to je hovadina. jaký jsou ztráty při šlapání když se vybije baterie a jezdec musí i pro minimální pohyb po rovině roztáčet generátor a aby to vyrobilo dostatek energie pro pohyb ?? A výsledek toho nesmyslnýho řešení je jen to, že se ušetří řetěz ?? Ať s tím jsou do prdele. 🤦♂️
Pragmatický, konvenční neřkuli akademický pohled na věc: Dostat se do cíle co nejrychleji při nejmenším možném úsilí. Případ užití však může být odlišný: šlapat konstantní silou, pohybovat se vpřed stále 20 km/h (kopec, nekopec) a být při tom na čerstvém vzduchu. Mějte na paměti i spinning a rotopedysty.
Problém je, že reťaz je zatiaľ najefektívnejší a najlacnejší spôsob prenosu sily. A nie je ani hlučná, ani špinavá, keď sa o ňu človek správne stará.
jako cyklistu mne to irituje, protože tohle řešení úplně kašle na všechny ty pravidla, které mám zaryté hluboko pod kůži (minimální jízdní odpory).Jako starého fotra s technickým vzděláním mne napadá, že to je budoucnost. Lidé prostě nahradí vlastní nohy baterií a ty šlapky tam budou jen pro okrasu a nabíjení ajfouna. Jsme lenoši líní ...
Jako celoživotního cyklistu mě taky štvaly baterky, po dvou dlouhých covidech a celkových zdravotních problémech jsem včera koupil elektrokolo. Je to pocit jako před 15 lety. Takže zase objedu celé Čechy - snad. Ale vývoj se nezastaví, to jako celoživotní IT vidím taky. Pamatuji svůj první pracovní počítač 640kB a 20MB disk (1994). Teď mám 40GB v notebooku a okolo sebe cca 40TB dat - doma 😉
Řetězový převod, který má ze všech ostatních převodů skoro nejmenší třecí ztráty, je takřka nezničitelný a jediné co, tak se musí občas mazat řetěz a když se vytahá, tak vyměnit … to je rozhodně technologie, za kterou je potřeba hledat náhradu…
Ono, ta věc o které je článek je takový výkřik do tmy.
Rozumím, zkuste se na to ale podívat z jiného úhlu. Hezký to výše popsal radon2.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.