Elektromobil v praxi: Kolik v zimě ujede Volkswagen ID.3 a jak vypadá uvnitř

Elektromobily jsou něco nového i pro ostřílené redaktory motoristických magazínů. Kolegové z Auto.cz se dostali nedávno na test elektromobil Volkswagen ID.3 a připravili zajímavé video shrnující první praktické poznatky – zmiňují například i jednu z nejčastějších otázek, kterou je dojezd v zimních měsících. 

Testovaný exemplář má výkon 150 kW a 310 Nm točivého momentu, pohon zadních kol a prostřední velikost akumulátoru s využitelnou kapacitou 58 kWh. Tabulky metodiky WLTP říkají, že by baterie měla vystačit na 420 kilometrů na jedno nabití.

Zimu baterky nemají zrovna v lásce, na to se však koncový zákazník neptá a chce vědět, co s elektromobilem udělají reálné podmínky. Pravdou je, že v teplotách kolem bodu mrazu se dojezd našeho kousku pohyboval okolo 290 kilometrů na jedno nabití, přičemž spotřebu se nám mimo dálnice dařilo bez problému držet pod 20 kWh. Shodou okolností jsme stejnou specifikaci testovali v létě na rovinatých německých okreskách, kde se apetit pohyboval mezi 15 a 16 kWh. Tehdy nám digitální přístrojový štít sliboval dojezd 330 km a mizel úměrně s ujetými kilometry.

Nezapomněli jsme ani na prostornost. Od představení zbrusu nové elektrické platformy MEB slýcháme, že vozy postavené na této architektuře nabídnou místo o třídu většího auta. Má-li být ID.3 elektrickým ekvivalentem Golfu, pak by uvnitř mělo být prostoru zhruba jako v Passatu. Je to tak? Podívejte se v přiloženém videu.

Diskuze (78) Další článek: Šéf Wayma se pustil do Tesly. Její Autopilot prý není žádná konkurence

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,