimovalo, tak si s kanystrem skočím na nejbližší benzinku a za pár minut jedu.Mimochodem elektromobily se doporučují v kombinaci s FVE, že jezdíte zadarmo. Ale ještě jsem nezažila, že by FVE přes noc vyrobila byť jediný watt elektřiny 😊
Názor byl 2× upraven, naposled 24. 4. 2023 18:47
Vidno, že o elektromobiloch veľa nevieš. To čo si vymenovala, je auto snov. 1000km dojazd, nabité za 10 minút s cenou ako dnešné spalováky 😃To potom bude elektromobil bezkonkurenčný.Defacto, kto má rodinný dom a auto používa na jazdenie viac ako 10 000km za rok a má rozum a vie počítať, tak minimálne ako sekundárne auto elektromobil má už dnes alebo plánuje kúpiť - i bez dotácií. Matematika nepustí. Elektromobily sú bezkonkurenčné čo sa ceny týka už dnes.A to nehovorím o tom komforte, kde mám minimálnu údržbu a servis. Kde mi motor vydrží dlhšie ako môj život a kde baterka už pri dnešných technológiách zvládne bez problémov nájazdy vysoko nad 300 000km.Batérie sú v plienkach a už dnes elektromobily nakopávajú zadky spalovákom svojimi vlastnosťami - a to pohodlím, jazdnými vlastnosťami, ťažiskom, jednoduchosťou, rýchlosťou, spoľahlivosťou, väčším rázvorom, dvoma kuframi, ....Posun je každým rokom, za 10 rokov už možno Líthium bude nahradené a požiare minulosťou.Elektromobil je niečo, ako SSD disk v PC a spalovák starý komplikovaný rotačný HDD - rotačák. Dlho dlho dlho mal veľa zástancov, ale nakoniec mu zostali už len špecifické úlohy a hlavnú rolu v každom PC prebral SSD.Pokrok nezastavíme. Od vynájdenia elektriny ide ľudská rasa raketovo hore a nestíhame sa prispôsobovať a ťažko akceptujeme zmeny. Nedávno bol predstavený nový raketový elektrický pohon vo vesmíre - lepší ako ionový.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 4. 2023 22:46
Toto vobec nie je pravda: elektromobily nakopávajú zadky spalovákom svojimi vlastnosťami - a to pohodlím, jazdnými vlastnosťami, ťažiskom, jednoduchosťou, rýchlosťou, spoľahlivosťou, väčším rázvorom, dvoma kuframi, ....A zabudol si na cenu, tou nakopavaju penazenky zakaznikov (si pozri cenniky).Alebo pises z dalekej buducnosti :)
Daj nejaký príklad. Ale nie “ceny od” ale veľkosťou/výbavou/výkonom porovnateľne auta.
Áno, ľudia si kupujú 50-150tis EUR auta pretože nemajú žiadne výhody oproti spalovakom. Pár sekúnd zamyslenia by tomu príspevku pomohlo.
Ano, kupuji. Dotace, hloupost, nadseni z technologiee. A spousta lidi na rozdil od vas vnima vsechny negativa EV.
Z akej technológie su nadšení, keď EV nemajú žiadne vyhody?A vyjadrovať sa o ľuďoch, čo si môžu podobne auta dovoliť, ako u hlupakoch, je tiež úsmevne.
Z jiné? Že mají něco jiného než chudý plebs? Pozéři?
Aha. . Kúpim si auto, ktoré vo všetkom zaostáva/je horšie aby sl zapózoval pred chudobou?Zaujímavý názor.
Lidé jsou hloupí. A ve jménu ideologie jsou opravdu schopni udělat i takovou naprostou kravinu.
Ale to nebude. Nabijeni pres noc bude podle priorit. Kdo zaplatí víc. Elektřina nebude.
Mate auto na sidlisti? Nechcete cekat az se nekdy Evropa k necemu dokope? Vsadte na Cinu :) https://youtu.be/mWTlLJkZW6U...
Tak proto si Deutsche Bahn vybrali NIO. 🙂https://www.svethardware.cz/autobus-do-odlehlych-vesn... ...
O tomhle uvažoval Renault když se v Číně rozkoukávali kolem el. aut. Nevýhoda že je to hodně umrtvených peněz. Miliony velmi drahých baterek skladujete a nic z nich není, když by mohli jezdit za habakuk peněz v případě prodeje. Sice vykládali že to bude bez lidi ale teď tam je vždy nějaká obsluha. Což jsou zase náklady navíc.
Pokud skladujete baterky není pravda že z nich nic není, můžete jejich kapacitu poskytnout pro vyrovnávání zátěže elektrické sítě 😉
"Elektromobilitě se nevyhneme" podržte mi pivo.2023 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 20022030 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 20022035 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 20022040 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 20022050 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 20022070 já: Škoda Fabia 1.4 MPI rok výroby 2002 po generální opravě opět na silnici.
Nemas cisla na Sportku na pristi tyden? Dik
Proč by ne:1 sloupec:1 30 36 40 46 472 sloupec: 4 8 15 16 23 42😝
Diky!
Jestli to vsadí všichni, co si to tu přečtou, a opravdu to padne, tak to se ta výhra asi bude dělit na docela velký počet výherců? 😉
To je výsledek toho, že v rozhodujících funkcích a to i na "manažerských" pozicích automobilek jsou už v podstatě jen samí progresivní mladící, kteří nezažili socík a plánovací organizaci RVHP, jinak by dávno věděli, že socialismus opravdu nikdy, nikde nefungoval a jistota je jediná, že nikdy a nikde ani fungovat nebude. EU se ještě pár let bude potácet setrvačností, než upadne do ekonomické a politické bezvýznamnosti.
V Německu, Anglii, Koreji nebo Japonsku nezažili socík ani důchodci tesně před smrtí, soudruhu.
Hlavne v tom Nemecku...
😃 jasně... že vás to prostě pořád baví opakovat ty tisíckrát vyvrácené plky, nesmysly, dezinformace a pivní žvásty.... B-]. ... do 10ti let tady bude jezdit. v elektroautu i ten nejzarytější elektro pesimista .. věřte tomu nebo ne.
Prosim uvadej na konci sveho prispevku ze se jedna o ironii, nekdo by si mohl myslet ze to myslis vazne.
Lidstvo nedokáže vytěžit a zpracovat takovou kvantitu přírodních zdrojů, aby mohl za 10 let každý jezdit elektromobilem.
Roky narodenia tých progresívnych mladíkov:VW -1958BMW- 1964Mercedes - 1969
Když pominu jezdidla, tak pokud vybírám něco na zahradu, většinou volím bateriovou variantu. Máme zahradu něco málo přes 800m2 a lépe se to skladuje a ovládá.Každopádně konkurence v benzinu pro sekačky, strunovky, pily a nůžky na plot jsou za stejnou cenu mnohem kvalitnější a hodlám tvrdit, že při správném zacházení podle návodu budou sloužit mnohem déle, protože mají nesmrtelné motory. Navíc toho zvládnou na jeden zátah mnohem více. Mají sice své mouchy, jakože nemůžete benzínový motor převrátit (některé ani naklonit), musíte ho na zimu ideálně vypustit, musíte měnit olej atd. Ale kdo by neznal dvacet let staré sekačky, co fungují dnes jak nové?Úplně stejně fungují EV vs spalováky. Je to draží, pro někoho je to lepší, pro někoho horší a tom, že to vydrží dýl pochybuju.Bylo by lepší, kdyby si každý mohl vybrat.Už dlouhou dobu přemýšlím o tom, že si založím kanál, kde budu dementovat plky patolízalů z kanálu jako je ElektroDad a jemu podobní. Nejlepší jsou na těchto videí ty komentáře od lidí, to je jako když mě čas od času navštíví Svědci Jehovovi. Vypatláno až na půdu...
Usmevne. Eurounijni soudruzi bohuzel nedomysleli to, ze nebude komu prodavat... B-]
Stále se mi nepodařilo zjistit, jak chce EU do roku 2035 pokrýt spotřebu elektřiny. Dle Německa je asi nejlepší cestou vypínání jaderných elektráren.
Stačí se o to zajímat. Německo chce znásobit počty solárů a větrníků. Když nebude svítit nebo foukat, tak pojede plyn. Dokonce se v Německu plánují nové plynové elektrárny. Do budoucna se v plynových elektrárnách bude pálit vodík, který se bude vyrábět z přebytků OZE.
Tak že namiesto zďaleka najekologickejšej výroby elektrickej energie (dokonca so započítaním tragédií), fosílne palivá z Ruska. Vidno že o ekológiu Nemcom nejde ani v najmenšom, ale výhradne o to aby im kamoš Putin predal čo najviac fosílnych palív.
Elektromobilita je jasný směr. Bohužel v baterkách a elektroautech mají navrch číňani. U nás bereme automobilkám peníze pomocí emisních pokut, takže nemůžou tolik investovat do elektromobilů, dále máme emisní povolenky na průmysl, takže průmysl se stává nekonkurenceshopný.
Ono je to možná i naruby, peníze jim bere jejich vlastní setvrvačnost. Neochota otočit kormidlem včas, dřívější lobby Škody pro zachování spalováků pro rusko(východ obecně), teď budou plakat, jak je Čína rozemele.
Názor byl 3× upraven, naposled 24. 4. 2023 11:20
Peníze jim nebere nějaká setrvačnost, ale stát potažmo EU. Prostě nyní nemůžou vyrábět nejziskovější nejvýkonější auta a taky nemůžou vyrábět auta typu Fabie. Klesá počet prodaných vozů a tím i množství peněz na další investice. Do toho zkostnatělá EU, milion byrokratických předpisů a vysoké daně.Čína má nyní všechny trumfy. Je před námi v elektromobilech a hlavně baterkách, navíc si nezákazali dovážet levné energie z Ruska a mají lepší podmínky pro soláry než Evropa.
Naruby je spíš tvůj mentální proces.
Vy jste ale bajkař. Ve skutečnosti v Číně se prodává drtivá většina aut se spalovacím motorem. Místní troubové žerou komunistickou propagandu i s navijákem.
Auta skončí jako mobily, ostatně vevnitř už tak stejně vypadají. XY Číňanů bude sekat levnou spotřebku a v Evropě přežije možná jeden výrobce, co bude dělat jakože "prémii" (něco jako Apple).
Mezi autem a telefonem je stále ještě dost velký rozdíl. Ale ano, pokud by se z auta jako produktu podařilo udělat spotřební zboží s pětiletou životností a bez možnosti rozsáhlejších oprav, budou mít čínské automobilky navrch.
Z historie málokdy dominoval zakladatel odvětví. Prostě ti pozdější příchozí nepálí peníze ve slepých uličkách, ale rovno začnou chrlit co už je ověřené. A Číňani pálí v elau ohromné peníze. Je to vidět i na cenách. V EU je jediný cenově konkurenceschopný MG4 a taky je to 30000 EUR.Solid State baterku prodává japonský Maxell. I když zatím malinkou. Bude třeba jen otázka času kdy od knoflíkových přejdou na větší typy.
Nebojte se. Automobilky přežijí. Scénář už kdysi vtipně popsal Ronald Reagan."Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to."
Jsem se včera dozvěděl, že Tesla používá elektronický volant. S tím se nějaký Enyaq asi nemůže rovnat. Volant není spojen s koly tyčí mechanicky, ale pouze elektronikou.
Nechce sa mi to dohladavat ale pochybujem. Keďže, keď sa deti hrajú nejakú tu hru a krútia volantom tak sa mierne točia aj kolesa.
A nepletete si to s elektrickým posilovačem? 😉
Psali tam, že to umožňuje jednoduše přendat volant zprava doleva a zpět. Není to scifi, už to existuje.
A taky že to samo upravuje reakce na stav vozovky, počasí, zatáčky, protismyskový režimy atd. Téměř nulová odezva na pohyb volantu atd.
Zdroj?Tesla “steer by wire” nemá.
Určitě to bylo o Tesle, stálo tam, že jí to umožní globalizovat produkci.
Tady o tom něco máte. Minimálně Lexus už to má.https://www.youtube.com/watch...
Veď práve, iba Lexus a nie Tesla.
Z toho videa jsem pochopil, že to Tesla už nabízí. 😉
Práveže nie, preto je v tomto ten Lexus lepší.
Tesla nemá steer-by-wire.Jinak třeba Škoda Fabia byla v roce 1999 jedno z mála aut, které mělo dvě multiplexní sítě, elektronicky pedál plynu a elektronicky řízený bezspojkový klimakompresor.Proč automobilky už dávno nepoužívají steer-by-wire nebo break-by-wire? Není to proto, že by na to automobilky neměly technologii. Je to kvůli bezpečnosti.
Koupil bych elektromobil, ale kde ho na sídlišti nabíjet? Jedině snad pokud by měl vyjímací baterii, že bych si ji vždycky vzal domů a doma ji nabil přes noc ze zásuvky 😀
Verejne nabíjacie stanice u vás neexistujú? Ja mám v okoli aspoň 5 s 2 prípojkami a väčšinu času sú ešte stále prázdne.
Jo, na benzince. Ale když budu furt nabíjet rychlonabíjením tak odrovnám baterii. A když budu nabíjet pomalu tak na benzínce strávím mládí 😉
Tie nabíjačky v mojom okoli su normalne na ulici. Zaparkuješ a ideš domov/prace/nakupovať atd.
Ne nemůžeš jen tak zaparkovat a jít domů. Musíš to jak idiot hlídat a po dokončení nabíjení okamžitě odpojit. Jinak tě to stojí prachy a platíš za to že blokuješ nabíječku. Jinak řečeno panelákové využití po návratu z výletu. 1) Dovést rodinku domů,2) jet k nejbližší nabíječce, tam to nechat,3) jít pěškobusem domů, 4) neustále sledovat mobil jestli už je nabito, 5) pak znovu k autu a dovést si auto před dům.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 4. 2023 11:53
Všetko záleží od toho ako ďaleko je nabíjačka o paneláku. Ano, ten kto ma najbližšiu/jedinú nabijacku 1/2 hodiny od seba si EV asi nekúpi.Nejake neustále sledovanie mobilu je naozaj prehnane tvrdenie. Keďže ti presne na začiatku ukáže čas kedy auto bude nabité.Okrem toho nabíjanie po výlete tiež nie je vždy nutne.
Ještě by se mohl přidat mezikrok:3a) sledovat jestli to nějaký kolemjdoucí tydýt neodpojil. A né že by to nešlo: 😀https://enabijecky.cz/jak-odpojit-kabel/...
To je asi zbytečně komplikované. Na nabíječkách bývá takové velké červené tlačítko s nápisem typu "Vypni v nebezpečí". Možná by kolemjdoucímu stačilo takové tlačítko v bodu 3a) lehce stisknout? 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 4. 2023 14:16
Nesmysl, leda tak u nějakého mizerného elektroauta. Kdyby jste argumentoval cenou, tak to beru, protože ceny rychlonabíjení jsou od 10 do 20 korun za kilowathodinu.
A kolik lidí, kteří nemůžou nabíjet doma, dneska auto na baterky má? Dělal jsem si čárky a řeknu vám, pánové, bylo to přesně nula.
No vidíš. A ja poznám minimálne 4.
Jo, a tři z nich máš osobně. 😀
Ja bych rekl ze je to mistni statem sponzorovany EU trol. Nejak tu elektromobilitu lidem tlacit musi…
Pobavilo. Ocividne je pre vás ťažke prijať inú skúsenosť, ktorá sa nezhoduje s vašou. Ale je pravda, že nežijem v CR ani SR.Takze kľudne akceptujem, že je to u vás inak.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 4. 2023 10:33
O jednom takovém jsem kdysi taky slyšel. Měl EV mezi prvními a pracoval pro ČEZ nebo nějakou jeho dceřinku typu ČEZ distribuce. Auto si pravidelně nabíjel v práci. Tenkrát to nikdo neřešil.
U nás taky nula.
"a väčšinu času sú ešte stále prázdne"Tohle slyším jako častý argument, že všechno je všude volné a jak je to super. Ano, teď. Jen by mne zajímalo, jak to bude vypadat, až budeme mít dle "ideálu" ty elektromobily všichni.
Najbližšie ma k tomu Nórsko. Skoč si tam na dovolenku alebo si pozri nejaký ten dokument. V CR to bude vtedy, keď mi všetci budeme po smrti.
LOL realita je takova ze prijedu spis pozde vecer do sidliste horko tezko najdu posledni volne misto, pak tahnu milion tasek domu a doma jsem rad ze si dam veceri a zastavim se... 2x tejdne po tomto jeste jit skakat zbytek dne kolem auta me pravdepodobne jebne, nemluve o tom ze prijdu i o to posledni parkovaci misto....
Sa 2 krát týždenne pravidelne sťahuješ či ako?
Ja som sa poprachadzal a rozhliadol po okoli a vysla mi velka nula. Asi budem musie zvysit radius na niekolko km.
Snad by šlo vymyslet takový elektromobil, aby bylo možné odnést baterii domů po jednotlivých částech. Kdyby jednotlivé články byly umístěny ve formě podobné kulometnému pásu, možná by to usnadnilo jejich vyjmutí, postupný odnos domů, postupné dobíjení, a zase odnos a vložení zpět. Každý den takhle odnosit půltunovou baterku z parkoviště domů a zase zpět, to by byla kondička ... 😉
A podlužku máš? Tak snad není problém to vyhodit z okna a zapojit si to do aura před panelákem.
Zkousel jsi to z dvanacteho patra ? 😀
Z dvanáctého ne, jen z osmého, když jsem si na sídlišti v autě potřeboval zapnout leštičku na lak a vysavač. Stačil mi 100m zahradní kabel.
Leštička a vysavač bude mít asi poněkud jiné nároky na přenos a spotřebu energie, než dobíjení baterie. Dobíjení elektromobilu přes nějaký jistič a kablík, který zvládne možná max. 16A, bude spíše vytrvalostní disciplína? 😉
Řešení je prosté: výstavba parkovacích domů a každé stání tam bude mít svou zásuvku.Stejně už teď jsou města přecpána auty parkujícími na ulicích, kde zabírají a hyzdí veřejný prostor, auta místních patří do parkovacích domů. Počet aut neustále roste a i jejich rozměry se nafukují. Průměrné nové auto, vyrobené v Evropě, je o 7cm vyšší, 10 cm širší a 20cm delší než v roce 2000...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.